MotoNews.pl

DS7 Crossback – nowy SUV

01 marca 2017

Marka, model | , ,
DS7-Crossback 4

Charyzmatyczny, muskularny i zmysłowy, DS7 Crossback już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę elegancją kontrastujących linii nadwozia i osobowością.

Pionowy, majestatyczny układ pasa przedniego modelu  DS7 Crossback  wykonany w stylu DS Wings wyraża dostojność, wydajność i charyzmę pojazdu. Centralnie umieszczone logo DS wkomponowano w nowy sześciokątny grill. Dwa przetłoczenia na masce wykonanej z aluminium w naturalny sposób kierują spojrzenie na logo marki. Ostre krawędzie przednich i tylnych błotników tworzą wyrazisty zarys boku samochodu i podkreślają muskularne piękno karoserii SUV-a. Wyprofilowany tylny spojler stanowi końcowy akcent stylistyczny.

DS7 Crossback – rozpoznawalny wśród innych, w dzień i w nocy

Od momentu powstania marki DS głównym elementem stylu DS jest charakterystyczny układ świateł.  Moduły LED, zainstalowane w przednich reflektorach DS Active LED Vision, w chwili otwarcia modelu DS7 Crossback   rozpoznawalny wśród innych, w dzień i w nocy.zapalają się na purpurowo, po czym obracają się o 180°. Tworzy to wyjątkowy efekt wizualny, dotąd niespotykany, wręcz hipnotyczny, świadczący jednocześnie o zaawansowaniu technologicznym samochodu. Ponadto pionowe światła dzienne, połączone z dynamicznymi kierunkowskazami tworzą charakterystyczny dla marki układ.

Tylne światła również dodają siły i oryginalności identyfikacji świetlnej DS7 Crossback. Wykorzystujące technologię 3D Full LED, tworzą wzór trójwymiarowej łuski, zainspirowany awangardowym rozwiązaniem zastosowanym w ostatnim concept carze marki DS. E-TENSE. Aby zaprojektować te piękne światła DS 3D Rear Lights, eksperci DS wykorzystali najnowszą technologię: grawerowanie laserowe, gwarantujące wyjątkową precyzję.

Dwa duże ekrany – intuicyjny interfejs

Określenie „awangardowy” doskonale pasuje do opisu wnętrza pojazdu, w którym umieszczone zostały dwa ekrany o przekątnej 12”. Jest to bezprecedensowa oferta w tym segmencie. Pierwszy z ekranów jest innowacją w konkurencyjnym świecie SUV-ów. Ten wysokiej rozdzielczości ekran ułatwia nawigację, umożliwia obsługę multimediów, całego pakietu DS Connect i funkcji Mirrorscreen. Drugi, personalizowany, przeznaczony jest do obsługi telefonu. Oba ekrany tworzą klimat zaawansowanego technologicznie wnętrza i przykuwają uwagę wielkością i grafiką. Projektanci DS zajmujący się tą dziedziną stworzyli niepowtarzalny interfejs graficzny, zapewniający użytkownikowi personalizację ustawień, a jednocześnie odwołujący się stylistycznie do motywu DS. Dotykowy ekran centralny jest ponadto prosty w obsłudze.

Paleta pięciu typologii wykończenia wnętrza

Wnętrze DS7 Crossback, nowoczesne i eleganckie, jest wyrazem know-how zespołu DS. Model ten, wierny filozofii stylu DS, której myślą przewodnią jest personalizacja, oferuje pięć różnych światów. Pięć Inspiracji, które odpowiadają upodobaniom i pragnieniom każdego klienta, i odzwierciedlają jego temperament.

Chcąc oddać hołd Paryżowi, miejscu narodzin marki DS, Inspiracje otrzymały nazwy Bastille, Rivoli, Faubourg, Opéra. Nie zapomniano również o Inspiracji Performance Line w duchu pojazdów Grand Tourisme w nawiązaniu do linii o tej samej nazwie, niedawno wylansowanej przez markę.

Elegancja szlachetnych materiałów

Z szacunkiem dla rzemieślniczych tradycji najwyższej próby, każdy szczegół, każdy materiał typologii wnętrza -drewno, Alkantara®, skóra licowa i nappa – został starannie dobrany i uformowany. Materiały zastosowane na desce rozdzielczej, panelach bocznych, konsolach i fotelach tworzą wokół pasażerów wyjątkowy klimat francuskiego luksusu.

Jak we wszystkich samochodach DS kierownica jest pokryta skórą. Również uchwyty i centralna część kierownicy mogą być pokryte skórą, co jest rzadko spotykanym luksusem. Ponadto, zależnie od wybranej Inspiracji wnętrza, pokrętło obsługi centralnego ekranu może być ozdobione dużym kryształem.

Przede wszystkim dbałość o szczegóły

DS7 Crossback kontynuuje kanon stylistyczny obowiązujący w ostatnich modelach DS. We wnętrzu samochodu można dostrzec dyskretną obecność charakterystycznych dla DS elementów: siedzenia z wykończeniem przypominającym bransoletkę zegarka, wykonane ze skóry Nappa, podobnie jak deska rozdzielcza i płaty drzwi, podkreślone ryżowym splotem. Przełączniki typu toggle switch na chromowanej, środkowej konsoli zostały wykończone metodą giloszowania z motywem „Clous de Paris”.

Czas ożywiony

Na potrzeby modelu i w nawiązaniu do najlepszych tradycji, marka DS kontynuuje współpracę z producentem zegarków BRM Chronographes, której owocem jest unikalny animowany zegarek B.R.M R180. Majestatycznie osadzony w desce rozdzielczej, wyłania się ze swojej oprawy obracając się wokół własnej osi z chwilą, gdy DS7 Crossback rusza z miejsca.

E-TENSE – napęd hybrydowy według DS

DS7 Crossback jest wyposażony w hybrydowy zespół napędowy, obejmujący:

  • benzynowy silnik spalinowy o mocy 200 KM,
  • dwa silniki elektryczne (jeden z przodu i jeden z tyłu). Moc dostarczana z dwóch silników elektrycznych (80 kW i do 90 kW w układzie skumulowanym) wspomagająca silnik spalinowy pozwala osiągnąć łączną moc 300 KM.
  • automatyczną, elektrycznie sterowaną, 8-stopniową skrzynię biegów umieszczoną poprzecznie na przedniej osi, między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym,
  • kompaktowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 12-13 kW/h i mocy 90 kW, umieszczony pod podłogą,
  • elektrycznie napęd tylny zapewniający wersjom 4×4 znakomite osiągi. Moment obrotowy 450 Nm, uzyskiwany przy napędzie na cztery koła, zapewnia płynne i szybkie reakcje na polecenia kierowcy, a tym samym gwarantuje wyjątkowo bezstresową jazdę.

Możliwe są trzy tryby pracy: w 100% elektryczny (ZEV), hybrydowy doskonały na długie trasy bez konieczności ładowania (HEV) i kombinowany (SPORT). Technologia ta umożliwia doładowywanie akumulatora w fazach zwalniania oraz podczas toczenia pojazdu.  W trybie standardowym pełne doładowanie akumulatora z domowego gniazdka trwa 4,5 godziny.
W przypadku gniazda 32 A (w trybie przyspieszonym), czas ten ulega skróceniu do 2,5 godzin dzięki układowi ładowania o mocy 6,6 kW.

Sześć zespołów napędowych z niezwykle żywiołowym temperamentem

Oprócz hybrydowego zespołu E-TENSE, DS7 Crossback będzie oferowany z pięcioma wydajnymi spalinowymi jednostkami napędowymi (Euro 6.2) o dużej mocy i wysokim momencie obrotowym, inaugurując zarazem nową, 8-stopniową, automatyczną skrzynię biegów najnowszej generacji (EAT8):

  • trzy silniki benzynowe (THP 225 S&S EAT8, THP 180 S&S EAT8, bądź też PureTech 130 S&S z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów oraz
  • dwa silniki wysokoprężne BlueHDi (BlueHDi 130 S&S z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów, a w późniejszym terminie ze skrzynią EAT8, bądź też BlueHDi 180 S&S ze skrzynią biegów EAT8)

Wszystkie te silniki są wyposażone w najbardziej dopracowane technologie (ciśnienie wtrysku paliwa 200 barów w silnikach THP, system Stop&Start, itd.) gwarantujące jeden z najniższych poziomów emisji CO2 w tym segmencie. Tak wyposażony DS7 Crossback zapewnia swojemu użytkownikowi jeszcze większą przyjemność dynamicznej jazdy i pogodną radość za kierownicą.

Automatyczna, 8-stopniowa skrzynia biegów (EAT8): światowa premiera w SUV-ie DS

Efficient Automatic Transmission EAT8 jest czymś więcej niż automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów. Jest ona ważnym elementem funkcji jazdy autonomicznej. Przyczynia się także do obniżenia zużycia paliwa i zwiększenia przyjemności z jazdy, m.in. dzięki nowemu algorytmowi zmiany przełożeń.
Podsumowując, skrzynia ta zapewnia:

  • obniżenie zużycia paliwa o 4% w porównaniu do poprzedniej skrzyni 6-stopniowej dzięki nowemu algorytmowi zmiany przełożeń, systemowi Stop & Start aktywującemu się przy prędkościach do 3 km/h i mniejszej o około 2 kg masie,
  • większa przyjemność prowadzenia (w szczególności dzięki bezgłośnej pracy oraz płynniejszym i dyskretniejszym zmianom przełożeń), 8 biegów, nowy algorytm zmiany przełożeń i zmieniony moduł elektroniczny („bi can”) i
  • możliwość korzystania z systemu Advanced Traction Control zapewniającego zwiększoną skuteczność napędu w warunkach pogorszonej przyczepności

DS Connected Pilot – prowadzić czy dać się prowadzić?

Wspomaganie kierowcy, przy zapewnieniu mu możliwości ponownego przejęcia pełnej kontroli nad samochodem w dowolnym momencie – oto, co oferuje DS Connected Pilot. System ten to kolejny krok w stronę jazdy autonomicznej. To innowacyjne rozwiązanie, obejmujące funkcję ACC Stop & Go (Adaptative Cruise Control) regulujące prędkość względem poprzedzającego pojazdu, utrzymuje precyzyjnie położenie DS7 Crossback na danym pasie ruchu zgodnie z wyborem i przyzwyczajeniami kierowcy poprzez działanie na układ kierowniczy. Działa przy prędkościach do 180 km/h (zależnie od przepisów obowiązujących w danym kraju), sterując zamiast kierowcy prędkością i kierunkiem jazdy. Bardzo przydatny na przykład w korkach czy na autostradzie, zapewnia pełne bezpieczeństwo i odprężenie za kierownicą DS7 Crossback.

Utrzymywanie bezpiecznej odległości i trzymanie się pasa

DS Connected Pilot, wyposażony w ACC Stop & Go (Adaptive Cruise Control), zapewnia inteligentną regulację prędkości i odległości DS7 Crossback od pojazdów jadących z przodu. Jest szczególnie przydatny podczas jazdy w korkach: samochód rusza ponownie z miejsca bez jakiejkolwiek interwencji ze strony kierowcy (czas zatrzymania nie przekracza 3 s), komfortowo, bez niepotrzebnego stresu i zbędnych gestów.

Kamera pokładowa systemu DS Connected Pilot rozpoznaje ciągłe i przerywane linie na drodze. Podczas jazdy analizuje w sposób ciągły obraz przed autem i rozszyfrowuje poszczególne sytuacje. Pozwala na utrzymanie samochodu na właściwym pasie i to w miejscu wyznaczonym przez kierowcę. Jest to system LPA (Lane Position Assist). Jeśli kierowca chce przejąć kontrolę, może anulować korektę systemu przytrzymując mocno kierownicę. System przestaje korygować tor jazdy, jeśli kierowca włączy kierunkowskaz. System ten może być aktywowany na każde żądanie przy prędkości powyżej 30 km/h. Następnie pozostaje aktywny w granicach od 0 do 180 km/h.

DS Park Pilot – proste parkowanie

Dzięki temu nowemu systemowi wspomagania samochód jest w stanie sam zaparkować, równolegle lub prostopadle, bez dotykania kierownicy i pedałów przez kierowcę.  DS Park Pilot wykrywa miejsce postojowe odpowiadające gabarytom DS7 Crossback po prostu przejeżdżając przed nim, i to z prędkością do 30 km/h. Kierowca zaznacza wówczas na ekranie dotykowym (IHM) swój zamiar zaparkowania, prostopadle bądź równolegle. Ma wówczas tylko jeden ruch do wykonania: przytrzymać przycisk Park i czekać, niech magia zadziała!

Parkowanie bez udziału kierowcy

Dzięki tej nowej funkcji wspomagania parkowania w połączeniu z nową skrzynią biegów EAT8, kierowca nie musi już sterować pedałem gazu, hamulca czy zmianą biegów zarówno podczas parkowania jak i wyjazdu z miejsca postojowego.

DS Safety – utrzymaj pełną czujność na całej trasie

Na długich trasach zła widoczność lub chwila nieuwagi mogą stwarzać zagrożenie. DS Safety obejmuje 6 ważnych funkcji pozwalających na podniesienie bezpieczeństwa: DS Night Vision, DS Driver Attention Monitoring, DS Active LED Vision, aktywny monitoring martwego pola widzenia, automatyczny system nagłego hamowania, rozbudowany system odczytu ograniczeń prędkości.

Prowadzić DS7 Crossback czy być prowadzonym w DS7 Cross?- to gwarancja całkowitego spokoju w każdym momencie, to zapewnienie sobie i swoim pasażerom najskuteczniejszych technologii zapewniających zawsze wysoki poziom bezpieczeństwa.

DS Night Vision – koniec z kłopotami podczas jazdy nocą

Zapewniający kierowcy optymalną widoczność w nocy, system DS Night Vision ułatwia ocenę sytuacji na drodze nocą. Umieszczona w osłonie chłodnicy kamera na podczerwień wykrywa obecność pieszych i zwierząt na drodze w odległości do 100 m przed samochodem. Na cyfrowym zespole zegarów kierowca widzi otoczenie swojego auta (na przedłużeniu osi pola widzenia) wraz z obramowanymi na żółto i czerwono zagrożeniami (w zależności od stopnia zagrożenia). Dzięki takim ostrzeżeniom może w porę zareagować. Funkcja Night Vision, zasadniczo zarezerwowana dla pojazdów wyższej klasy, została po raz pierwszy zastosowana w aucie z tego segmentu.

DS Driver Attention Monitoring – koniec zagrożenia spadkiem czujności kierowcy

Zastosowana w DS7 Crossback technologia pokładowa pozwala wykryć nawet najmniejszy spadek czujności kierowcy. System DS Driver Attention Monitoring za pośrednictwem umieszczonej nad kierownicą kamery na podczerwień, kontroluje oznaki zmęczenia kierowcy: zmęczenie oczu (mruganie powiekami), twarz (kierunek spojrzenia) i ruchy głowy sygnalizujące spadek uwagi, oraz tor jazdy względem oznakowania poziomego na drodze (odchylenia od toru jazdy i kontry wykonywane przez kierowcę.

Z chwilą wykrycia przez DS Driver Attention Monitoring odchyleń od normy dla któregoś z tych czynników – nieliniowych i chaotycznych ruchów bądź mrugania oczami, będących oznaką zmęczenia kierowcy – włącza automatycznie sygnał dźwiękowy wraz z komunikatem wyświetlanym na centralnym ekranie. Zarówno w dzień jak i w nocy.

DS Active LED Vision – widzieć i być widzianym!

Oprócz wyjątkowej przyjemności dla oka, światła DS Active LED Vision dostosowują się szerokością i zasięgiem do aktualnych warunków drogowych i prędkości auta. Możliwych jest pięć trybów oświetlenia włączanych automatycznie: Parking, Town Beam, Country Beam, Motorway Beam i High Beam. Uzupełnieniem oferty są światła doświetlające zakręty (Dynamic Bending Light) i funkcja High Beam. Dzięki lepszemu i sięgającemu dalej oświetleniu drogi bądź jej poboczy, zwiększa się poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.

DS Active Scan Suspension -zawieszenie DS na miarę XXI wieku

Reagowanie z wyprzedzeniem – to nadrzędna zasada w systemie DS Active Scan Suspension W tym celu umieszczona za przednią szybą kamera, cztery czujniki przechyłów nadwozia oraz trzy przyspieszeniomierze analizują nawierzchnię drogi i reakcje DS7 Crossback (prędkość, kąt obrotu kierownicy, siła hamowania, itd.). Przekazują one zebrane dane w czasie rzeczywistym do modułu elektronicznego, który w sposób niezależny oddziałuje na każde z czterech kół. W zależności od zebranych danych, zmienia on w płynny sposób twardość zawieszenia. Kolejnym atutem tego unikalnego SUV-a oprócz komfortu psychicznego za kierownicą jest szybkość i precyzja reakcji zawieszenia.

Dźwięk w czystej postaci
Na potrzeby systemu nagłośnienia DS 7 CROSSBACK, marka DS skorzystała z usług firmy FOCAL®, francuskiego lidera z zakresu profesjonalnych rozwiązań w dziedzinie akustyki i systemów Hi-Fi. Ten wysokiej klasy system o nazwie FOCAL ELECTRA® składa się z czternastu głośników rozmieszczonych w kabinie. System Hi-Fi Premium FOCAL ELECTRA® ma wszelkie atuty, aby podczas światowej premiery zyskać sobie uznanie najwytrawniejszych audiofilów i melomanów złaknionych intensywnych doznań podczas jazdy. Dla przyjemności bez granic…

Wyjątkowy system audio tworzący wrażenie zanurzenia w dźwięku

Konstruktorzy i projektanci z DS i FOCAL®, oprócz starannego doboru umiejscowienia głośników, dostosowali całą konfigurację i konstrukcję wnętrza do wymogów akustycznej perfekcji. Dzięki odpowiedniemu przetwarzaniu dźwięku i zastosowaniu kanałów skierowanych na tył kabiny, scena dźwiękowa jest stabilna i precyzyjna niezależnie od zajmowanego w kabinie miejsca. Efekt uprzestrzennienia dźwięku stwarza wrażenie całkowitego zanurzenia w muzyce o bardzo bogatym i wyrazistym brzmieniu.

DS7 Crossback został zaprojektowany w Paryżu, a produkcja odbywać się będzie w zakładach w Miluzie (Francja) i w Shenzhen (Chiny).