MotoNews.pl

Infiniti i Renault Sport Formula One stworzyły Project Black S

09 marca 2017

INFINITI-Project-Black-S-FIRST-image

Program i projekt Infiniti Project Black S zgłębia potencjał związany z wprowadzeniem nowej – wyczynowej – specyfikacji samochodów marki. Program sięga po unikatową, niefunkcjonującą na publicznych drogach technologię, inspirowaną przez Formułę 1.

Project Black S – wyjątkowa stylistyka

Sugerujący radykalną reinterpretację modelu Infiniti Q60 coupe, Project Black S charakteryzuje absolutnie wyjątkowa, zoptymalizowana aerodynamicznie stylistyka.  Samochód koncepcyjny jest wykończony matowymi lakierami szarym i czarnym. Chrom obecny w seryjnych modelach zastąpił lśniący czarny lakier, otaczający grill oraz podkreślający podcięty trzeci słupek.

Włókno węglowe

Szerokie zastosowanie włókien węglowych wynosi samochód koncepcyjny Project Black S ponad specyfikacje Infiniti , nawiązując do związków marki ze sportem. Podkreślające potencjał wyczynowy modelu Black S zastosowanie karbonu pozwoliło stworzyć ultracienkie, podobne do ostrzy formy stylistyczne. Nie można by było uzyskać takiego efektu przy użyciu konwencjonalnych materiałów, jak metal czy włókno szklane. Zachowano organiczną i artystyczną estetykę modelu Q60, jednak sięgnięcie po karbon dodało mu bardziej „technologicznego” charakteru. Kompozyt karbonowy jest nie tylko bardziej plastyczny w formowaniu, ale także niesłychanie mocny. Karbonowe komponenty mogą być wykorzystywane do bilansowania wydajności aerodynamicznej poprzez stosowanie silnego docisku.

Wielki przedni spliter, tylny dyfuzor, błotniki i spoilery progowe są wykonane z włókna węglowego. Obniża to masę  auta i poprawia siłę docisku. Ultracienkie „ostrza” w progach przed tylnymi kołami kanalizują opływ powietrza wokół dolnej części nadwozia. Wielkie, stałe skrzydło tylne – również wykonane z karbonu – zamocowano na pokrywie bagażnika. W miarę wzrostu prędkości zwiększa docisk aerodynamiczny.

Lepsza aerodynamika

Project Black S zachowuje głębokie przetłoczenia i płynne linie seryjnego sportowego coupe Q60. Dla potrzeb auta koncepcyjnego designerzy Infiniti stworzyli jednak cały szereg zmian, dających w efekcie śmielszy, a nawet agresywny w wyrazie styl.

Większe wloty powietrza z przodu skuteczniej kanalizują chłodzące powietrze do wnętrza komory silnika i hamulców. Nowe wloty w masce lepiej pomagają odprowadzać powietrze gorące. Tył nadwozia uformowano tak, by cyrkulujące wokół, pod i wewnątrz nadwozia powietrze mogło się wydostać w jak najszybszy i najwydajniejszy sposób. Pionowe elementy aerodynamiczne i skrzydło spoilera maksymalizują docisk i stabilność przy wysokich prędkościach.

Kute ultralekkie aluminiowe koła o średnicy 21 cali – podkreślane przez wyoblenia rozdętych błotników – są większe i szersze, ale lżejsze niż seryjne koła Q60. Przyczyniają się one też do wyczynowego image’u prototypu. Jednocześnie redukują masy nieresorowane i inercję rotacyjną w czasie pokonywania zakrętów.

Wyczynowy, hybrydowy zespół napędowy

Project Black S ukazuje, w jaki sposób można uzyskać wyższe moc i moment obrotowy dzięki skomponowaniu ze sobą wyczynowej technologii hybrydowej z wielokrotnie nagradzanym silnikiem 3.0 V6 twin-turbo. To najbardziej zaawansowana jednostka spalinowa, jaką Infiniti kiedykolwiek oferowało.

Wyczynowy hybrydowy zespół napędowy testowany w ramach Project Black S obejmuje m.in. system odzyskiwania energii (energy recovery system – ERS w Formule 1). Pozwala on na wykorzystanie zgromadzonej energii jako doładowania, dostarczającego dodatkowej mocy i momentu obrotowego. Efektem jest natychmiastowe, wyraźne, pozbawione jakiegokolwiek opóźnienia przyspieszenie. Technologia ta, zainspirowana sprawdzonym w Formule 1 systemem dual-hybrid, nie jest jak dotąd stosowana w żadnym pojeździe na publicznych drogach.

Według Infinti, sportowe coupe Q60 może stanowić idealną platformę dla wyczynowego hybrydowego zespołu napędowego. Auto koncepcyjne prezentowane w Genewie wyposażono w cały jeszcze szereg innych modyfikacji pozwalających na maksymalizację osiągów. Wśród nich jest wyczynowy podwójny układ wydechowy z tytanu, maksymalizujący wydajność prowadzenia powietrza poprzez silnik.

Project Black S także w Polsce

Prezentacja prototypu Project Black S podczas Genewa Motor Show 2017 pozwoli sprawdzić potencjalne zainteresowanie wyczynowymi wersjami samochodów Infiniti. Miłośnicy motoryzacji w Polsce będą mieli niewątpliwą przyjemność zobaczyć na żywo Project Black S Infiniti już za niespełna miesiąc podczas Poznań Motor Show.