Nowy Seat Ibiza zadebiutował na Motor Show w Genewie – hiszpański producent kontynuuje ofensywę produktową i wprowadza na rynek piątą generację swojego kultowego modelu. Co ważne, czyni to akurat w momencie, gdy sprzedaż Seata nabiera rozpędu. Po zamknięciu 2016 roku czwartym z rzędu wzrostem marka kontynuuje dobrą passę w 2017 roku. W lutym Seat zanotował kolejny dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju sprzedaży w pierwszych dwóch miesiącach roku. Jesteśmy przekonani, że uda nam się utrzymać tę tendencję, zwłaszcza że podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowaliśmy nową Ibizę. To szczególnie ważna premiera dla całej marki – mówi Wayne Griffiths, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Seata.
Nieustannie pracujemy nad tym, by stać się jedną z najbardziej dynamicznych firm w branży – mówi Luca de Meo, Prezes marki. – Nowa Ibiza to wielki krok naprzód w rozwoju marki oraz punkt zwrotny w całym segmencie aut miejskich – dodaje.
Ofensywa marki
Debiut nowego Seata Ibizy to kolejny krok w największej ofensywie produktowej prowadzonej przez markę i umocnienie trzech podstawowych filarów producenta. Po udanej premierze modelu Ateca – pierwszego SUV-a marki – na rynku pojawił się odświeżony Leon.
Wkrótce dołączy do nich crossover Arona. Wszystkie nowe pojazdy będą dostępne w wersji wyposażenia Xcellence, przeznaczonej dla klientów, którzy chcą, aby ich auto wyróżniało się bardziej wyrafinowanym stylem oraz wyposażeniem zwiększającym komfort i funkcjonalność. Ponadto Leon, Ibiza i Ateca w 2017 roku będą dostępne w dynamicznej odmianie FR – dającej najwięcej sportowych emocji z jazdy.
Seat Ibiza – decydujący model
Piąta, zupełnie nowa generacja Ibizy doskonale łączy w sobie wyrazisty design, dynamikę i najnowsze technologie. Są to, m.in. światła w technologii LED, system nagłośnienia Beats Sound System, jak i liczne systemy bezpieczeństwa (m.in. adaptacyjny tempomat, asystenci pasa ruchu i martwego pola czy Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego). Kierowcy auta mają także do dyspozycji m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem, a także system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu KESSY. Pasażerowie mogą z kolei skorzystać ze znacznie większej niż dotychczas przestrzeni w kabinie. Naładują także bezprzewodowo swojego smartfona i podróżują w znacznie bardziej komfortowych warunkach. To zasługa lepszego wyciszenia wnętrza, mniejszych wibracji oraz bardziej harmonijnego zawieszenia.
Nowy Seat Ibiza jest również pierwszym samochodem w Grupie Volkswagen, wykorzystującym koncept MQB A0. Gwarantuje znakomite właściwości jezdne. Auto dostępne będzie w szerokiej gamie silników: obok świetnych motorów 1.0 TSI (95 KM i 115 KM) i 1.6 TDI (80 KM, 95 KM oraz 110 KM) między przednimi kołami tego hiszpańskiego auta może pracować także całkowicie nowa jednostka benzynowa 1.5 TSI o mocy 150 KM.
Najmocniejsze silniki w historii Seata
Podczas genewskich targów Seat zaprezentował również swój najmocniejszy seryjnie produkowany model – Leona Cupra ST. Nowa upra to 300 KM, 380 Nm momentu obrotowego, napęd 4×4 oraz przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 4,9 sekundy. W najnowszym wydaniu sportowego Leona wykorzystano seryjną dwusprzęgłową automatyczną skrzynię DSG. Wyróżnia się bardzo szybką i płynną pracą. Z punktu widzenia kierowcy nie mniej ważny jest fakt, że system 4Drive (napęd 4×4) współpracuje z licznymi układami wspomagającymi prowadzenie samochodu (m.in. systemem kontroli trakcji, blokadą mechanizmu różnicowego), co nie tylko usprawnia przeniesienie momentu obrotowego na koła, ale czyni z Leona Cupra ST prawdziwy wzór pod względem właściwości jezdnych.
Seat Leon Cupra Evo 17
Razem z Leonem Cupra ST na targach w Genewie pojawił się także wyścigowy Leon Cupra Evo 17, który zadebiutuje podczas prestiżowych zawodów TCR International Series. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach: z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG oraz z sekwencyjną przekładnią ręczną.
Leon CupraEvo 17 ma ten sam silnik, co wersja dostępna na rynku, ale jego moc wynosi aż 350 KM (o 20 KM więcej niż wersja z 2016 roku), a moment obrotowy – 420 Nm. Wewnątrz auta odnajdziemy rozbudowaną klatkę bezpieczeństwa, kubełkowy fotel oraz elementy z włókna węglowego, z zewnątrz zaś rozpoznamy je po szarym matowym lakierze oraz specjalnym pakiecie aerodynamicznym. Mocno poszerzone błotniki wraz z wielkim skrzydłem z tyłu sprawiają, że obok Leona Cupra Evo 17 trudno przejść obojętnie.
Salon Samochodowy w Genewie potrwa do 19 marca 2017 roku.