Renault zapowiedziało wprowadzenie Alaskana na rynek europejski pod koniec 2017 roku. Sprzedaż tego pick-upa o ładowności użytecznej jednej tony rozpoczęła się pod koniec 2016 roku w Ameryce Łacińskiej, ze względu na silne „pick-upowe” tradycje na rynkach tego kontynentu. Renault wprowadziło wcześniej na te rynki Dustera Orocha, który stał się przebojem i zmienił standardy w segmencie pick-upów o półtonowej ładowności użytecznej, ponieważ został zbudowany na bazie płyty podłogowej SUV-a.
Renault Duster Oroch jest dużym pick-upem z podwójną kabiną, czworgiem drzwi i pięcioma miejscami. Duster Oroch stał się liderem segmentu pod względem wielkości sprzedaży.
Tymi dwoma modelami Renault potwierdza swoje światowe ambicje podboju rynku pick-upów. Segment ten stanowi ponad 1/3 wszystkich pojazdów dostawczych zarejestrowanych na świecie, co odpowiada sprzedaży rzędu pięciu milionów aut rocznie.
W ramach Salonu Samochodowego w Genewie Renault zaprezentowało wersję Alaskana z pełnym osprzętem. Ten solidny, imponujący, muskularny poszukiwacz przygód jest wprost stworzony do sportowej rekreacji na śnieżnych bezdrożach.
Po Ameryce Łacińskiej, Renault potwierdza modelem Alaskan swoje światowe ambicje, wyruszając tym razem na podbój rynku pick-upów w Europie. Alaskan jest muskularnym, mocnym i solidnym pick-upem, spełniającym wymagania zarówno profesjonalnych, jak i indywidualnych użytkowników. – Ashwani Gupta, dyrektor pionu samochodów dostawczych na świat.
Muskularny design Renault Alaskan
W świecie pick-upów Alaskan wyróżnia się designem. Wersja z pełnym osprzętem, zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Genewie, podkreśla jego atletyczny i imponujący styl.
- Przód auta zdobi obszerna osłona chłodnicy z chromowanymi akcentami, podkreślająca stylistykę marki Renault.
- Pokaźne wymiary dodają pick-upowi wyrazu siły i mocy.
- Solidny przedni zderzak zwraca uwagę dopracowaniem szczegółów.
- Maska z widocznymi przetłoczeniami podkreśla wrażenie solidności auta.
- Charakterystyczny układ świateł full-LED w kształcie litery „C” wyróżnia auto wizualnie.
- Nieodzowny w tym segmencie dwukolorowy hard top pozwala chronić sprzęt niezbędny podczas wypraw i górskich wspinaczek.
- Poszerzone nadkola obramowują wyraźnie odcinające się na ich tle obręcze kół z oponami śniegowymi.
- Kolor nadwozia Biały Satynowy przywodzi na myśl bezkresne śnieżne przestrzenie.
- W prezentowanej wersji wnętrze zostało zmodyfikowane, zyskując specyficzny kolor i skórzane siedzenia.
Renault Alaskan gotowy do podboju bezdroży
- Alaskan został wyposażony w tylne wielowahaczowe zawieszenie, zapewniające mu zwrotność, doskonałe zachowanie na drodze i najwyższy komfort podróżowania wszystkim pasażerom, z zachowaniem właściwości terenowych i solidności auta.
- Wzmocniona rama podwozia, nadzwyczaj wytrzymała, umożliwia przewóz ładunków o masie ponad jednej tony.
- Rama podwozia zapewnia znaczny prześwit oraz możliwość holowania przyczep o masie do 3,5 tony.
- Alaskan jest mocnym i pomysłowo zaprojektowanym autem o niezaprzeczalnych możliwościach terenowych.
- 4 koła pędne ze stałym napędem 4×4 do standardowego użytkowania w terenie.
- 4 koła pędne i krótkie przełożenia skrzyni biegów do ekstremalnej jazdy terenowej.
- Tryb z napędem na 2 koła do jazdy po drogach.
- Zwiększający bezpieczeństwo jazdy, elektronicznie sterowany i samoblokujący mechanizm różnicowy (eLSD) na wszystkie cztery koła.
- Samoblokujący mechanizm różnicowy tylnego mostu, zwiększający skuteczność napędu w skrajnie trudnych warunkach jazdy.
- Elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy: wspomaganie ruszania pod górę (HSA) i ogranicznik prędkości na zjeździe (HDC).