W dn. 30 marca 2017 r. w trakcie wydarzenia dla prasy podczas Salonu Samochodowego w Seulu SsangYong uroczyście zaprezentował nowy model samochodu o nazwie Rexton G4 (nazwa w eksporcie: Rexton), który kontynuować będzie sukces Tivoli w segmencie dużych SUV-ów.
Premiera nowego SUV-a odbyła się w obecności prezesa Mahindra&Mahindra Ananda Mahindry, dyr. gen. SsangYonga Czoi, przedstawicieli prasy lokalnej i międzynarodowej oraz innych gości. Na stanowisku o powierzchni 2200 m.kw. firma łącznie zaprezentowała 17 samochodów. Projekt stanowiska oparty na temacie „Majestatyczny wstrząs” przywodzi na myśl skrzydło ptaka, które stanowi kluczowy element projektowy produktów SsangYonga. Uosabia ono dynamikę i determinację SsangYonga, by zapewniać najwyższą jakość w oparciu o stały postęp technologiczny.
Nowa era luksusowych SUV-ów SsangYonga
Po tym, jak Tivoli wprowadził zupełnie nowy zestaw standardów w sektorze SUV-ów kompaktowych, Rexton G4 zwiastuje nową erę odrodzenia dużych, luksusowych SUV-ów. Firma planuje odbudowę pełnego asortymentu SUV-ów wprowadzając każdego roku nowy samochód, w tym zupełnie nowy model pickupa, jak również przeznaczając wszystkie swoje zasoby na tworzenie wzrostu w przyszłości w zupełnie nowych dziedzinach, takich jak samochody elektryczne oraz inne samochody przyjazne dla środowiska.
Rexton G4 jako nowy autentyczny SUV odnowi tożsamość marki SsangYong. Nazwa nowego samochodu oznacza koncept „Great 4 Revolution”, czyli poczwórną rewolucję, połączoną z dziedzictwem wartości marki kultowego Rextona, co w połączeniu dać ma nowy flagowy SUV firmy. W budowie Rextona G4 zastosowano ramę typu „Quad Frame”, w której wykorzystano zaawansowaną stal o podwyższonej wytrzymałości (AHSS), opracowaną we współpracy strategicznej z producentem stali POSCO, w celu wydatnego ulepszenia wytrzymałości nadwozia przy jednoczesnej minimalizacji jego masy.
Jako że zwiększa się rekreacyjne zapotrzebowanie na SUV-y o lepszych właściwościach terenowych oraz większej mocy holowania, SsangYong przewiduje, że zastosowany typ ramy oraz napęd typu FR (silnik z przodu, napęd na tylną oś) będą coraz częściej wybierane przez producentów SUV-ów. Rexton G4, który wychodzi naprzeciw takim właśnie oczekiwaniom, dodatkowo wzmocni pozycję firmy jako wyspecjalizowanego producenta SUV-ów.
Dzięki porywającej stylizacji, napędowi 4WD typowemu dla tradycyjnego SUV-a, doskonałemu wykorzystaniu przestrzeni wewnętrznej, a także funkcjom bezpieczeństwa i wygody, które uzasadniają tytuł „flagowego SUV-a”, Rexton G4 oferuje swoim użytkownikom nadzwyczajną jakość jazdy oraz pełną satysfakcję emocjonalną.
SsangYong Rexton G4 – rewolucja w stylu
Filozofia projektowa SsangYonga „Nature-born 3Motion” (potrójny ruch zrodzony w naturze), a szczególnie koncepcja „Dignified Motion” (dostojny ruch), odpowiadają za uchwycenie w stylizacji samochodu wspaniałej energii Natury. Umieszczone centralnie logo ze skrzydłami jest organicznie połączone z reflektorami, wzmacniając dynamiczny i silny wygląd z przodu. W projekcie sylwetki pojazdu, linii bocznej, kształcie i rozmieszczeniu reflektorów, maskownicy, emblematu i wlotu powietrza zastosowano regułę „złotego podziału”, dzięki czemu cały pojazd prezentuje się wyjątkowo proporcjonalnie.
Podkreślenie linii bocznej rozpoczynającej się nad tylnym błotnikiem przydaje sylwetce dynamizmu, dzięki której samochód wygląda, jakby gotował się do skoku wprzód. Wyraźne skontrastowanie prostego słupka A z szerszym słupkiem D sprawia dobre wrażenie. Także światła do jazdy dziennej, LED-owe lampy przeciwmgielne i zakrętowe oraz LED-owe światła pozycyjne z zintegrowanymi kierunkowskazami dodatkowo podkreślają eksluzywny wygląd samochodu.
Wnętrze pojazdu może pełnić wiele różnych funkcji, w zależności od ustawienia foteli. Skórzana tapicerka ze skóry nappa, pamięć ustawień fotela i lusterka bocznego kierowcy to funkcje, których celem jest zapewnienie jak najlepszego samopoczucia podróżujących. Dzięki zoptymalizowanemu projektowi przestrzeni wewnętrznej Rexton G4 zapewnia także najwyższy poziom wygody pasażerów oraz największą przestrzeń bagażową w swoim segmencie. Również największa w tym segmencie przestrzeń na nogi dla pasażerów z tyłu oraz ogólna przestronność gwarantują optymalny poziom komfortu. To jedyny model w tym segmencie, który pomieści czterech pasażerów z tyłu oraz ich cztery torby golfowe.
To także jedyny model w tym segmencie wyposażony w 7-calowy wyświetlacz TFT LCD o zwiększonej klarowności zapewniający kierowcy doskonałą jakość odczytu. Fotel pokryty ręcznie wyprawianą skórą nappa najwyższej jakości oferuje niezrównany komfort. O wygodę podczas długich podróży dba także kształt fotela stabilnie podtrzymujący ciało kierowcy.
SsangYong Rexton G4 – rewolucja w jeździe
Układ napędowy Rextona G4 wykorzystuje silnik e-XDi220 oraz 7-biegową automatyczną skrzynię biegów Mercedesa-Benza. Wydajny i cichy silnik wysokoprężny e-XDi220 zapewnia płynną jazdę od momentu ruszenia i dobre przyspieszenie przy niskiej i średniej prędkości dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu na niskich obrotach, co jest cechą charakterystyczną silników SsangYonga. 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów Mercedesa-Benza, słynąca ze swej jakości i trwałości, jest doskonale dopasowana do silnika e-XDi220 i zapewnia płynną zmianę biegów oraz szybką reakcję w celu zapewnienia dynamicznej jazdy.
W regionach, w których preferowane są silniki benzynowe, dostępny będzie silnik e-XGDi200T wraz z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów Aisin. Ten nowy, 2,0-litrowy silnik benzynowy GDI turbo został zaprojektowany tak, by zapewnić przyjemną i dynamiczną jazdę przy niskich obrotach.
Oparty na wiedzy i doświadczeniu SsangYonga system napędu na 4 koła w Rextonie G4 wspiera tryb napędu na tylną oś w normalnych warunkach jazdy w celu zapewnienia jak największego komfortu oraz oszczędności zużycia paliwa, a także tryb 4WD High/Low w przypadku jazdy po szczególnie wymagającej nawierzchni, kiedy kierowca czuje, że potrzebuje lepszej przyczepności. Połączenie zawieszenia z podwójnymi wahaczami z przodu z wielowahaczowym zawieszeniem niezależnym z tyłu zapewnia wysoki poziom stabilności i komfortu jazdy.
SsangYong Rexton G4 – rewolucja w bezpieczeństwie
Rexton G4 dysponuje największą liczbą poduszek powietrznych w swoim segmencie – jest ich łącznie dziewięć, w tym poduszka chroniąca kolana kierowcy oraz poduszki boczne z tyłu. W samochodzie zastosowano także wiele zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, m.in. nowatorską ramę typu „quad frame” wykonaną z zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, zapewniającej pasażerom bezpieczeństwo na najwyższym poziomie.
W ramie „quad frame” po raz pierwszy w świecie zastosowano stal o współczynniku sprężystości 1,5 Gpa, a dzięki innowacyjnym technologiom inżynierskim udało się zasadniczo zredukować masę pojazdu, co jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo także innych pojazdów biorących udział w ewentualnym zderzeniu. Aż 63% konstrukcji pojazdu wykonano z zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości (o współczynniku sprężystości 590 MPa), a jej wytrzymałość dodatkowo zwiększono poprzez zastosowanie innowacyjnych technik inżynieryjnych. W konstrukcji podwozia także zastosowano 81,7% zaawansowanej stali o wysokiej wytrzymałości, najwięcej w tym segmencie, w celu maksymalizacji wytrzymałości przy jednoczesnej redukcji masy.
O bezpieczeństwo pasażerów dbają dodatkowo zaawansowane systemy wspierania kierowcy (ADAS) takie jak: system hamowania awaryjnego (AEBS), asystent zmiany pasa ruchu (LCA), ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA), wykrywanie ślepego punktu (BSD) oraz alarm o pojeździe z przodu (FVSA).
Rewolucja technologiczna
System rozrywkowy zainstalowany w Rextonie G4 to jeden z najbardziej atrakcyjnych aspektów nowego modelu. System wyposażony został w 9,2-calowy wyświetlacz HD, który bezproblemowo łączy się z urządzeniami przenośnymi, czym gwarantuje najwyższą jakość rozrywki podczas jazdy. Apple Carplay i Android Auto umożliwiają wyświetlanie na wyświetlaczu ekranu smartfona, zaś wszystkie informacje, w tym nawigację, można oglądać w jakości HD – po raz pierwszy w samochodzie w tym segmencie. W Rextonie G4 po raz pierwszy na rynku koreańskim zainstalowano system 3D AVM (obraz z kamer obejmujący pełne 360 stopni wokół samochodu), który zwiększa bezpieczeństwo podczas wolnej jazdy oraz parkowania.
Samochód wyposażono także w wiele wyjątkowo przydatnych funkcji, takich jak Auto Closing (automatyczne zamykanie zamków w drzwiach, gdy kluczyk znajdzie się w określonej odległości od pojazdu), Easy Access (w momencie otwarcia drzwi fotel automatycznie ustawia się w pozycji ułatwiającej siadanie), wysokiej jakości automatyczny, dwustrefowy system klimatyzacji filtrujący nawet drobne cząsteczki kurzu, falownik 220V/115V z tyłu pojazdu i inteligentną klapę bagażnika ułatwiającą załadowywanie i wyładowywanie bagażu. Inteligentna klapa bagażowa zamontowana w Rextonie G4 to system, który automatycznie otwiera klapę, kiedy kierowca z kluczykiem znajduje się w pobliżu tyłu samochodu przez ok. trzy sekundy.
SsangYong Motor wystawia na swoim stanowisku także inne modele, takie jak Chairman W Kaiser, czy samochody z serii Korando i Tivoli. Zupełnie osobno została wystawiona także nowa rama typu „quad frame” zastosowana w Rextonie G4. Dzięki temu zwiedzający mogą lepiej zapoznać się z zastosowanymi w niej materiałami, jej strukturą oraz innymi korzyściami wynikającymi z jej użycia.