Światowa premiera Kia Rio czwartej generacji odbędzie się 29 września w Paryżu z okazji salonu samochodowego Mondial de l’Automobile 2016. Już dziś jednak koreański producent opublikował pierwsze zdjęcia najmłodszego członka rodziny Kia.
Za design nowej Kia Rio odpowiedzialne są ośrodki projektowe Kia w Niemczech i Kalifornii, ściśle współpracujące z globalną centralą designu w koreańskim Namyang. Bryłę Rio wyznaczają linie proste i gładkie powierzchnie, nadając aut wyrazistego i zdecydowanego wyglądu.
Nowatorska stylizacja nadwozia Kia Rio
Patrząc z przodu nie sposób przeoczyć najnowszej wersji charakterystycznej dla marki Kia atrapy chłodnicy w kształcie „tygrysiego nosa”. Zintegrowane, dwufunkcyjne soczewkowe lampy główne – węższe i ciekawsze w formie niż poprzednio podkreślone są nową listwą świetlną LED, zbliżoną kształtem do litery „U”. Zmiany te, w tym rozsunięcie gniazd lamp przeciwmgielnych w zderzaku przednim mają na celu optyczne poszerzenie pojazdu. Efekt ten potęguje zwiększona o 5 mm szerokość nowego Rio (do 1725 mm). Sylwetka Rio czwartej generacji jest smuklejsza, a jej lepsze wizualne wyważenie wynika z wydłużenia maski silnika i zwisu przedniego, zwiększenia rozstawu osi o 10 mm (do 2580 mm), wysmuklenia i wyprostowania słupka tylnego oraz skrócenia zwisu tylnego. Nowy model jest dłuższy o 15 mm od poprzednika (obecnie to 4065 mm) i niższy o 5 mm (teraz to 1450 mm). Proste i wyraziste linie wzdłuż błotników i drzwi jeszcze bardziej ‘rozciągają’ sylwetkę samochodu, nadając jej pewnej przysadzistości na drodze.
Nowoczesny kokpit zorientowany na kierowcę
Nabywcy Kia Rio docenią nowy wystrój wnętrza, który w porównaniu z poprzednikiem został zmodernizowany w zakresie wzornictwa i ergonomii użytkowania.
Tak jak na zewnątrz, biegnące wzdłuż tablicy przyrządów linie proste narzucają charakter całemu wnętrzu i optycznie poszerzają kabinę, podnosząc wrażenie jej obszerności. Deska rozdzielcza odchylona jest ku kierowcy, a jej centrum zajmuje nowy system infotainment z interfejsem HMI (human-machine interface) i ekranem dotykowym wysokiej rozdzielczości (HD) dla obsługi systemów audio, nawigacji i łączności ze światem. Dzięki interfejsowi HMI można było ograniczyć liczbę przycisków w konsoli centralnej.
Nowa Kia Rio dostępna będzie z tapicerką materiałową albo ze skóry ekologicznej w kolorze czarnym lub szarym. W pakiecie „Red Pack” nabywca otrzyma tapicerkę ze skóry ekologicznej w kolorze czarno-czerwonym. Akcentem modernistycznego wystroju są elementy wykończenia metalizowane lub w „fortepianowej” czerni.
Początek produkcji pod koniec 2016 roku
Funkcjonalność, bezpieczeństwo, najnowsze technologie łączności ze światem oraz wysoki komfort jazdy w połączeniu z pewnością prowadzenia to bez wątpienia najważniejsze cechy nowej Kia Rio. Ze światową sprzedażą ponad 473.000 samochodów w roku 2015, Rio jest globalnym bestsellerem swego koreańskiego producenta. Nowa generacja wejdzie do produkcji pod koniec roku 2016 a pierwsze egzemplarze Rio trafią do polskich salonów w marcu 2017.
Konferencja prasowa Kia Motors w trakcie Mondial de l’Automobile 2016 odbędzie się 29 września br. o godz. 14:45 na stoisku Kia w Hali 3 Paris Expo Porte de Varsailles.