Nowa Mazda MX-5 RF zdobyła nagrodę „Red Dot: Best of the Best” podczas gali Red Dot 2017. To kolejny dowód uznania dla stylistyki Mazdy: KODO — Dusza ruchu. Dwumiejscowy model z nadwoziem Retractable Fastback powtarza sukces modelu MX-5 czwartej generacji z miękkim dachem, który zdobył tę nagrodę w 2015 roku.
Czym jest Red Dot?
Red Dot to nagroda o międzynarodowym uznaniu przyznawana wyłącznie za naprawdę wyjątkowy i niecodzienny design. Według organizatorów, zdobywcy wyróżnienia „Best of the Best” to produkty wizjonerów wzornictwa, którym udało się uzyskać doskonałą harmonię pomiędzy jakością, pociągającą stylistyką i funkcjonalnością.
Nagroda Red Dot jest przyznawana produktom spełniającym najwyższe standardy wzornictwa w swojej kategorii przez jury złożone z 39 projektantów, wykładowców i redaktorów. Jurorzy wybierają 102 zwycięzców „Best of the Best” spośród ponad 5500 zgłoszeń pochodzących z 54 krajów. Wśród nagradzanych cech są innowacyjność, funkcjonalność, ergonomia, zawartość symboliczna i emocjonalna, jakość i ekologia.
Mazda i pozostali laureaci oficjalnie odbiorą nagrody 3 lipca podczas gali w Aalto Theatre w Essen. Wydawany tego samego dnia album Red Dot Design Yearbook zawiera prezentację zdobywców tytułu „Best of the Best” wraz z krótkim biogramem autorów projektów.
Będzie to już szósta nagroda Red Dot dla aktualnej generacji samochodów Mazda, hołdujących filozofii KODO. W 2015 roku oprócz MX-5 w wersji soft-top, nagrodzone zostały Mazda CX-3 i Mazda2 2015. W latach 2014 i 2013 nagrodę zdobyły Mazda3 i Mazda6.
Mazda MX-5 RF
Pierwsze w historii wcielenie stylistyki KODO w nadwoziu typu fastback, czyli Mazda RF z unikalnym, składanym automatycznie dachem typu hardtop. Nie tylko wygląda fantastycznie, ale jest lekka i solidna. Otwieranie i zamykanie dachu to niesamowity 13-sekundowy pokaz origami.
Mazda MX-5 RF łączy w sobie praktyczność coupe z niezrównaną frajdą z jazdy kabrioletem. Wzbogaca wrażenia kierowcy, dochowując wierności filozofii Jinba Ittai — koń i jeździec w idealnej harmonii. Na tym opiera się legenda MX-5, najlepiej sprzedającego się roadstera w historii.
„Wersja RF prowadzi MX-5 na całkiem nowe drogi. Za każdym razem, gdy patrzę na ten samochód, przypominam sobie wielki wysiłek całego zespołu i współpracę pomiędzy projektantami, inżynierami i specjalistami ds. produkcji” – mówi Ikuo Maeda, główny projektant Mazdy. Naprawdę każda z tych osób może uważać się za współautora sukcesu”.