Na targach Motor Show 2017 w Poznaniu PEUGEOT Polska, w ramach strategii ofensywy SUV-ów, prezentuje swoją kolejną nowość. Po SUV-ie PEUGEOT 2008 oraz po nowym SUV-ie PEUGEOT 3008 – zdobywcy prestiżowej nagrody Car of the Year 2017, przyszedł czas na nowego SUV-a PEUGEOT 5008.
Nazwa modelu jest ta sama co poprzednika, ale koncepcja całkowicie inna – PEUGEOT 5008 tworzy nową kategorię dużych 7-miejscowych SUV-ów klasy C i dysponuje mocnymi argumentami na tym obiecującym rynku. Nowy SUV PEUGEOT 5008, zbudowany na modułowej platformie EMP2, jest wyposażony w spektakularny PEUGEOT i-Cockpit® najnowszej generacji i liczne zaawansowane technologicznie systemy podnoszące komfort i bezpieczeństwo. Pod dynamiczną i elegancką linią kryje się wręcz modelowa funkcjonalność. Dysponujący 7 indywidualnymi fotelami nowy PEUGEOT 5008 jest pierwszym SUV-em, który dorównuje możliwościami konfiguracji wnętrza vanom. Nowy model to także cała paleta oszczędnych silników o wysokich osiągach i zróżnicowana gama wersji, łącznie z dynamicznymi GT.
Peugeot 5008 – duże siedmiomiejscowe SUV-y klasy C – nowy, obiecujący rynek
Od 2009 roku, kiedy pojawiła się pierwsza generacja PEUGEOT 5008 w segmencie C zaszły duże zmiany.
Podobnie jak w niemal wszystkich innych segmentach pojawiła się bogata oferta SUV-ów. Ta nowa kategoria samochodów stanowi doskonałą odpowiedź na oczekiwania naszej epoki. W ciągu kilku zaledwie lat SUV-y stały się trzecim najlepiej sprzedającym się rodzajem nadwozia na kontynencie europejskim we wszystkich segmentach, zajmując miejsce za hatchbackami i sedanami klasy B i C.
SUV-y stanowią symbol nowoczesnego samochodu – prestiżowego i wyposażonego w nowoczesne technologie, źródła emocji i przyjemności. Doskonale podkreślają status kierowcy i wyrażają jego głód nowych doznań i pragnienie ucieczki od szarości dnia codziennego.
Wartości te idealnie wpisują się w wizerunek marki PEUGEOT i jej strategię stałego wzbogacania wyposażenia modeli, toteż projektanci i konstruktorzy Grupy PSA rozpoczęli już w 2012 r. prace nad ambitnym programem wprowadzenia na rynek pięciu nowych SUV-ów w ciągu niespełna roku.
W ślad za innymi rynkami europejskimi początek ofensywy w Polsce wyznaczyło wprowadzenie w czerwcu zeszłego roku nowego SUV-a PEUGEOT 2008, w listopadzie został zaś zaprezentowany spektakularny nowy SUV PEUGEOT 3008.
Jeśli chodzi o inne rynki to w Chinach nadal odnosi sukcesy poprzednia generacja modelu 3008 poddana restylingowi, a także chińska przedłużona wersja nowego SUV-a PEUGEOT 3008 pod nazwą PEUGEOT 4008. Nowy PEUGEOT 5008 jest więc piątym SUV-em zaprezentowanym przez Markę!
Skąd wzięła się decyzja zaprojektowania nowego PEUGEOT 5008 jako SUV-a i porzucenia segmentu 7-miejscowych vanów klasy C?
Przede wszystkim segment ten występuje prawie wyłącznie w Europie, a model 5008 ma ogólnoświatowe ambicje. Ponadto spektakularny sukces SUV-ów klasy C odbył się kosztem tradycyjnych nadwozi i jednobryłowych vanów. Dlaczego? Prawdopodobnie dlatego, że dzisiejsi klienci coraz częściej pragną wyzwolić się od tradycyjnych sylwetek samochodów. Ponieważ niektórzy z nich – w szczególności właściciele samochodów typu kombi i vanów – chcą uwolnić się od niezbyt atrakcyjnego wizerunku rodzinnego i wielofunkcyjnego samochodu. Ponieważ wszyscy chcą sprawić sobie przyjemność, a czas spędzony w samochodzie, który zbyt często jest postrzegany jako coś uciążliwego, może nabrać nowej wartości dzięki emocjom, wyjątkowym doświadczeniom i możliwości dzielenia się nimi z innymi. W tej sytuacji łatwo było przewidzieć pożądany kierunek zmian przy odnowieniu modelu PEUGEOT 5008: nowy 5008 musiał być SUV-em!
Niemniej ten segment dużych SUV-ów klasy C dopiero powstaje i wciąż obecnych jest w nim niewielu producentów. Ma on jednak w sobie prawdziwy potencjał, ponieważ samochody z tej grupy są bardzo poszukiwane. Obecnie koncepcja SUV-a oraz jego atrakcyjny wizerunek przyciąga wielu kierowców, ale poszukują oni również pojemności, przestrzeni, komfortu i funkcjonalności, które pozwoliłyby im sprostać wielu życiowym sytuacjom. Obecna oferta jest dla nich w gruncie rzeczy niedopasowana (SUV-y zbyt kompaktowe z wnętrzem o małych możliwościach konfiguracji) lub niedostępna (SUV-y z segmentu Premium, zbyt drogie lub zbyt duże). Nawet obecni właściciele SUV-ów, zachwyceni estetyką i pozycjonowaniem swojego samochodu, często odczuwają pragnienie zwiększenia pojemności i możliwości zastosowań.
Nowy PEUGEOT 5008 dysponuje więc wszystkimi atutami, aby już na wstępie zająć pozycję lidera w tym segmencie. Jest symbolem nowoczesnego samochodu zapewniającego nowe doznania z jazdy, świetnie wyposażonego oraz z inteligentnymi funkcjonalnościami.
Dysponujący mocnymi atutami nowy SUV PEUGEOT 5008 ma spełnić trzy ambitne oczekiwania:
- Zapewnienie kontynuacji procesu stałego wzbogacania wyposażenia gamy pojazdów marki;
- Zdobycie pozycji pojazdu o światowym zasięgu i osiągnięcie sukcesu na skalę międzynarodową;
- Zdobycie pozycji lidera w swoim segmencie – dużych, siedmiomiejscowych SUV-ów z segmentu C.
Aby to osiągnąć, może liczyć na liczne atuty, zaczynając od wnętrza, równie zapierającego dech, co praktycznego!