Od 10 maja br. w Salonach Alfy Romeo w Polsce można będzie zamówić pierwszego SUV-a włoskiej marki z dwoma nowymi silnikami: 2.2 Diesel o mocy 150 KM, automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem na tył oraz 2.2 Diesel o mocy 180 KM z automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem 4×4 Q4. Pierwszy rozwija moc 110 kW przy 4000 obrotów/min, a drugi 132 kW przy 3750 obrotach/min. W obu przypadkach, wartości momentu obrotowego są ekstremalnie wysokie – 450 Nm przy 1750 obrotach/min – a spalanie wyjątkowe niskie. W cyklu mieszanym potrzeba mniej niż 5 litrów oleju napędowego, aby pokonać 100 kilometrów: rewelacyjne emocje i osiągi nie przynoszą uszczerbku na wydajności.
Alfa Romeo Stelvio
- Gama poszerza się o dwa mocne i oszczędne silniki zasilane olejem napędowym: wysokie wartości momentu obrotowego i mocy, ograniczone spalanie i niska emisja spalin.
- W obu przypadkach, najnowszej generacji układ wtryskowy MultiJet II oraz ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.
- Wersja o mocy 180 KM oferuje bezpieczeństwo napędu 4×4 Alfa Romeo Q4.
- Sportowy charakter i przyjemność jazdy zapewnione są również w kabinie pasażerskiej, dostępnej też ze sportowymi siedzeniami, wstawkami z aluminium oraz czarnymi elementami wykończenia.
- Debiutuje nowy, brązowy kolor nadwozia Basalto Brown.
- Cennik rozpoczyna się od 160 700 złotych brutto.
Te nowe silniki poszerzają ofertę i doskonale wpisują się w gamę modelu Stelvio, zaprojektowaną, aby oferować entuzjastom sportowej jazdy niezwykłe doświadczenia za kierownicą, typowe dla pojazdów z napędem na tylną oś oraz bezpieczeństwo nowoczesnego napędu na wszystkie koła Alfa Romeo Q4. Silniki te należą do nowej generacji jednostek napędowych, wykonanych w całości z aluminium i będących kwintesencją technologii motoryzacyjnej Grupy FCA. Są produkowane we Włoszech w zakładzie Pratola Serra (AV) w oparciu o nowoczesne procesy i metodologie, które wynoszą je na szczyt swojej kategorii.
Budowa obu silników przewiduje cztery cylindry montowane w rzędzie. Charakteryzują się one układem wtryskowym MultiJet II najnowszej generacji z Injection Rate Shaping (IRS). Turbosprężarka ze zmienną geometrią, sterowana elektrycznie, reprezentuje najnowocześniejsze rozwiązania w dziedzinie mechaniki i minimalizuje czas reakcji, zapewniając jednocześnie korzyści pod względem wydajności.
Nowa kolorystyka oraz rozwiązania w poszukiwaniu sportowego charakteru
Oprócz nowych silników, gama Stelvio wzbogaca się o nowe kolory nadwozia: brązowy Basalto Brown i niebieski Misano Blue, które z klasą i dynamiką oddają sportowy design, typowy dla modeli Alfy Romeo. Najnowszy brązowy kolor Basalto Brown odwołuje się do „duszy” Stelvio, mającej off-roadowe zacięcie, ale jednocześnie eleganckiej, technicznej i sportowej. Kolor ten perfekcyjnie współgra z budową samochodu i poprzez kontrasty i połysk wydobywa jego kształty.
Sportowy charakter SUV-a widoczny jest również wewnątrz samochodu, dzięki pakietowi sport interior, który obejmuje sportowe nakładki na pedały oraz aluminiowe wstawki, czarne elementy wykończenia, kierownicę pokrytą skórą ze sportowymi wstawkami oraz podgrzewane, czarno-brązowe siedzenia także pokryte skórą, z sześciopłaszczyznową regulacją elektryczną. Rozwiązanie to znacząco wydobywa sportowy charakter SUV-a i jest dopełnieniem jego luksusowej, dostępnej od samego początku wersji, z zastosowaniem drewna w kabinie pasażerskiej oraz licowej skóry na siedzeniach.