MotoNews.pl

Nowe Renault Captur wyposażone w więcej mobilnych technologii

07 czerwca 2017

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Renault-Captur 10

Najlepiej sprzedający się crossover w Europie w 2016 roku, z wynikiem 215 670 egzemplarzy, Renault Captur wchodzi na rynek w nowej odsłonie. Wyposażony w cały pakiet nowych technologii pokładowych, bardziej prestiżowy i praktyczny. Po raz pierwszy Renault Captur jest teraz oferowany w wersji INITIALE PARIS.

Mocniejszy i bardziej wyrazisty design Renault Captur

Jeszcze więcej możliwości personalizacji

Nowy Captur zachowuje podstawowe cechy, które zapewniły mu wcześniejszy sukces, takie jak na przykład dwukolorowe nadwozie. Możliwość personalizacji auta jest teraz większa, m.in. za sprawą trzech nowych kolorów nadwozia – Orange Atacama, Niebieski Ocean i Fioletowy Amethyste (w wersji Initiale Paris) – oraz nowemu kolorowi dachu – Szary Platynowy. W ten sposób powstało ponad 30 różnych kombinacji, które umożliwiają każdemu stworzenie własnego Captura.

Captur idzie jeszcze dalej i oferuje ponadto 6 pakietów personalizacji wnętrza o zróżnicowanej kolorystyce – w kolorze kości słoniowej, niebieskim, karmelowym, czerwonym, chromu satynowanego czy brązu satynowanego oraz 5 pakietów kolorystycznych nadwozia – w kolorze kości słoniowej, niebieskim, cappuccino, czerwonym czy pomarańczowym (ozdobna wstawka w listwie ochronnej drzwi oraz ozdobny element na feldze).

Charakterystyczny dla marki układ świateł

Podobnie jak inne nowe modele marki, również Nowy Captur ma w zależności od wersji przednie światła full LED „Pure Vision”. Technologia ta poprawia estetykę samochodu i poziom bezpieczeństwa, a dodatkowo mniej oślepia innych kierowców. W dolnej części zderzaka Captura zamontowane są światła do jazdy dziennej LED w kształcie litery „C”, typowym dla marki. Charakterystyczny układ, widoczny zarówno w dzień, jak i w nocy, mają także światła tylne.

Bardziej „crossoverowy” design

Captur zmienia się, bardziej podkreślając swoje spokrewnienie z Kadjarem. Osłona chłodnicy zmienia się i upodabnia do grilla pozostałych crossoverów marki Renault, m.in. poprzez chromowaną listwę ozdobną. Przedni i tylny zderzak wyposażono w nowe osłony podwozia, które podkreślają terenowy charakter auta.

Dla trzech pierwszych poziomów wyposażenia dostępne są cztery modele obręczy kół: dwa 16-calowe, Aero i Adventure, oraz dwa 17-calowe, Emotion i Explore.

Stały szklany dach panoramiczny

Od trzeciego poziomu wyposażenia można zamówić w opcji stały dach panoramiczny. Ta nowość, która jest dostępna wyłącznie w konfiguracji z dwukolorowym nadwoziem, pozwala poprawić ogólne doświetlenie wnętrza Captura.

Wyrafinowane wnętrze i proste w obsłudze wyposażenie

Wnętrze jest teraz bardziej wyrafinowane, wykończone wysokiej klasy tworzywami, z subtelnymi chromowanymi elementami ozdobnymi oraz dyskretną i elegancką kolorystyką. Kierownica jest wykończona bardziej szlachetnymi materiałami. W wyższych wersjach wyposażenia jest obszyta skórą licową. Dźwignia skrzyni biegów zyskała bardziej nowoczesny design. Płaty drzwi mają nowy wygląd z harmonijnie wkomponowanymi przyciskami sterowania. Lampka sufitowa ma teraz diody LED i wbudowane indywidualne lampki do czytania. W wyższych wersjach wyposażenia przeprojektowane siedzenia są teraz obszerniejsze i zapewniają lepsze podparcie boczne oraz wyższy komfort podróżowania. Nowy Captur zachował praktyczne elementy wyposażenia, takie jak schowek–szuflada „Easy Life” czy zdejmowane tapicerki.

Pytania do Mario Polla, dyrektora ds. designu w projekcie Renault Captur:

– Jaki główny cel przyświecał pracy nad designem Nowego Captura?

– Captur był pierwszym modelem z nowej gamy SUV-ów Renault. Ważna była zatem zmiana wyglądu zewnętrznego i jego dopasowanie do pozostałych dwóch modeli w gamie – Kadjara i Koleosa. Wnętrze stało się bardziej prestiżowe, ponieważ zrezygnowaliśmy z tworzyw wtryskiwanych na rzecz materiałów z powłokami wykończeniowymi. Kolorystyka i użyte materiały są teraz bardziej wyszukane.

– Jakie udoskonalenia zostały wprowadzone w Capturze?

– Ogólnie rzecz ujmując położyliśmy większy nacisk na staranne dopracowanie szczegółów i solidność wszystkich wersji. Dzięki temu samochód wygląda teraz zdecydowanie bardziej luksusowo.

– Jaki był powód wprowadzenia wersji INITIALE PARIS?

– Wersja Initiale Paris wydała nam się całkiem spójna i sensowna z punktu widzenia stylu miejskich SUV-ów. Jest ukoronowaniem bogatszego wyposażenia gamy. Wielu klientów, którzy wybierają Captura, to użytkownicy samochodów wyższej klasy. Dlatego poszukują specyficznych dla tych modeli parametrów użytkowych z zachowaniem praktyczności miejskiego SUV-a. Konieczne było zatem stworzenie wersji Captura odpowiadającej tym oczekiwaniom. Uczyniliśmy to wprowadzając wersję INITIALE PARIS.

Komplet zaawansowanych technologii do dyspozycji kierowcy

System nagłośnienia Bose® Sound System

Unikatowa koncepcja systemu nagłośnienia Bose® Sound System zamienia wnętrze samochodu w prawdziwą salę koncertową, z niezwykle czystym i wiernym brzmieniem na poziomie zbliżonym do koncertu na żywo. Ten świat muzycznych doznań stał się możliwy dzięki systemowi składającemu się z sześciu głośników oraz umieszczonego w bagażniku subwoofera.

Trzy systemy multimedialne: R&GO®, MEDIA NAV Evolution i R-LINK Evolution

Nowy Captur oferuje mobilne technologie od pierwszego poziomu wyposażenia dzięki nowej wersji R&GO®. Ten prosty i pomysłowy system zamienia smartfon użytkownika w połączony ze światem tablet zamocowany w specjalnym uchwycie. Dzięki temu użytkownik zyskuje ergonomiczny i intuicyjny dostęp do najbardziej przydatnych w samochodzie funkcji, takich jak nawigacja, telefon, multimedia i informacje o samochodzie.

W wyższych wersjach wyposażenia pojawia się MEDIA NAV Evolution, kompletny system multimedialny, najlepszy na rynku pod względem bogactwa oferowanych funkcji i stosunku parametrów użytkowych do ceny: nawigacja, Bluetooth do prowadzenia bezpiecznych rozmów telefonicznych, audiostreaming za pośrednictwem smartfonu, czy też wyświetlanie obrazu z kamery cofania oraz funkcja Driving Eco2 dla optymalizacji stylu jazdy i zużycia paliwa.

Dzięki usługom mobilnym R-LINK Evolution, Nowy Captur zyskuje najbardziej kompletny system multimedialny dostępny na rynku. Nowy Captur oferuje jeszcze większe możliwości personalizacji oraz 7-calowy pojemnościowy ekran dotykowy.

W skład R-LINK Evolution wchodzą między innymi: nawigacja z usługą HD Traffic pokazującą informacje o natężeniu ruchu drogowego w czasie rzeczywistym, łączność 3G i Bluetooth, odtwarzanie plików AV (zdjęcia, filmy wideo), szeroki wachlarz aplikacji dostępnych w R-LINK Store i obsługa systemów wspomagania prowadzenia (w zależności od wersji).

Nowe technologie ułatwiające prowadzenie samochodu

Nowy Captur po raz pierwszy oferuje system kontroli martwego pola, tzw. Blind Spot Warning, który jest dostępny w opcji od trzeciego poziomu wyposażenia. Cztery czujniki wykrywają obecność innych samochodów, w tym jednośladów, które poruszają się w martwych polach bocznych lusterek. W przypadku wykrycia przez ponad sekundę w martwym polu innego pojazdu, we właściwym lusterku niezwłocznie zapala się dioda ostrzegawcza. System ten działa przy prędkościach od 30 do 140 km/h i zwiększa bezpieczeństwo jazdy wszystkich użytkowników drogi.

Oprócz czujników cofania, Nowy Captur oferuje zależnie od wersji czujniki z przodu i kamerę cofania. Ułatwiają one wykonywanie manewrów i pozwalają uniknąć drobnych stłuczek czy zarysowań, które stale zagrażają w czasie jazdy w mieście.

Inną nowością jest system wspomagania parkowania bez użycia rąk, tzw. Easy Park Assist, który ułatwia parkowanie w każdej sytuacji. System jest dostępny w wyższych wersjach wyposażenia. Kierowca najpierw wskazuje rodzaj miejsca postojowego, na jakim chce zaparkować: równoległe, prostopadłe lub ukośne. Kiedy samochód porusza się z prędkością poniżej 30 km/h, system wykrywa każde dostępne miejsce zgodnie z wybranym przez kierowcę rodzajem manewru. Po jego wykryciu system oblicza i kontroluje tor jazdy samochodu. Kierowca nie musi dotykać kierownicy, steruje jedynie pedałami gazu i hamulca.

Wprowadzenie wersji INITIALE PARIS

INITIALE PARIS (IP) jest synonimem kwintesencji know-how Grupy Renault

Z przodu wersja IP wyróżnia się specyficzną chromowaną osłoną chłodnicy. Przednia i tylna osłona podwozia otrzymały specjalne, bardziej dopracowane wykończenie w szarym, metalizowanym odcieniu. Ten sam kolor powtarza się na obramowaniach szyb i listwach u podstawy szyb z czarnym, lśniącym wykończeniem. Chromowane ozdobne listwy na bokach nadwozia, podobnie jak osłona chłodnicy, mają oznakowanie „NITIALE PARIS”.

Wersja INITIALE PARIS wyróżnia się ofertą specjalnych kolorów nadwozia, takich jak np. kolor Fioletowy Amethyste zaprezentowany podczas debiutu rynkowego tej wersji, oraz specyficznymi, 17-calowymi obręczami kół ze stopu metali lekkich INITIALE PARIS. Captur IP wyposażono także w sekwencyjne kierunkowskazy z diodami LED. Oznakowanie „INITIALE PARIS” pojawia się ponadto na dolnych listwach ochronnych i progach drzwi oraz na osłonie chłodnicy.

Wnętrze Nowego Renault Captur IP to unikatowy wystrój z podgrzewanymi, obitymi skórą Nappa fotelami, kierownicą również obszytą skórą licową Nappa, licznymi chromowanymi elementami ozdobnymi, deską rozdzielczą obitą skórą oraz aluminiowymi pedałami i progami drzwi.

Captur IP jest wyposażony w standardzie we wszystkie technologie pokładowe, oferowane w Nowym Capturze, takie jak system kontroli martwego pola, Easy Park Assist, otwieranie drzwi bez użycia rąk oraz bezkluczykowe uruchamianie samochodu. Dodatkowo wyposażony jest w system nagłośnienia Bose® Sound System oraz najnowszą wersję systemu multimedialnego R-LINK Evolution, która umożliwia dostęp jednym ruchem do wszystkich treści multimedialnych.

Bogata oferta silników

Dzięki sześciu różnym zespołom napędowym, benzynowym i wysokoprężnym, Nowy Captur umożliwia wybór najbardziej odpowiedniej wersji silnikowej.

Dostępne w Capturze wersje wysokoprężne to dCi 90 z manualną lub automatyczną skrzynią biegów i dCi 110 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Silnik ten jest wyposażony w system Stop & Start i układ odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania. Jego maksymalna moc to 110 KM przy 4000 obr./min i moment obrotowy 260 Nm przy 1750 obr./min. W silniku zastosowano nowy typ turbosprężarki o małej bezwładności, wyróżniającej się bardzo krótkimi czasami reakcji przy niskich obrotach.

Wersje benzynowe to Energy TCe 90 z manualną skrzynią biegów i TCe 120 z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Manualna skrzynia biegów, oferowana obok automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni biegów EDC, jest adresowana do klientów szczególnie wyczulonych na koszty i chcących zachować pełną kontrolę nad prowadzeniem samochodu. Silnik, w którym zastosowano technologię wtrysku bezpośredniego, turbodoładowanie i Stop & Start, ma moment obrotowy 205 Nm już przy 2000 obr./min.

Zdjęcia: Renault