Hyundai oficjalnie zaprezentował całkowicie nowy model KONA, który jesienią tego roku trafi do sprzedaży w Europie. Model KONA, którego światowa premiera odbyła się w Seulu, a europejska w Mediolanie, jest przedstawicielem segmentu B-SUV i charakteryzuje się nowoczesną, progresywną stylistyką, wysokiej jakości wyposażeniem, licznymi opcjami współpracy z elektronicznymi urządzeniami zewnętrznymi oraz rozwiązaniami najnowszej generacji z zakresu bezpieczeństwa.
Oficjalna prezentacja Hyundai Kona, będącego przedstawicielem segmentu B-SUV
„Zupełnie nowy model KONA to nie tylko kolejny samochód w dobrze znanej i cenionej na rynku gamie modeli segmentu SUV – to jednocześnie ważny krok dla Hyundaia na drodze do osiągniecia celu, jakim jest uzyskanie do 2021 roku statusu pierwszej azjatyckiej marki motoryzacyjnej w Europie.” – powiedział Thomas A. Schmid, CEO Hyundai Motor Europe. „Dzięki genom prawdziwego SUV-a, a także progresywnej stylistyce oraz bogatemu wyposażeniu, Hyundai KONA doskonale wpasowuje się w styl życia nowoczesnych klientów”.
Śmiały projekt modelu KONA podkreślają wyraziste a jednocześnie płynne kształty sylwetki. Mocny przód auta zdominował kaskadowy grill – charakterystyczny element stylistyczny w modelach marki Hyundai. W samochodzie zastosowano nowe, podwójne reflektory przednie, a światła LED do jazdy dziennej umieszczono na górze reflektorów.
Progresywna stylistyka Hyundai Kona
Progresywną stylistykę modelu KONA uzupełnia wykorzystanie najnowszych technologii. W modelu dostępny jest np. wyświetlacz typu HUD (head-up display) oferowany zazwyczaj w modelach z wyższych segmentów. Dzięki temu rozwiązaniu, zwiększa się bezpieczeństwo kierowcy podczas jazdy, ponieważ kluczowe informacje wyświetlane są na linii jego wzroku – obraz jest bardzo dobrze czytelny nawet w świetle dziennym.
Zupełnie nowy Hyundai KONA wykorzystuje dotychczasowe osiągnięcia marki Hyundai w dziedzinie projektowania i produkcji samochodów klasy SUV, będąc zarazem śmiałą próbą poszerzenia grupy odbiorców i zwiększenia atrakcyjności marki.