MotoNews.pl

Nowe Porsche 911 GT2 RS: najmocniejsza 911 w historii

03 lipca 2017

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Porsche-911-GT2 RS 1

Podczas Festival of Speed w Goodwood (od 30 czerwca do 2 lipca) zadebiutowało nowe Porsche 911 GT2 RS. Jego sercem jest bokser biturbo o mocy 515 kW (700 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. Przy masie własnej 1470 kg (z pełnym zbiornikiem paliwa) lekkie dwumiejscowe coupe z tylnym napędem przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 2,8 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 340 km/h. Dysponując układem napędowym blisko spokrewnionym z samochodami wyścigowymi, nowe 911 GT2 RS jest o 59 kW (80 KM) mocniejsze i generuje o 50 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy od zasilanego 3,6 litrowym silnikiem poprzednika.

Silnik w Porsche 911 GT2 RS

Jednostka najnowszego Porsche 911 GT2 RS bazuje na 3,8-litrowym silniku z modelu 911 Turbo S. Rozwija on moc 427 kW (580 KM). Aby dodatkowo podnieść moc, duże turbosprężarki tłoczą do komór spalania większą ilość powietrza. Nowy, dodatkowy układ chłodzenia zapewnia optymalne chłodzenie podczas maksymalnych obciążeń. Przy bardzo wysokiej temperaturze spryskuje chłodnicę powietrza doładowującego wodą. Powoduje to spadek temperatury gazu w zakresie nadciśnienia i zapewnia optymalną moc nawet w ekstremalnych warunkach.

Przystosowana do wymogów nowego modelu GT siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK pozwala przenosić moment obrotowy bez strat przyczepności. Specjalnie opracowany układ wydechowy, wykonany z ultralekkiego tytanu, waży o około 7 kg mniej niż ten w 911 Turbo. Jednocześnie wyróżnia się emocjonującym, niepowtarzalnym brzmieniem.

Wyścigowe podwozie zapewnia niezrównaną dynamikę w zakrętach

Dyscyplina w sporcie oznacza dopracowanie każdego szczegółu, a prędkości, jakie supersportowe samochody osiągają w zakrętach, reprezentują osobny poziom. Porsche 911 GT2 RS osiąga je dzięki zastosowaniu wyścigowego podwozia ze skrętną tylną osią i opon Ultra High Performance (UHP). Podobnie jak wszystkie maszyny GT firmy Porsche, nowy topowy model otrzymał specjalnie skalibrowany system PSM z trybem Sport. Jest zestrojony tak, by zapewnić optymalną dynamikę jazdy. Pokaźne wloty i wyloty powietrza oraz imponujące tylne skrzydło podkreślają fakt, że zarówno formę, jak i wygląd pojazdu dyktuje aerodynamika.

Duże, szerokie koła (z ogumieniem w rozmiarze 265/35 ZR 20 z przodu oraz 325/30 ZR 21 z tyłu) pomagają w zapewnieniu wyśmienitej skuteczności hamowania i ekstremalnych przeciążeń w zakrętach. Porsche 911 GT2 RS w standardzie ma hamulce Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB). Przednie błotniki, otwory wentylacyjne nadkoli, zewnętrzne obudowy lusterek zewnętrznych Sport Design, wloty powietrza po bokach tylnej partii nadwozia oraz elementy tylnego pasa wykonano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFR). Podobnie potraktowano liczne elementy wykończenia kabiny. Ponadto, aby uzyskać jak najniższą masę własną, maskę wykonano z karbonu, a dach – z magnezu. Oba panele mają szerokie zagłębienie.

Opcjonalny pakiet Weissach pozwala zaoszczędzić 30 kg

Osiągi mają to do siebie, że zawsze można je podkręcić – nawet w przypadku 911 GT2 RS. Z tego względu inżynierowie Porsche opracowali opcjonalny pakiet Weissach, pozwalający zbić masę własną samochodu o około 30 kg. Pakiet zawiera dodatkowe elementy z tworzyw wzmacnianych włóknami węglowymi oraz z tytanu. Przykładowo, dach, stabilizatory obu osi i ich mocowania wykonano tu z karbonu. Magnezowe obręcze pozwalają ograniczyć zarówno masę własną, jak i masy nieresorowane. Zapewniają jeszcze bardziej imponujące właściwości jezdne. Charakterystyczny wygląd samochodu podkreśla centralny pas w kolorze karoserii, przedzielający pokrywę bagażnika i dach z deseniem włókna węglowego.

Autentycznie sportowe wnętrze

W kabinie pasażerskiej 911 GT2 RS dominuje czerwona Alcantara, czarna skóra i elementy wnętrza z wykończeniem włóknem węglowym. Wszystkie te elementy należą do wyposażenia seryjnego. Sportowa kierownica GT2 RS z manetkami zmiany biegów pozwala na błyskawiczny dobór przełożeń. Kierowca i pasażer doświadczają dynamiki jazdy supersportowego modelu, siedząc w całkowicie kubełkowych fotelach z karbonowym wykończeniem. Podobnie jak w każdym 911, za sterowanie funkcjami audio, nawigacji i komunikacji odpowiada system multimedialny Porsche Communication Management (PCM). Standardowe wyposażenie obejmuje również moduł Connect Plus oraz aplikację Porsche Track Precision, umożliwiającą szczegółową rejestrację, wyświetlanie i analizę danych z jazdy na ekranie smartfona.

Opcjonalny pakiet Chrono poszerza funkcje PCM o ekran osiągów. Można go wykorzystać do prezentacji, zapisywania i oceny czasów przejazdów na torze. Pakiet obejmuje także stoper na panelu przełączników, zarówno analogowy, jak i cyfrowy. Co więcej, pakiet Chrono w 911 GT2 RS zawiera zewnętrzną fotokomórkę. W połączeniu z aplikacją Porsche Track Precision i zewnętrznymi znacznikami linii start/meta pozwala ona na jeszcze precyzyjniejsze rejestrowanie czasów przejazdu.

Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph

Po raz pierwszy w historii z okazji debiutu samochodu sportowego o najwyższych osiągach Porsche Design prezentuje specjalny model zegarka. Design chronografu 911 GT2 RS – podobnie jak pierwowzoru – nawiązuje do świata wyścigów. Czasomierz będzie dostępny wyłącznie dla nabywców pojazdu i trafi do sprzedaży 30 czerwca 2017 r.

Porsche Design połączyło swe siły z oddziałem Porsche Motorsport i stworzyło zegarek 911 GT2 RS Chronograph, zarezerwowany wyłącznie dla nabywców nowego 911 GT2 RS. Jego sercem jest pierwszy mechanizm zegarowy opracowany przez Porsche Design. To efekt trzyletnich prac projektowych (kaliber 01.200). Zegarek ma funkcję flyback i mostek o zoptymalizowanym rozkładzie obciążenia oraz certyfikat zgodności COSC. Jego obudowę wykonano z lekkiego tytanu.

Funkcja flyback swoje korzenie bierze ze świata motorsportu i stanowi szczególny wyróżnik zegarka Porsche. Aby mierzyć interwały czasowe w tradycyjnych chronografach, trzeba trzykrotnie wciskać przyciski. Pierwszy zatrzymuje zegarek, drugi go resetuje, a trzeci uruchamia procedurę pomiarową od nowa. W zegarku z funkcją flyback dzieje się to automatycznie i w błyskawicznym tempie. Funkcje zatrzymania oraz wyświetlania bieżącego czasu są wyraźnie zróżnicowane za pomocą żółtych oznaczeń.

Liczne detale czasomierza odwołują się do nowego modelu Porsche. Rotor wzorowany jest na kutej, magnezowej obręczy 911 GT2 RS, tarczę wykonano z karbonu, a jej wzór nawiązuje do panelu wskaźników samochodu. 911 GT2 RS oraz jego zegarkowy odpowiednik dostępne są w Centrach Porsche na całym świecie. Pojazd i chronograf są produkowane indywidualnie, zgodnie z życzeniami nabywcy, i dostarczane w komplecie.

Ceny

911 GT2 RS jest dostępne w Polsce w cenie od 1 431 090 PLN z podatkiem VAT i w lokalnej specyfikacji wyposażenia. Zegarek Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph kosztuje 9450 euro.

Zdjęcia: Porsche