Peugeot Sport, zespół mający na swoim koncie dwa niedawne zwycięstwa w edycjach 2016 i 2017 legendarnego Rajdu Dakar (edycja tegoroczna odbyła się w styczniu w Ameryce Południowej), przedstawia samochód, który zastąpi dotychczasowy model Peugeot 3008DKR. Peugeot 3008DKR MAXI to potężna maszyna wyczynowa oparta na seryjnym modelu Peugeot – nowym SUV-ie 3008. Model ten otrzymał tytuł Samochodu Roku 2017.
Peugeot 3008DKR MAXI
Peugeot 3008DKR MAXI został zaprojektowany do jazdy na czas po drogach o nawierzchni miękkiej, wydmach oraz bezdrożach. Jest przygotowany na najtrudniejsze warunki spotykane na trasach rajdów terenowych całego świata. Jak sugeruje jego nazwa, pojazd ten ma przynieść poprawę osiągów względem swego poprzednika.
Nowy samochód jest o 20 cm szerszy od modelu dotychczasowego. Zmiany w kinematyce zawieszenia i powiększenie rozstawu kół sprawiają, że łączna szerokość modelu 3008DKR MAXI wynosi 240 cm. Nowymi elementami w zawieszeniu przednim są górne i dolne wahacze, końcówki drążków kierowniczych i półosie napędowe. Celem, do jakiego dążyli inżynierowie Peugeot Sport, było zwiększenie stabilności i poprawa dynamiki samochodu.
Nowe modyfikacje są częścią programu rozwojowego rozpisanego na cały sezon. Peugeot 3008DKR MAXI zadebiutuje jednak w warunkach wyczynowych już w zbliżającym się Rajdzie Jedwabny Szlak (Silk Way Rally 2017). Trasa tego rajdu, licząca ok. 10 tys. km, wiedzie z Moskwy do X’ian w Chinach przez stepy Kazachstanu. Udział w tym arcytrudnym maratonie będzie ważnym etapem w procesie technicznej ewolucji modelu 3008DKR.
Zadaniem Sébastiena Loeba jest przetestowanie wprowadzonych ulepszeń i wyciągnięcie wniosków, które pozwolą określić kierunek dalszych prac w kontekście przygotowań auta do
kolejnej edycji Rajdu Dakar w 2018 r. Jednak, jak podkreśla Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport, Loeb nie poprzestanie na sprawdzaniu samochodu: jego prawdziwym celem w 15-dniowym maratonie przez Azję będzie zwycięstwo.