TWINGO GT wykorzystuje zalety tylnego napędu i jest stworzone, by zapewnić przyjemność z jazdy. TWINGO GT jest teraz dostępne w dwóch wersjach: z manualną skrzynią biegów lub z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC. Model jest napędzany silnikiem TCe turbo o osiągach podwyższonych do 110 KM mocy i 170 Nm momentu obrotowego. Dla bezpiecznego wykorzystania osiągów układ jezdny ma specjalne zawieszenie i system dynamicznej kontroli toru jazdy oraz układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. Samochód pojawi się w polskich salonach Renault od września br.
Design TWINGO GT nawiązuje do prototypu Twin’Run i wyróżnia się 17-calowymi felgami, bocznym wlotem powietrza oraz dwoma chromowanymi pojedynczymi wylotami rury wydechowej. Precyzyjne, wygodne i przyjemne w prowadzeniu TWINGO GT zapewnia niecodzienne wrażenia z jazdy, typowe dla samochodów serii GT tworzonych przez Renault Sport. W polskich salonach samochód pojawi się we wrześniu br. Od dziś można zamawiać Twingo GT z silnikiem Energy TCe110 w cenie 55 900 zł i Twingo GT TCe 110 EDC w cenie 61 900 zł.
Renault Twingo GT… a nawet coś więcej
Od blisko dwudziestu lat Renault Sport zdobywa specjalistyczną wiedzę i doświadczenie w dziedzinie budowy samochodów sportowych. Różne odmiany R.S. i GT modeli TWINGO, Clio i Mégane miały wspólną cechę: napęd na przednie koła. Przy trzeciej generacji TWINGO inżynierowie przyjęli odmienne podejście.
Dla Renault Sport praca nad samochodem z tylnym napędem była wyzwaniem ze względu na zupełnie inne zachowanie samochodu w czasie jazdy niż zachowanie modeli przednionapędowych, które dotychczas opracowywaliśmy. TWINGO GT jest samochodem dobrze wyważonym, przyjemnym w prowadzeniu, szczególnie w wersji z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC.
Patrice Ratti, dyrektor generalny Renault Sport Cars
Łyk świeżego powietrza dla silnika
TWINGO ma podobną budowę do kilku samochodów sportowych, które tworzyły historię Renault Sport, takich jak R5 Turbo czy Clio V6. TWINGO jest jednocześnie niewielkim miejskim samochodem o dużej zwrotności i przestronnym wnętrzu. Trzycylindrowy silnik usytuowany jest pomiędzy kołami tylnej osi i pochylony pod kątem 49 stopni, by ograniczyć wielkość komory, którą wypełnia w całości.
Specjaliści ds. silników z Renault Sport skupili się w TWINGO GT na optymalizacji osiągów jednostki bazowej o najwyższych parametrach, czyli na silniku TCe o pojemności 898 cm3.
Wlot powietrza na tylnym lewym błotniku zastąpił stosowany do tej pory wlot powietrza w nadkolu. To element wyróżniający TWINGO GT. Modyfikacja ta ma istotne znaczenie dla poprawy osiągów silnika dzięki obniżeniu temperatury powietrza dolotowego do turbosprężarki o około 12%. W połączeniu z kanałem o większym przekroju, układ pozwala też na zwiększenie natężenia przepływu paliwa o 23%.
Dla pełnego wykorzystania tego zastrzyku świeżego powietrza, zwiększono prędkość obrotową turbosprężarki. Zastosowano specjalną pompę paliwa, by w konsekwencji podwyższyć natężenie przepływu benzyny. Pompa wody również uległa modyfikacji i zapewnia optymalne chłodzenie silnika.
Specjalne zabiegi konstrukcyjne objęły też układ wydechowy, w którym wprowadzono nowe skalowanie natężenia przepływu powietrza i podciśnienia oraz zamontowano tylny tłumik
z dwoma wylotami. Po zmodyfikowaniu mapy wtrysku moc silnika osiągnęła 110 KM, a moment obrotowy 170 Nm.
Precyzyjny, a zarazem komfortowy układ jezdny
Podobnie jak silnik, podwozie i układ jezdny są bardzo zbliżone do pierwotnej konstrukcji. Inżynierowie Renault Sport wprowadzili w nim jednak specjalne ustawienia.
Nowe amortyzatory współpracują z fabrycznymi sprężynami, ale mają wyższe parametry pracy. Przedni stabilizator poprzeczny zastąpiono drążkiem o większej średnicy. Przy obniżeniu nadwozia o 20 mm, w porównaniu do fabrycznego TWINGO oraz po zastosowaniu felg 17-calowych Twin’Run z oponami Yokohama BluEarth, TWINGO GT mocno stoi na swoich kołach.
Modyfikacje objęły także układy elektroniczne, a w szczególności nowe parametry działania systemu dynamicznej kontroli toru jazdy ESP. Nie zmniejszając w żadnym stopniu poziomu bezpieczeństwa, skupiliśmy się na zachowaniu siły napędowej podczas dynamicznej jazdy z uwzględnieniem nowych ustawień układu jezdnego i nowych opon – wyjaśnia Matthieu Métivier, inżynier odpowiedzialny za główne funkcje TWINGO GT. – W związku z tym kierowca wciskający do oporu pedał gazu na wyjściu z ciasnego zakrętu odczuje lekki poślizg, zanim ESP skoryguje tor jazdy, nie tłumiąc przy tym prędkości samochodu. W ten sposób możliwe jest pełne wykorzystanie zachowania typowego dla samochodu z napędem na tylną oś i silnikiem umieszczonym z tyłu – dodaje Matthieu Métivier.
Ustawienia i regulacje parametrów TWINGO GT były przeprowadzone przez kierowców testowych Renault Sport, którzy zajmują się całą gamą samochodów R.S. i GT.
Przyjemna jazda od chwili ruszenia
TWINGO GT prezentuje doskonałą zależność masy do mocy wynoszącą 8,5 kg/KM w porównaniu do TWINGO II GT, w którym parametr ten wynosił 9,8 kg/KM. Dlatego też TWINGO GT ma nadzwyczajne osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej dziesięciu sekund staje się nowym wzorcem dla tego segmentu. Przyspieszenia w czasie jazdy należą również do najlepszych w kategorii, na przykład od 80 do 120 km/h w czasie poniżej dziewięciu sekund. Można z powodzeniem i bez trudu poruszać się w ruchu miejskim. Silnik jest sprawny w każdej sytuacji i oferuje zdecydowane przyspieszenia na każdym biegu.
Dzięki skutecznie działającemu zawieszeniu TWINGO GT prowadzenie samochodu jest pewne i precyzyjne. Ograniczone przechyły boczne nadwozia TWINGO GT pozwalają łatwiej pokonywać zakręty z większą prędkością.
W TWINGO GT przede wszystkim liczy się przyjemność. Po modyfikacjach wprowadzonych przez Renault Sport, konstrukcja z napędem tylnym i silnikiem umieszczonym z tyłu sprawia, że samochód przyjemnie się prowadzi. Przyspieszenia, jakie umożliwia silnik i precyzyjna praca zawieszenia wywołują uśmiech na twarzy kierowcy. Wzorem innych modeli GT z gamy Renault Sport – jest także komfortowe, przystępne cenowo i bezpieczne. – Benjamin Manceau, Product Manager TWINGO GT
Design inspirowany prototypem Twin’Run
TWINGO GT przykuwa wzrok swoim wyglądem. Dokładnie wypełniające nadkola 17-calowe felgi i obniżone nadwozie tworzą harmonijny sportowy charakter. Wzór felg wykonanych ze stopu metali lekkich wywodzi się z prototypu Twin’Run, który był zapowiedzą stylistyki linii nadwozia TWINGO.
Innymi elementami wyróżniającymi są boczny wlot powietrza, dyfuzor na tylnym zderzaku o zmienionym kształcie, który mieści dwa wyloty rury wydechowej, a także oznakowanie „Renault Sport” na bokach i z tyłu samochodu.
TWINGO GT zaprezentowane po raz pierwszy było w kolorze Orange Piment, ale jest również dostępne w kolorach Szarym Lunaire, Czarnym Etolie i Białym Cristal.
TWINGO jest niezwykle śmiałym elementem w gamie Renault. Dla tak odrębnego produktu nie chcieliśmy kolejny raz stosować błękitnego lakieru, który jest typowy dla naszych modeli GT. TWINGO GT wyłamuje się z wszelkich schematów, a kolejnym zaskakującym elementem jest energetyczny, pomarańczowy kolor nadwozia Orange Piment. – Mario Polla, kierownik ds. designu TWINGO
Kolejnym nawiązaniem do prototypu Twin’Run są naklejki GT, które rozpoczynają się na masce i sięgają aż na dach. Przypominają kształtem aerodynamiczne wloty powietrza. Naklejki są czarne na nadwoziu w kolorze Orange Piment lub pomarańczowe na pozostałych kolorach lakieru.
Wystrój wnętrza jest spójny z wyglądem zewnętrznym samochodu. Pomarańczowe akcenty ozdabiają tapicerkę łączącą skórę z tkaniną, centralną część kierownicy, nawiewy oraz podstawę dźwigni zmiany biegów. Dodatkowo progi drzwi ze znakiem „Renault Sport”, aluminiowe pedały i metalowa gałka zmiany biegów uzupełniają charakterystyczny dla TWINGO GT atrakcyjny wystrój, który zachęca do zajęcia miejsca za kierownicą.