Mercedes-Benz Klasy X został opracowany z uwzględnieniem zmieniających się wymogów na międzynarodowym rynku pickupów. Zapotrzebowanie na średniej wielkości pickupy o charakterystycznych dla aut osobowych cechach i elementach wyposażenia z zakresu komfortu od lat systematycznie rośnie. Równocześnie wzrasta liczba pickupów kupowanych na potrzeby prywatnego użytku. Samochody tej klasy nie są traktowane już tylko jako woły robocze.
Jako pierwszy producent premium, Mercedes-Benz reaguje na te zmiany – bazując na bogatym doświadczeniu i kompetencjach w budowaniu aut użytkowych oraz terenowych, takich jak Unimog i Klasa G do ciężkich zastosowań, pojazdów odpowiednich zarówno do pracy, jak i wypoczynku, takich jak Klasa V czy Vito, i oczywiście samochodów osobowych, które na całym świecie wyróżniają się nowoczesnym luksusem oraz przyjemnością z jazdy.
Klasa X celuje w różne grupy docelowe: posiadaczy ziemskich i rolników w Argentynie, właścicieli firm i przedsiębiorców budowlanych z Australii, rodzin preferujących produkty premium z Brazylii, świadomych trendów indywidualistów z Afryki Południowej i Wielkiej Brytanii, jak również amatorów sportów na świeżym powietrzu mieszkających w Nowej Zelandii czy w Niemczech.
Ciężka praca, mnóstwo przyjemności: nowa Klasa X
Jak żaden inny pickup, nowa Klasa X godzi pozorne sprzeczności: nowoczesny design i bezkompromisową solidność, imponujące właściwości w terenie i wysoki poziom dynamiki jazdy po asfalcie, stylowy komfort oraz wyśmienitą funkcjonalność. W skrócie, jest Mercedesem wśród pickupów. Jego wytrzymałość przekłada się na właściwości jezdne i prowadzenie odpowiadające licznym wymaganiom – zarówno w zakresie dynamiki jazdy, jak i wygody. To zasługa komfortowego zawieszenia, starannie zestrojonego zgodnie z typową dla Mercedesów charakterystyką. Konstrukcja Klasy X wykorzystuje ramę typu drabinkowego, wielodrążkową tylną oś ze sztywnym mostem, niezależne przednie zawieszenie oraz sprężyny śrubowe obu osi.
Wyrazisty design Klasy X występuje w dwóch wariantach, dopasowanych do różnych stylów życia i środowisk pracy:
- Klasa X PROGRESSIVE: przeznaczona dla ludzi poszukujących wytrzymałego pickupa wyróżniającego się stylem i komfortem – jako wizytówki swojego biznesu, a także prestiżowego i komfortowego pojazdu do osobistego użytku.
- Klasa X POWER: topowa linia designu i wyposażenia, adresowana do nabywców, którzy największy nacisk kładą na stylizację, osiągi i komfort. Klasa X POWER to lifestyle’owy samochód wyłamujący się z głównego nurtu, dopasowany do środowiska miejskiego oraz aktywności sportowych i wypoczynku poza utartym szlakiem. Jego design i bogate wyposażenie odzwierciedlają indywidualny styl życia właściciela.
Wytrzymały charakter, pełna dynamiki charyzma
Progresywny design Klasy X sprawia, że nowy pickup odznacza się doskonałą równowagą solidności i stylu. Ucieleśnia on udoskonalony język projektowania Mercedes-Benz – język zmysłowej przejrzystości. Mocno zaakcentowane powierzchnie, zredukowane formy i ekstremalnie precyzyjnie zarysowane elementy w emocjonujący sposób zwracają uwagę na bazowe cechy pickupa – i łączą się z niemal nieograniczoną funkcjonalnością.
Ładowność Klasy X sięga 1,1 tony. Tyle wystarczy, by w przestrzeni ładunkowej przewieźć 17 pełnych 50-litrowych beczek piwa. Samochód ma uciąg do 3,5 tony, czyli może holować przyczepę z trzema końmi albo 8-metrowy jacht.
3150-milimetrowy rozstaw osi, krótki przedni zwis, cofnięta kabina pasażerska i bardzo długi nawis tylny sprawiają, że wydłużona karoseria Klasy X ma w sobie czysty dynamizm. Także design bocznych szyb, z ich podciętym u dołu zarysem, oraz wyraźne linie kontrastujące z muskularnie wyrzeźbionymi płaszczyznami podkreślają dynamiczny profil pickupa z gwiazdą. Poszerzone optycznie nadkola, zdecydowane rysy przedniego pasa i purystyczna stylizacja tylnej partii nadwozia nadają mu wrażenie szerokości. Wspólnie elementy te zapewniają pickupowi mocarną prezencję na drodze i nawiązują do znakomitej dynamiki poprzecznej Klasy X.
Wyrazisty przedni pas w dwóch wersjach
Przód Klasy X ma dominujący wyraz typowy dla SUV-ów Mercedesa – z centralnie umieszczoną gwiazdą, osłoną chłodnicy przedzieloną podwójną listwą, mocno zaakcentowanymi przetłoczeniami na masce oraz lampami zachodzącymi daleko na błotniki. Przedni zderzak akcentuje optyczną szerokość karoserii i ma swój własny charakter zależnie od wybranej linii designu i wyposażenia. W odmianie PROGRESSIVE zderzak jest lakierowany na odcień nadwozia. Topowa wersja dodatkowo zaopatrzony jest w chromowane osłony podwozia. W ramach dwóch linii stylizacji i wyposażenia nabywcy mają do wyboru 9 atrakcyjnych odcieni karoserii oraz szeroki wachlarz ekskluzywnych obręczy o średnicy 17, 18 lub 19 cali.
Surowy design tylnego pasa i tradycyjny zderzak ze zintegrowanym stopniem
Podobnie jak z przodu, także z tyłu wygląd zderzaka różni się zależnie od wybranej wersji: linia PROGRESSIVE ma zderzak lakierowany, zaś odmiana POWER wyróżnia się chromowanym zderzakiem o wyjątkowo eleganckiej prezencji. Aby zapewnić wygodny dostęp do przestrzeni ładunkowej, zderzak wyposażono w zintegrowany stopień. Jeśli nabywcy nie wystarczy standardowa pokrywa otwierana pod kątem 90 stopni, na życzenie Klasa X występuje bez tylnego zderzaka, z klapą otwieraną pod kątem 180 stopni.
Przestrzeń ładunkowa jest na tyle szeroka, by między nadkolami zmieścić europaletę. Jako jedyny pickup w segmencie Klasa X jest standardowo wyposażona w diodowe oświetlenie skrzyni ładunkowej. W trzecim światle stop zintegrowano diody LED oświetlające całą jej powierzchnię. Oświetlenie obsługuje się za pośrednictwem przycisku na konsoli środkowej. Po uruchomieniu zapłonu światła automatycznie gasną. W ramach seryjnego wyposażenia w obszarze skrzyni umieszczono też 12-woltowe gniazdo służące do zasilania dodatkowych akcesoriów, np. kompresora.
Wymiary Klasy X:
- Długość nadwozia 5340 mm
- Szerokość nadwozia 1920 mm
- Wysokość nadwozia 1819 mm
- Rozstaw osi 3150 mm
- Długość skrzyni ładunkowej 1587 mm
- Szerokość skrzyni ładunkowej 1560 mm
- Wysokość skrzyni ładunkowej 474 mm
- Maksymalna ładowność 1042 kg
- Uciąg przyczepy (zależnie od silnika i wyposażenia) 1650–3500 kg
Nowy wzorzec w zakresie poczucia jakości i komfortu
Kabina Klasy X winduje poczucie jakości i komfortu w segmencie średniej wielkości pickupów na nowy poziom. Kokpit wyróżnia się typowym dla osobowych Mercedesów trójwymiarowym elementem dekoracyjnym, rozciągającym się przez całą szerokość deski rozdzielczej – to akcent niespotykany w tym segmencie pojazdów. Zapewnia on wrażenie otwartości i nowoczesności. Nabywcy Klasy X POWER mają do wyboru trzy wersje wykończenia panelu: pikselowane o matowej fakturze, z efektem szczotkowanego aluminium oraz matowobrązowe, z efektem tekstury drewna. Wrażenie wysokiej jakości uzupełnia opcja obszycia górnej partii kokpitu sztuczną skórą ARTICO w kolorze czarnym lub brązowego orzecha.
Charakterystyczne okrągłe otwory wentylacyjne stanowią dodatkowy sportowy akcent. Zależnie od linii designu i wyposażenia, są one pokryte czarnym, lśniącym lakierem lub wykończone w kolorze srebrnego chromu. Ponadto, w obu liniach wyposażeniowych konsolę środkową otaczają listwy dekoracyjne, także w kolorze srebrnego chromu. Ten sam odcień mają masywne klamki drzwi. Efekt wzmacnia wolnostojący centralny ekran, znany już z Klasy V. W połączeniu z systemem multimedialnym COMAND Online jego przekątna wynosi 8,4” – jest więc największa w segmencie. Przy rozdzielczości 960 x 540 pikseli i wysokokontrastowej technologii IPS (In-Plane Switching) wyświetlacz oferuje doskonały obraz, który w znacznym stopniu zwiększa jakość widoku z kamery 360 stopni oraz precyzję wyświetlania map nawigacji.
Koncepcja obsługi i prezentacji informacji reprezentuje równie wysoki poziom wygody i ergonomii. Panel wskaźników składa się z dużych, analogowych okrągłych zegarów z Klasy C i Klasy V umieszczonych w tubach. Rozdziela je 5,4-calowy kolorowy ekran. Przyciski na montowanej standardowo kierownicy wielofunkcyjnej pozwalają sterować ustawieniami kolorowego wyświetlacza bez odrywania rąk od kierownicy. Sama zaś kierownica zawiera łącznie 12 przycisków i jest regulowana na wysokość, co zwiększa ergonomię miejsca kierowcy i pozwala dobrać wygodną pozycję do jazdy. Kierownica, dźwignia zmiany biegów i dźwignia hamulca postojowego Klasy X są pokryte skórą. W połączeniu z systemami multimedialnymi Audio 20 CD i COMAND Online, Klasa X oferuje wielofunkcyjny panel dotykowy znany już z osobowych linii modelowych – to kolejna nowość w tym segmencie. Ergonomicznie zlokalizowany panel pozwala wygodnie sterować multimediami za pomocą gestów oraz odręcznie wpisywać litery i znaki, zupełnie jak w przypadku smartfonów.
Elektrycznie regulowane komfortowe fotele, dostępne również z regulacją podparcia lędźwiowego
Zagadnieniom z zakresu komfortu wiele uwagi poświęcono również podczas opracowywania foteli. Materiały premium i architektura siedzeń o optymalnym stopniu podparcia bocznego, wysoka pozycja za kierownicą oraz wykorzystanie ergonomicznie uformowanej, miękkiej pianki sprawiają, że Klasa X oferuje wysoki komfort siedzenia zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu, nawet na dalszych trasach. Ergonomiczne i funkcjonalne komfortowe fotele mają regulację wzdłużną, pochylenia oparcia oraz wysokości. Klasa X POWER jest w standardzie wyposażona w elektrycznie ustawiane siedzenia z dwukierunkową regulacją podparcia lędźwiowego. Tylny rząd siedzeń z miejscem dla trzech osób został umiejscowiony na komfortowej wysokości i zaopatrzony w wydatne podparcia boczne zapewniające komfort podróżującym na skrajnych miejscach. Siedzenia te seryjnie wyposażono również w punkty mocowania fotelików dziecięcych i-Size/ISOFIX.
Najszerszy w segmencie wybór materiałów i kolorów
Podobnie jak w przypadku licznych elementów ozdobnych, nabywcy nowego pickupa mają do wyboru sześć tapicerek, w tym dwa warianty skóry z kontrastowymi przeszyciami, a także dwa odcienie podsufitki. Tym samym Klasa X oferuje najszerszą paletę materiałów i kolorów w swoim segmencie pojazdów. Komfortowe fotele w wariancie PROGRESSIVE pokrywa czarna tkanina Posadas. Na życzenie dostępna jest znana z osobowych Mercedesów mieszanka sztucznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA w kolorze czarnym.
Klasa X POWER zostaje seryjnie wyposażona w fotele pokryte czarną tapicerką łączącą sztuczną skórę ARTICO i mikrofibrę DINAMICA z dodatkowymi, kontrastowymi przeszyciami w szarym kolorze alpaca grey. Opcjonalnie nabywcy mają do wyboru czarną skórę z szarą nicią (alpaca grey) albo skórę w kolorze brązowego orzecha z czarnymi przeszyciami. Obszycie w kontrastowym kolorze dodatkowo podkreśla estetykę foteli. Ekskluzywna nić zdobi również pokrycie ze sztucznej skóry ARTICO górnej partii panelu wskaźników, podłokietników i górnych sekcji boczków drzwi.
Po raz pierwszy w tym segmencie klienci mogą wybierać spośród dwóch odcieni podsufitki: tkaniny w kolorze beżu macchiato lub czarnym. W Klasie X POWER ta sama tkanina pokrywa również obudowy przednich słupków.
Indywidualizacja na miarę – pakiety Style oraz szeroka gama akcesoriów
Jeszcze większy zakres indywidualizacji linii PROGRESSIVE i POWER zapewniają opcjonalne dodatki i pakiety wyposażenia Style. Przykładowo, Klasę X można doposażyć w boczne stopnie oraz elektrycznie sterowane tylne okno. Co więcej, projektanci i inżynierowie Mercedes-Benz opracowali dla nowego modelu szeroką gamę akcesoriów, pozwalających jeszcze skuteczniej dopasować Klasę X do osobistych gustów i wymagań – w zakresie desingu, funkcjonalności oraz zdolności w terenie. Przykładowo, oferta obejmuje stylowe orurowanie przestrzeni ładunkowej, orurowanie boczne, miękką i sztywną zasłonę oraz roletę skrzyni, a także zabudowę, dzięki której pickup wygląda niczym SUV. Zabudowa perfekcyjnie wpisuje się w stylizację Klasy X i łączy się z nadwoziem, tworząc wyrazistą sylwetkę. Lista akcesoriów zawiera także wykładzinę skrzyni, elementy rozdzielające przestrzeń ładunkową, szyny zabezpieczające bagaż oraz osłonę podwozia.
Wysoki moment obrotowy, satysfakcjonujące osiągi – silniki 4- i 6-cylindrowe
W momencie wprowadzenia na rynek do wyboru będą dwie mocne i efektywne jednostki 4-cylindrowe. Dysponujący wysokim momentem obrotowym silnik wysokoprężny z wtryskiem common rail o pojemności 2,3 litra występuje w dwóch wersjach mocy. Wariant X 220 d z pojedynczą turbosprężarką generuje 120 kW/163 KM, a odmiana X 250 d z jednostką biturbo rozwija 140 kW/190 KM. Obie jednostki dostępne są z dołączanym napędem na obie osie 4MATIC. Wszystkie silniki charakteryzują się wysoką kulturą pracy i przyjazną charakterystyką oraz niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Na życzenie model X 250 d można zamówić z 7-stopniową przekładnią automatyczną.
W połowie 2018 r. do sprzedaży trafi jednostka wysokoprężna V6 o mocy 190 kW/258 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniająca jeszcze większą zwinność na asfalcie i w terenie. Zasilany nią model X 350 d zajmie czołową pozycję w swoim segmencie. Topowa Klasa X będzie standardowo oferowana ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC i 7-biegową skrzynią automatyczną 7G-TRONIC PLUS z manetkami do zmiany przełożeń przy kierownicy oraz funkcją ECO start/stop.
Dodatkowo dostępny jest system trybów jazdy DYNAMIC SELECT. Dotychczas przełącznik pozwalający na wybór zróżnicowanych programów jazdy był w segmencie pickupów rzadkością. Technologia ta pozwala dopasować doświadczenia zza kierownicy do indywidualnych preferencji – i zmieniać charakter pojazd, od komfortowego do sportowego. Kierowca może ustawić jeden z pięciu trybów jazdy: Comfort, ECO, Sport, Manual oraz Offroad. Każdy z nich wpływa na charakterystykę pracy silnika oraz automatycznej skrzyni biegów, jak również na działanie funkcji ECO start/stop.
Dynamiczna i komfortowa jazda na równi z osobowymi Mercedesami
Klasa X jest pierwszym pickupem, który oferuje wyśmienite właściwości jezdne zarówno na utwardzonych drogach, jak i w terenie. Szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi oraz typowe dla Mercedesa komfortowe zestrojenie sprężyn oraz amortyzatorów otwierają zupełnie nowy wymiar przyjemności z jazdy i dynamiki prowadzenia na asfalcie – bez uszczerbku na off-roadowych talentach samochodu. Szczególną cechą w tym segmencie jest zastosowanie sprężyn śrubowych przy kołach obu osi. Przyczynia się to do zapewnienia harmonijnego komfortu jazdy. Zawieszenie zaprojektowano w sposób, który zapewnia wysoki poziom dynamiki jazdy i wygody tłumienia nierówności na utwardzonych drogach, a jednocześnie – w połączeniu z napędem na cztery koła 4MATIC – znakomite własności terenowe. Zaawansowana konstrukcja zawieszenia wykorzystuje podwójne wahacze z przodu oraz wielodrążkową architekturę ze sztywnym mostem z tyłu. Takie rozwiązanie idealnie nadaje się do transportu ciężkich ładunków, wyróżnia się korzystną artykulacją (wykrzyżem) kół i sprawia, że zawieszenie jest komfortowe, a prowadzenie – bezpieczne, niezależnie od obciążenia.
Rozstawem kół – 1632 mm z przodu i 1625 mm z tyłu – Klasa X przerasta większość konkurentów. Takie wartości zapewniają idealne warunki dla optymalnej pewności prowadzenia i wysokich prędkości w zakrętach. Rozstaw osi – 3150 mm – również jest dłuższy niż u wielu rywali w segmencie pickupów wagi średniej. Pomaga to zmniejszyć wibracje podczas jazdy i przyczynia się do uzyskania niezachwianej stabilności jazdy na wprost. Jako jedyny producent w tej klasie, Mercedes-Benz zdecydował się standardowo zastosować wentylowane tarcze hamulcowe przy kołach obu osi. Z przodu zamontowano tarcze o średnicy 32 cm, a z tyłu – 30,8 cm. Efekt: krótkie drogi hamowania, szybka reakcja i wysoka odporność termiczna.
Komfortowe zawieszenie należy do seryjnego wyposażenia na wszystkich europejskich rynkach. Prześwit Klasy X wynosi wówczas 20,2 cm. Na życzenie oferowane jest zawieszenie podwyższone o 2 cm. Zwiększony prześwit dodatkowo poprawia własności terenowe, zapewnia wyższą pozycję za kierownicą i podkreśla off-roadowy wygląd pickupa.
Dołączany lub stały – napęd na obie osie 4MATIC na każdą nawierzchnię
Dołączany napęd na cztery koła 4MATIC, dostępny dla wysokoprężnych modeli X 220 d 4MATIC oraz X 250 d 4MATIC, pomaga poradzić sobie w każdym terenie. Układ pozwala elektrycznie odłączyć lub dołączyć napęd przednich kół zależnie od rodzaju nawierzchni. Od połowy 2018 r. pickup Mercedes-Benz będzie dostępny także ze stałym napędem 4×4, zapewniającym maksimum osiągów i trakcji nawet podczas szybkiej jazdy utwardzonymi drogami. Stały napęd na obie osie 4MATIC trafi do oferty wyłącznie w połączeniu z jednostką 6-cylindrową. W terenie obie wersje 4MATIC wykazują się wyjątkową dzielnością dzięki wykorzystaniu przekładni redukcyjnej i opcjonalnej blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Wszystkie warianty 4×4 są standardowo wyposażone w układ kontroli prędkości zjazdu (DSR – Downhill Speed Regulation).
Znakomite parametry terenowe:
- Głębokość brodzenia 600 mm
- Prześwit
- Przednia oś: 202 mm
- Tylna oś: 221 mm dla zawieszenia o zwiększonym prześwicie
- Kąt natarcia/zjazdu (przód/tył)
- 28.8°/23.8°
- 30.1°/25.9° dla zawieszenia o zwiększonym prześwicie
- Maksymalny przechył
- 49.8°
- 49° dla zawieszenia o zwiększonym prześwicie
- Kąt rampowy
- 20.4°
- 22° dla zawieszenia o zwiększonym prześwicie
- Zdolność pokonywania wzniesień 100%
Kompleksowy zakres wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa
Podobnie jak wszystkie pojazdy Mercedes-Benz, Klasa X wyróżnia się wzorowym poziomem bezpieczeństwa. Pickup z gwiazdą trafia na rynek z szeroką gamą systemów z dziedziny komfortu i bezpieczeństwa – niespotykaną w tym segmencie. Wysoki poziom ochrony podróżujących Klasy X to efekt zastosowania wyjątkowo sztywnego nadwozia z wysoce odporną kabiną pasażerską oraz konstrukcją przodu i tyłu pochłaniającą energię poprzez odpowiednio ukierunkowaną deformację. Co więcej, bezpieczeństwo pasywne zapewniają elementy wyposażenia seryjnego takie jak 7 poduszek powietrznych oraz mocowania i-Size dla dwóch fotelików dziecięcych. Czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu mają dwustopniowy mechanizm wyzwalania.
Za aktywne bezpieczeństwo odpowiadają trzy systemy wspomagające: aktywny asystent hamowania Active Brake Assist, asystent utrzymania pasa ruchu Lane Keeping Assist oraz asystent rozpoznawania znaków Traffic Sign Assist. Ponadto lista wyposażenia obejmuje układ stabilizacji przyczepy Trailer Stability Assist, monitorowanie ciśnienia w oponach, system połączenia alarmowego, tempomat oraz diodowe reflektory, które dzięki zastosowaniu 6 modułów LED w każdej lampie zapewniają najjaśniejszy strumień światła w segmencie. Na życzenie kamerę cofania można zastąpić systemem kamer 360 stopni. Biorąc pod uwagę ten rozbudowany poziom wyposażenia, Klasa X doskonale spełnia wymagania stawiane przed nowoczesnym pojazdem rodzinnym i lifestyle’owym.
Pierwszy inteligentnie skomunikowany pickup wagi średniej
Klasa X to pierwszy pickup wagi średniej dysponujący modułem komunikacji ze zintegrowaną kartą SIM, pozwalającym korzystać z szerokiej gamy usług Mercedes me connect i łączyć się z pojazdem za pośrednictwem smartfona. W ten sposób nabywcy Klasy X z 21 europejskich rynków mają np. dostęp do użytecznych informacji takich jak poziom paliwa w zbiorniku czy ciśnienia w ogumieniu, mogą sprawdzić lokalizację zaparkowanego pojazdu albo jego pozycję, gdy został użyczony. Dodatkowo, aplikacja Mercedes me oferuje kompleksową nawigację od drzwi do drzwi. Zakres usług Mercedes me connect obejmuje także telefon alarmowy Mercedes-Benz oraz standardowe usługi pomocy w czasie awarii i kolizji, zarządzania przeglądami oraz zdalnej diagnostyki samochodu.
Po raz pierwszy w segmencie pickupów wagi średniej Mercedes-Benz wprowadza sprawdzone w osobowych modelach systemy sterowania i wyświetlania informacji, a wśród nich: wielofunkcyjny panel dotykowy, w pełni zintegrowany system multimedialny COMAND Online z nawigacją na dysku twardym, sterowanie głosowe LINGUATRONIC oraz dostęp do internetu za pośrednictwem smartfona. Poza COMAND Online dostępne są również dopracowane systemy multimedialne Audio 20 USB oraz Audio 20 CD.
Pierwszy pickup z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Live Traffic Information)
Kolejną funkcją inteligentnej komunikacji z modułem komunikacji i zintegrowaną kartą SIM jest przekazywanie informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. W połączeniu z kontem na portalu Mercedes me, na terenie Europy system nawigacyjny COMAND Online z dokładnością do 100 m pokazuje teraz początek i długość korka na mapie i dynamicznie wylicza trasę pozwalającą szybciej dotrzeć do celu. Automatycznie, w czasie rzeczywistym, uwzględnia też potencjalną stratę czasu przy dojeździe na miejsce i wskazuje ją na ekranie nawigacji. System prezentuje również mapy 3D z trójwymiarowymi modelami budynków, ułatwiające orientację w nieznanych centrach miast. Co więcej, na karcie SD można zapisać i importować z niej później osobiste cele, a na mapie – wyświetlać do czterech alternatywnych tras, w tym jedną wyjątkowo ekonomiczną.
W połączeniu z opcjonalnym systemem Garmin® MAP PILOT na większości europejskich rynków także system Audio 20 CD dostępny jest jako pełnoprawna nawigacja z funkcją Live Traffic Information. W przypadku obu systemów kierowcy Klasy X mają dostęp do odpowiednio wcześniej uzyskiwanych informacji na temat zakłóceń w ruchu drogowym, takich jak korki, wzmożone natężenie czy inne możliwe opóźnienia, i mogą zawczasu zmienić przebieg swojej trasy. Odpowiednia instalacja do montażu Garmin® MAP PILOT jest dostępna w ramach opcjonalnego wyposażenia pickupa.
Rozbudowa portfolio w kooperacji produkcyjnej z aliansem Renault-Nissan
Dzięki Klasie X oddział Mercedes-Benz Vans poszerza swoją gamę o czwartą serię modelową i wypełnia lukę pomiędzy pojazdami użytkowymi a osobowymi. W ten sposób pickup stanowi kolejny kamień milowy w realizacji strategii „Mercedes-Benz Vans goes global”.
Klasa X jest produkowana w kooperacji produkcyjnej z aliansem Renault-Nissan. Produkcja na rynki Europy, Australii i Afryki Południowej rozpocznie się w fabryce Nissana w Barcelonie (Hiszpania) w 2017 r. Model na rynki Ameryki Łacińskiej zacznie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej w zakładach Renault w Cordobie (Argentyna) w roku 2019. Wprowadzenie Klasy X poszerza zakres strategicznej, trwającej od 7 lat współpracy koncernu Daimler AG z aliansem Renault-Nissan. Zapewnia ona Mercedes-Benz możliwość szybkiego i efektywnego pod względem kosztów debiutu w perspektywicznym segmencie pickupów wagi średniej. Dodatkowo, obie firmy odnoszą korzyści w postaci optymalizacji mocy produkcyjnych. Nissan jest drugim co do wielkości producentem pickupów klasy średniej o ładowności 1 tony na świecie i ma za sobą ponad 80 lat doświadczenia w produkcji oraz oferowaniu takich pojazdów.
Zarząd Mercedes-Benz na temat nowej Klasy X
„Segment pickupów wagi średniej jest gotowy na debiut samochodu premium. Wraz z Klasą X otworzymy go na nowe grupy klientów, podobnie jak otworzyliśmy segment SUV-ów, ponad 20 lat temu prezentując Klasę M. Nasz pickup jest przekonujący zarówno jako wół roboczy, jak i pojazd rodzinny oraz lifestyle’owy. W skrócie, Klasa X jest Mercedesem wśród pickupów”. – Dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef oddziału osobowych Mercedesów – Mercedes-Benz Cars
„Dzięki Klasie X wypełniamy lukę w portfolio pomiędzy modelami osobowymi i użytkowymi. Mercedes-Benz Vans odniósł już międzynarodowy sukces na tym polu dzięki modelowi Vito i Klasie V. Także nasz pickup powstał z myślą o różnych międzynarodowych rynkach. W efekcie działalność Mercedes-Benz Vans przybierze jeszcze bardziej międzynarodowy format”. – Wilfried Porth, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za zasoby ludzkie i dyrektor ds. stosunków pracy, Mercedes-Benz Vans
„Klasa X to pierwszy prawdziwy pickup o zdecydowanym charakterze auta osobowego. Jest solidna, silna i sprawna w terenie – jak na pickupa przystało. Ale też atrakcyjnie wygląda, dynamicznie się prowadzi, jest komfortowa, bezpieczna, skomunikowana ze światem i spersonalizowana – tak jak się tego oczekuje od Mercedesa. W rezultacie Klasa X przesuwa granice segmentu klasycznych pickupów i sprawia, że staje się on atrakcyjny także do użytku indywidualnego. Z trzema liniami designu i wyposażenia oraz szerokim zakresem dodatkowych opcji indywidualizacji oferujemy idealny pojazd dla zróżnicowanych grup klientów i ich potrzeb”. – Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans
„Jak żaden inny pickup, Klasa X jest zarówno »twarda«, jak i stylowa – czyli hot & cool jednocześnie. Ze swoim purystycznym, a przy tym niezwykle emocjonującym wzornictwem reprezentuje radykalnie nowe podejście w segmencie pickupów”. – Gorden Wagener, szef designu Daimler AG