Nowa Klasa S oferuje całą gamę innowacji, w tym zupełnie nowe, wysoce efektywne silniki z szeregiem przełomowych rozwiązań z zakresu elektryfikacji układu napędowego. Systemy z rodziny Intelligent Drive pokonują kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej. I wreszcie wygoda – niekwestionowany lider segmentu premium w dziedzinie komfortu i dobrego samopoczucia również w tych względach ustanawia nowe standardy. Sprzedaż modelu rusza w tym miesiącu.
Odnowiona Klasa S otrzyma trzy zupełnie nowe silniki: dwie 6-cylindrowe jednostki rzędowe, benzynowe i wysokoprężne, oraz nowy benzynowy motor V8 biturbo. Ponadto Mercedes-Benz planuje wprowadzenie hybrydowej wersji plug-in, która w trybie elektrycznym będzie mogła przejechać dystans około 50 km. Równocześnie swoje światowe premiery świętują przełomowe rozwiązania takie jak 48-woltowy alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG – Integrated Starter Generator) czy układ doładowania z elektryczną sprężarką.
Nowy Mercedes-Benz Klasy S
Flagowy model Mercedes-Benz stawia następny znaczący krok w kierunku jazdy autonomicznej i na kolejny poziom winduje możliwości systemów z rodziny Intelligent Drive. Aktywny układ kontroli odległości DISTRONIC oraz aktywny asystent kierowania (Active Steer Assist) zapewniają jeszcze skuteczniejsze wsparcie kierowcy w utrzymaniu bezpiecznego dystansu i toru jazdy, a prędkość jest teraz regulowana automatycznie np. z uwzględnieniem najbliższych zakrętów, skrzyżowań czy rond (różnice obowiązujące w poszczególnych krajach mogą wpłynąć na zakres działania poszczególnych funkcji).
Diodowe reflektory matrycowe MULTIBEAM LED błyskawicznie i niezwykle precyzyjnie regulują rozkładu strumienia świetlnego zależnie od aktualnych warunków drogowych. Światła drogowe ULTRA RANGE wyróżniają się maksymalną intensywnością, na jaką zezwala prawo – w efekcie na dysansie ponad 650 m ich jasność przekracza wartość referencyjną 1 luksa. Kolejnymi wyróżnikami nowej Klasy S jest zawieszenie z funkcją ROAD SURFACE SCAN, która z wyprzedzeniem wykrywa nierówności drogi, oraz funkcja pochylania nadwozia w zakrętach.
We wrześniu 2017 r. w odnowionej Klasie S po raz pierwszy na świecie zadebiutuje układ kontroli komfortu ENERGIZING. To opcjonalne rozwiązanie łączy sterowanie licznymi pokładowymi systemami z zakresu komfortu, takimi jak klimatyzacja, nastrojowe oświetlenie, masaż czy funkcje zapachowe, i pozwala klientom skonfigurować określony program wellness (odnowy biologicznej) dopasowany do ich nastroju bądź potrzeb. Zwiększa to fizyczny komfort, a co za tym idzie – wydajność kierowcy na drodze.
Prace projektowe przy nowej Klasie S były wyjątkowo rozległe – samochód otrzymał 6500 nowych elementów.
„Biorąc pod uwagę całą gamę nowych rozwiązań i funkcji, Klasa S niezmiennie pozostaje technicznym pionierem” – mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania w koncernie Daimler oraz rozwój osobowych Mercedesów.
W 2016 r. topowy model Mercedes-Benz był po raz kolejny najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie, a od 2013 r. znalazł już ponad 300 tysięcy nabywców. Dziś Klasa S jest dostępna w sześciu wariantach nadwoziowych.
Trzy listwy świetlne – ekskluzywny znak rozpoznawczy
Design odnowionej Klasy S – oparty na idiomie nowoczesnego luksusu – manifestuje najwyższą jakość wykonania i materiałów. Jej status oraz techniczne kompetencje są teraz jeszcze bardziej widoczne. Wszystkie odmiany otrzymały nową osłonę chłodnicy: wersje 6- i 8-cylindrowe mają trzy chromowane podwójne listwy i pionowe poprzeczki z lśniącym wykończeniem w kolorze czarnym, a limuzyny z długim rozstawem osi oraz jednostką V12 otrzymują dodatkowe pionowe listwy z wykończeniem chromowanym.
Wyjątkowy status limuzyn Mercedes-Maybach podkreśla zmodernizowany przedni pas z licznymi elementami chromowanymi oraz nowe logo Maybacha pomiędzy listwami osłony chłodnicy, po stronie kierowcy.
Klasę S z opcjonalnymi reflektorami MULTIBEAM LED (szczegóły poniżej) wyróżniają trzy charakterystyczne listwy świetlne. Nowy jest również przedni zderzak o sportowej stylizacji, z zaakcentowanymi wlotami powietrza.
Z tyłu uwagę zwracają nowe diodowe lampy o krystalicznym wzornictwie – zarówno w dzień, jak i po zmroku ich wygląd przywodzi na myśl drogocenne kryształy. Nowością są również trzy pary poziomych modułów świetlnych oraz pokaz, jaki lampy dają przy otwieraniu i zamykaniu pojazdu.
Wszystkie warianty otrzymały przeprojektowaną dolną partię tylnego zderzaka ze zintegrowaną, widoczną oprawą rur wydechowych. Końcówki układu wydechowego otacza chromowany element ozdobny, rozciągający się na całą szerokość samochodu. Lista wyposażenia seryjnego i opcjonalnego obejmuje siedem nowych wzorów lekkich obręczy o średnicy od 17 do 20 cali.
Koncepcja obsługi i wyświetlania informacji: panoramiczny ekran i nowe kierownice
We wnętrzu Klasy S pojawiły się dwa nowe ekrany o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3”. Umieszczone pod wspólną taflą szkła, tworzą one panoramiczny kokpit i jako centralny element podkreślają poziomą orientację designu kabiny.
Podobnie jak klasyczny zestaw wskaźników, panoramiczny kokpit składa się z dużego wyświetlacza z wirtualnymi instrumentami, umieszczonego w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, a także z drugiego ekranu ponad konsolą środkową. W pełni cyfrowa projekcja informacji oferuje kierowcy wybór trzech różnych motywów kolorystycznych (klasyczny, sportowy lub progresywny) i pozwala konfigurować zakres wyświetlanych informacji zgodnie z własnymi preferencjami.
Nowa Klasa S otrzymała kierownicę z panelami dotykowymi Touch Control. Reagują one na ruchy opuszek palców, zupełnie jak ekran smartfona, i umożliwiają kierowcy obsługę całego systemu informacyjno-rozrywkowego bez potrzeby odrywania rąk od wieńca.
System multimedialny może być obsługiwany również za pomocą panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej lub sterowania głosowego LINGUATRONIC. Zakres sterowania głosowego został wzbogacony o funkcje pojazdu. Za pośrednictwem komend głosowych można obsługiwać klimatyzację i funkcje wentylacji/podgrzewania foteli, oświetlenie kabiny (oświetlenie nastrojowe, lampki do czytania, oświetlenie z tyłu), funkcje zapachowe/jonizacji powietrza, masaż oraz ekran head-up. Zależnie od wersji językowej i zakresu wyposażenia, system rozpoznaje nawet 450 indywidualnych poleceń głosowych. Kolejną nowością są osobne instrumenty do obsługi układu DISTRONIC i tempomatu zlokalizowane bezpośrednio na kierownicy.
Autentyczne materiały i kunsztownie zaprojektowane detale
Wnętrze odnowionej Klasy S definiują wysokiej próby materiały – zależnie od wybranej konfiguracji są to np. okładziny z drewna o otwartych porach czy obszyte skórą panele drzwi. Kolejną wizytówką Mercedesa jest widoczna i odczuwalna w dotyku wysoka jakość wykończenia, owoc wyjątkowego przywiązania do detali oraz finezyjnego rzemiosła. Starannie skomponowana koncepcja materiałów i kolorów obejmuje szeroką gamę odcieni brązu, w tym nowe połączenia kolorystyczne takie jak szarość magma/brąz espresso czy mahoniowy brąz/jedwabny beż.
Nastrojowe oświetlenie w 64 kolorach do wyboru
Tak jak wcześniej, oświetlenie kabiny korzysta wyłącznie z trwałej i oszczędnej technologii LED. Opcjonalnie poszerzony pakiet nastrojowego oświetlenia oferuje całą gamę indywidualnych ustawień – w tym 64 kolory podświetlenia. Dyskretna poświata otacza wówczas m.in. np. elementy ozdobne, centralny ekran, schowek w przedniej części konsoli środkowej, klamki, kieszenie drzwi, przestrzeń na nogi z przodu i z tyłu, panel w podsufitce, a także głośniki wysokotonowe, jeśli egzemplarz został wyposażony w nagłośnienie Burmester® High-End 3D Surround Sound System.
Korzystając z bogatej gamy barw i emocjonujących kontrastów, rozbudowane nastrojowe oświetlenie dzieli kabinę na różne strefy. 64 odcienie, 10 palet kolorystycznych oraz 3 różne strefy oświetlenia (przestrzeń na nogi, elementy ozdobne oraz panoramiczny kokpit) pozwalają stworzyć wyjątkowy nastrój. Palety kolorystyczne przypisano do poszczególnych interfejsów kokpitu: Glacier Blue do klasycznego, Red Moon do sportowego oraz Down Blue do progresywnego. Każda z 8 palet opiera się na 2 odcieniach: podświetlenie panoramicznego kokpitu i elementów ozdobnych kontrastuje z oświetleniem przestrzeni na nogi. Układ ten zmienia się w trybie sportowym. Dwie kolejne palety kolorystyczne wykorzystują aż 5 odcieni (2 z nich są widoczne jednocześnie), które dynamicznie zmieniają się w czasie jazdy.
Palety kolorystyczne można tymczasowo zastępować efektami specjalnymi, np. pokazem świetlnym na powitanie wsiadającego do samochodu kierowcy. Dodatkowo, zmiana kolorystyki nastrojowego oświetlenia towarzyszy każdorazowej regulacji temperatury wentylacji. Zmienia się również jasność diod; do wyboru jest pięć stopni natężenia, osobno dla czterech stref (panoramiczny kokpit, obszar przednich foteli, tylna część kabiny i kompletne oświetlenie). W rezultacie nastrojowe podświetlenie pozytywnie wpływa na nastrój podróżujących i stanowi kluczowy element układu kontroli komfortu ENERGIZING oraz jego personalizowanych programów.
Wszystkie Klasy S standardowo oferują funkcję bezkluczykowego uruchamiania KEYLESS-GO. Równocześnie Mercedes-Benz wprowadza nową generację atrakcyjnie stylizowanych kluczyków z lśniącym, czarnym lub białym wykończeniem oraz zróżnicowanymi akcentami ozdobnymi.
Światowa nowość: odnowa biologiczna podczas jazdy
We wrześniu 2017 r. do oferty nowej Klasy S trafi światowa nowość: opcjonalny układ kontroli komfortu ENERGIZING, który „spina” działanie różnych systemów pojazdu z zakresu komfortu. Wykorzystuje on funkcje wentylacji (w tym rozpylacz zapachów) oraz foteli (podgrzewanie, wentylację, masaż), podgrzewanie podłokietników, a także nastrojowe oświetlenie oraz nagłośnienie, i pozwala skonfigurować program odnowy biologicznej dopasowany do nastroju i potrzeb klienta. Efekt: lepsze samopoczucie kierowcy oraz podróżujących. Układ kontroli komfortu ENERGIZING może obejmować wszystkie siedzenia, zależnie od zakresu wyposażenia.
Do wyboru jest sześć programów:
- Odświeżenie
- Rozgrzewanie
- Witalność
- Radość
- Komfort
- Trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń)
Każdy z programów trwa 10 min i jest wizualizowany na centralnym ekranie za pomocą kolorowych grafik. Towarzyszy mu odpowiedni podkład muzyczny, wstępnie zawierający pięć utworów dla każdego ustawienia. Przykładowo, program Witalność wykorzystuje dynamiczną ścieżkę dźwiękową z dużą liczbą uderzeń basu na minutę. Jego repertuar wykorzystuje np. utwór „Feelin’ Good” Leona Riskina. Jeśli dostępne są osobiste listy muzyczne, np. z podłączonego odtwarzacza, system analizuje je w tle i przypisuje do danego programu w oparciu o liczbę uderzeń na minutę (bpm). Poszczególne funkcje programów można wyłączać.
Kontrola komfortu ENERGIZING korzysta również z nastrojowego oświetlenia, harmonijnie dopasowanego do każdego z dostępnych interfejsów ekranu. Diody iluminują wnętrze w artystycznym stylu, łącząc ze sobą różne odcienie światła. Poszczególne kompozycje kolorystyczne uzupełniają efekty specjalne, np. specjalna sekwencja po otwarciu drzwi kierowcy.
Układ kontroli komfortu ENERGIZING będzie dostępny od września 2017 r. w połączeniu z pakietem AIR BALANCE oraz rozbudowanym oświetleniem nastrojowym. Zależnie od poziomu wyposażenia, można go aktywować dla każdego miejsca w samochodzie.
Układ napędowy: nowe silniki, przełomowa technika
Mercedes-Benz S 450 (średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km; średnie emisje CO2: 150 g/km) oraz S 500 (średnie zużycie paliwa: 6,6 l/100 km; średnie emisje CO2: 150 g/km): nowy, zelektryfikowany 6-cylindrowy silnik rzędowy debiutuje w dwóch wersjach mocy. Wariant S 450 (dostępny także z napędem 4MATIC) osiąga moc 270 kW (367 KM) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a S 500 – odpowiednio, 320 kW (435 KM) oraz 520 Nm. Nowy, inteligentny układ doładowania z elektryczną sprężarką oraz alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG – Integrated Starter Generator) zapewniają wyśmienitą charakterystykę silnika bez zjawiska „turbodziury”. Przez krótki okres pozbawiony napędu pasowego alternator zintegrowany z rozrusznikiem zapewnia dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego oraz 16 kW mocy. W porównaniu z poprzednikiem S 500, zasilanym silnikiem V8 o podobnej mocy, umożliwia to ograniczenie emisji CO2 o około 22%.
Znaczny wzrost mocy 6-cylindrowych jednostek benzynowych – obecnie osiągają one poziom montowanych poprzednio V-ósemek – odzwierciedlają także oznaczenia modeli: odmiany z nowym silnikiem R6 występują teraz jako S 450 oraz S 500.
Mercedes-Benz S 560 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100 km, średnie emisje CO2: 195 g/km) oraz Mercedes-Maybach S 560 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 9,3 l/100 km, średnie emisje CO2: 209 g/km) otrzymują nową jednostkę V8 biturbo o mocy 345 kW (469 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten plasuje się wśród najoszczędniejszych benzynowych V-ósemek na świecie – jest o około 10% oszczędniejszy od poprzednika. W celu obniżenia zapotrzebowania na paliwo zastosowano w nim regulację wzniosu zaworów CAMTRONIC, która przy częściowym obciążeniu odłącza połowę cylindrów. Ogranicza to straty w obiegu termodynamicznym i zwiększa ogólną sprawność czterech aktywnych cylindrów, przesuwając optymalny punkt pracy w kierunku wyższych obciążeń. Kolejnym charakterystycznym elementem nowej konstrukcji są turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami.
Mercedes-Benz S 600 (średnie zużycie paliwa: 11,6 l/100 km, średnie emisje CO2: 270 g/km): topowy wariant dysponuje silnikiem V12 o mocy 390 kW (530 KM) oraz maksymalnym momencie obrotowym 830 Nm. Nowa 12-cylindrowa jednostka pod maską Mercedesa-Maybacha S 650 rozwija moc 463 kW (630 KM) oraz 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego (średnie zużycie paliwa: 12,7 l/100 km, średnie emisje CO2: 289 g/km).
Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa: 8,9 l/100 km, średnie emisje CO2: 203 g/km) – z myślą o sprinterskich osiągach i znacznym obniżeniu zużycia paliwa miejsce 5,5-litrowego silnika V8 biturbo zajmuje 4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo. Mimo mniejszej pojemności nowy motor generuje moc 450 kW (612 KM). Mercedesa-AMG S 65 wyposażono w 12-cylindrowy motor rozwijający 463 kW (630 KM) i 1000 Nm (średnie zużycie paliwa: 11,9 l/100 km, średnie emisje CO2: 279 g/km).
Najmocniejszy samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym w historii Mercedes-Benz: pod maską modeli S 350 d 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km, średnie emisje CO2: 145 g/km) oraz S 400 d 4MATIC (średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2: 147 g/km) debiutuje nowy silnik Diesla – 6-cylindrowa jednostka rzędowa, dostępna w dwóch wersjach mocy: 210 kW (286 KM) i 600 Nm oraz 250 kW (340 KM) i 700 Nm. Chociaż jest znacznie mocniejsza od stosowanej wcześniej V-szóstki, zużywa od niej o ponad 7% oleju napędowego mniej. Jej konstrukcja wyróżnia się m.in. zastosowaniem stopniowanej misy spalania, dwustopniowym turbodoładowaniem oraz – wprowadzonym po raz pierwszy – układem regulacji wzniosu zaworów CAMTRONIC. Architektura silnika łączy aluminiowy blok ze stalowymi tłokami i zmniejszającą tarcie powłoką gładzi cylindrów NANOSLIDE®, którą inżynierowie Mercedesa po raz kolejny udoskonalili.
Nowy 6-cylindrowy silnik Diesla powstał z myślą o spełnieniu przyszłych przepisów dotyczących emisji spalin (RDE – Real Driving Emissions, z ang. emisja w rzeczywistych warunkach jazdy). Wszystkie podzespoły odpowiadające za skuteczne obniżenie emisji spalin zostały zamontowane bezpośrednio przy jednostce napędowej, tak aby ograniczyć straty ciepła i zapewnić wyjątkowo korzystne warunki pracy. Zintegrowana koncepcja techniczna łączy stopniowane misy spalania, wielodrożną recyrkulację spalin oraz zlokalizowane przy silniku elementy układu oczyszczania spalin i po raz pierwszy korzysta również z płynnej regulacji wzniosu zaworów, dzięki czemu w dalszym stopniu pozwala ograniczyć zużycie paliwa.
Intelligent Drive: kolejny stopień rozwoju systemów wspomagających
Odnowiona Klasa S podejmuje następny znaczący krok w kierunku autonomicznej jazdy i na kolejny poziom winduje możliwości systemów z rodziny Intelligent Drive. Gama układów wspomagających kierowcę i zwiększających bezpieczeństwo opiera się na konstrukcji modułowej i standardowo obejmuje antykolizyjny system Active Braking Assist, asystent bocznego wiatru Crosswind Assist, asystent monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST, asystent rozpoznawania znaków Traffic Sign Assist, a także system ochrony podróżujących PRE-SAFE®. Nowością, która także należy do seryjnej specyfikacji, jest układ PRE-SAFE® Sound (w obliczu ryzyka kolizji przygotowuje układ słuchowy podróżujących do spodziewanego huku uderzenia).
Układ kontroli odległości DISTRONIC oraz aktywny asystent kierowania Active Steering Assist w jeszcze wygodniejszy sposób wspierają kierowcę w zachowaniu bezpiecznego dystansu od innych aut oraz utrzymaniu właściwego toru jazdy. Prędkość pojazdu jest teraz regulowana automatycznie z uwzględnieniem najbliższych zakrętów czy skrzyżowań. Systemy te uzupełnia udoskonalony asystent zmiany pasa ruchu Active Lane Change Assist oraz dodatkowe funkcje aktywnego asystenta awaryjnego zatrzymania – Active Emergency Stop Assist (krajowe uwarunkowania mogą wpłynąć na zakres działania poszczególnych funkcji).
Udoskonalone systemy radarowe i kamera sprawiają, że odnowiona Klasa S ma jeszcze lepszy ogląd sytuacji na drodze. W dodatku, po raz pierwszy, do oceny zachowania kierowcy wykorzystuje dane z map oraz nawigacji.
Oznacza to, że aktywny asystent kontroli odległości DISTRONIC może wspierać kierowcę w wielu sytuacjach i wygodnie regulować prędkość samochodu w oparciu o przebieg trasy.
Aktualny status działania wybranych funkcji w przejrzystej formie prezentuje menu systemów wspomagających na panelu wskaźników. Wyraźne ikony pojawiają się zarówno na wyświetlaczu cyfrowych zegarów, jak i na ekranie head-up. Wszystkie funkcje można obsługiwać teraz instrumentami na kierownicy.
Nowy pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy oferuje m.in.:
Aktywną kontrolę odległości DISTRONIC, który w znacznie większym stopniu wykorzystuje dane z map nawigacji, wspiera kierowcę w oparciu o przebieg trasy i w wygodny sposób reguluje prędkość jazdy. Asystent ograniczeń prędkości Active Speed Limit Assist automatycznie uwzględnia rozpoznane znaki z ograniczeniami prędkości i dostosowuje do nich ustawienie układu DISTRONIC.
- Active Steer Assist – znacznie udoskonalony, zapewnia jeszcze większą wygodę w zakresie nadzorowania toru jazdy.
- Active Lane Change Assist – również zdecydowanie ulepszony, pozwala teraz zainicjować automatyczną zmianę pasa poprzez przestawienie dźwigni kierunkowskazów. Samochód przeprowadzi manewr w ciągu kolejnych 10 s, o ile jego czujniki nie wykryją w strefie bezpieczeństwa żadnych pojazdów, które mógł przeoczyć kierowca. System jest oferowany w wybranych krajach, zależnie od lokalnych uwarunkowań.
- Active Emergency Stop Assist wyhamowuje Klasę S do zera przy włączonym systemie Active Steer Assist, jeśli odnotuje przeciągający się brak reakcji ze strony kierowcy.
- Śledzenie pojazdów w korku: w gęstych korkach na drogach szybkiego ruchu możliwe będą teraz nawet 30-sekundowe postoje – Klasa S będzie automatycznie ruszała w ślad za poprzedzającym pojazdem (w połączeniu z Active Parking Assist).
- Traffic Sign Assist: wskazuje ograniczenia prędkości i potencjalne zakazy wyprzedzania na danym odcinku trasy w oparciu o dane z kamery oraz z cyfrowych map układu nawigacji. Prędkość samochodu jest porównywana z aktualnym ograniczeniem. Jeśli kierowca wybierze odpowiednie ustawienia, każdorazowe przekroczenie prędkości wywoła optyczny lub optyczno-akustyczny sygnał ostrzegawczy. System rozpoznaje również zakazy wjazdu i, co więcej, informuje o osobach wykrytych w obszarze przejść dla pieszych.
Komfort jazdy: udoskonalony system MAGIC BODY CONTROL, teraz z funkcją pochylania w zakrętach
W 2013 r. Klasa S po raz kolejny udowodniła swoją techniczną supremację dzięki systemowi ROAD SURFACE SCAN, który wykrywa nierówności na drodze przed pojazdem i odpowiednio, z wyprzedzeniem, reguluje nastawy zawieszenia, aby skutecznie wytłumić nierówności. W odnowionej Klasie S system ten został w dalszym stopniu udoskonalony: kamera stereoskopowa skanuje nawierzchnię jeszcze staranniej, przy prędkościach do 180 km/h. Kolejnym komfortowym udogodnieniem jest funkcja pochylenia w zakrętach. Karoseria samochodu przechyla się w kierunku wewnętrznej krawędzi zakrętu, maksymalnie o 2,65 st., ograniczając w ten sposób siły odśrodkowe oddziałujące na podróżujących.
Wizja dalekiego zasięgu: reflektory MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RANGE
W 2013 r. Klasa S jako pierwszy samochód na rynku wyzbyła się wszystkich tradycyjnych żarówek – źródłem jej oświetlenia, czy to zewnętrznego, czy wewnętrznego, są wyłącznie diody LED. Na życzenie opcjonalne reflektory MULTIBEAM LED oferowane są ze światłami drogowymi ULTRA RANGE, które generują światło o maksymalnej jasności dopuszczonej prawem. Efekt: jasność świateł drogowych utrzymuje się powyżej wartości referencyjnej 1 luksa na dystansie ponad 650 metrów. Dla kierowcy oznacza to wyraźną poprawę i tak bardzo dobrej widoczności, jaką zapewniają obecne reflektory MULTIBEAM LED.
Elementem opcjonalnych lamp MULTIBEAM LED jest układ Adaptive High-Beam Assist Plus, pozwalający używać świateł drogowych bez przerwy, bez oślepiania innych użytkowników drogi. Jeśli wykryje on nadjeżdżające lub poprzedzające pojazdy, automatycznie odłączy część diod, maskując wycinek wiązki światła w kształcie litery U. Pozostałe obszary drogi nadal pozostają oświetlone światłami drogowymi (częściowe światła drogowe).
Bezprzewodowe ładowanie smartfonów oraz nowe usługi Concierge
Nowa generacja systemu informacyjno-rozrywkowego poszerza również opcje telefonii: z pomocą komunikacji bliskiego zasięgu (NFC) smartfon zamienia się w cyfrowy kluczyk samochodu oraz pilot umożliwiający zdalne parkowanie.
Telefony komórkowe mogą być standardowo ładowane bezprzewodowo, bez potrzeby mocowania w uchwycie, a opcjonalna telefonia wielofunkcyjna pozwala łączyć smartfony z zewnętrzną anteną auta. Funkcja bezprzewodowego ładowania działa ze wszystkimi urządzeniami mobilnymi, które w standardzie lub poprzez akcesorium obsługują standard Qi. Aby z niej skorzystać, wystarczy położyć aparat w schowku w przedniej części konsoli środkowej. Na życzenie bezprzewodowa ładowarka dostępna jest również w konsoli centralnej pomiędzy tylnymi siedzeniami.
Pakiet telefonii biznesowej z tyłu został uzupełniony o dodatkowe funkcje, takie jak podłączenie drugiego telefonu czy przekazywanie połączeń pomiędzy pasażerami przednich i tylnych foteli. Przy okazji przeprojektowano słuchawkę Bluetooth.
Podróżujący na przednich i tylnych siedzeniach zyskali więcej opcji przesyłania wiadomości tekstowych – do ich redagowania, odbierania, wysyłania i przekazywania mogą teraz używać funkcji dyktowania. W celu dalszego przetwarzania można też wykorzystywać numery telefoniczne oraz adresy internetowe zawarte w treści wiadomości. Ich treść pojawia się także w postaci wyskakujących komunikatów z prawej strony panoramicznego kokpitu. Kolejną nowością jest przesłanie kierowcy informacji, jeśli samochód brał udział w stłuczce parkingowej. Czujniki wykrywają taką sytuację i przekazują odpowiedni komunikat na wskazany numer telefonu komórkowego.
Nagłośnienie Burmester® High-End 3D Surround Sound System o mocy 1520 watów wzbogacono o głośnik w konsoli w podsufitce oraz o dwa głośniki po bokach.
Nowy serwis Concierge oferuje użytkownikom usług Mercedes me connect szereg udogodnień: od zarezerwowania stolika w restauracji i wskazówek turystycznych na danej trasie przez informacje na temat wydarzeń kulturalnych i sportowych aż po przekazanie celów nawigacji bezpośrednio do systemu pojazdu. Zarejestrowani użytkownicy mogą nawiązać połączenie z serwisem Concierge w wybranym języku w jednym z 19 krajów w całej Europie – wystarczy nacisnąć przycisk „Info/iCall” w górnej konsoli lub skorzystać z aplikacji Mercedes me. Całą resztą zajmie się osobisty asystent.