BMW X3 zapoczątkowało w roku 2003 segment samochodów SAV (Sports Activity Vehicles) w klasie średniej. Od tamtego czasu sprzedano 1,5 miliona pojazdów dwóch pierwszych generacji. Nowe BMW X3 kontynuuje ten sukces, oferując jeszcze bardziej wyrazistą i dynamiczną stylistykę, równie mocne co wydajne silniki i ekskluzywne wyposażenie. Podobnie jak wszystkie modele popularnej rodziny X łączy doskonałe właściwości jezdne na każdej nawierzchni oraz nieograniczoną funkcjonalność w codziennej eksploatacji.
Bardziej drapieżny wygląd BMW X3 i trzy warianty modelowe
Trzecia generacja BMW X3 łączy solidny offroadowy wygląd ze sportową prezencją. Jego typowe proporcje z bardzo krótkimi zwisami karoserii z przodu i z tyłu podkreślają perfekcyjny rozkład masy na osie 50:50. Wysoki potencjał dynamiczny nowego BMW X3 demonstruje też trójwymiarowo ukształtowana atrapa chłodnicy i reflektory przeciwmgłowe mające po raz pierwszy w modelu BMW X kształt sześciokąta. Z tyłu mocny akcent stanowią w pełni diodowe i niezwykle wyraziste lampy tylne, opadający mocno do tyłu spojler dachowy i dwie końcówki rur wydechowych.
Warianty modelowe xLine, M Sport i nowy w programie model Luxury Line oraz oferta BMW Individual dają jeszcze więcej możliwości dostosowania wyglądu auta do indywidualnego gustu klienta. Oprócz oferowanych standardowo 18-calowych obręczy kół ze stopów lekkich (do tej pory 17- calowe) dostępne są opcjonalnie koła o rozmiarach do 21 cali. Trzy warianty modelowe mają również wnętrze dostosowane do danej stylistyki.
Wnętrze nowego BMW X3 o najwyższej jakości materiałów i wykonania prezentuje się jeszcze bardziej szlachetnie i luksusowo niż w poprzednim modelu. Wiele różnych opcji wyposażenia, takich jak 3-strefowa klimatyzacja automatyczna, pakiet Ambient Air, aktywna wentylacja foteli, funkcja cargo oparcia tylnej kanapy dzielonej standardowo w proporcjach 40:20:40 oraz szklany dach panoramiczny, pozwala dodatkowo zwiększyć komfort wnętrza.
Nowością jest również opcjonalny kluczyk BMW z wyświetlaczem umożliwiający nie tylko zdalne otwieranie i zamykanie BMW X3, ale też wyświetlający różne informacje o pojeździe i służący do obsługi na przykład opcjonalnego ogrzewania postojowego.
Optymalny balans między dynamiką i komfortem jazdy
Liczne zmiany w układzie jezdnym zapewniły w nowym BMW X3 wyższą dynamikę jazdy, większą stabilność jazdy na wprost i lepsze wyczucie kierownicy. Ten model wypada więc jeszcze bardziej sportowo niż jego poprzednik bez jakichkolwiek kompromisów pod względem komfortu. Opcje w układzie jezdnym obejmują sportowy układ jezdny M, dynamiczną kontrolę amortyzatorów, hamulce sportowe M i adaptacyjny sportowy układ kierowniczy.
Jeszcze bardziej wydajne silniki oraz inteligentna lekka konstrukcja
Na początku sprzedaży i krótko potem nowe BMW X3 będzie oferowane z dwoma silnikami wysokoprężnymi i trzema benzynowymi.
Po raz pierwszy w tej serii pojawi się też model M Performance: BMW X3 M40i o mocy 265 kW / 360 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,4-8,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 193-188 g/km)*. Drugą wersją benzynową jest BMW X3 xDrive30i o mocy 185 kW / 252 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 168 g/km)**.
Dwa modele wysokoprężne to BMW X3 xDrive20d o mocy 140 kW / 190 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4-5,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 142-132 g/km)* oraz BMW X3 xDrive30d o mocy 195 kW / 265 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,0-5,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 158-149 g/km)*. Krótko po debiucie na rynek wejdzie też BMW X3 20i o mocy 135 kW / 184 KM (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4-7,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 169-165 g/km)** z napędem na cztery koła lub tylnym (niedostępny w Europie). Wszystkie silniki oferowane są standardowo z 8-stopniową skrzynią Steptronic.
Konsekwentnie realizowana strategia BMW EfficientDynamics obejmuje w nowym BMW X3 oprócz oszczędnych silników wiele rozwiązań z zakresu lekkiej konstrukcji. Większe użycie komponentów z aluminium w silniku i układzie jezdnym pozwoliło zmniejszyć masę tych podzespołów, co dało masę pojazdu niższą w zależności od wyposażenia nawet o 55 kg. Ponadto nowe BMW X3 może pochwalić się najlepszym w swoim segmencie współczynnikiem oporu powietrza (cW + 0,29).
* Przewidywane wartości zużycia paliwa ustalono na podstawie cyklu testowego ECE zależnie od rozmiaru opon.
** Wartości zużycia paliwa są tymczasowe i ustalone na podstawie cyklu jezdnego NEDC zależnie od rozmiaru opon.
BMW ConnectedDrive
Oferta BMW Personal Co-Pilot w nowym BMW X3 oferuje w zakresie (pół)zautomatyzowanej jazdy opcjonalnie aktywny regulator prędkości najnowszej generacji oraz system asystujący kierowcy plus obejmujący asystenta kierowania i toru jazdy, asystenta zmiany pasa ruchu (przewidywana dostępność od grudnia 2017 r.) i asystent pasa ruchu z ochroną przed kolizją boczną. Tak bogata oferta systemów wspomagających kierowcę w nowym BMW X3 wyznacza wzorce w bezpośredniej konkurencji.
Drugi filar BMW ConnectedDrive – obok systemów wspomagających kierowcę
BMW Personal Co-Pilot – stanowią usługi i aplikacje BMW ConnectedDrive. Oferują one w nowym BMW X3 nową, kompleksową koncepcję wspierającą indywidualną mobilność – BMW Connected. W oparciu o elastyczną platformę Open Mobility Cloud łączy ona samochód poprzez różne „touch pointy”, takie jak smartfony czy smart watche z cyfrowym środowiskiem użytkownika.
Umożliwia to m.in. transmisję informacji związanych z mobilnością, takich jak adresy z wpisów w kalendarzu, ze smartfona do pojazdu, automatyczne przejmowanie ich jako cele nawigacji i kalkulację optymalnej godziny wyjazdu.
Różne funkcje systemu nawigacyjnego oraz rozrywki w nowym BMW X3 można na życzenie obsługiwać intuicyjnie gestami wykonywanymi palcami lub dłonią. A oferowanemu również opcjonalnie asystentowi głosowemu wystarczają dowolnie formułowane polecenia. Najważniejsze informacje istotne podczas jazdy mogą być wskazywane przez opcjonalny wyświetlacz Head-Up w bezpośrednim polu widzenia kierowcy. Wyświetlacz Head-Up w nowym BMW X3 jest w swoim segmencie bezkonkurencyjny pod względem grafiki, rozdzielczości i możliwości wskazań.
Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zostały ustalone zgodnie z przepisową procedurą pomiarową VO (UE) 2007/715 w wersji obowiązującej w chwili uzyskania homologacji przez pojazd. Podane wartości dotyczą pojazdów z wyposażeniem podstawowym oferowanym w Niemczech, a podane zakresy uwzględniają różnice wynikające z wybranego rozmiaru kół i opon. Wartości dla pojazdów oznaczonych (**) zostały już ustalone zgodnie z nowymi przepisami WLTC i przeliczone na NEDC, aby umożliwić ich porównanie. W tych pojazdach podatki i inne opłaty samochodowe uwzględniające (również) emisję CO2 mogą być obliczane na podstawie innych wartości niż podane.
Podane wartości emisji CO2 wynikają z dyrektywy 1999/94/WE oraz Pkw-EnVKV i uwzględniają w klasyfikacji wartości zużycia i emisji CO2 NEDC.
Więcej informacji na temat oficjalnego zużycia paliwa i energii oraz oficjalnej emisji CO2 nowych samochodów osobowych uzyskać można we wszystkich salonach sprzedaży BMW.