Dealerzy Nissana odnotowują większy niż się spodziewano popyt na opcje personalizacji nowego Nissana Micra. Mniej więcej co czwarty klient decyduje się podkreślić wyrazistą stylistykę swojego samochodu dodatkowymi elementami uatrakcyjniającymi jego nadwozie i wnętrze.
Z tej okazji Nissan przygotował materiał wideo poświęcony aspektowi „ręcznego wykończenia” swojego nowego hatchbacka z segmentu B poprzez dodanie zewnętrznych elementów personalizujących. W ujęciach „zza kulis” można zobaczyć dbałość o szczegóły w programie personalizacji nowego Nissana, która gwarantuje wysoką jakość rezultatów za każdym razem.
Na personalizację Nissana Micra klienci przeznaczają średnio 400 EUR
Z badań przeprowadzonych wśród pierwszych nabywców nowego modelu Micra wynika, że 60% z nich skusiła dynamiczna i wyrazista stylistyka samochodu. To główny powód decyzji o zakupie nowego Nissana. Jeżeli chodzi o personalizację, oferta Nissana nie ma sobie równych. Dostępnych jest ponad 100 konfiguracji obejmujących zarówno elementy zewnętrzne, jak i wewnętrzne, w wielu żywych kolorach.
Około 22% klientów personalizuje nadwozie nowo zakupionego Nissana Micra. Asortyment specjalnie zaprojektowanych dodatków obejmuje ekskluzywne wykończenie zderzaków, ochronne listwy boczne, 17 calowe felgi ze stopu metali lekkich, nakładki na lusterka boczne oraz trwałe naklejki na pokrywę silnika i dach.
Główne wnioski wynikające z informacji od dealerów Nissana są następujące:
- Najpopularniejszym kolorem personalizacji nadwozia jest pomarańczowy Energy. Kolejne miejsca zajmują czarny Enigma, srebrny Vibrant Chrome oraz niebieski Power.
- Personalizacja nadwozia jest wybierana najczęściej przez klientów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
- W tych krajach, a także we Włoszech, najpopularniejszym kolorem jest czarny Enigma.
- Vibrant Chrome również jest przebojem we Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii, natomiast Francuzi i Hiszpanie preferują pomarańczowy Energy.
Personalizacja wnętrza Nissana Micra jest jeszcze popularniejsza niż modyfikacje nadwozia. Decyduje się na nią 27% nabywców modelu. Wśród Europejczyków wnętrze samochodu najczęściej personalizują Włosi, a ulubione kolory to kolejno: pomarańczowy Energy, niebieski Power i czerwony Invigorating.
Wiadomo także, która kombinacja kolorów jest najpopularniejsza w Europie. Według dealerów klienci najchętniej łączą ciemnoszary lakier z personalizacją nadwozia i wnętrza w kolorze pomarańczowym Energy.
W ujęciu liczbowym popyt na personalizację samochodu nadwozia i wnętrza przewyższa pierwotne prognozy. Istotnym czynnikiem jest cenowa przystępność oferty. Średnio klienci przeznaczają na personalizację równowartość 400 EUR.
Helen Perry, dyrektor generalna ds. małych samochodów w Nissan Europe, powiedziała: „Program personalizacji nowego Nissana Micra powstał, aby umożliwić klientom wyrażenie ich indywidualnego charakteru i realizację własnego pomysłu na stylizację przy zakupie samochodu. Z informacji napływających od dealerów wiemy, że dzięki połączeniu szerokiego wyboru i atrakcyjnych cen personalizacja jest bardziej popularna niż oczekiwano”.
Z czasem w programie personalizacji Nissana Micra pojawią się kolejne opcje, zwiększające atrakcyjność modelu dla klientów, którzy chcą podkreślić swoją osobowość także podczas jazdy samochodem. Film prezentujący aspekt „ręcznego wykończenia” w programie personalizacji Nissana Micra został zrealizowany w fabryce Sojuszu Renault-Nissan we Flins we Francji, gdzie Micra jest produkowana.
Film można obejrzeć tutaj: