MotoNews.pl

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ oraz S 65

21 sierpnia 2017

Mercedes-AMG-S63-S65 7

Nowy silnik, nowa przekładnia, nowy napęd na obie osie, nowy design zewnętrzny i wystrój kabiny: zmodernizowany model Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa: 8,9 l/100 km, średnie emisje CO2: 203 g/km) został dodatkowo udoskonalony w zakresie designu i dynamiki jazdy. Z myślą o jeszcze lepszych osiągach przy jednoczesnym znacznym ograniczeniu zużycia paliwa miejsce montowanej wcześniej 5,5-litrowej jednostki V8 biturbo zajął 4-litrowy silnik V8 biturbo.

Pomimo mniejszej pojemności rozwija on 450 kW (612 KM) – o 20 kW (27 KM) więcej niż w poprzedniku. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w ciągu 3,5 s luksusowa limuzyna może równać się z rasowymi samochodami sportowymi. 7-biegową przekładnię zastąpiła nowa, 9-stopniowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT, wyróżniająca się szybszą zmianą przełożeń. Optymalną trakcję zapewnia pełni aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+.

Mercedes-AMG – limuzyna wysokich prędkości zaktualizowana

Szereg modyfikacji objął również topowy model S 65 (średnie zużycie paliwa 11,9 l/100 km, średnie emisje CO2 279 g/km) – zmiany w stylizacji podkreślają jego flagową pozycję jako wersji z 12-cylindrowym silnikiem. 6-litrowa jednostka V12 biturbo, tak jak dotąd, rozwija moc 463 kW (630 KM) i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technicznym, zastosowanym w silnikach V8 i V12, pod względem wydajności oba nowe modele należą do czołówki swojego segmentu.

Nowe reflektory MULTIBEAM LED ze światłami drogowymi ULTRA RANGE oraz odświeżony przedni pas ze spojlerem typu „jet wing” (z ang. skrzydło samolotu) podkreślają bardziej ekspresyjny wygląd sportowych wariantów nowej Klasy S. Z tyłu uwagę zwraca nowy, charakterystyczny zderzak z dolnym panelem ozdobnym i „zatopionymi” w nim końcówkami układu wydechowego.

„Imponująca moc, moment obrotowy i osiągi, a także ekspresyjny design – oto znaki szczególne naszych nowych modeli Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ oraz S 65. W przypadku S 63 zrobiliśmy znaczny krok naprzód także w zakresie układu napędowego. Przypieczętowaliśmy w ten sposób nasze przywództwo w segmencie, jeśli chodzi o dynamikę jazdy, osiągi, przyczepność, poziom wyposażenia czy udogodnienia w zakresie komfortu. S 65, z jego mocarną jednostką V12 biturbo, niezmiennie pozostaje na czele gamy Klasy S” – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+: cechy szczególne

Portfolio: nowy S 63 4MATIC+ (średnie zużycie paliwa: 8,9 l/100 km, średnie emisje CO2: 203 g/km) to wymarzony samochód dla każdego, kto pasjonuje się sportowymi osiągami w luksusowym wydaniu.

Silnik: montowany wcześniej silnik 5.5 V8 biturbo zastępuje 4-litrowa jednostka V8 biturbo. Zalety: moc o 20 kW (27 KM) wyższa niż w poprzedniku przy niższym zużyciu paliwa. Zaawansowana technologia, z turbosprężarkami typu twin scroll na czele, pozwala uzyskać wyższą moc, a układ dezaktywacji cylindrów – obniżyć zużycie paliwa i emisje CO2 przy częściowym obciążeniu.

Moc 450 kW (612 KM) | 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego

Przekładnia: 9-stopniowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT zastępuje 7-biegową skrzynię AMG SPEEDSHIFT MCT.

Układ napędowy: po raz pierwszy w Klasie S zastosowano w pełni zmienny napęd na obie AMG Performance 4MATIC+, gwarantujący optymalną trakcję we wszystkich warunkach, lepsze osiągi na suchej i mokrej nawierzchni oraz większe bezpieczeństwo na śniegu i lodzie.

Zawieszenie: sportowe zawieszenie AMG bazujące na układzie pneumatycznym AIRMATIC, regulowane za pomocą układu wyboru trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT (cztery tryby: Individual, Comfort, Sport oraz Sport+); dwa programy tłumienia do wyboru: Comfort i Sport, wybierane przyciskiem w dolnej części konsoli środkowej.

Design: charakterystyczny przedni zderzak AMG z nowym spojlerem, wzorowany na tym z modelu AMG GT R, osłona chłodnicy taka jak w wersji V12 – z trzema podwójnymi listwami, innowacyjne reflektory MULTIBEAM LED z laserowymi światłami drogowymi ULTRA RANGE, wyrazisty tylny zderzak z dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego.
Wnętrze: panoramiczny kokpit o wysokiej rozdzielczości ze wskaźnikami AMG dopasowanymi do nowych schematów kolorystycznych nastrojowego oświetlenia. Kontrola komfortu ENERGIZING łączy funkcje takie jak obsługa wentylacji, masaż, dyfuzor perfum i multimedia.

Opcjonalny pakiet wielokonturowych siedzeń obejmuje funkcję masażu, tylny w pełni rozkładany fotel Executive, pakiet telefonii z tyłu z nowym, dogodnie zlokalizowanym odbiornikiem Bluetooth® oraz zestaw indywidualnej rozrywki z odtwarzaczem Bluray.

Funkcja RACE START: pomaga zapewnić najlepsze możliwe przyspieszenie z miejsca.

Mercedes-AMG S 65: cechy szczególne

Portfolio: zakres modernizacji topowego modelu AMG S 65 (średnie zużycie paliwa 11,9 l/100 km, średnie emisje CO2 279 g/km) dodatkowo podkreśla flagową pozycję wersji V12.

Silnik: 6-litrowa jednostka V12 biturbo.

Moc 463 kW (630 KM) | 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego

Zawieszenie: sportowe zawieszenie AMG bazujące na układzie MAGIC BODY CONTROL, z funkcją pochylania w zakrętach w programie jazdy Curve, zapewnia idealną równowagę dzięki aktywnej regulacji – kamera stereoskopowa może rozpoznawać niedoskonałości drogi występujące przed samochodem, pozwalając z wyprzedzeniem dopasowywać ustawienia resorowania.

Programy jazdy: system wyboru trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT oferuje do wyboru kierowcy pięć zróżnicowanych programów jazdy (Individual, Comfort, Sport, Sport+ oraz Curve).

Design: charakterystyczna dla modeli AMG stylizacja przedniego pasa ze spojlerem typu „jet wing”, wzorowanym na supersportowym modelu AMG GT R, przełomowe oświetlenie MULTIBEAM LED z laserowymi światłami drogowymi ULTRA RANGE, wyrazisty tylny zderzak z zarezerwowanymi dla wersji V12 podwójnymi końcówkami układu wydechowego.

Wnętrze: panoramiczny kokpit o wysokiej rozdzielczości ze wskaźnikami AMG dopasowanymi do nowych schematów kolorystycznych nastrojowego oświetlenia. Kontrola komfortu ENERGIZING łączy funkcje takie jak obsługa wentylacji, masaż, funkcje zapachowe i multimedia.

Opcjonalny pakiet wielokonturowych siedzeń obejmuje funkcję masażu, tylny w pełni rozkładany fotel Executive, pakiet telefonii z tyłu z nowym, dogodnie zlokalizowanym odbiornikiem Bluetooth® oraz zestaw indywidualnej rozrywki z odtwarzaczem Bluray.

Bezpieczeństwo: rozbudowany pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy, obejmujący m.in. aktywny układ kontroli odległości Active Distance Assist DISTRONIC, który zmniejsza obciążenie kierowcy dzięki automatycznemu dostosowaniu prędkości do danej trasy (np. w zakrętach czy na rondach).

Zdjęcia: Mercedes-Benz