Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel, podczas konferencji prasowej oficjalnie otworzył stoisko Opla (D09 w Hali 8.0) na 67. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie (czynnym codziennie do 24 września). W obecności 300 dziennikarzy oraz dyrektora generalnego Grupe PSA, Carlosa Tavaresa, szef firmy Opel przedstawił trzy światowe premiery.
Producent z Rüsselsheim przymierza się do tego, aby szturmem podbić błyskawicznie rozwijający się rynek samochodów sportowo-użytkowych dzięki kompaktowemu modelowi Grandland X. Michael Lohscheller zapowiedział również, że nowość rynkowa wkrótce będzie dostępna z flagowym silnikiem Diesla i ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Ponadto Grandland X będzie pierwszym Oplem oferowanym jako hybryda typu plug‑in.
Trzy światowe premiery: Opel Grandland X, Opel Insignia GSi i Country Tourer
„Nasz nowy model Grandland X w wersji hybrydowej typu plug-in jest kolejnym znaczącym przykładem możliwości, jakie stwarza nam członkostwo w grupie PSA” – powiedział podczas konferencji Lohscheller. „To jest droga, którą będziemy konsekwentnie podążać.”
Ważne miejsce na stoisku zajmuje także nowa flagowa wersja Opla Insignii. Dynamiczna odmiana GSi nawiązuje do długiej tradycji sportowych limuzyn Opla w specjalnej wersji, natomiast Country Tourer z napędem na wszystkie koła to propozycja dla poszukiwaczy przygód.
„Trzy światowe premiery są kontynuacją największej ofensywy modelowej w historii firmy Opel. W tym roku wprowadziliśmy do naszej oferty ważne nowości, w tym elektrycznego mistrza zasięgu Amperę-e, crossovera Crosslanda X, rekreacyjnego Vivaro Life oraz sportowo-użytkowego Grandlanda X” — wyjaśnił Michael Lohscheller we Frankfurcie. „Jesteśmy dumni z przynależności do Groupe PSA. Razem stworzymy europejskiego czempiona. Będziemy do tego dążyć, nadal udostępniając niemiecką technologię jak największej grupie klientów, zgodnie z hasłem marki, które brzmi: „Przyszłość należy do wszystkich”.
Konferencję prasową można obejrzeć tutaj, a także na Facebooku i YouTube. Materiały wideo z najważniejszymi komunikatami będą również publikowane na Twitterze pod hasztagiem @OpelNewsroom.
Opel Grandland X: dynamiczny kompaktowy SUV na błyskawicznie rozwijający się rynek
Nowoczesne, dynamiczne linie, atrakcyjny terenowy wygląd i podwyższona pozycja foteli, zapewniająca typową dla samochodu sportowo-użytkowego dobrą widoczność w każdym kierunku, a także mnóstwo nowoczesnych technologii oraz komfortowe i przestronne wnętrze dla pięciu osób — oto nowy Opel Grandland X. Samochód jest również pierwszorzędnie wyposażony w ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę oraz podnoszące komfort jazdy: adaptacyjny tempomat z funkcją wykrywania pieszych, system automatycznego hamowania awaryjnego, system wykrywania senności kierowcy, zaawansowany asystent parkowania czy kamera 360° to tylko niektóre przykłady.
Opel ponownie zaprezentował się jako lider technologii oświetlenia, wyposażając Grandlanda X w adaptacyjny system oświetlenia przedniego (AFL) z reflektorami LED. Nowość rynkowa oferuje przyjemność z bezpiecznej jazdy przez cały rok, niezależnie od nawierzchni. Jest to zasługa między innymi opcjonalnego elektronicznego układu kontroli trakcji IntelliGrip, który gwarantuje najlepszą przyczepność i stabilność niezależnie od tego, czy Grandland X porusza się po zaśnieżonej, błotnistej, piaszczystej czy mokrej nawierzchni.
Ergonomiczne fotele z atestem AGR (Akcji na rzecz Zdrowych Pleców), podgrzewana kierownica oraz podgrzewane fotele z przodu i z tyłu to rozwiązania zapewniające najwyższy komfort. Dostęp do bagażnika z zewnątrz ułatwia tylna klapa, która otwiera się i zamyka, reagując na prosty ruch stopy pod zderzakiem. Jak zwykle w przypadku Opla kierowca i pasażerowie Grandlanda X mogą korzystać z najlepszego wyposażenia w zakresie łączności dzięki systemom IntelliLink najnowszej generacji z interfejsami Android Auto i Apple CarPlay, a także osobistemu opiekunowi kierowcy Opel OnStar z punktem dostępu do Internetu przez Wi‑Fi[1] oraz nowymi usługami rezerwacji hotelu[2] i wyszukiwania dogodnego parkingu[3].
Idealnie wyposażony Grandland X o długości 4,48 metra jest trzecim przedstawicielem rodziny Opel X, który jako mocny rywal w bardzo popularnej klasie samochodów sportowo-użytkowych przyczyni się do dalszego ożywienia tego segmentu. Tylko w klasie kompaktowej udział SUV‑ów zwiększył się z 7 procent w 2010 roku do prawie 20 procent obecnie. Jednocześnie Grandland X stanowi rozszerzenie obecności marki Opel w bardzo popularnym segmencie samochodów kompaktowych.
Opel Insignia GSi: ekstremalnie sportowa maszyna zapewniająca przyjemność z jazdy bez uszczerbku dla bezpieczeństwa
Bardziej wyrazisty, bardziej precyzyjny i jeszcze wydajniejszy. Nowy Opel Insignia GSi to sportowy model — dostępny z nadwoziem sedan, a w przyszłości także kombi — dla klientów oczekujących czegoś specjalnego. Samochód skonstruowany z myślą o kierowcy i dostarczający maksymalnej przyjemności na każdej drodze. Bardzo dynamicznie zestrojone zawieszenie FlexRide w ułamkach sekundy dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy oraz warunków drogowych, a nowe opcjonalne opony Michelin Pilot Sport 4 S na 20‑calowych obręczach kół z lekkiego stopu zapewniają doskonałą przyczepność. Inteligentny napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego to unikatowe rozwiązanie w tym segmencie.
Dzięki niemu nowy Opel Insignia GSi jeszcze bardziej bezpośrednio i precyzyjnie reaguje na operowanie kierownicą, oferując maksymalną stabilność dzięki doskonałej przyczepności bocznej i wzorowym właściwościom trakcyjnym. Nową ośmiobiegową automatyczną przekładnią można sterować za pomocą manetek przy kierownicy, co zachęca do jeszcze aktywniejszego stylu jazdy. Typowe dla Insignii nowej generacji jest połączenie lekkiej konstrukcji z niskim środkiem ciężkości i 2‑litrowym turbodoładowanym silnikiem. Pozwala to uzyskać doskonałe wyważenie pojazdu i znakomity stosunek mocy do masy. Cechy te przekładają się na uzyskiwane osiągi.
„Nowa Insignia GSi okrążyła Północną Pętlę Nürburgring szybciej niż mocniejsza Insignia OPC poprzedniej generacji” — powiedział Volker Strycek, dyrektor ds. samochodów wyczynowych i sportu samochodowego, podsumowując przeprowadzony test. “Stało się tak między innymi dlatego, że GSi sedan jest o 160 kilogramów lżejsza od analogicznej Insignii OPC z silnikiem 2.8 V6 Turbo. Jak sportowiec bez grama zbędnej tkanki tłuszczowej.”
Takie parametry zasługują na specjalną oprawę. Dzięki dużym, chromowanym wlotom powietrza z przodu i zgrabnemu tylnemu spojlerowi zapewniającemu odpowiednią siłę dociskającą tylną oś, wygląd GSi dorównuje jej osiągom. Całości dopełniają skórzane, zintegrowane sportowe fotele z atestem AGR (skonstruowane specjalnie na potrzeby wersji GSi), sportowa kierownica obszyta skórą i aluminiowe pedały.
Opel Insignia Country Tourer: wytrzymały pancerz, wygodne wnętrze
Gamę Insignii na IAA uzupełnia Opel Insignia Country Tourer. Kolejna flagowa odmiana Insignii zwraca uwagę szczególnym, surowym urokiem i eleganckimi dodatkami. Srebrna osłona podwozia optycznie obniża samochód, podkreślając jego solidną sylwetkę. Surowości dodają również plastikowe czarne panele ochronne w dolnej części nadwozia i na nadkolach. W podobnym przygodowym stylu utrzymany jest tył samochodu — srebrna płyta osłonowa i oprawy dwóch końcówek wydechu sprawiają, że nadwozie wydaje się jeszcze szersze niż w rzeczywistości.
20 milimetrów dodatkowego prześwitu, a także napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego Twinster oraz nowe pięciowahaczowe tylne zawieszenie kuszą, aby opuścić asfaltowe drogi. Mocne turbodoładowane silniki zapewniają dynamiczne osiągi.
Surowa i wszechstronna nowa Insignia Country Tourer jest przede wszystkim niezwykle praktyczna — między innymi dzięki klapie bagażnika z opcjonalnym sterowaniem czujnikami, standardowym relingom dachowym oraz licznym ultranowoczesnym systemom wspomagającym kierowcę, systemom łączności i rozwiązaniom podnoszącym komfort.