Volvo Car Poland ogłosiło cennik modelu XC40. Otworzy go przednionapędowa, benzynowa odmiana T3 o mocy 150 KM dostępna od 127 200 zł. Wraz z autem zadebiutuje program Care by Volvo – najbardziej kompleksowy abonament samochodu w Polsce. Obejmie on nie tylko ubezpieczenie, przeglądy i opony zimowe, ale także car-sharing, wynajem większego auta, consierge i usługi door to door.
Volvo XC40 – unikalny design najmniejszego modelu
Na wiele miesięcy przed premierą modelu XC40, styliści Volvo zapowiadali, że nie będzie to pomniejszony model XC60. Obiecywali, że ten samochód będzie miał swój oryginalny styl, podobny do koncepcyjnego modelu 40.1. Oglądając karoserię i wnętrze małego SUV-a widać, że te zapowiedzi zostały spełnione. XC40 będzie dostępny w różnych zestawieniach kolorystycznych, w tym z białym i czarnym dachem. Wnętrze będzie także bardzo ciekawe. Na panelu centralnym uwagę zwraca stylowy wybierak automatycznej skrzyni biegów działający w technologii shift by wire. Paleta tapicerek będzie bardzo szeroka i obejmie m.in. ciemno-czerwoną skórę. W wersji R-Design można będzie wybrać wykończenie podłogi i boczków drzwi wykonane z pomarańczowego filcu Lava. Ta opcja wygląda szczególnie dobrze z czarną tapicerką skórzaną i ciemną podsufitką. Niektóre wersje otrzymają także wytłoczoną, przestrzenną mapę Goeteborga na elementach wykończenia wnętrza.
Kierowcy lubią siedzieć wysoko
Przed wprowadzeniem tego samochodu na rynek, Szwedzi przeprowadzili szereg badań wśród potencjalnych klientów małych SUV-ów. Okazało się, że te coraz popularniejsze samochody są cenione m.in. za wysoką pozycję za kierownicą, która daje dobrą widoczność oraz stwarza poczucie bezpieczeństwa. Jeśli ktoś szuka tych cech w aucie, znajdzie je w XC40 za sprawą wysokiego prześwitu nadwozia. Wynosi on aż 21,1 cm, czym deklasuje wiele większych SUV-ów, o rywalach w swoim segmencie nie wspominając. XC40 bije rywali także w konkurencji wysokości siedzenia. Jeśli dodamy do tego sporo odmian z napędem na cztery koła, otrzymamy naprawdę uniwersalne auto.
Całkowicie nowe podwozie, dużo miejsca w kabinie
Volvo XC40 to pierwszy samochód zbudowany na nowej, skalowalnej płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). W przyszłości to podwozie posłuży jako baza wielu innym modelom marki. Jednym z nich będzie pierwsze w pełni elektryczne Volvo. To właśnie dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186,3 cm a wysokość 165,8 cm. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów. Samochód będzie liderem przestronności w swojej klasie. Aby łatwiej zajmowało się miejsca na tylnej kanapie, tylna para drzwi jest szeroka i mocno zachodzi na tylny słupek. Zajmując miejsca z tyłu nie trzeba kulić głowy, ani się schylać. Dużo miejsca nad głowami pozostaje także już po zajęciu miejsc w środku. Od nowa stworzono przednie fotele – są wygodne, a jednocześnie kompaktowe. Bagażnik ma regularny, łatwy do zagospodarowania kształt. Aranżacja kabiny i pomysłowe schowki to popis kreatywności szwedzkich designerów. W konsoli środkowej znalazło się miejsce na karty płatnicze i parkingowe, duże uchwyty na napoje, miejsce do indukcyjnego ładowania telefonu. Kieszenie drzwi są przepastne i mieszczą duże butelki wody mineralnej, całkiem sporego laptopa, albo jedno i drugie. Aby uzyskać ten efekt w drzwiach nie zamontowano głośników. Zamontowano je wyżej, z boku konsoli.
Volvo XC40 – debiut najmocniejszych wersji
Nowy model XC40 przez pierwszych kilka miesięcy będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 (190 KM) lub z jednostką benzynową T5 (247 KM). Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Początkowo trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E. Będzie jednak jeden wyjątek. Znajdzie się wśród nich nowa, trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła. Ofertę uzupełni odmiana T4 197 KM i D3 150 KM. Później oferta układów napędowych zostanie jeszcze rozszerzona. Początkowo najmniejszy SUV Volvo będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Desing oraz Inscription. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.
SILNIKI DIESLA
- D3 FWD* – silnik 2.0/150 KM – manualna 6 biegów – od 143 200 zł
- D3 FWD* – silnik 2.0/150 KM – automatyczna Geartronic 6 biegów – od 151 900 zł
- D3 AWD* – silnik 2.0/150 KM – manualna 6 biegów – od 152 200 – 162 200 zł
- D3 AWD* – silnik 2.0/150 KM – automatyczna Geartronic 8 biegów – od 160 900 zł
- D4 AWD – silnik 2.0/190 KM – automatyczna Geartronic 8 biegów – od 170 950 zł
SILINIKI BENZYNOWE
- T3 FWD* – silnik 1.5/150 KM – manualna 6 biegów – od 127 200 – 137 200 zł
- T4 FWD* – silnik 2.0/190 KM – automatyczna Geartronic 8 biegów – od 151 400 zł
- T4 AWD* – silnik 2.0/190 KM – automatyczna Geartronic 8 biegów – od 160 400 zł
- T5 AWD – silnik 2.0/247 KM – automatyczna Geartronic 8 biegów – od 185 400 zł
*wersja silnikowa dostępna w produkcji od 23 kwietnia 2018 roku
Systemy bezpieczeństwa z większych modeli
Volvo projektuje swoje wszystkie nowe modele z żelazną konsekwencją. Wszystkie płyty podłogowe i cała architektura elektroniczna nowego XC40 jest przygotowana do przejęcia zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa z większych modeli. W tym małym SUV-ie znajdziemy seryjny pakiet City Safety, który awaryjnie wyhamuje pojazd w przypadku wykrycia ryzyka nieuchronnej kolizji. Auto wykrywa inne pojazdy, pieszych, rowerzystów, a nawet duże zwierzęta. W określonych sytuacjach, system potrafi także zmienić tor jazdy auta, by uniknąć zderzenia. Za dopłatą XC40 może być wyposażona w funkcję Pilot Assist umożliwiającą jazdę półautonomiczną z prędkością do 130 km/h na drogach szybkiego ruchu. Bezpieczeństwo jazdy zwiększą także nowe światła LED-owe, w które uzbrojony został mały SUV. XC40, tak jak każdy nowy model Volvo, będzie najbezpieczniejszym samochodem w swoim segmencie.
Używaj zamiast kupować, czyli program Care by Volvo
Wraz z premierą Volvo XC40, zadebiutuje w Polsce specjalny program Care by Volvo. Co ciekawe, zostanie od wdrożony od razu w siedmiu krajach europejskich jednocześnie. Taka sama będzie także miesięczna opłata za korzystanie z auta. Program nie wymaga wpłaty własnej i ma najszerszy pakiet usług na rynku. Obejmie on m.in. pełne ubezpieczenie auta bez zwyżki w przypadku szkody komunikacyjnej, przegląd, opony zimowe wraz z wymianą oraz usługi Consierge. W ramach opłat raz w roku można zlecić zawiezienie samochodu do serwisu i z powrotem metodą door to door. W ciągu roku można także wynająć większy samochód Volvo na 14 dni i może być to realizowane równolegle do używania XC40. Pakiet obejmuje także usługę Volvo On Call oraz Car Sharing w gronie zaufanych użytkowników.
Rodzinny Car Sharing
Do Volvo XC40 można będzie zamówić specjalną funkcję umożliwiającą korzystanie z auta całej rodzinie lub zaufanej grupie użytkowników. To rozwinięcie funkcji Volvo On Call, która już teraz pozwala sterować wybranymi funkcjami auta przez telefon. Do małego SUV-a będzie można zamówić dodatkowy, czerwony kluczyk, który zadziała tylko wraz z cyfrowym kodem w telefonie. Można go wysyłać zaufanej osobie, która nie mając fizycznego kluczyka, może zobaczyć gdzie samochód jest zaparkowany, a potem z niego skorzystać.
Funkcje Connectivity
Centralnym elementem kokpitu będzie pionowy 9-calowy ekran dotykowy, znany z większych modeli Volvo. Ułatwia on zapanowanie nad licznymi funkcjami auta i bardzo pasuje do nowoczesnego charakteru miejskiego SUV-a. Zegary są wyświetlane na poziomym ekranie o przekątnej 12,3 cala. Samochód będzie oferował liczne funkcje dostępne poprzez łączność z internetem w tym streaming muzyki on-line, telekonferencje poprzez Skype for Business, czy zdalne wprowadzanie celów do nawigacji. Małego SUV-a będzie można doposażyć także w system Apple CarPlay lub w Android Auto.
Samochód trafi do polskich salonów w pierwszym kwartale 2018 roku. Za produkcję modelu na polski rynek będzie odpowiadała belgijska fabryka w Ghent.