Na Targach Motoryzacyjnych Tokio 2017 Mazda Motor Corporation zaprezentuje dwa samochody koncepcyjne. Jeden z nich jest zapowiedzią nowej generacji produktów, a drugi wskazuje kierunek stylistyczny przyszłych modeli marki. Kolejną atrakcją stoiska Mazdy będzie ekspozycja technologii, czyli model silnika benzynowego SKYACTIV‑X. Targi będą otwarte dla publiczności od 28 października do 5 listopada.
Mazda prezentuje koncepcyjnego hatchbacka
Światową premierę w Tokio będzie miał koncepcyjny, kompaktowy hatchback, w którym połączono nową generację rozwiązań technicznych i stylistycznych. Samochód zbudowany z wykorzystaniem architektury SKYACTIV jest wyposażony w technologie nowej generacji, oparte na antropocentrycznej filozofii projektowania Mazdy, która zapewnia optymalną funkcjonalność. Źródłem napędu jest silnik SKYACTIV-X — pierwsza na świecie* dostępna komercyjnie jednostka benzynowa z zapłonem samoczynnym. Samochód wyróżnia się zarówno dynamicznymi osiągami, jak i przyciągającym wzrok nadwoziem.
Nowa wizja stylistyki
Drugi model koncepcyjny to wizja stylistyki dla nowej generacji samochodów marki Mazda. Jest to dojrzalsza wersja cenionego na całym świecie wzornictwa KODO – Dusza Ruchu, które zadebiutowało wraz z modelem Mazda CX‑5 w 2012 roku.
Pozostałe modele Mazdyw Tokio
Goście stoiska będą mogli zobaczyć również Mazdę CX‑8 — nowego crossovera z trzema rzędami siedzeń oraz udoskonalonym ekologicznym dieslem SKYACTIV‑D 2.2 pod maską — a także Mazdę MX-5 w specjalnej edycji Red Top. Sprzedaż Mazdy CX‑8 rozpocznie się w Japonii w grudniu. Mazda MX‑5 Red Top będzie wyróżniać się wiśniowym brezentowym dachem i kasztanową tapicerką ze skóry nappa.
„W sierpniu zapowiadaliśmy wdrożenie projektu Sustainable Zoom-Zoom 2030, czyli długofalowej wizji rozwoju technologicznego, określającej sposób, w jaki Mazda zamierza wykorzystać przyjemność z jazdy — czyli fundamentalny czynnik decydujący o atrakcyjności pojazdu — do rozwiązywania problemów, w obliczu których stają ludzie, Ziemia i społeczeństwo. W ramach tej wizji Mazda zobowiązuje się do znacznej redukcji emisji CO2. Firma uważa, że najlepszą i realistyczną drogą do tego celu jest ograniczanie emisji przy jednoczesnym oferowaniu zarówno silników spalinowych, jak i technologii elektrycznych z uwzględnieniem sytuacji energetycznej i struktury źródeł energii w poszczególnych regionach” — powiedział Masamichi Kogai, dyrektor reprezentacyjny, prezes i dyrektor generalny Mazdy. „Nasze stoisko na tegorocznych targach wyznacza początek nowej ery dla Mazdy. Zaprezentujemy samochody koncepcyjne, których wzornictwo i technologia określają kierunek dla całej nowej generacji modeli Mazdy. Jednym z takich rozwiązań jest silnik benzynowy SKYACTIV‑X, w którym udało się osiągnąć to, o czym od dawna marzyła cała światowa branża motoryzacyjna”.