Porsche 911 Carrera T odświeża purystyczną koncepcję stojącą za 911 T rocznik 1968. Niższa masa własna, krótsze przełożenia manualnej skrzyni biegów oraz tylny napęd z mechaniczną blokadą dyferencjału – wszystko w imię lepszych osiągów i intensywniejszej przyjemności z jazdy.
Nowe Porsche 911 Carrera T
Unikalny wygląd nowego modelu bazuje na 911 Carrera, a jego silnik generuje moc 272 kW (370 KM). 911 Carrera T – w Porsche litera „T” oznacza „Touring” – wyróżnia się też szeregiem innych elementów wyposażenia niedostępnych dla 911 Carrera, w tym: seryjnym, obniżonym o 20 mm zawieszeniem sportowym PASM, zoptymalizowanym pod względem masy pakietem Sport Chrono, krótszą dźwignią zmiany biegów z czerwonym schematem przełożeń oraz środkowymi panelami foteli pokrytymi materiałem Sport-Tex. Dla 911 Carrera T zarezerwowano również opcjonalną tylną oś skrętną, niedostępną dla 911 Carrera.
Wyposażenie nowego Porsche 911 Carrera T w każdym aspekcie zaprojektowano z myślą o sportowym charakterze i uzyskaniu lekkiej konstrukcji: tylną szybę oraz tylne szyby boczne wykonano z lekkiego włókna szklanego, a panele drzwi zaopatrzono w pętle do otwierania. W znacznym stopniu ograniczono wygłuszenie i zrezygnowano z opcjonalnych tylnych siedzeń. Na życzenie można też zrezygnować z systemu Porsche Communication Management (PCM). Rezultat: przy masie własnej 1425 kilogramów dwuosobowe 911 Carrera T jest o 20 kilogramów lżejsze od „zwykłego” modelu Carrera z porównywalnym wyposażeniem.
Nowe Porsche 911 Carrera T można już zamawiać. Samochód będzie dostępny od stycznia 2018 r. Jego ceny w Polsce startują od 536 115 PLN.
Sportowy design, unikalny wygląd
Design Porsche 911 Carrera T podkreśla emocjonalność i sportowy charakter coupé z tylnym napędem. Panele nadwozia i koła funkcjonują tu jako wyraziste elementy odróżniające. Z przodu 911 Carrera T otrzymało aerodynamicznie zoptymalizowaną listwę spojlera, a jego lusterka zewnętrzne Sport Design mają odcień Agate Grey. Z profilu nowy model łatwo rozpoznać za sprawą 20-calowych obręczy Carrera S w kolorze Titan Grey. Kolejnym znakiem rozpoznawczym są emblematy „911 Carrera T” po bokach. Tył wyróżnia się elementami lakierowanymi na odcień Agate Grey: listwami grilla tylnej pokrywy, logo Porsche i oznaczeniem „911 Carrera T”, a także umieszczoną centralnie, podwójną końcówką seryjnego sportowego układu wydechowego w kolorze czarnym. Nadwozie modelu dostępne jest w odcieniach: Black, Lava Orange, Guards Red, Racing Yellow, White oraz Miami Blue, a także z metalicznymi lakierami: Carrara White, Jet Black oraz GT Silver.
Purystyczna koncepcja wnętrza i nowy pakiet wykończenia wnętrza
Także wygląd kabiny definiują sportowe akcenty. Na kierowcę i pasażera czekają czarne, elektrycznie regulowane w czterech kierunkach sportowe fotele ze środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex oraz zagłówkami z wyszytym czarną nicią logo „911”. Opcjonalnie nowy model po raz pierwszy dostępny jest z fotelami kubełkowymi. Standardowe wyposażenie obejmuje sportową kierownicę GT ze skórzanym wieńcem oraz przełącznikiem wyboru różnych trybów jazdy. Skrócona dźwignia zmiany biegów ze schematem przełożeń w kolorze czerwonym to wyróżniki zarezerwowane wyłącznie dla 911 Carrera T. Elementy dekoracyjne deski rozdzielczej i drzwi mają kolor czarny, podobnie jak pętle do zamykania drzwi. Nowością w ofercie jest pakiet wykończenia wnętrza T, który za sprawą kontrastujących odcieni Racing Yellow, Guards Red lub GT Silver zapewnia jeszcze bardziej sportowy wygląd kabiny. Kolory te można wykorzystać do stworzenia wizualnych akcentów w postaci różnych elementów wykończenia, takich jak pasy bezpieczeństwa, logo „911” na zagłówkach, pętle do zamykania drzwi czy centralne panele foteli z tkaniny Sport-Tex.
Poprawiony stosunek masy do mocy, lepsze osiągi
Sześciocylindrowy, podwójnie turbodoładowany silnik typu bokser o pojemności 3 litrów generuje moc 272 kW (370 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm, dostępny w zakresie 1750-5000 obr./min. Poprawiony stosunek masy do mocy wynosi teraz 3,85 kg/KM, co przekłada się na lepsze osiągi i zwinniejsze prowadzenie. Z manualną przekładnią o skróconych przełożeniach i mechaniczną blokadą dyferencjału 911 Carrera T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s – o 0,1 s szybciej niż 911 Carrera Coupé. Sprint do 200 km/h zajmuje zaledwie 15,1 s. Na życzenie nowy model dostępny jest również z przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK). Tak wyposażony, osiąga 100 km/h w 4,2 s, a 200 km/h – w 14,5 s. Warianty z obiema skrzyniami rozwijają prędkość maksymalną przekraczającą 290 km/h.