MotoNews.pl

Premiera koncepcyjnej flagowej limuzyny Lexus LS+

30 października 2017

Lexus-LS-Concept

Podczas 45. wystawy motoryzacyjnej Tokyo Motor Show 20171 Lexus przedstawił po raz pierwszy w świecie swój koncepcyjny samochód „LS+ Concept”, wyposażony w systemy zautomatyzowanego prowadzenia, a także limitowane edycje modeli RC F i GS F, upamiętniające dziesięciolecie sportowych modeli z rodziny Lexus “F”.

Pragnąc przybliżyć urzeczywistnienie wizji świata bez wypadków drogowych, Lexus konsekwentnie wprowadza zaawansowane technologie oparte na koncepcji Integrated Safety Management 2. Aby umożliwić wszystkim korzystanie z bezpiecznej i efektywnej mobilności, dającej jednocześnie radość z prowadzenia samochodu, Lexus rozwija technologie zautomatyzowanego prowadzenia pojazdów. Wprowadzenie technologii „Urban Teammate”, umożliwiającej zautomatyzowane prowadzenie aut na zwykłych drogach, spodziewane jest w pierwszej połowie 2020 roku.

Lexus LS+ Concept

Wyposażony w najnowocześniejsze technologie LS+ Concept prezentuje przyszły wygląd i możliwości flagowego sedana LS. Awangardowa, a jednocześnie wysmakowana stylistyka LS+ Concept oraz technologie zautomatyzowanego prowadzenia, których wprowadzenie planowane jest na rok 2020, wskazują kierunek, w którym zamierza iść Lexus.

Zaawansowana, a jednocześnie wysmakowana stylistyka pokazuje przyszłość flagowego sedana LS

Jako samochód koncepcyjny, zapowiadający przyszły wygląd modelu LS, LS+ Concept odznacza się dystyngowaną stylistyką flagowego modelu, a jednocześnie wskazuje kierunek dalszego rozwoju designu Lexusa w oparciu o filozofię L-finesse 3. Oprócz nowego, imponującego wcielenia charakterystycznego grilla o kształcie klepsydry z zamykaną przesłoną poprawiającą chłodzenie i aerodynamikę, awangardowy charakter Lexusa wyraża się w koncepcyjnym LS+ m.in. przez reflektory wzbogacone o lasery oraz tylne lampy zespolone, a także elektroniczne lusterka boczne.

Najnowsze technologie zautomatyzowanego prowadzenia oparte na sztucznej inteligencji

Lexus realizuje wizję świata, w którym ludzie mogą korzystać z bezpiecznej, efektywnej i nieskrępowanej mobilności, opartej na technologiach zautomatyzowanego prowadzenia. W szczególności prezentowana w koncepcyjnym LS+ technologia „Highway Teammate”, która ma zostać wdrożona w roku 2020, umożliwiać będzie automatyczne prowadzenie od wjazdu na autostradę do jej opuszczenia. Zawarte w niej mechanizmy rozpoznawania obiektów, oceny sytuacji i sterowania systemami pokładowymi w odpowiedzi na warunki ruchowe już w tej chwili umożliwiają automatyczne włączanie się do ruchu, zmiany pasów ruchu i opuszczenie autostrady, a także utrzymanie pasa ruchu i odpowiednich odległości między pojazdami na drogach szybkiego ruchu.
LS+ Concept może komunikować się z centrum danych w celu aktualizacji oprogramowania systemowego, co umożliwia dodawanie nowych funkcji. Jednocześnie mechanizmy sztucznej inteligencji uczą się z wykorzystaniem systemów big data, obejmujących informacje o drogach i ich otoczeniu, zwiększając możliwości zautomatyzowanego prowadzenia. Pojazd, który może rozwijać się wraz ze swymi użytkownikami, reprezentuje nową erę w dziejach samochodu, z którym właścicieli łączy stosunek emocjonalny.

Limitowana edycja modeli z rodziny „F”

Od czasu premiery modelu IS F w roku 2007, motywem rozwoju rodziny sportowych modeli Lexus „F” było zapewnianie radości z ostrej jazdy zarówno doświadczonym kierowcom, jak i amatorom. To podejście przyczyniło się do ugruntowania sportowego wizerunku marki Lexus. Zaprezentowane dziś specjalnie wyposażone modele z limitowanej edycji, przygotowane dla upamiętnienia dziesięciolecia rodziny modeli „F”, wyposażone są w wyczynowe amortyzatory, zapewniające lepszą stabilność i precyzję prowadzenia, oraz tytanowe układy wydechowe, dodatkowo poprawiające osiągi, z których znane są modele „F”. Wybrane elementy zewnętrzne wykonano z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym, co podkreśla sportowy charakter pojazdów, zaś panele nadwozia pokryto matowym szarym lakierem. Specjalną kolorystykę wnętrza uzupełniają akcenty w kolorze „Heat Blue”, znanym z logo serii „F”. Te i inne cechy uwydatniają wyjątkowy charakter samochodów.

Lexus zamierza sprzedać po 50 egzemplarzy limitowanych edycji RC F i GS F za pośrednictwem japońskich dealerów, do których auta te trafią wiosną przyszłego roku.

1 – 45. wystawa Tokyo Motor Show odbędzie się w centrum Tokyo Big Sight w nadbrzeżnej dzielnicy Tokio w dniach 25 października – 5 listopada. Dniami prasowymi będą 25 i 26 października, 26 października będzie dniem dla posiadaczy zaproszeń specjalnych, 27 października to dzień prezentacji, zaś 28 października – 5 listopada to dni dla publiczności.
2 – Koncepcja integracji poszczególnych technologii i systemów bezpieczeństwa dla zapewnienia lepszego wsparcia kierowcy we wszystkich sytuacjach.
3 – L-finesse to oryginalna filozofia designu Lexusa, oparta na koncepcjach „leading-edge” i “finesse”. Jej celem jest tworzenie nowej wartości poprzez harmonizowanie pozornie sprzecznych elementów poprzez podejście „YET” („a jednocześnie”).

Zdjęcia: Lexus