MotoNews.pl

Ford prezentuje nowego Mustanga na rynek europejski

11 września 2017

Marka, model | ,
Ford-Mustang-2017

Dziś firma Ford zaprezentowała nową generację modelu Mustang w specyfikacji na rynek europejski. Samochód wyróżnia się jeszcze bardziej wyszukaną stylistyką, mocniejszymi silnikami o wyższej kulturze pracy, udoskonalonym układem zawieszenia, zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy oraz bogatszym wachlarzem opcji umożliwiających konfigurację i personalizację tego kultowego, sportowego modelu.

Ford Mustang – wersja europejska

Przygotowany z myślą o europejskich fanach legendarnego modelu, nowy Ford Mustang imponuje bardziej elegancką stylistyką, mocniejszymi silnikami, lepszą dynamiką jazdy oraz zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy.

Uzupełnieniem bardziej muskularnej sylwetki jest nowy system oświetlenia diodowego oraz dostępne opcjonalnie, śmiałe i wyraziste kolory nadwozia i wzory felg ze stopu metali lekkich. Zmodyfikowane wnętrze wzbogaciło się o nowe, przyjemniejsze w dotyku materiały oraz wstawki dekoracyjne z aluminium.

5-litrowy silnik w układzie V8 generuje 450 KM

Mocniejszy 5-litrowy silnik w układzie V8 generuje 450 KM mocy i współpracuje z nową, 10-stopniową przekładnią automatyczną, dzięki czemu Mustang jest teraz nie tylko szybszy, ale także zapewnia bardziej bezpośrednią reakcję na komendy kierowcy i jest oszczędniejszy.

Większą radość z jazdy gwarantuje również układ zawieszenia MagneRide oraz system trybów jazdy z konfigurowalnym trybem ustawień użytkownika My Mode. Natomiast nowy układ wydechowy Active Valve Performance oferuje cichy, „przyjazny sąsiadom” tryb pracy Good Neighbour.

Wśród dostępnych systemów wspomagających kierowcę znalazły się m.in. technologia wykrywania pieszych (Pedestrian Detection), system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (Lane Keeping Aid) oraz w pełni konfigurowalny, cyfrowy zestaw zegarów o przekątnej 12 cali.

Charakterystyczna, masywna sylwetka Mustanga jest teraz jeszcze bardziej elegancka i atletyczna, dzięki nowemu systemowi oświetlenia diodowego, palecie 11 śmiałych kolorów nadwozia oraz nowym wzorom felg ze stopu metali lekkich. Na tle swych poprzedników, nowy Mustang ma oferować najlepszą dynamikę przyspieszania, która zawdzięczać będzie mocniejszej 5-litrowej jednostce napędowej w układzie V8 o mocy 450 KM, może teraz współpracować z nową 10-stopniową przekładnią automatyczną.

Nowy Mustang został zestrojony z myślą o wymaganiach europejskich odbiorców, a jego wyjątkową charakterystykę jazdy i prowadzenia zoptymalizowano dzięki zastosowaniu nowego, konfigurowalnego układu zawieszenia MagneRide oraz systemu wyboru trybu jazdy Drive Modes, który w trybie My Mode pozwala dostosować charakterystykę samochodu do preferencji kierowcy. Ponadto najnowszy Mustang wyróżnia się nowym układem wydechowym Active Valve Performance, oferującym cichy tryb pracy Good Neighbour, dzięki któremu podczas porannej i nocnej jazdy samochód nie będzie budził sąsiadów ze snu.

Wśród dostępnych systemów wspomagających kierowcę znalazły się m.in. system antykolizyjny (Pre-Collision Assist) z technologią wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (Lane Keeping Aid). Systemy te sprawiają, że jazda jest bardziej bezpieczna i relaksująca. Nowoczesne, świetnie zaprojektowane i wykończone wnętrze gwarantuje ogromną satysfakcję użytkowania, m.in dzięki przyjemnym w dotyku materiałom oraz w pełni cyfrowemu zestawowi zegarów o przekątnej 12 cali.

„Popularność Mustanga w Europie przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Po drogach Starego Kontynentu porusza się bowiem niemal 30 tysięcy egzemplarzy tego kultowego modelu.” – przekonuje Steven Armstrong, wiceprezes Ford Europe i prezes grupy Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, Ford Motor Company. „Niewiele jest modeli, które oferują szerokiej grupie odbiorców tak unikalne połączenie dziedzictwa, stylu i osiągów. A wśród nich to właśnie nowy Ford Mustang stanowi obecnie najbardziej zajmującą ofertę.”

Prawdziwy Ford Mustang

Nadwozie nowego Forda Mustanga jest teraz jeszcze bardziej eleganckie i atletyczne, zachowując przy tym wszelkie charakterystyczne cechy legendarnego modelu, wypracowane w czasie jego ponad 50-letniej historii. Niższy profil maski ze zintegrowanymi wlotami powietrza w połączeniu ze zmodyfikowanym, obniżonym zarysem atrapy chłodnicy sprawia, że przednia część nadwozia prezentuje się teraz jeszcze agresywniej i dynamiczniej oraz gwarantuje znakomite właściwości aerodynamiczne.

Natomiast wyrazista stylistyka tylnej części nadwozia wyróżnia się obecnie zmodyfikowanym zderzakiem i dyfuzorem, a w wersji z 5-litrowym silnikiem V8, również dwiema podwójnymi końcówkami układu wydechowego, które zdradzają moc i możliwości tego wyjątkowego samochodu. Co więcej, Ford Mustang oferowany będzie teraz z nowym, opcjonalnym tylnym spojlerem, dzięki któremu sylwetka modelu zyskuje jeszcze bardziej dynamiczny i sportowy charakter.

Jasny, przejrzysty i energooszczędny system oświetlenia nowego Forda Mustanga, na który składają się przednie reflektory i światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy oraz kultowe, trójwymiarowe, trójelementowe światła tylne, został w całości wykonany w technologii diodowej i dostępny będzie w ramach wyposażenia standardowego we wszystkich wersjach modelu Mustang w Europie. Dodatkowo samochód będzie również można zamówić z diodowymi lampami przeciwmgłowymi, których ramki także poddano modyfikacji tak, aby stanowiły stylistyczne nawiązanie do trapezoidalnego kształtu górnej części atrapy chłodnicy.

Na potrzeby europejskich klientów przygotowano również szerszy wachlarz opcji umożliwiających konfigurację i personalizację tego kultowego, sportowego modelu. Paleta kolorów nadwozia wzbogaciła się o trzy śmiałe, dynamiczne lakiery metalizowane – Kona Blue, Orange Fury oraz Royal Crimson. Ponadto nabywcy będą mogli wybierać wśród nowych, 19-calowych felg z kutego aluminium o licznych, niepowtarzalnych wzorach i stylach wykończenia, w tym m.in. Nickel, Ebony Black oraz Polished Aluminium.

Wnętrze nowego Mustanga zachwyca bardziej ekskluzywnym klimatem. Na boczkach drzwi pojawiły się miękkie materiały, które są jeszcze przyjemniejsze w dotyku, klamki wewnętrzne wykonano z aluminium, a ręcznie obszyta konsola środkowa wyróżnia się przyjemną w dotyku tapicerką z kontrastującym przeszyciem, potęgując ekskluzywny i dynamiczny charakter wnętrza. Natomiast otoczenie panelu instrumentów wykonane z aluminium dostępne jest teraz w jednym z czterech nowych kolorów.

Ponadto w całej gamie modelu Mustang dostępny jest również pakiet Carbon Sport, w którego skład wchodzą wstawki z Alcantary na panelach drzwiowych i fotelach, a także otoczenie panelu instrumentów i gałka dźwigni zmiany biegów wykończone włóknem węglowym. Z myślą o najwyższym komforcie użytkowania, wszystkie wersje modelu mogą być również wyposażone w skórzane fotele z systemem ogrzewania i wentylacji oraz podgrzewane koło kierownicy. Natomiast klienci, którzy zdecydują się na opcjonalne, skórzane fotele sportowe Recaro, będą mogli wybrać jeden z trzech kolorów tapicerki – Show Stopper Red, Midnight Blue albo Ebony.

Ford Mustang – najlepsze osiągi

Zapierające dech w piersiach osiągi oraz niepowtarzalna radość z jazdy to kluczowe elementy DNA każdego Mustanga, począwszy od pierwszej generacji, która zadebiutowała w 1964 roku. Dzięki nowemu układowi napędowemu, zmodyfikowanej konstrukcji podwozia oraz innowacyjnym rozwiązaniom technologicznym, najnowsza odsłona legendarnego modelu oferuje niespotykane dotychczas wrażenia z jazdy.

Fordowski, 5-litrowy silnik V8 poddano modyfikacjom, za sprawą których potrafi on generować więcej mocy i pracować z niespotykanymi dotąd prędkościami obrotowymi. Przewidywana moc maksymalna jednostki to 450 KM, a jej osiągnięcie możliwe będzie, podobnie jak wyższa maksymalna wartość momentu obrotowego, dzięki zastosowaniu nowego, wysokociśnieniowego, bezpośredniego układu wtryskowego typu dual-fuel oraz technologii niskociśnieniowego wtrysku paliwa do kolektora dolotowego.

Z kolei silnik 2.3 EcoBoost generuje obecnie 290 KM mocy i wyróżnia się większą dynamiką reakcji dzięki funkcji chwilowego doładowania turbosprężarki (overboost). Funkcja ta dostępna będzie podczas dynamicznego przyspieszania, czyli w chwilach podwyższonego zapotrzebowania na moc po redukcji przełożenia. Ponadto silnik ten może również współpracować z nową przekładnią 10-stopniową.

Nowa, zaawansowana technologicznie, 10-stopniowa przekładnia automatyczna zapewnia większą oszczędność paliwa oraz poprawioną dynamikę przyspieszania. Elektroniczny system sterowania przekładnią umożliwia optymalizację osiągów pod kątem różnych trybów jazdy systemu Drive Modes, a adaptacyjny system zmiany mapowania przełożeń w czasie rzeczywistym sprawia, że automatyczna skrzynia biegów potrafi znakomicie adaptować się do zmiennych warunków jazdy i perfekcyjnie dobierać przełożenia do aktualnego zapotrzebowania na moc i osiągi – od jazdy ze stałą prędkością po wyścigi na torze. A manetki zmiany biegów przy kole kierownicy pozwalają kierowcy zachować pełną kontrolę.

„Zwykle, podczas zmiany biegów tracimy czas.” – wyjaśnia Matthias Tonn, główny inżynier ds. Forda Mustanga, Ford of Europe. „Jednak za sprawą nowej, 10-stopniowej przekładni, silnik Mustanga potrafi generować maksymalną moc i moment obrotowy podczas załączania wyższego przełożenia, tym samym zapewniając bardziej dynamiczne przyspieszanie i osiągi. I dlatego spodziewamy się, że najnowsza generacja będzie dysponować najlepszymi wartościami przyspieszenia w historii modelu.”

 

Modyfikacjom poddano również 6-stopniową przekładnię manualną, dzięki czemu pozwala ona w pełni wykorzystać moc 5-litrowej widlastej ósemki z dwutarczowym sprzęgłem i dwumasowym kołem zamachowym, jednocześnie zapewniając wysoką trwałość i szybszą zmianę przełożeń.

Standardowo silnik korzysta z systemu Launch Control zapewniającego maksymalną przyczepność oraz wysoką dynamikę podczas startu zatrzymanego. Kolejnym standardowym systemem dostępnym nie tylko z silnikiem 5.0 L V8, ale teraz także z jednostką 2.3 EcoBoost, będzie elektroniczny system blokowania hamulców przednich kół (Electronic Line Lock), który pozwoli na uślizg kół tylnej osi w celu odpowiedniego rozgrzania tylnych opon i tym samym na bardziej efektywny start.

Inżynierowie firmy Ford zoptymalizowali również charakterystykę dynamiki jazdy, dzięki czemu nowa generacja modelu Mustang gwarantuje jeszcze większą przyjemność prowadzenia. Za sprawą zmodyfikowanych nastaw, amortyzatory zapewniają jeszcze lepszą stabilność na łuku drogi, a tylne zawieszenie, utwardzone dzięki zmodyfikowanym łącznikom poprzecznym, zapobiega nadmiernym, niezamierzonym przechyłom w trakcie dynamicznego pokonywania zakrętów. Kolejnymi elementami, które zapewniają lepszą kontrolę przechyłów nadwozia są stabilizatory poprzeczne o zwiększonej średnicy.

Nowy, opcjonalny układ adaptacyjnego zawieszenia MagneRide gwarantuje natychmiastową reakcję na zmieniające się warunki jazdy. Amortyzatory układu wypełnione są unikalnym z technologicznego punkt widzenia płynem, który podatny jest na elektrostymulację i zależnie od warunków drogowych oferuje zmienną siłę tłumienia. Optymalny dobór charakterystyki pracy układu możliwy jest dzięki systemowi czujników, które z częstotliwością jednej tysięcznej sekundy monitorują warunki jazdy.

W ramach systemu Drive Modes dostępne są teraz dwa nowe tryby jazdy, które mają wspomagać kierowcę odpowiednio dostosowując nastawy układu ESP, przepustnicy, mapowania zmiany przełożeń skrzyni automatycznej, układu kierowniczego oraz układu wydechowego Active Valve Performance do aktualnych warunków jazdy. Oprócz trybów Normal, Sport, Track oraz Snow/Wet, kierowca może teraz wybrać tryb:

Drag Strip, który optymalizuje osiągi pod kątem maksymalnych wartości przyspieszenia ze startu zatrzymanego oraz wyścigów na jedną czwartą mili w warunkach torowych,

My Mode, który pozwala na wybranie własnych ustawień w zakresie osiągów, dynamiki oraz brzmienia układu wydechowego.

Dzięki nowemu układowi wydechowemu Active Valve Performance, kierowca może po raz pierwszy w historii modelu dostosować brzmienie wydechu Forda Mustanga do własnych upodobań i warunków jazdy. Istnieje również możliwość zaprogramowania inteligentnego, cichego trybu Good Neighbour, który automatycznie tłumi odgłos układu wydechowego w zdefiniowanych uprzednio godzinach tak, aby bladym świtem wystrzały z wydechu widlastej, 5-litrowej ósemki nie budziły zaspanych sąsiadów.

Inteligentne technologie na rzecz bezpieczeństwa i komfortu jazdy

Europejscy nabywcy nowego Forda Mustanga będą mogli zamówić samochód z bogatym pakietem technologii i systemów wspomagających kierowcę, w tym m.in. z systemem antykolizyjnym (Pre-Collision Assist) z technologią wykrywania pieszych (Pedestrian Detection), którego zadaniem jest łagodzenie, a w niektórych przypadkach nawet całkowite zapobieganie skutkom kolizji z innymi pojazdami lub pieszymi.

Kolejną nowością w modelu Mustang jest aktywny tempomat (ACC), funkcja Distance Alert, pozwalający zaprogramować i utrzymywać preferowaną odległość do pojazdu poprzedzającego, system kontroli pasa ruchu (LDW), który ostrzega kierowcę o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, oraz system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu (LKA), który potrafi w dyskretny sposób skorygować tor jazdy i utrzymać samochód na właściwym pasie drogi. Wszystkie te zaawansowane technologie przyczynią się do uzyskania jeszcze lepszego wyniku testów zderzeniowych Euro NCAP.

Na konfigurowalnym, w pełni cyfrowym zespole zegarów LCD o przekątnej 12 cali wyświetlane będą wskaźniki i zegary dostosowane do aktualnie wybranego trybu jazdy – na wzór supersamochodu Ford GT – dzięki czemu każda podróż stanie się niezapomnianym przeżyciem. Konfiguracja zespołu zegarów dokonywana będzie automatycznie, zależnie od wybranego trybu jazdy, a kierowca będzie mógł dodatkowo wybrać jeden z siedmiu kolorów, w jakich mają być wyświetlane cyfrowe zegary i wskaźniki. Kierowcy nowego Mustanga wyposażonego w cyfrowe, 12-calowe zegary będą mogli również jako pierwsi cieszyć oczy animacją rodem z gier wideo, która wyświetlana będzie po aktywacji elektronicznego systemu blokowania hamulców przednich kół (Electronic Line Lock).

Ponadto nowy Ford Mustang wyposażony będzie w system multimedialny SYNC 3, który umożliwia głosową obsługę podłączonego smartfonu, zestawu audio, systemu nawigacji oraz układu klimatyzacji. Obsługa tych urządzeń i systemów będzie również możliwa za pomocą centralnego, 8-calowego ekranu dotykowego. System jest kompatybilny z Apple CarPlay oraz Android Auto™.

Pierwsze egzemplarze nowego Forda Mustanga trafią do europejskich klientów na początku 2018 roku.

Zdjęcia: Ford, informacja Mototarget.pl