Toyota zaprezentowała na targach SEMA 2017 wyścigowego crossovera Toyota C-HR R-Tuned oraz całą kolekcję modyfikowanych Camry, w tym samochody NASCAR. Toyota C-HR o mocy 600 KM jest najszybszym crossoverem na świecie.
Na tegorocznej edycji targów Specialty Equipment Market Association (SEMA) Toyota poświęciła najwięcej uwagi najnowszemu modelowi Camry oraz Toyocie C-HR – pierwszemu crossoverowi w gamie modelowej marki. Na stoisku Toyoty pod hasłem „Power of New” znalazło się 18 samochodów.
Toyota C-HR R-Tuned
Zmodyfikowana Toyota C-HR w wyścigowej wersji R-Tuned jest najszybszym crossoverem na świecie. Samochód był testowany na torze Willow Springs International Raceway w Kalifornii i uzyskał lepsze czasy okrążenia niż McLaren 650S Spyder, 911 GT3 RS i Nissan GT-R Nismo.
Samochód otrzymał modyfikowany 4-cylindrowy silnik 2AZ-FE o pojemności 2,4 l ze specjalnie opracowanym systemem turbo DG-Spec Garrett, który napędza przednią oś. Po tuningu silnik uzyskał moc ponad 600 KM i 745 Nm momentu obrotowego. Seryjna przekładnia CVT została zastąpiona sportową manualną skrzynią Toyota E-Series. Samochód waży 1342,6 kg.
Podwozie crossovera Toyoty także zostało mocno zmodyfikowane. Samochód otrzymał wyścigowe hamulce Brembo, radialne opony Toyo Proxes RR 275/35R18 DOT na 18-calowych kołach o szerokości 9 cali, regulowane zawieszenie DG-Spec Motion Control Suspension i sportowe tłumiki. Pakiet aerodynamiczny opracowała specjalnie do tego modelu firma DG-Spec, uzyskując 136 kg docisku. Składają się na niego m.in. tylny spojler skrzydłowy, przedni splitter i spojlery boczne. Maska została wymieniona na nową z włókna węglowego z wlotem powietrza.
Przyspieszenie do 60 mil na godzinę (96,5 km/h) Toyota C-HR R-Tuned osiąga w 2,9 s. Na 2,5-kilometrowym torze Willow Springs International Raceway uzyskała czas okrążenia 1:25.22 – lepszy niż jakikolwiek produkcyjny supersamochód. We wnętrzu zamontowano klatkę bezpieczeństwa i 6-punktowe pasy G-Force Pro Series.
NASCAR Camry w 4 odsłonach
Kolejną atrakcją stoiska Toyoty były wyścigowe Camry, które zaprezentowali topowi kierowcy NASCAR – Martin Truex Jr., Kyle Busch, Denny Hamlin i Daniel Suarez.
Martin Truex oraz Kyle Busch startują eleganckimi czarnymi Toyotami, w których zastosowano m.in. układ dolotowy AEM i układ wydechowy Toyota Racing Development (TRD). Truex zamontował także większe hamulce StopTech i wyczynowe opony Eagle F1 Asymmetric marki Goodyear. Busch wykonał w swoim warsztacie kute aluminiowe obręcze kół o średnicy 20 cali, na których znalazły się opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 255/45R20. Samochód otrzymał także przedni splitter i aluminiowy tylny spojler.
Biała Camry Denny’ego Hamlina wyróżnia się pomalowanymi na czerwono obręczami kół o średnicy 20 cali i szerokości 10 cali, wykutymi na zamówienie. Specjalnie do nowego modelu Camry wykonano także poszerzenia błotników. Samochód otrzymał układ dolotowy i wydechowy AEM, zawieszenie Tein i potężne hamulce StopTech.
Daniel Suarez, zdobywca tytułu Rookie of the Year w 2015 roku, opracował wspólnie z Motorsports Technical Center samochód przygotowany na tor i do jazdy po drogach publicznych. Auto otrzymało zawieszenie Tein, układ wydechowy Toyota Racing Development i dolotowy AEM, 20-calowe kute koła Rotiform oraz opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, 255/35R20. Na pakiet aerodynamiczny auta składają się dyfuzor oraz wykonane z włókna węglowego tylny spojler skrzydłowy i przedni splitter. Samochód pokryty jest lakierem pearl white, kontrastującym z czarnym dachem.
Rutledge Wood Camry
Rutledge Wood, jeden z najpopularniejszych komentatorów NASCAR z telewizji NBC, zrealizował własną wizję sportowej Camry 2018. Inspiracją dla dziennikarza był przemysł kosmiczny. Nowy sedan po jego modyfikacjach otrzymał najwyższej klasy panele nadwozia wykonane w drukarce 3D. W tej technologii powstały według unikalnego projektu maska, przedni i tylny zderzak, nakładki na progi i panele świateł. Obniżone zawieszenie Megan Racing sparowano z 20-calowymi kołami z lekkich stopów Rotiform. Samochód został pokryty specjalnie opracowanym lśniącym fioletowym lakierem „Blurple”. Ten sam kolor został użyty także we wnętrzu, które zostało całkowicie przemodelowane i wykończone skórą stosowaną do produkcji rękawic baseballowych z kontrastującym obszyciem. Wood przygotował samochód we współpracy z Real Time Automotive Solutions.
Toyota pokazała na SEMA także C-HR Beat Box z unikalnym systemem nagłośnienia, Toyotę Camry 2018 służącą w wyścigach NASCAR za samochód bezpieczeństwa i wystawę wszystkich 8 generacji Camry, reprezentującą ponad 3 dekady tego modelu w USA – począwszy od przedstawiciela pierwszej generacji z 1983 roku po najnowszy model na 2018 rok.