Grzegorz Handzlik, dyrektor sprzedaży Opel Poland, dzisiaj po raz pierwszy w Polsce zaprezentował szerokiej publiczności najnowszy sportowy model marki Opel – Insignię GSi. Premiera miała miejsce podczas IX Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market 2017, odbywających się na terenie hal EXPO XXI w Warszawie.
Opel Insignia GSi
„Nową Insignię GSi skonstruowano tak, by przede wszystkim dostarczała kierowcy maksymalnej przyjemności z jazdy na każdej drodze. Cieszę się, że ten wspaniały samochód uzupełni szeroką gamę modelową nowej Insignii, wprowadzoną w tym roku na polski rynek.” – powiedział Grzegorz Handzlik, dyrektor sprzedaży Opel Poland. „Wraz z dzisiejszą premierą otwieramy przyjmowanie zamówień na nową Insignię GSi, a pierwsze samochody pojawią się w polskich salonach na początku przyszłego roku.” – dodał Handzlik.
Dostępny w cenie już od 168 000 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce), nowy Opel Insignia GSi to sportowy model dla klientów oczekujących czegoś specjalnego. Model ten oferowany jest z bogatym wyposażeniem standardowym, w tym z bardzo dynamicznie zestrojonym zawieszeniem FlexRide, które w ułamkach sekundy dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy i warunków drogowych oraz z unikatowym w segmencie, inteligentnym napędem na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. W ten sposób nowy Opel Insignia GSi jeszcze bardziej bezpośrednio i precyzyjnie reaguje na operowanie kierownicą, oferując maksymalną stabilność dzięki doskonałej przyczepności bocznej i wzorowym właściwościom trakcyjnym.
Do wyboru są dwa mocne silniki:
- potężna 2 litrowa jednostka o mocy 191 kW/260 KM i wysokim maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (oficjalne zużycie paliwa wersji sedan GSi zgodnie z nowym europejskim cyklem jazdy NEDC: 11,2 l/100 km w cyklu miejskim; 7,1 l/100 km poza miastem; 8,6 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 197 g/km)
- 2 litrowy diesel BiTurbo o mocy 154 kW/210 KM (oficjalne zużycie paliwa wersji sedan GSi wg NEDC: 8,9 l/100 km w cyklu miejskim; 6,1 l/100 km poza miastem; 7,3 l/100 km w cyklu mieszanym; oficjalna emisja CO2 w cyklu mieszanym: 192 g/km).
Wysokoprężna jednostka rozwija 480 Nm momentu obrotowego. Obydwa czterocylindrowe silniki współpracują z zupełnie nową, ośmiobiegową przekładnią automatyczną, którą można sterować za pomocą manetek przy kierownicy — jak w samochodzie wyścigowym — co zachęca do jeszcze aktywniejszego stylu jazdy.
Samochód oferowany jest w dwóch wariantach nadwozia – sedan oraz kombi.