Nowy Nissan Micra w bazowej wersji z silnikiem 1.0 odgrywa kluczową rolę w sukcesie sprzedaży w segmencie B. Klienci są pod wrażeniem doskonałej równowagi pomiędzy komfortem jazdy po mieście i niskimi kosztami eksploatacji.
Nissan Micra – bardzo oszczędny, bazowy silnik benzynowy o pojemności 1,0 l i mocy 71 KM
Bardzo oszczędna, trzycylindrowa jednostka o mocy 71 KM, która pojawiła się w sprzedaży kilka tygodni po rozpoczęciu sprzedaży modelu, stanowi według obliczeń 20% zamówień w Europie. Do marca przyszłego roku prognozowany jest wzrost udziału w sprzedaży – nawet do poziomu 23%.
To oznacza, że wśród klientów, którzy kupili dotychczas ok. 46 000 egzemplarzy nowego modelu Micra, niemal 10 000 osób cieszy się z osiągów właśnie oszczędnego silnika 1.0.
Trzycylindrowy, wolnossący silnik benzynowy, współpracujący z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, oferuje znakomitą relację między osiągami a kosztami eksploatacji. Niezwykle oszczędny zespół napędowy według oficjalnego pomiaru zużywa tylko 4,6 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszalnym, emitując 103 g CO2 na kilometr.
Nowy silnik o pojemności 1,0 l i mocy 71 KM jest teraz jednym z trzech udoskonalonych silników dostępnych dla nowego modelu Micra. Pozostałe to: 90‑konny, trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 0,9 l oraz czterocylindrowy, również 90‑konny diesel 1,5 l.
Oferujący 71 KM silnik sprawia, że Micra jest bardziej przystępna niż kiedykolwiek i rozszerza udział Nissana w sprzedaży w europejskim segmencie B do 65%. Ponad połowa europejskiej sprzedaży w tym segmencie potwierdza, że nowa Micra jest modelem idealnie dopasowanym do klienta, który szuka miejskiego samochodu.
Trzy wersje wyposażenia
Nowa Micra z silnikiem 1.0 71 KM jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Visia, Visia+ oraz Acenta.
Nowego Nissana Micra można opisać jednym słowem – rewolucyjny. Piąta generacja modelu, którego europejska historia sięga 1983 roku, stanowi ogromny krok naprzód w porównaniu do poprzednika i wcześniejszych trzech niezwykle popularnych generacji.
Dłuższy, szerszy i niższy od poprzednich generacji nowy Nissan Micra został zaprojektowany i skonstruowany ze szczególnym uwzględnieniem wymagań europejskich klientów szukających auta w segmencie B.
Klienci, którzy już kupili nowego Nissana Micra, są z tego powodu zachwyceni. Publikacje i komentarze pojawiające się w niezależnym serwisie recenzenckim Reevoo przełożyły się na imponującą średnią ocenę 8,8/10. Co trzeci recenzent nagrodził model Micra maksymalną notą – 10/10.
Kluczem do zrozumienia atrakcyjności nowego Nissana Micra jest jego muskularne, wyraziste nadwozie, które nadaje nowy kierunek rozwojowi tego modelu. Współczesne wzornictwo oraz elegancję można odnaleźć także wewnątrz: kabina odznacza się wysoką jakością wykończenia w dwóch odcieniach, z wykorzystaniem miękkich w dotyku materiałów.
Rozstaw osi jest o 75 mm dłuższy niż w poprzednich generacjach, dzięki czemu nowa Micra przoduje wśród samochodów z tego segmentu pod względem ilości miejsca wygospodarowanego dla osób siedzących z przodu pojazdu.
Zaawansowane technologie
Nowy Nissan Micra jest także liderem technologii: oferuje kilka systemów wspomagających jazdę, które są nowością nie tylko w modelu Micra, ale i w całym segmencie. Do tych technologii należy system inteligentnej interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu, który w razie potrzeby delikatnie koryguje tor jazdy samochodu. Ta zaawansowana technologia asystująca kierowcy pomogła modelowi Micra zdobyć cztery gwiazdki w prestiżowym teście Euro NCAP. W Wielkiej Brytanii przyznano w tym teście aż pięć gwiazdek.
Unikatowy jest również system nagłośnienia BOSE Personal z głośnikami wbudowanymi w zagłówek fotela kierowcy, zapewniającymi wyjątkowe wrażenie zanurzenia się w dźwięku dobiegającym ze wszystkich stron.
Do nowego modelu Micra przygotowano także szeroki wybór opcji personalizacji, obejmujący m.in. szereg ekskluzywnych elementów stylizacji nadwozia i wnętrza w eleganckich, nowoczesnych kolorach.
Nowa Micra to pojazd, który doskonale się prowadzi. Zapewnia pewną jazdę przy zachowaniu pełnej równowagi pomiędzy zwinnością, dynamiką oraz poczuciem bezpieczeństwa, jakie towarzyszy kierowcy dzięki przewidywalności zachowania samochodu.