MotoNews.pl

Nowe BMW i3

02 września 2017

Marka, model | ,
BMW-i3-2017 21

BMW i3 to samochód, który toruje drogę do nowej ery mobilności. Jest znany na całym świecie jako symbol radości z jazdy, ekologicznego podejścia oraz inteligentnych funkcji łączności w środowisku miejskim – i z tych powodów został najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w sektorze pojazdów kompaktowych klasy premium. Przepis na sukces modelu BMW i3 został teraz jeszcze udoskonalony – nie tylko poprzez świeże akcenty stylistyczne, zaawansowane wyposażenie czy nowe usługi cyfrowe, ale również poprzez wprowadzenie nowego wariantu modelowego. Równolegle z nową edycją pierwszego w historii samochodu klasy premium zaprojektowanego wyłącznie pod kątem napędu elektrycznego zadebiutuje BMW i3s.

Dzięki większej mocy, specyficznym dla tego modelu technologiom wykonania nadwozia, zauważalnie większej dynamice jazdy oraz własnej charakterystyce stylistycznej, stanowi on szczególnie atrakcyjny przykład niezrównanej radości ze sportowej jazdy, jaka kojarzona jest z samochodami elektrycznymi produkowanymi przez Grupę BMW. Obydwa modele, gwarantujące jakość klasy premium, jazdę wyłącznie z napędem elektrycznym, oznaczającą zerowe emisje do atmosfery, jak również nowy poziom technologii łączności oraz stanowią przyszłość mobilności w warunkach miejskich.

Model BMW i3 już od 2014 roku króluje w swojej klasie

Od 2014 roku króluje w swojej klasie na listach najlepiej sprzedających się aut elektrycznych klasy premium – nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. W Niemczech jest to nawet najczęściej rejestrowany nowy pojazd w segmencie wszystkich aut elektrycznych od roku 2014. Submarka BMW i zdobyła popularność nie tylko dzięki wizjonerskiemu napędowi elektrycznemu czy inspirującemu designowi, ale również dzięki innowacyjnym rozwiązaniom w zakresie mobilności i rewolucyjnemu rozumieniu klasy premium, którego kluczowym elementem jest podejście proekologiczne. Oferując takie produkty, a jednocześnie przyjmując kompleksową koncepcję, obejmującą cały cykl życia auta – od wydobycia surowców poprzez produkcję i eksploatację pojazdów aż po ich późniejszy recykling – submarka BMW i zdobyła sobie miano pioniera w zakresie przyszłościowo rozumianej mobilności.

Silnik elektryczny BMW eDrive o dwóch poziomach mocy, akumulator wysokonapięciowy o dużej pojemności 94 Ah/33 kWh, opcjonalny silnik pomocniczy do wydłużenia zasięgu

Komfort jazdy w modelach BMW i w niemałym stopniu przyczynia się do rosnącej atrakcyjności i popularności aut elektrycznych. Technologia BMW eDrive montowana w nowych BMW i3 oraz BMW i3s przeszła systematyczne ulepszenia, dzięki którym pozwala kierowcom cieszyć się bezemisyjną jazdą oraz błyskawicznym przyrostem mocy, wydajnym zużyciem energii czy zoptymalizowanym zasięgiem, zapewniającym wygodę w praktycznym, codziennym użytkowaniu, a nawet wykraczającym poza wymogi jazdy czysto miejskiej. Obydwa modele

czerpią energię z opracowanego przez Grupę BMW wysokonapięciowego akumulatora litowo-jonowego o pojemności 94 amperogodzin (Ah) lub 33 kilowatogodzin (kWh). Zarówno do nowego BMW i3, jak i BMW i3s opcjonalnie można zamówić silnik pomocniczy, zwiększający zasięg pojazdu.

Światowa premiera nowego BMW i3 oraz nowego BMW i3s odbędzie się podczas wystawy International Motor Show (IAA) w Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2017 r. Premiera rynkowa na całym świecie jest zaplanowana na listopad 2017 r.

Design: sportowy wygląd

Zważywszy na standardy kompaktowych aut elektrycznych klasy premium, nowe BMW i3 oraz nowe BMW i3s cechują się dynamicznym charakterem. Ponadto wprowadzono w nich szereg korekt stylistycznych, które jeszcze podkreślają zachwycające wrażenie wizualne. Zapadająca w pamięć, awangardowa stylizacja zewnętrzna zdobyła już złotą nagrodę iF za design produktu oraz tytuł World Car Design of the Year, jak i wiele innych wyróżnień. Teraz dodatkowo wzbogacono ją o szereg przemyślanych elementów, które jasno wzmacniają sportowe, ekscytujące wrażenie z jazdy, jakie oferuje to auto.

Charakterystyczny dla serii BMW i czarny pas biegnący przez maskę i dach samochodu aż na jego tył uzupełniają teraz słupki przednie i kontury dachu wykończone w kolorze czarnym. Wachlarz kolorów pozostałych elementów karoserii został rozszerzony o metalizowany lakier czerwony (Melbourne Red) oraz metalizowany lakier niebieski (Imperial Blue). Oprócz tych dwóch nowych odcieni, klienci mogą wybierać spośród lakierów niemetalizowanych: białego Capparis White i czarnego Fluid Black, jak również metalizowanych niebieskiego Protonic Blue i szarego Mineral Grey.

Korekta pasa przedniego i tylnego szczególnie podkreśla szerokość samochodu, co sygnalizuje, jak sportowo i pewnie prowadzą się obydwa modele. Chromowany pasek biegnący przez tył auta oraz szersze rozmieszczenie oznaczeń modelu i eDrive na krawędziach klapy tylnej jeszcze wzmacniają to wrażenie.

Nowe BMW i3 i nowe BMW i3s są w standardzie wyposażone w światła wykonane wyłącznie w technologii LED – z zespołami diod LED obsługującymi światła mijania, drogowe oraz do jazdy dziennej. Nowe kierunkowskazy również są wykonane w technologii LED i zostały wbudowane w pas przedni w postaci wąskich elementów poziomych. Oznacza to, że wszystkie światła funkcjonalne na przedzie pojazdu przyjęły obecnie formę lamp LED, tak jak to już wcześniej miało miejsce w przypadku pokrytych szkłem zespołów lamp tylnych.

Nowe BMW i3: nowe akcenty stylistyczne podkreślające sportową elegancję

Przemyślana ewolucja wyglądu zewnętrznego pozwoliła nie tylko wyeksponować sportowy rodowód nowego BMW i3, ale również podkreśliła jego niebanalną elegancję. Zderzak przedni jest pomalowany w kolorze nadwozia i został wyposażony w czarny element okalający w kształcie litery U, który wzmacnia wrażenie, jakie wywołuje przednia część auta. Mocno zarysowane elementy konturowe, biegnące od przodu ku tyłowi oraz kontrast między czarnymi elementami okalającymi, a wstawką w kolorze nadwozia również składają się na energetyczny, ekspresyjny wygląd.

Akcent w kolorze srebrnym na dachu nowego BMW i3 buduje dodatkowy efekt elegancji i dynamiki. Rozszerza się on ku tyłowi i wraz z wyrazistym konturem bocznych okien podkreśla przepływ strumienia powietrza.

Nowe BMW i3s: w pełni dynamiczny zawodnik

Nowe BMW i3s zawiera szereg własnych elementów projektowych, które podkreślają jego szczególnie dynamiczny charakter. Zarówno pas przedni, jak i tylny wyróżniają się charakterystycznymi dla tego wariantu mocnymi konturami. Zarówno wstawka zderzaka przedniego jak i jego element okalający w kształcie litery U są wykonane w kolorze czarnym. Boczne części pasa przedniego są na dolnych krawędziach zakończone paskami akcentowymi w kolorze BMW i Blue lub Frozen Grey, co jeszcze bardziej podkreśla szerokość auta. Akcent w zamkniętej atrapie chłodnicy BMW w modelu BMW i3s jest również pomalowany na kolor czarny o wysokim połysku, co optycznie powiększa i wyróżnia całą atrapę. Podobnie tylny pas nowego BMW i3s składa się z indywidualnie poprowadzonych linii konturowych oraz czarnych ramek okalających wyjątkowo szerokie wstawki w kolorze karoserii. W nowym BMW i3s akcent konturowy dachu ma to samo czarne, połyskliwe wykończenie, co słupki przednie.

Nowe BMW i3s jest w standardzie wyposażone w sportowe zawieszenie, obejmujące o 10 milimetrów mniejszy prześwit od podłoża. Dodatkowe 40 milimetrów rozstawu kół w porównaniu do BMW i3 zostało jeszcze podkreślone przez czarne krawędzie nadkoli. Nowe BMW i3s jest dostępne z ekskluzywnymi, 20-calowymi felgami ze stopów lekkich ze wzorem dwuszprychowym, które są o 20 milimetrów szersze niż wersje dostępne poprzednio. Można je zamówić w wariancie dwukolorowym (Bicolour) lub czarnym (Jet Black).

Wnętrze: przestrzenność, ekologiczne materiały

Podobnie jak projekt nadwozia, stylizacja wnętrza nowego BMW i3 oraz nowego BMW i3s ma swoje korzenie w nowatorskiej architekturze pojazdu LifeDrive. Kabina pasażera wykonana z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi (CFRP) jest wspaniale przestronna i wyjątkowo jasna. Zasada projektowa, jaką przyjęto w pracy nad tymi dwoma modelami czteromiejscowymi umożliwiła eliminację stałych słupków B i tunelu przekładniowego. Drzwi otwierające się w przeciwne strony dają pasażerom dużą wygodę wsiadania.

Oprócz standardowej wersji Atelier, wnętrza nowego BMW i3 oraz nowego BMW i3s mogą być wykonane w alternatywnych wariantach Loft, Lodge i Suite. Opcja Lodge obejmuje nowe pokrycia siedzeń w kolorze brązowym (Solaric Brown), wykonane z połączenia skóry naturalnej barwionej wyciągiem z liści oliwnych z tkaniną na bazie wełny. Podejście ekologiczne stanowi jedną z najważniejszych cech nowego BMW i3 oraz BMW i3s, co wpływa również na wybór pozostałych materiałów, w tym m.in. tworzyw sztucznych z recyklingu, surowców odnawialnych, włókien naturalnych oraz niewybielanego drewna eukaliptusowego o otwartych porach. Ponad 80% widocznych dla pasażerów powierzchni zostało wykonanych z tworzyw z recyklingu lub surowców odnawialnych. Nowy, niebieski pas bezpieczeństwa stanowi charakterystyczny dla marki, żywy akcent kolorystyczny we wnętrzu. W modelu BMW i3s w standardzie całość uzupełnia specjalne literowe oznaczenie modelu na dywanikach przednich.

Bezemisyjna zabawa za kółkiem: doświadczenie bardziej intensywne niż kiedykolwiek przedtem – teraz z dwoma opcjami mocy

Synchroniczny silnik elektryczny napędzający nowe BMW i3 generuje maksymalną moc 125 kW/170 KM. Jego szczytowy moment obrotowy wynosi 250 Nm (184 funtów na stopę), które można osiągnąć bezpośrednio po starcie, co jest typowe dla silników elektrycznych. Oznacza to, że nadepnięcie pedału gazu budzi zapierającą dech w piersiach prędkość pojazdu. Silnik płynnie zapewnia osiągi, jakich można się spodziewać od samochodu marki BMW za pośrednictwem bezstopniowej, automatycznej skrzyni biegów o stałym przełożeniu, która w charakterystyczny, dynamiczny sposób buduje tempo auta. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mil/h) zajmuje nowemu BMW i3 tylko 7,3 sekundy. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 150 km/h (93 mil/h).

Pod podłogą pojazdu znajduje się wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy, gwarantujący zasięg od 290 do 300 kilometrów (180-186 mil)* wg cyklu NEDC, od 235 do 255 kilometrów (146-158 mil)** wg cyklu WLTP oraz do 200 kilometrów (124 mile)*** w codziennej eksploatacji. Łączne zużycie energii elektrycznej przez nowe BMW i3 w cyklu NEDC waha się między 13,6 a 13,1 kWh na 100 kilometrów*.

Wybitna dynamika jazdy w sektorze aut elektrycznych – natychmiastowy moment obrotowy, doskonała trakcja i precyzyjna kontrola poślizgów

Elastyczną charakterystykę prowadzenia BMW i3 dodatkowo wzbogaca zoptymalizowany system kontroli stabilności (Dynamic Stability Control, DSC). Kompleksowo przebudowany i szybciej reagujący system kontroli trakcji zapewnia teraz pewne prowadzenie auta we wszystkich warunkach. BMW i3 jest odtąd również wyposażony w wyjątkową formę ograniczania szybkości kół, co zapewnia lepszą stabilność kierunkową, zarówno przy dynamicznym przyspieszaniu, jak i przy hamowaniu silnikiem z intensywnym odzyskiem energii. Trakcja podczas ruszania na śniegu i mokrych nawierzchniach również została znacząco ulepszona. Ponadto tryb DTC (Dynamic Traction Control) zwiększa zwinność pojazdu przy wyższych prędkościach oraz przy sportowym pokonywaniu zakrętów, pozwalając nawet na łagodne, bezpiecznie kontrolowane poślizgi w przypadku obniżonych poziomów przyczepności.

Nowe BMW i3s stanowi jeszcze bardziej sportową interpretację bezgłośnego samochodu o zerowych emisjach – bazując na wysoko wydajnym silniku elektrycznym o mocy 135 kW/184 KM, który generuje szczytowy moment obrotowy 270 Nm (199 funtów na stopę). Zmodernizowany układ napędowy obejmuje zmodyfikowane funkcje sterowania silnikiem oraz specjalne łożyska stożkowe, które lepiej przenoszą moc i poprawiają krzywą osiągów przy wyższych obrotach. Moc i moment obrotowy generowane przez ulepszony układ napędowy, osiągane przy szczytowych poziomach szybkości silnika są w BMW i3 o 40% wyższe.

Co więcej, nowe BMW i3s może pochwalić się sportowym zawieszeniem ze specjalnie zaprojektowanymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami poprzecznymi. Kierowcy mogą również sięgnąć do przełącznika Driving Experience Control i wybrać tryb SPORT. Oferuje on bardziej bezpośrednią reakcję pedału gazu oraz ograniczenie ruchomości układu kierowniczego, co jeszcze podkreśla sportowe oblicze pojazdu.

Wystarczy zaledwie 6,9 sekundy, aby nowy BMW i3s przekroczył granicę 100 km/h (62 mil/h), rozpędzając się dalej aż do prędkości maksymalnej 160 km/h (99 mil/h). Samochód wykazuje łączne zużycie energii elektrycznej na poziomie 14,3 kWh na 100 kilometrów* w cyklu NEDC. Jego zasięg w jeździe na silniku elektrycznym wynosi do 280 kilometrów (174 mile)* według cyklu NEDC, 235 do 245 kilometrów (146 do 152 mil)** według WLTP oraz do 200 kilometrów (124 mile)*** w codziennej eksploatacji.

Zarówno do nowego modelu BMW i3, jak i nowego BMW i3s, opcjonalnie dostępny jest dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 28 kW/38 KM, zwiększający zasięg samochodu. Silnik napędza generator, który wytwarza prąd niezbędny, aby utrzymać stały poziom naładowania akumulatora wysokonapięciowego. Pozwala to wydłużyć łączny zasięg samochodu w codziennej eksploatacji o 150 kilometrów (93 mile) – z około 180 kilometrów (112 mil) do maksymalnie 330 kilometrów (205 mil)***. Zasięg nowego BMW i3 ze zwiększonym zasięgiem w jeździe na silniku elektrycznym wynosi 225 do 235 kilometrów (140– 146 mil)* wg NEDC oraz 190 do 200 kilometrów (118–124 mil)** wg WLTP. Te same wskaźniki dla nowego BMW i3s ze zwiększonym zasięgiem wynoszą 220 kilometrów (137 mil)* wg NEDC i 185 do 195 kilometrów (115 do 121 mil)** w cyklu WLTP.

W cyklu NEDC nowe BMW i3 ze zwiększonym zasięgiem zużywa na każde 100 kilometrów 11,9 do 11,5 kWh elektryczności oraz 0,6 litra paliwa (zużycie paliwa 470,8 mil na galon; emisje CO2: 14–13 g/km) *. W tym samym cyklu mieszanym NEDC nowy BMW i3s ze zwiększonym zasięgiem zużywa 12,5 kWh elektryczności na 100 kilometrów oraz 0,7 litra paliwa (zużycie paliwa 403,5 mil na galon; emisje CO2: 14 g/km)*.

Szeroki wachlarz systemów wspomagania kierowcy: asystent parkowania i asystent korków przejmują kontrolę

Systemy wspomagania kierowcy dostępne w nowym BMW i3 oraz BMW i3s zmniejszają obciążenie kierowcy i wyręczają go w różnych sytuacjach drogowych oraz wspomagają w kontroli pojazdu w osi wzdłużnej i poprzecznej. Opcjonalny pakiet Parking Assistant obejmuje funkcję kontroli odległości parkowania (Park Distance Control), kamerę cofania oraz asystenta parkowania. Kiedy wybrane zostanie odpowiednie, równoległe do kierunku jazdy miejsce do zaparkowania, asystent parkowania przejmuje kontrolę nad pedałami gazu i hamulca, skrzynią biegów oraz kierownicą.

Pakiet Driving Assistant Plus, również dostępny jako opcja, obejmuje mechanizm ostrzegania przed kolizjami i pieszymi (Collision and Pedestrian Warning) z funkcją City Braking, funkcję informacji o ograniczeniu prędkości (Speed Limit Info), proaktywnego asystenta jazdy (Proactive Driving Assistant), aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz asystenta korków, który nie tylko utrzymuje bezpieczną odległość do auta znajdującego się z przodu w szarpanej jeździe z prędkością do 60 km/h (37 mph), ale również utrzymuje auto na pasie ruchu. System zbiera informacje na podstawie oznakowania pasa na nawierzchni drogi, szerokości drogi oraz zachowania pojazdów jadących z przodu.

Rozwinięty system iDrive, usługa BMW i ConnectedDrive z funkcjami nawigacji

Zarówno nowe BMW i3, jak i nowe BMW i3s są wyposażone w zaktualizowaną wersję systemu operacyjnego iDrive, oferującego intuicyjny interfejs do sterowania szeregiem funkcji informacyjno-rozrywkowych, łącznościowych, nawigacyjnych oraz z zakresu kontroli pojazdu. W samochodach wyposażonych w system nawigacyjny Professional, wyświetlacz ma przekątną 10,25 cala oraz zwiększoną rozdzielczość 1440 × 540 pikseli. Menu główne ma postać poziomo ułożonych kafelków z trybem pracy na żywo. Zoptymalizowany został również system rozpoznawania głosu. Dzięki wsparciu funkcji rozumienia języka mówionego (Natural Language Understanding), polecenia wypowiadane przez kierowcę na głos będą wykonywane szybciej i w bardziej precyzyjny sposób, np. podczas wyszukiwania muzyki i numerów telefonu albo dyktowania e-maili czy wiadomości SMS.

Kolejny krok w rozwoju propozycji BMW i ConnectedDrive – jak dotąd nie mającej jeszcze godnego odpowiednika na rynku – obejmuje funkcje inteligentnej łączności w celu realizacji usług dostosowanych specjalnie do potrzeb aut elektrycznych. Na mapie systemu nawigacyjnego wyświetlone mogą zostać publiczne stacje ładowania wraz z danymi o ich dostępności. Jeżeli włączona zostanie funkcja prowadzenia po trasie, dane na temat trasy są wykorzystywane również do wyliczania zasięgu podawanego na desce rozdzielczej. Mapa zasięgu w wizualny sposób przedstawia aktualny promień zasięgu jazdy. Można również wyświetlić zasięgi możliwe do osiągnięcia w poszczególnych trybach Driving Experience Control. Funkcje nawigacyjne charakterystyczne dla serii BMW i obejmują również prowadzenie po trasie z użyciem różnych środków transportu. Pozwala to użytkownikowi szybko i w wydajny sposób dotrzeć do planowanego miejsca przy uwzględnieniu rozkładów jazdy i połączeń komunikacji miejskiej. Połączenie z siecią komórkową umożliwia teraz regularne, automatyczne aktualizacje danych nawigacyjnych w sposób bezprzewodowy.

W lipcu 2017 r. wprowadzony został również pakiet nowych usług pod nazwą BMW Connected+, umożliwiających bardziej spersonalizowaną i bezpośrednią prezentację informacji we wnętrzu samochodu. W modelach BMW i3 oraz BMW i3s będą dostępne wszystkie usługi cyfrowe związane z pakietami BMW Connected i BMW Connected+. W zakres ten wchodzą funkcje inteligentnego planowania tras z uwzględnieniem postojów przy stacjach ładowania lub stacjach benzynowych (Send my Routes to Car), udostępnianie bieżącego położenia samochodu przez SMS lub link do podglądu na żywo (Share Live Trip Status), spersonalizowaną prezentację odpowiednich informacji w samochodzie (BMW Onboard), płynny transfer wskazówek nawigacyjnych na smartfon lub smartwatch klienta, jeżeli samochód zostanie zaparkowany (Navigate Door-to-Door) oraz bezpośrednią synchronizację kontaktów i adresów z systemem nawigacyjnym (My Destinations).

Usługa BMW Digital Charging Service umożliwia inteligentne ładowanie

Usługa BMW Digital Charging Service to przyszłość ładowania samochodu – którą klient ma do dyspozycji już dzisiaj. Usługa BMW ConnectedDrive i BMW ConnectedDrive Portal zmieniają ładowanie w proces cyfrowy. W rezultacie BMW i3 i BMW i3s są perfekcyjnie zintegrowane z inteligentnym ekosystemem klienta. Pozwala to klientom BMW optymalizować koszty ładowania, optymalnie wykorzystywać do potrzeb ładowania energię generowaną samodzielnie z paneli słonecznych, a nawet zarabiać dzięki połączeniu z siecią inteligentną. Prostota usługi – kontrolowanej ze smartfona za pomocą aplikacji BMW Connected albo z komputera lub tabletu za pośrednictwem portalu BMW ConnectedDrive Portal – również przyczynia się do w pełni przejrzystego, zrównoważonego wykorzystania energii odnawialnej. Wprowadzając unikalną usługę BMW Digital Charging Service firma BMW staje się pierwszym na świecie producentem samochodów, który integruje auta elektryczne z cyfrowymi światami swoich klientów.

360° ELECTRIC: nowy przewód do ładowania, usługa BMW i Wallbox Connect

360° ELECTRIC to nazwa linii produktów i usług, dzięki którym eksploatacja auta elektrycznego staje się codzienną, wygodną czynnością. Funkcjonalność standardowego przewodu ładującego dołączonego do nowego BMW i3s została zoptymalizowana, a jego konstrukcja została wzbogacona o czujnik temperatury. Ładowanie w domu jest bardzo proste dzięki gniazdu BMW i Wallbox, które w swojej najnowszej wersji jest w stanie ładować akumulator wysokonapięciowy prądem o mocy 11 kW. Dzięki temu energia wystarczająca do przejechania około 180 kilometrów (112 mil) może zostać przesłana w czasie poniżej trzech godzin – pięć razy szybciej niż przy użyciu standardowego przewodu do ładowania. Nowa funkcja BMW i Wallbox Connect poszerza również możliwości unikalnej usługi Digital Charging Service i oferuje możliwość ładowania inteligentnego, aby zapewnić optymalną wydajność kosztową i umożliwić klientom wykorzystanie energii generowanej we własnym zakresie z paneli słonecznych. Ponadto cały proces ładowania może być sterowany za pośrednictwem aplikacji na smartfona oraz zarządzany przy użyciu karty dostępowej. Kierowcy posiadający zarejestrowaną kartę ChargeNow otrzymują nieograniczony dostęp do największej na świecie sieci publicznych stacji ładowania.

BMW i pionierem w dziedzinie zapewniania przyjemności z jazdy autami elektrycznymi dzięki zintegrowanemu podejściu proekologicznemu i doskonałej technologii eDrive

Seria BMW i wytycza nowe szlaki, jeśli chodzi o przyszłą postać mobilności osobistej z uwzględnieniem potrzeb ekologicznych. Ta zintegrowana koncepcja skupia się na odpowiedzialnym wykorzystaniu zasobów i obejmuje nie tylko jazdę bez miejscowych emisji, ale również selekcję materiałów oraz innowacyjne usługi z zakresu mobilności. Równie ważnym celem BMW i3 jest jednak radość z jazdy, dzięki której nawet zwykła przejażdżka po mieście zmienia się w elektryzujące przeżycie. Inspirujący design BMW i3 stanowi wyraz nowego stylu, a natychmiastowo dostarczana przez układ napędowy moc to porywający zwiastun nowej ery samochodów.

Architektura tego pojazdu była od początku tworzona z myślą o napędzie elektrycznym. Technologia BMW eDrive gwarantuje przyrost mocy i wydajność niespotykane w autach innych producentów. Dzięki temu BMW i3 jest propozycją nie tylko atrakcyjną, ale również przyszłościową. Połączenie najnowszych innowacji technologicznych ze stopniowym rozwojem stylistyki samochodu i rozszerzeniem linii modelowej wzmocniło znaczenie i tak już świetnie rozpoznawalnego wizerunku BMW na polu samochodów mobilnych klasy premium. Charakter nowego BMW i3 i nowego BMW i3s jest bardziej niż kiedykolwiek zorientowany na przyjemność z jazdy, co daje im wszelkie składniki niezbędne, aby umocnić swoją czołową pozycję i dopisać nowy rozdział do historii sukcesu serii BMW i.

* Dane dotyczące zużycia energii i emisji, jak również zasięgu wg cyklu testowego NEDC mogą różnić się w zależności od wskazanego typu opon.

** Dane dotyczące zasięgu wg cyklu testowego WLTP mogą różnić się w zależności od wskazanego typu opon i poziomu wyposażenia.

*** Dane wg pomiarów zasięgu firmy BMW w trakcie codziennego użytkowania w obszarach miejskich, przy temperaturze zewnętrznej: 20°C, z włączonym ogrzewaniem / klimatyzacją, z włączoną funkcją przygotowania do jazdy, tryb jazdy COMFORT. Zasięg jest uzależniony od szeregu czynników, w tym w szczególności: indywidualnego stylu jazdy, charakterystyki trasy, temperatury zewnętrznej, funkcji przygotowania do jazdy.

Wszystkie dane dotyczące osiągów, zużycia energii, emisji i zasięgu mają charakter wstępny.

Zdjęcia: BMW