Mercedes-AMG poszerza gamę produktów o trzy kolejne modele – a jednocześnie wprowadza nowe nazewnictwo: serię 53, reprezentowaną przez CLS-a, Klasę E Coupe oraz Klasę E Cabriolet. Wszystkie łączą sportowe osiągi i dynamiczny design z wysoką efektywnością.
Nowe modele Mercedes-AMG Klasy CLS, E Coupe oraz E Cabrio
Do ich napędu służy nowy, zelektryfikowany 3-litrowy silnik benzynowy R6 z układem podwójnego doładowania, wykorzystującym klasyczną turbosprężarkę oraz pomocniczy kompresor elektryczny. Jednostka osiąga moc 320 kW (435 KM) i maksymalny moment obrotowy 520 Nm. Wyposażono ją w rozrusznik zintegrowany z alternatorem EQ Boost, który krótkotrwale zapewnia dodatkowy zastrzyk mocy o wartości 16 kW i 250 Nm momentu obrotowego, a ponadto zasila pokładową instalację elektryczną 48 V. Najnowsze modele standardowo otrzymują również przekładnię AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego.
Z zewnątrz modele z serii 53 wyróżniają wspólne elementy stylizacji: osłona chłodnicy przedzieloną podwójnym ostrzem, przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery „A”, specjalne osłony progów AMG, tylny zderzak z nakładką w formie dyfuzora oraz okrągłe, chromowane końcówki wydechu z wykończeniem na wysoki połysk.
„Wzbogacenie naszego portfolio o nowe modele z serii 53 to pierwszy krok w kierunku hybrydowej przyszłości Mercedes-AMG – przyszłości pod znakiem niezrównanego połączenia sportowych osiągów, designu oraz efektywności. Istotą jest tu konfiguracja napędu, na którą składa się: 6-cylindrowy silnik rzędowy wspomagany elektryczną sprężarką, rozrusznik zintegrowany z alternatorem EQ Boost oraz 48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna. Wyjątkowo spontaniczna reakcja na wciśnięcie pedału gazu, precyzja i dynamika jazdy to znaki rozpoznawcze AMG. Tym samym przedstawiamy atrakcyjną ofertę dla kolejnej grupy klientów kierujących się w życiu świadomym stylem” – wyjaśnia Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.
Sześciocylindrowy silnik rzędowy z prądnico-rozrusznikiem EQ Boost
Sześciocylindrowa jednostka rzędowa charakteryzuje się wyśmienitą wydajnością i korzysta z inteligentnej elektryfikacji. Współpracuje z prądnico-rozrusznikiem EQ Boost, który stanowi połączenie rozrusznika z alternatorem w jeden mocny silnik elektryczny, zamontowany pomiędzy silnikiem a przekładnią. To innowacyjne rozwiązanie, wraz z inteligentnym doładowaniem za pośrednictwem turbosprężarki i elektrycznego kompresora, ma istotny cel: podniesienie poprzeczki w zakresie osiągów i dynamiki jazdy przy jednoczesnym zredukowaniu zużycia benzyny oraz emisji spalin. Cel ten został spełniony: CLS 53 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 s, a z Pakietem kierowcy AMG osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 8,4 l/100 km, a średnie emisje CO2 to 200 g/km (szczegóły w tabeli z danymi technicznymi).
Wysoki moment obrotowy bez zwłoki
Podczas ruszania z miejsca elektryczny kompresor korzysta ze wsparcia prądnico-rozrusznika EQ Boost i bez żadnego opóźnienia generuje wysokie ciśnienie doładowania, zapewniając szybszy przyrost momentu obrotowego, nim do akcji wkroczy duża, tradycyjna turbosprężarka. W rezultacie 3-litrowa jednostka niezwykle żwawo reaguje na wciśnięcie pedału gazu i ma korzystną, pozbawioną tzw. turbodziury charakterystykę. Jej dodatkowym atutem jest wysoka kultura pracy, charakterystyczna dla rzędowych silników o 6 cylindrach.
Torowanie drogi dla funkcji hybrydowych: 48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna
Prądnico-rozrusznik EQ Boost zasila 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Z jego wsparcia, za pośrednictwem przetwornicy DC/DC, korzysta również konwencjonalna sieć 12-woltowa. Zastosowanie 48-woltowego akumulatora zwiększa ogólną pojemność akumulatorów w pojeździe i zapewnia w ten sposób dostęp do większej ilości energii, a tym samym pozwala na wprowadzenie innowacyjnych funkcji. 48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna toruje zatem drogę do dalszej hybrydyzacji napędów. I ma jeszcze jedną zaletę: ta sama moc wymaga tu tylko jednej czwartej natężenia prądu, jaki płynie w konwencjonalnym układzie. W rezultacie instalacja 48 V pozwala zastosować cieńsze, a więc i lżejsze wiązki, przyczyniając się do ograniczenia zapotrzebowania na paliwo. Tradycyjna instalacja 12 V służy do zasilania odbiorników takich jak oświetlenie, kokpit, ekrany multimediów czy jednostki sterujące.
Funkcje hybrydowe realizowane dzięki EQ Boost
Prądnico-rozrusznik EQ Boost jest kluczowym elementem 48-woltowej instalacji i służy nie tylko jako alternator, ale odpowiada również za realizację hybrydowych funkcji napędu. Umożliwia to zmniejszenie zużycia paliwa w stopniu zarezerwowanym dotąd dla wysokonapięciowej technologii hybrydowej. Po raz pierwszy prądnico-rozrusznik EQ Boost odpowiada też za kontrolę wolnych obrotów.
Lista hybrydowych funkcji napędu obejmuje: zastrzyk mocy i momentu obrotowego podczas przyspieszania (tzw. boost, o wartości, odpowiednio, 16 kW i 250 Nm), rekuperację, przesunięcie punktu obciążenia, tryb żeglowania oraz praktycznie niewyczuwalne uruchamianie silnika w ramach układu start/stop.
Ponieważ nie ma potrzeby stosowania napędu pasowego dla komponentów z przodu silnika, długość nowej sześciocylindrowej jednostki rzędowej wraz z osprzętem jest znacznie mniejsza od konwencjonalnych rzędowych „szóstek”. Dzięki temu powstała przestrzeń, która pozwoliła zamontować komponenty układu oczyszczania spalin bezpośrednio przy silniku – a to sprawia, że układ ten działa wyjątkowo skutecznie. Jedynym jego elementem umieszczonym pod podłogą jest standardowy filtr cząstek stałych.
Nadwozie: osłona chłodnicy z podwójnym ostrzem i okrągłe końcówki wydechu
Modele z nowej serii 53 zyskały również unikalny design. Z przodu wyróżnia je osłona chłodnicy przedzielona podwójnym, chromowanym ostrzem, zarezerwowana wcześniej dla odmian V8. Miejsce diamentowego wypełnienia ze srebrnymi zdobieniami zajęła czarna krata.
Przedni zderzak wyprofilowany na kształt liter „A” otrzymał czarne prowadnice powietrza i dolny spojler z chromowaną listwą. Chromowane wykończenie mają także „płetwy” przecinające boczne wloty powietrza. Osłony progów AMG nadają modelom z serii 53 jeszcze bardziej dynamiczną prezencję.
Z tyłu uwagę przyciąga nie tylko przeprojektowany zderzak, ale i klasyczne, okrągłe końcówki układu wydechowego z chromowanym wykończeniem na wysoki połysk. Design bocznych krawędzi osłon przeciwbłotnych poprawia efektywność przepływu powietrza w okolicach tylnych nadkoli, przyczyniając się do poprawy aerodynamiki. Subtelny spojler na pokrywie bagażnika jest seryjnie lakierowany na kolor nadwozia, ale na życzenie może być wykonany z włókna węglowego.
Nadwozie: specjalny design modelu CLS 53 4MATIC+
Przedni zderzak modelu CLS 53 4MATIC+ dodatkowo wyróżniają tzw. kurtyny powietrzne po bokach: powietrze przepływa przez nie w ukierunkowany sposób, co poprawia aerodynamikę – zmniejsza współczynnik oporu powietrza Cd – i ogranicza zjawisko unoszenia przedniej osi. Zewnętrzne krawędzie osłony chłodnicy zwężają się ku dołowi, podkreślając mocarny wygląd CLS-a – podobnie jak ostro nakreślone, smukłe reflektory.
Jeszcze bardziej dynamiczny wygląd to również zasługa umieszczenia lusterek bocznych na drzwiach, tak jak w modelach AMG GT.
Dzielone tylne lampy optycznie poszerzają nadwozie, a przy tym mają dodatkowy walor praktyczny – ich zastosowanie pozwoliło powiększyć otwór załadunkowy. Szerszy rozstaw tylnych kół przekłada się na większą stabilność w zakrętach, a przy tym wpisuje się w sportowy design modelu. Standardowo CLS 53 oferowany jest z 19-calowymi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi obręczami z lekkich stopów. W opcji dostępne są felgi o średnicy 20”.
Wnętrze z innowacyjną koncepcją wyświetlania i obsługi
W kabinie nowych modeli AMG na podróżujących czeka – zarezerwowane specjalnie dla serii 53 – połączenie ekskluzywnego wyposażenia, luksusowego wykończenia oraz znacznie poszerzonego zakresu opcji. Ich lista obejmuje innowacyjną koncepcję obsługi i wyświetlania informacji z dwoma ekranami wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3”. Przykryte wspólną taflą szkła, tworzą one panoramiczny kokpit i jako główny element kokpitu podkreślają horyzontalną orientację designu wnętrza. Lewy, z wirtualnymi instrumentami, umieszczono bezpośrednio nad kierownicą, a prawy – ponad konsolą środkową. Ponieważ kokpit jest w pełni cyfrowy, kierowca ma do wyboru trzy różne style interfejsu: klasyczny, sportowy lub progresywny. Może też konfigurować odpowiednie dla siebie informacje, a za pośrednictwem menu AMG wywołać wskaźniki: temperatury oleju silnika i skrzyni, przyspieszenia poprzecznego i wzdłużnego, mocy i momentu obrotowego silnika, ciśnienia doładowania, ciśnienia w ogumieniu i jego temperatury, a także aktualnych ustawień pojazdu.
Dotykowe przyciski Touch Control na kierownicy odpowiadają na ruchy opuszków palców. Pozwalają kierowcy sterować całym systemem informacyjno-rozrywkowym bez potrzeby odrywania rąk od wieńca.
System multimedialny można obsługiwać też za pośrednictwem panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej oraz sterowania głosowego LINGUATRONIC, którego zakres poszerzono o funkcje pojazdu – komend głosowych można teraz używać również do obsługi klimatyzacji, podgrzewania/wentylacji siedzeń, oświetlenia w kabinie oraz opcjonalnego wyświetlacza head-up.
Nowa kierownica AMG Performance w standardzie
Syntezę ekskluzywności i sportowego charakteru podkreślają sportowe fotele (w przypadku E 53 4MATIC+ Coupé oraz Cabriolet – stylizowane na zintegrowane) ze specjalną tapicerką i oznaczeniami AMG, czerwone pasy bezpieczeństwa oraz elementy wykończenia z włókien węglowych lub włókien szklanych w kolorze zmatowionego srebra. Atmosferę w kabinie dopełnia nowa, standardowo montowana kierownica AMG Performance ze skórzanym obszyciem i opcjami personalizacji takimi jak drewniane inkrustacje z wykończeniem przywodzącym na myśl lakier fortepianowy bądź mikrofibra DINAMICA w obszarze chwytu.
Jeśli chodzi o paletę odcieni i materiałów, nowe modele z serii 53 oferują znacznie szerszy zakres niż odchodząca seria 43. W przypadku tapicerki nabywcy mają do wyboru połączenie sztucznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA, skórę nappa lub wykończenia designo. Poza klasyczną czernią z czerwonymi lub szarymi przeszyciami wnętrza E 53 4MATIC+ Coupé i Cabriolet występują w odcieniach: czarny/brąz siodłowy, czarny/biały, czarny/klasyczna czerwień, tytanowa czerwień designo/beż macchiato oraz tytanowa szarość designo/czarny.
Dla CLS-a 53 4MATIC+ poza zestawieniami designo zarezerwowano następujące odcienie i ich kombinacje: beż macchiato, szarość magma, czarny/czerwień bengalska oraz brąz espresso/szarość magmo. W tych przypadkach z tonacją kabiny koresponduje obszycie kierownicy. Koncepcja kolorystyczna ma swoją kontynuację z tyłu kabiny (motyw „fali”). Na potrzeby modelu CLS 53 4MATIC+ przeprojektowano zintegrowane przednie fotele z regulowanymi zagłówkami – udoskonalono ich kształt, kolorystykę oraz dobór materiałów. Uwzględniono przy tym wszelkie aspekty związane z optymalizacją komfortu, ergonomii, dynamiki i bezpieczeństwa. Przeprojektowane zostały także tylne siedzenia z trzema pełnowartościowymi miejscami. Oparcie składane w proporcji 40:20:40 i regulowane na wysokość zagłówki zapewniają większą elastyczność oraz praktyczność na co dzień.
Krótkie czasy zmiany biegów, wysoka wydajność: przekładnia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Nowy, 3-litrowy silnik rzędowy połączono z przekładnią AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, imponującą błyskawiczną zmianą przełożeń i szybką reakcją na komendy wydawane manetkami przy kierownicy. Skrzynia dysponuje funkcją podwójnego wysprzęglenia oraz wielokrotnej redukcji biegów. Czy to w trybie automatycznym, czy zainicjowane przez kierowcę za pomocą manetek, zmiany przełożeń w górę lub w dół odbywają się natychmiast. Przekładnia jest wyjątkowo spontaniczna zwłaszcza w trybach Sport+ oraz manualnym.
Napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego
Siła napędowa trafia do kół za pośrednictwem montowanego seryjnie napędu na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Ten inteligentny układ łączy zalety różnych konfiguracji napędu: w pełni elastyczny rozkład momentu pomiędzy osiami zapewnia nie tylko optymalną trakcję, ale i znakomitą stabilność prowadzenia oraz wysoki poziom bezpieczeństwa na każdej nawierzchni. Transfer siły napędowej między kołami odbywa się płynnie, ponieważ inteligentne sterowanie zintegrowano z konstrukcją pojazdu.
Elektromechaniczne sprzęgło aktywnie łączy stale napędzaną tylną oś z przednią, a najlepszy możliwy rozdział momentu jest na bieżąco wyliczany na podstawie warunków jazdy i zachowania kierowcy. Pozwala to płynnie przechodzić od konfiguracji tylno- do czteronapędowej i odwrotnie. Transfer odbywa się w sposób ciągły, w oparciu o złożoną matrycę. Poza zapewnieniem lepszej przyczepności i zwiększeniem dynamiki poprzecznej napęd na cztery koła podnosi poziom dynamiki poprzecznej, zapewniając jeszcze sprawniejsze przyspieszanie.
Zmiana charakterystyki za dotknięciem palca: AMG DYNAMIC SELECT
Kierowca może dopasować charakterystykę nowych modeli serii 53 do własnych preferencji – wystarczy, że wybierze jeden z pięciu trybów jazdy oferowanych w ramach systemu AMG DYNAMIC SELECT (Eco, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual). Zakres ich działania sięga od programu efektywnego i komfortowego po zdecydowanie sportowy. Zmiana trybu powoduje modyfikację kluczowych parametrów pojazdu: reakcji silnika oraz przekładni, zawieszenia i układu kierowniczego. Niezależnie od działania systemu DYNAMIC SELECT kierowca może bezpośrednio przejść w tryb manualnej zmiany biegów łopatkami przy kierownicy (przycisk „M”). Osobno można ustawiać także charakterystykę tłumienia.
Niezależne zawieszenie AMG RIDE CONTROL+
Więcej zwinności, neutralne zachowanie w zakrętach i lepsza trakcja – to wszystko zasługa zawieszenia pneumatycznego AMG RIDE CONTROL+, opracowanego przez inżynierów z Affalterbach. Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne o sportowych nastawach dysponuje aktywną regulacją tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System) i łączy znakomitą dynamikę jazdy z wysokim komfortem. Twardsze zestrojenie kolumn skutecznie ogranicza przechyły nadwozia, np. podczas hamowania czy w zakrętach.
Z przodu zastosowano specjalne zwrotnice i przeguby nośne, a wszystkie elementy zoptymalizowano pod kątem sztywności. Większy „negatyw” kół osi przedniej oraz wielowahaczowej osi tylnej pozwala zwiększyć dynamikę jazdy.
Tłumienie każdego z kół jest osobno regulowane zgodnie z aktualnymi warunkami jazdy oraz stanem nawierzchni – błyskawicznie i precyzyjnie, za pomocą dwóch osobnych osobno zaworów odpowiadających za siły ugięcia i odbicia amortyzatorów. Kierowca ma do wyboru trzy różne charakterystyki resorowania: Comfort, Sport oraz Sport+. Pierwszą z nich zestrojono pod kątem zapewnienia wysokiego komfortu na dalekich trasach, a druga i trzecia koncentruje się na sportowych wrażeniach z jazdy.
Zastosowanie pneumatycznego, samopoziomującego zawieszenia sprawia, że modele z serii 53 utrzymują stały prześwit niezależnie od obciążenia. Można go dodatkowo zwiększyć za naciśnięciem przycisku, np. podczas pokonywania stromych podjazdów. Prześwit automatycznie zmniejsza się po osiągnięciu wyższej prędkości. Niższe położenie środka ciężkości przyczynia się bowiem do większej stabilności prowadzenia.
Bezpośredni i naturalny: progresywny układ kierowniczy AMG
Elektromechaniczny układ kierowniczy modeli 53 z siłą wspomagania uzależnioną od prędkości ma zmienne przełożenie. Imponuje precyzją oraz autentycznością przekazywanych informacji zwrotnych. Ponadto oferuje dwa tryby pracy: komfortowy i sportowy. Odpowiednia charakterystyka zostaje aktywowana wraz ze zmianą programu DYNAMIC SELECT. W trybie Sport komunikatywność układu odczuwalnie wzrasta.
Odporne na zmęczenie i niezawodne: hamulce kompozytowe
Dużych rozmiarów układ hamulcowy modeli AMG z serii 53, z wewnętrznie wentylowanymi, kompozytowymi tarczami, zapewnia skuteczne i szybkie wytracanie prędkości. Z przodu zamontowano perforowane tarcze w rozmiarze 370 x 36 mm z 4-tłoczkowymi, stałymi zaciskami oznaczonymi napisem „AMG”, a z tyłu – tarcze o średnicy 360 x 26 mm i jednotłoczkowe zaciski pływające.
Dobre samopoczucie na dalszych trasach: kontrola komfortu ENERGIZING
Na życzenie modele z serii 53 dostępne są z opcjonalną kontrolą komfortu ENERGIZING. Układ ten łączy działanie różnych elementów wyposażenia z zakresu komfortu – klimatyzację, podgrzewanie, wentylację i masaż w fotelach, podgrzewanie kierownicy i podłokietników oraz nastrojowe oświetlenie i zestaw audio – do tworzenia w kabinie specyficznej atmosfery, dopasowanej do nastroju lub potrzeb podróżujących. W efekcie poprawia ich samopoczucie oraz wydajność.
Intelligent Drive: rozwiązania z Klasy S
CLS 53 4MATIC+ oferuje najnowsze systemy wspomagające, znane z odnowionej niedawno Klasy S. Standardowo montowane są układy: Active Braking Assist, Lane Keeping Assist, ATTENTION ASSIST, Speed Limit Assist oraz system ochrony podróżujących PRE-SAFE®. Nowością, również montowaną seryjnie, jest układ PRE-SAFE® Sound, który w obliczu ryzyka kolizji przygotowuje zmysł słuchu do spodziewanego huku uderzenia.
Opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy obejmuje: aktywną kontrolę odległości Active Distance Assist DISTRONIC, Active Steering Assist, Active Speed Limit Assist, Active Braking Assist z funkcją Cross-Traffic, Evasive Steering Assist, Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist oraz PRE-SAFE® PLUS.
Aktywna kontrola odległości Active Distance Control DISTRONIC wraz z funkcją Active Steering Assist w jeszcze bardziej komfortowy sposób wspiera kierowcę w zachowaniu bezpiecznego dystansu i obieraniu toru jazdy. Prędkość jest teraz regulowana automatycznie z uwzględnieniem najbliższych zakrętów oraz skrzyżowań. Znacząco udoskonalony został także asystent aktywnej zmiany pasa ruchu Active Lane Changing Assist (indywidualne funkcje mogą różnić się działaniem zależnie od rynku).
Dodatkowo, pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy zawiera układ PRE-SAFE® Impulse Side, który przy zagrożeniu zderzeniem bocznym może wzmocnić ochronę i zmniejszyć ryzyko odniesienia obrażeń przez podróżujących z przodu, przesuwając ich ciała w kierunku środka wnętrza pojazdu.
Co więcej, CLS 53 4MATIC+ korzysta z udoskonalonej kamery i układów radarowych, dzięki czemu ma idealny obraz sytuacji na drodze. Po raz pierwszy przy obliczaniu zachowania pojazdu uwzględniane są dane z map i nawigacji.
CLS 53 4MATIC+ w ekskluzywnej wersji Edition 1
Od momentu rynkowej premiery CLS 53 4MATIC+ będzie dostępny w ekskluzywnej serii Edition 1 z motywem wykończenia wnętrza w miedzianym kolorze COPPER ART. Odcień ten zdobi liczne detale kabiny i zapewnia szczególnie wyszukaną atmosferę w kabinie. Także skórzana tapicerka foteli nappa w kolorze czarnym ma kontrastujące, miedziane przeszycia – podobnie jak obszycie panelu wskaźników, podłokietników, konsoli środkowej i paneli drzwi oraz lamówka dywaników podłogowych.
Wyjątkowy status pojazdu podkreślają elementy ozdobne i konsola środkowa z wykończeniem z włókien węglowych i miedzianym obszyciem COOPER ART oraz kierownica AMG Performance z emblematem Edition. Luksusowy charakter wzmacnia nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach, pakiety pamięci i lusterek, a także analogowy zegarek IWC.
Nowe modele z serii 53 świętowały swoją premierę 15 stycznia 2018 r., podczas salonu samochodowego w Detroit (USA).
Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ | Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Coupé | Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ Cabriolet | |
Silnik | 3-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy, z turbosprężarką i pomocniczym elektrycznym kompresorem | 3-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy, z turbosprężarką i pomocniczym elektrycznym kompresorem | 3-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy, z turbosprężarką i pomocniczym elektrycznym kompresorem |
Pojemność skok. (ccm) | 2999 ccm | 2999 ccm | 2999 ccm |
Moc maks. | 320 kW (435 KM) przy 6100 obr./min | 320 kW (435 KM) przy 6100 obr./min | 320 kW (435 KM) przy 6100 obr./min |
Dodatkowa moc z EQ Boost | 16 kW (22 KM) | 16 kW (22 KM) | 16 kW (22 KM) |
Maks. moment obr. | 520 Nm przy 1800-5800 obr./min | 520 Nm przy 1800-5800 obr./min | 520 Nm przy 1800-5800 obr./min |
Dodatkowy moment obr. z EQ Boost | 250 Nm | 250 Nm | 250 Nm |
Układ napędowy | napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego | napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego | napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego |
Przekładnia | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Średnie zużycie paliwa | 8,4 l/100 km | 8,4 l/100 km | 8,5 l/100 km |
Średnie emisje CO2 | 200 g/km | 200 g/km | 201 g/km |
Klasa efektywności | D | D | D |
Masa własna (DIN/EC) | 1905 kg*/1980 kg** | 1895 kg*/1970 kg** | 1980 kg*/2055 kg** |
Przyspieszenie0-100 km/h | 4,5 s | 4,4 s | 4,5 s |
Prędkość maksymalna | 250 km/h*** | 250 km/h*** | 250 km/h*** |
* według DIN, bez kierowcy; ** według EC, z kierowcą (75 kg); *** ograniczona elektronicznie, z Pakietemkierowcy AMG – 270 km/h