MotoNews.pl

Pirelli P Zero i McLaren Senna

07 lutego 2018

Kategoria | Rynek Premium
Marka, model | ,
Pirelli-P-ZERO-i-McLaren-Senna 4

Długoletnia współpraca techniczna między Pirelli i McLarenem własnie wchodzi w najbardziej interesujący etap w historii. Specjalnie opracowane przez Pirelli opony umożliwiają najwyższe osiągi zarówno na torze jak i poza nim, co jest szczególnie ważne w przypadku supersamochodów. Do ekskluzywnego grona superaut wyjeżdżających z fabryki na dedykowanych oponach Pirelli dołączył właśnie McLaren Senna.

Pirelli P Zero w najnowszym McLarenie Senna

W najnowszym McLarenie zastosowane zostały najbardziej ekstremalne wersje opon Pirelli z dwóch linii produktowych: Pirelli P Zero Trofeo oraz Pirelli P Zero. Przygotowane specjalnie dla tego modelu opony P Zero Trofeo powstały w założeniu jako opony przeznaczone do jazdy na torze wyścigowym, aczkolwiek mogą być również eksploatowane na drogach publicznych. Analogicznie zestaw dedykowanych opon Pirelli P Zero – z natury przeznaczony do jazdy drogowej – nadaje się również do jazdy na torze. W ten sposób bez względu na wybór kierowcy konstruktorzy mogą by pewni, że auto dysponuje właściwościami trakcyjnymi zgodnymi z fabrycznymi założeniami.

Mając na uwadze stworzenie możliwie najdoskonalszego produktu, inżynierowie Pirelli pracując nad dedykowaymi oponami dla modelu Senna korzystali nie tylko z wieloletnich doświadczeń zdobytych podczas współpracy z marką McLaren ale przede wszystkim opierali się na procesie badawczo-rozwojowym, podczas którego opracowano opony wyczynowe dla modelu P1.

McLaren Senna to najprawdziwsze superauto, będące kontynuacją projektu samochodu klasy GT3 nadającego się do jazdy po drogach publicznych. Zbudowany z najwyższej jakości komponentów, wyposażony w 800-konną jednostkę napędową Senna zachwyca prowadzeniem, do czego przyczyniają się: ekstremalnie lekkie nadwozie wykonane z włókna węglowego, zawieszenie o unikalnej, pochodzącej wprost ze świata motorsportu konstrukcji oraz dopracowana w najdrobniejszych szczegółach aerodynamika.

Przy takich właściwościach McLarena, auto wymagało dedykowanych, precyzyjnie dobranych opon będących w stanie sprostać ekstremalnym przeciążeniom. Pracujący nad projektem zespół inżynierów Pirelli, przywiązując ogromną uwagę do najmniejszych szczegółów, był w stanie sprostać wyśrubowanym wymaganiom konstrukcyjnym McLarena. Opony Pirelli zapewniają znakomite osiągi przy zachowaniu niskiej masy a zoptymalizowana konstrukcja pozwala jeszcze dłużej cieszyć się ich żywotnością oraz walorami praktycznymi.

Dzięki połączeniu tych kluczowych elementów, Pirelli przyczynia się do powstania samochodu o niebywałym wyważeniu nadwozia, znakomitych własnościach jezdnych i precyzji prowadzenia, niebywale krótkiej drodze hamowania, imponującej stabilności oraz maksymalnemu poziomowi dostępnej trakcji w praktycznie każdych warunkach pogodowych. Od strony konstrukcyjnej w dedykowanych dla McLarena Senna oponach Pirelli zastosowano asymetryczne profile oraz ścianki boczne, dzięki czemu możliwe jest osiągnięcie jeszcze lepszego poziomu przyczepności poprzecznej maksymalizując pozytywny efekt współdziałania przedniej i tylnej osi.

Zdjęcia: Pirelli/McLaren