Toyota AYGO, najpopularniejsze auto w segmencie A w Polsce, zostało poddane modernizacji. Odświeżony model jeszcze bardziej wyróżnia się w konkurencyjnym segmencie małych aut miejskich. Decydują o tym młodzieżowy styl auta i nowe możliwości personalizacji, zmodyfikowany silnik oraz niższe zużycie paliwa. Nowe AYGO zadebiutuje w marcu na targach w Genewie.
Nowa Toyota AYGO w Genewie
- Nowoczesny, młodzieżowy styl z trójwymiarowym znakiem X wkomponowanym w przedni grill;
- Silnik 1,0 l VVT-i o mocy zwiększonej do 72 KM i lepszych osiągach;
- Niższe zużycie paliwa i emisja spalin (Euro 6.2);
- Dwie wersje wyposażenia i dwie edycje specjalne.
Od 2014 roku, kiedy zadebiutowała druga generacja modelu, Toyota AYGO nieprzerwanie odnosi na europejskim rynku znaczne sukcesy. Rozpoznawalny znak X zdobiący przód oraz szerokie możliwości indywidualizacji wyglądu nadwozia i wnętrza sprawiają, że mała miejska Toyota zwraca na siebie uwagę i budzi emocje.
Toyota AYGO jest szczególnie atrakcyjna dla tych kierowców, dla których obok praktyczności liczy się także styl samochodu. Świetny wygląd i przyjemność z jazdy powodują, że AYGO przyciąga do salonów marki wielu nowych klientów. W 2017 roku AYGO znalazło się w czołówce segmentu A w Europie, uzyskując sprzedaż na poziomie ponad 85 000 egzemplarzy i 6,6-procentowy udział w segmencie. W Polsce Toyota AYGO jest najpopularniejszym przedstawicielem kategorii najmniejszych aut miejskich – liczba 3254 egzemplarzy sprzedanych w 2017 roku zapewniła mu pierwsze miejsce i 24-procentowy udział w tej części rynku.
Przykuwający uwagę design
Nowe AYGO zachowuje rozpoznawalny znak X z przodu, który teraz stanowi mocną, trójwymiarową strukturę. Nowy projekt przodu auta otrzymał przeprojektowane przednie reflektory w stylu Keen Look ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej dostępnymi w standardzie w każdej wersji wyposażenia. Dolna część znaku X obramowuje przedni grill. Stylistyczny akcent podkreślający dolną krawędź reflektorów może być wykończony w kolorze czarnym oraz srebrnym.
Z boku uwagę zwraca bardziej rozbudowana w trzech wymiarach przednia część oraz obrys tylnych reflektorów, dzięki którym samochód wygląda, jakby był w ciągłym ruchu. Tył zdobią nowe światła do jazdy dziennej LED o rozpoznawalnym kształcie.
Odświeżone AYGO jest dostępne w dwóch nowych odsłonach – z nowym lakierem Magenta i w wersji czarnej z niebieskimi akcentami stylistycznymi. W ofercie znajdą się też nowe wzory kołpaków na 15-calowe koła, które podkreślają elegancki wygląd samochodu.
We wnętrzu pojawiła się unowocześniona tablica rozdzielcza o trójwymiarowym designie i nowym kolorze podświetlenia. Bardziej wyrafinowana kolorystyka wnętrza łącząca szarość Quartz Grey i lśniącą czerń Piano Black komponuje się z nowymi wzorami tapicerek.
Wersje wyposażenia
Nowa paleta wersji wyposażenia została opracowana z myślą o wymagających klientach i kładzie nacisk na bogactwo wyższych wersji. Odświeżone AYGO będzie dostępne w wersjach x oraz x-play. Każda konfiguracja wyróżnia się własnymi elementami stylistycznymi – wykończeniem przedniego zderzaka, obręczami kół oraz aranżacją wnętrza.
Wersja x-play daje największe możliwości dostosowania wyglądu samochodu do indywidualnego gustu właściciela. AYGO x-play ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny, oferując w standardzie klimatyzację oraz system multimedialny x-touch z 7-calowym ekranem dotykowym.
Toyota opracowała ponadto edycje specjalne Selection w dwóch wersjach
AYGO x-cite to najbardziej charakterystyczny wariant tego modelu, wyróżniający się dwukolorowym nadwoziem z nowym lakierem Magenta, 15-calowymi, aluminiowymi obręczami kół o czarnym wykończeniu, tapicerką ze specjalnej tkaniny Manhattan z przeszyciami w kolorze Magenta, kolorowym wykończeniem wentylatorów i dźwigni zmiany biegów oraz tablicą rozdzielczą w kolorze Piano Black.
Najbardziej dynamiczną stylizacją wyróżnia się Toyota AYGO x-trend. Czarne nadwozie z czarnym obramowaniem przednich reflektorów kontrastuje z lusterkami bocznymi w kolorze Cyan, sportowym oklejeniem i 15-calowymi, aluminiowymi kołami o 10 ramionach. We wnętrzu znajdziemy ozdobne elementy wykończenia w kolorze Cyan oraz skórzano-materiałowe obicia siedzeń.
Większa dynamika i oszczędność
Odświeżona Toyota AYGO została udoskonalona pod względem osiągów i dynamiki jazdy – teraz jest jeszcze bardziej zwinna, a przy tym oszczędniejsza. Auto prowadzi się bardziej komfortowo dzięki redukcji we wnętrzu hałasu i wibracji.
Nagradzany, 3-cylindrowy, 12-zaworowy silnik DOHC VVT-i o pojemności 998 cc po rewizji jest zgodny z najnowszą normą emisji spalin Euro 6.2. Silnik został udoskonalony pod względem mocy i zużycia paliwa, ma także lepszą charakterystykę momentu obrotowego, którego wysokie wartości są dostępne przy niższych obrotach oraz zapewnia lepsze wrażenia z jazdy w ruchu miejskim.
Unowocześniona jednostka 1,0 l VVT-i ma nowy podwójny układ wtryskiwaczy paliwa, wyższy stopień sprężania, szereg nowych elementów o niskim tarciu, chłodzony system recyrkulacji spalin (EGR) oraz ulepszony wałek wyrównawczy, obniżający drgania na biegu jałowym.
Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.
Średnie zużycie paliwa dla standardowej wersji zostało ograniczone z 4,1 do 3,9 l/100 km (NEDC), co przekłada się na niższą o 5 g/km emisję CO2, która wynosi teraz 90 g/km. Wersja Eco przynosi dodatkowe oszczędności – zużywa tylko 3,6 l/100 km (NEDC) i emituje 83 g/km CO2.
Nowe AYGO otrzymało udoskonalone zawieszenie oraz zoptymalizowane oprogramowanie układu sterowania, co zwiększa szybkość i precyzję reakcji samochodu na działania kierowcy. Komfort jazdy poprawiają także dodatkowe materiały izolujące w desce rozdzielczej, przednich słupkach, drzwiach i klapie bagażnika.
Toyota Safety Sense
Toyota AYGO jest wyposażona w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, który zapobiega kolizjom lub ogranicza ich skutki w wielu różnych sytuacjach na drodze.
Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wykrywa inne pojazdy przed samochodem i w przypadku niebezpieczeństwa kolizji ostrzega kierowcę i zwiększa siłę hamowania, a jeśli kierowca nie zareaguje, uruchamia automatyczne hamowanie awaryjne, które redukuje prędkość o 30 km/h. System działa w zakresie prędkości 10-80 km/h.
Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) pomaga zapobiec zderzeniom czołowym lub zajechaniu drogi pojazdowi na sąsiednim pasie. System wykrywa białe i żółte oznakowania poziome na drodze. Kiedy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym.