Cupra zyskuje własną tożsamość i staje się niezależną marką. Od dzisiaj jeszcze mocniej przyświecają jej wartości: wyjątkowość, wyrafinowanie i sportowe osiągi. Pierwszym modelem, jaki wyjedzie na drogi z logotypem Cupra, jest SUV Ateca.
Cupra to nazwa świetnie znana miłośnikom motoryzacyjnych emocji. Istniejąca do tej pory jako najwyższa wersja wyposażenia modeli Seat-a Cupra oferowała wyjątkową moc, technologię i sportowy design. To niepowtarzalne połączenie cech sprawiło, że Cupra szybko zyskała uznanie w świecie motoryzacji, a wokół sygnowanych wyścigową flagą aut powstała elitarna grupa fanów.
Narodziny marki CUPRA
Dzisiaj Seat składa hołd tej wyjątkowej grupie – Cupra staje się odrębną marką. Jej wartości – wyjątkowość, wyrafinowanie i sportowe osiągi – zyskują zupełnie nowy wymiar. Także ujawnione kilka tygodni temu logo Cupra nawiązuje do plemiennych tradycji, podkreślając elitarny charakter marki. Dwa połączone ze sobą światła LED-owe to ukłon zarówno w stronę historii Seat-a, jak i przyszłości Cupra.
Seat jest jedną z najszybciej rozwijających się marek w Europie, tym samym znajduje się obecnie w najlepszym momencie do wprowadzenia na rynek nowej marki. Cupra obejmie także cały dział sportów wyścigowych, obszar, który do tej pory należał do Seat Sport, a który będzie bezpośrednio zintegrowany z nową marką.
– Ambitnym celem dla marki Cupra jest podwojenie sprzedaży w ciągu najbliższych 4-5 lat, przy koncentracji naszego modelu biznesowego na czterech głównych filarach: dystrybucji, partnerstwach, wyścigach i produktach – podkreśla Wayne Griffiths, Wiceprezes Seat-a ds. sprzedaży i marketingu.
Silne partnerstwa
Aby pokazać swoje zaangażowanie w rzemiosło, pasję, wysoką jakość i personalizację, Cupra nawiązała współpracę z małymi studiami i warsztatami, które opracują stworzone przez siebie ekskluzywne, limitowane kolekcje kapsułowe, takie jak L.G.R., Trakatan i Fabike. Cupra współpracuje również z Dainese, Ninco i innymi markami, aby wspierać i dzielić się swoją pasją do wyścigów, technologii i innowacji.
Cupra Ateca – pierwszy model marki
Potężna Cupra Ateca to SUV, który sygnalizuje początek nowej ery i doskonale pasuje do roli pierwszego modelu nowej marki. Auto łączy w sobie elegancki i dynamiczny design z przestronnym wnętrzem i dużym bagażnikiem.
– Cupra Ateca oferuje wszechstronność, jakiej nie proponuje żaden inny model. To wyjątkowe auto w swoim segmencie, wyposażone w silnik o mocy 300 KM, napęd na cztery koła oraz 7-biegową skrzynię DSG. Jest najlepszym przykładem równowagi pomiędzy sportowym charakterem, a przyjemnością za kierownicą i łatwością prowadzenia na co dzień – mówi dr Matthias Rabe, Wiceprezes Seat-a ds. badań i rozwoju.
Nowy silnik TSI Cupra Ateca 2.0 TSI oferuje moc 300 KM (221 kW). Współpracuje on z nową 7-stopniową skrzynią biegów DSG, która została specjalnie ulepszona, aby oferować sportową obsługę, a jednocześnie płynniejsze i bardziej precyzyjne przełożenia. Co więcej, nowa skrzynia Cupra Ateca łączy wydajność z niskim poziomem zużycia paliwa i emisji.
Cupra Ateca wyposażona jest także w system trakcji 4Drive; jeden z najbezpieczniejszych, najbardziej zaawansowanych zintegrowanych systemów trakcyjnych na świecie. System 4Drive analizuje warunki drogowe w czasie rzeczywistym, prędkość samochodu i każdego koła, pozycję kierownicy oraz styl jazdy lub tryb, aby szybko i stopniowo dostarczać potrzebną moc do odpowiednich kół. System 4Drive jest zoptymalizowany pod kątem współpracy ze wszystkimi trybami jazdy: normalnym, sportowym, indywidualnym, śniegowym, terenowym i oczywiście z trybem Cupra. Po wybraniu trybu Cupra silnik przestawia się w tryb jazdy torowej – auto staje się dynamiczniejsze, a ustawienie adaptacyjnego zawieszenia nadaje pojazdowi agresywny, sportowy charakter.
Ekskluzywne detale
Obok modelu Cupra Ateca trudno przejść obojętnie. Na maskownicy ze strukturą plastra miodu pojawiło się logo Cupra, zaś w dolnej części osłony – matowy, aluminiowy napis Cupra. Poniżej znajduje się specjalnie zaprojektowany zderzak. Detale wykończone są w błyszczącej czerni: relingi dachowe, lusterka boczne, ramy okienne, listwy boczne, koła, przednia maskownica, przednie i tylne dyfuzory, a także spoilery, które otaczają tylne okno. Ekskluzywną osobowość samochodu podkreślają także projektory powitalne, wyświetlające na ziemi nazwę i logo marki Cupra. Potężne czarne zaciski hamulcowe, sportowy tylny zderzak, miedziane logo Cupra na bagażniku, cztery rury wydechowe na krawędzi tylnego dyfuzora i ekskluzywne 19-calowe obręcze kół ze stopów cynku z logo Cupra wzmacniają sportowy i dynamiczny wygląd tego wyjątkowego SUV-a. Auto dostępne jest w sześciu kolorach nadwozia: Energy Blue, Velvet Red, Brilliant Silver, Rodium Grey, Magic Black i Nevada White.
Spektakularne wnętrze
Wewnętrzne panele drzwiowe auta obite są Alcantarą®, zaś progi drzwi ozdobione podświetlanym napisem Cupra. Fotele są również tapicerowane Alcantarą®, w kolorze czarnym z szarymi szwami, z efektem nawiązującym do włókna węglowego. Szare szwy można także znaleźć na sportowej skórzanej kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów. Pedały wykończone są aluminium, a rama wentylacyjna klimatyzacji i centralna konsola połyskują czarnym kolorem. Logo Cupra jest również obecne na kierownicy, dywanikach podłogowych, kluczyku i ekranie dotykowym systemu multimedialnego, który wita kierowcę podczas uruchamiania silnika.
Wyposażenie Cupra Ateca to synonim najwyższej technologii, sportowego designu i bezpieczeństwa. W standardzie znajdują się takie systemy jak: 8-calowy dotykowy ekran multimedialny, kamera 360º systemu nawigacji, adaptacyjne zawieszenie, Kessy czy bezprzewodowa ładowarka.
Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i zawieszeniu, które doskonale łączy w sobie efektywność z progresywnym, szybkim i precyzyjnym wspomaganiem kierownicy, nowa Cupra Ateca charakteryzuje się wyjątkowo dynamicznym zachowaniem i fantastyczną jakością jazdy.
Cupra Ateca może rozwinąć prędkość maksymalną 245 km/h, a na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,4 sekundy.
Cupra TCR
Cupra TCR będzie pierwszym autem wyścigowym marki. Oficjalnie wystartuje w serii TCR w sezonie 2018. Na nowej Cupra TCR pojawi się logo marki w kolorze miedzi, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Samochód wyposażono także w elektroniczny moduł sterujący, aby sprostać wymaganiom technicznym na torze.
Wizja przyszłości
Przyszłość marki Cupra rysuje się w jasnych barwach. Chociaż markę inauguruje model Ateca, gotowe są już także modele Ibiza i Arona. Produkcja tych modeli nie jest jeszcze potwierdzona, tym niemniej ich obecność jest wyraźnym dowodem tego, że marka Cupra ujawnia olbrzymi potencjał w zakresie designu i technologii, a także możliwości zaimplementowania swoich charakterystycznych elementów do samochodów z różnych segmentów.