W świetle reflektorów pojawi się nowy Abarth 124 GT, specjalna edycja obfitująca w adrenalinę opracowana przez Abarth Racing Team i łącząca dwa różne charaktery – stylowego coupé oraz przebojowego i dynamicznego roadstera, zapewniającego prawdziwą przyjemność czerpaną z jazdy.
Abarth na Salonie Samochodowym Genewa 2018
Zmienić zwyczajność w coś nadzwyczajnego, oferując najlepsze produkty w segmencie kompaktowych samochodów sportowych. Taka właśnie jest misja marki spod znaku Skorpiona, będącej od zawsze synonimem osiągów i włoskiego stylu, której nie mogło oczywiście zabraknąć na Salonie Samochodowym w Genewie.
Obok zgrabnego roadstera z serii specjalnej publiczność może podziwiać ekskluzywnego Abartha 695 Rivale z dwukolorowym nadwoziem (niebieski Riva Blu Sera i szary Riva Shark Grey) i fotelami pokrytymi niebieską skórą. Zaprojektowany we współpracy z Riva, światowej sławy konstruktorem jachtów, samochód stanowi idealne połączenie elegancji i osiągów.
Dwa fascynujące modele prezentowane w Genewie pozwolą publiczności bliżej poznać wartości marki, która tworzona jest w oparciu o najwyższe osiągi wydajność, kunsztowne wykonanie i ciągłe doskonalenie techniczne. Te trzy wartości kierują pracą projektantów, inżynierów i techników Abartha tworzących kompaktowe supersamochody ze Skorpionem na masce, które każdego dnia wyruszają na szosy i tory wyścigowe.
Abarth 124 GT
Nowa seria specjalna, debiutująca podczas genewskiego Salonu, prezentuje dwie „dusze”: kabrioleta i roadstera w ekskluzywnym szarym kolorze Alpi Orientali. Abarth 124 GT oferuje specjalne rozwiązanie łączące w sobie lekkość i prostotę. Wygodę i łatwość obsługi miękkiego dachu połączono z zaletami lekkiego i bezpiecznego dachu sztywnego, jedynego na rynku w całości wykonanego z włókna węglowego. Dodatkowo w stosunku do charakterystyk, które przyczyniły się do sukcesu 124 spider, samochód oferuje ekskluzywne wyposażenie, takie jak 17″ felgi aluminiowe O-Z, które są o trzy kilogramy lżejsze od standardowych kół i gwarantują lepsze zachowanie się na drodze i podkreślają odświeżony, sportowy design.
Ponadto, obudowy lusterek wyróżniają się ekskluzywnym stalowym kolorem, pasującym do przedniego spoilera. Na zamówienie, dostępna jest maska silnika w czarnym matowym kolorze. To wykończenie wyraźnie nawiązuje do zabytkowego Abartha 124 Rally, w którym zastosowano takie rozwiązanie, aby zapobiec oślepianiu kierowcy przez słońce. Na zamówienie dostępny jest również spoiler tylny z włókna węglowego, podobnie jak hard top. Obudowy lusterek mogą być czerwone lub wykonane z włókna węglowego.
Na specjalną uwagę zasługuje sztywny dach wykonany z włókna węglowego, z wewnętrznym poszyciem i dużą szybą tylną z wydajnym systemem odmrażania, dzięki czemu szybę można wyczyścić w mniej niż trzy minuty. Hard top, ważący zaledwie 16 kilogramów przyczynia się do poprawy kompaktowości i ogólnej sztywności skrętnej samochodu. Zapewnia świetną izolację termiczną i akustyczną, oferując jednocześnie niezwykły widok z tyłu. Co ważne, można go zdemontować i ponownie zamontować w kilku bardzo prostych krokach: w ciągu kilku minut można przejść z emocjonującej jazdy pod gołym niebem do „zadziornej” jazdy granturismo, która od zawsze była kluczową częścią DNA marki Abarth.
Pomimo różnic, te dwie dusze doskonale ucieleśniają najważniejsze wartości marki: osiągi, rzemieślniczy kunszt wykonania i techniczną doskonałość. Nieprzypadkowo, Abarth 124 został zaprojektowany, aby stworzyć nowy wzorzec modelu w segmencie sportowych roadsterów i robi to odważnie, dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom inżynieryjnym, takim jak ciężar skoncentrowany w rozstawie osi, silnik zainstalowany za przednią osią, wyrafinowana mechanika i specjalne materiały pozwalające uzyskać rekordowy stosunek ciężaru do mocy.
Co więcej, idealny rozkład masy 50/50 pojazdu w stanie gotowym do jazdy zapewnia doskonałe prowadzenie i zwinność. Model ma z przodu czterowahaczowy układ zawieszenia, natomiast w osi tylnej niezależne zawieszenie typu Multilink, odpowiednio wyregulowane tak, by zwiększyć stabilność podczas hamowania i skrętu. Pod maską pulsuje mocny, niezawodny czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,4 litra z technologią MultiAir. Zapewnia moc 170 KM (około 124 KM na litr) i 250 Nm momentu obrotowego: ma prędkość maksymalną 232 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 6,8 sekundy – w połączeniu z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią biegów Sports Sequential Esseesse. Pierwsza charakteryzuje się szybkim i dokładnym przełożeniem, dzięki zastosowaniu dźwigni bezpośredniej o krótkim skoku. Co więcej, ponieważ dźwięk silnika jest podstawową zaletą wszystkich samochodów Abarth, standardowe wyposażenie obejmuje układ wydechowy Record Monza z układem Dual Mode umożliwiającym modyfikację ścieżki spalin zgodnie z ciśnieniem, gwarantując liniowy moment obrotowy i dostarczanie mocy oraz generując jednocześnie satysfakcjonujący, głęboki „ryk” silnika.
Abarth 695 Rivale
Abarth 695 Rivale to seria specjalna zaprojektowana we współpracy z Rivą, legendarną marką światową, producentem jachtów, synonimem elegancji i włoskiego stylu. Jest najbardziej wyszukanym modelem Abarth, doskonałym połączeniem elegancji i osiągów.
Prestiżowe materiały i osiągi godne supersamochodu: to połączenie, dzięki któremu 695 Rivale staje się modelem wyjątkowym. Dostępny w limitowanej edycji w wersji hatchback i kabriolet, Abarth 695 Rivale jest rozpoznawalny dzięki swojej ekskluzywnej kolorystyce – jest lakierowany w dwóch barwach: Riva Evening Blue i Shark Grey, przedzielonych zachwycającym akcentem w postaci dwóch poziomych akwamarynowych pasów, podobnych do tzw. linii piękna, która pojawia się na jachtach. Satynowe chromowane wykończenie klamek drzwiowych, sygnatura „695 Rivale” na tylnej klapie i tylnych skrzydłach oraz satynowa chromowana listwa na tylnej klapie przypominająca wyrafinowane formy jachtu – to wszystko sprawia, że ten model jest jeszcze bardziej charakterystyczny dzięki podobieństwu w stylistyce do widoku burt w nowych jachtach Riva.
Cały ten blask idzie w parze z naturalnym dążeniem do najlepszych osiągnięć dzięki ciągłym ulepszeniom technicznym, jakie można dostrzec w każdym samochodzie Abarth: pod maską 695 Rivale kryje się silnik o pojemności 1368 ccm, zapewniający maksymalną moc 180 KM i moment obrotowy o wartości 250 Nm. Stosunek masy do mocy 695 Rivale jest warty prawdziwego supersamochodu (5,8 kg/KM przy masie 1045 kg), a osiągi są oszałamiające: prędkość maksymalna 225 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy (6,9 sekundy ze zautomatyzowaną sekwencyjną skrzynią biegów). Innymi słowy, jest to samochód, który zachwyci najbardziej wymagających Klientów, poszukujących elegancji, wyrafinowania i osiągów.
Podstawowym celem 695 Rivale jest prześcignięcie tradycyjnych zalet Abartha poprzez wykorzystanie wyjątkowego uroku Rivy, by zaspokoić popyt użytkowników na ekscytujące osiągi połączone z luksusową elegancją i wyrafinowaniem. Styl tego modelu został zainspirowany zupełnie nową Rivą „56 Rivale”, czyli jednym z najbardziej eleganckich i najszybszych jachtów, jakie kiedykolwiek zbudowano w stoczni Sarnico.
Cechy te są silnie obecne w 695 Rivale, który to model również zapożyczył niektóre typowe właściwości designu Riva, aby podkreślić nacisk położony na elegancję i charakter. Dzięki temu i jacht, i samochód mają pewne wspólne cechy charakterystyczne w swoim wyglądzie, takie jak: unikalny szary kolor Rivy i satynowe chromowane listwy.
Na wnętrze samochodu składają się: progi z włókna węglowego, ciemnoniebieskie skórzane siedzenia i panele drzwi, czarne maty z niebieskimi wstawkami i deska rozdzielcza z wykończeniem z włókna węglowego (lub z mahoniu, jako opcjonalny wariant, który sprawia, że samochód zyskuje jeszcze bardziej morski charakter). Drewno – najbardziej naturalny z materiałów – łączy się z najnowocześniejszymi technologiami w celu uzyskania absolutnej doskonałości, podobnie jak w jachtach Riva: to idealne połączenie najwyższej technologii i doskonałego rzemiosła. Wariant mahoniowy wpisuje się jeszcze głębiej w filozofię marki Riva: oprócz mahoniowego wykończenia deski rozdzielczej obejmuje on specjalną niebiesko-czarną skórzaną kierownicę z mahoniowym środkiem, niebieską skórzaną okładzinę deski, jak również mahoniową gałkę zmiany biegów i mahoniowe progi.
Wyposażenie techniczne jest również znakomite: system multimedialny UconnectTM z 7-calowym ekranem dotykowym HD, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, jest w dostępny w standardzie. Każdy samochód ma ręcznie montowaną tabliczkę z wygrawerowanym unikalnym numerem, która może być również uzupełniona na życzenie o… nazwę jachtu należącego do właściciela auta: oryginalny sposób, aby uczynić z nowego Abarth 695 Rivale wysokowydajne lądowe dopełnienie jachtu. Dodatkowo, charakter Abartha jest wyraźnie widoczny w wydechu Akrapović z końcówkami węglowymi, hamulcach Brembo z czarnymi 4-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu, 17-calowych felgach aluminiowych ze specjalnym błyszczącym, szarym wykończeniem i w systemie zawieszenia Abarth by Koni z FSD (Frequency-Selective Damping).
Dzięki wyjątkowej charakterystyce Abarth 695 Rivale natychmiast staje się klasyką – absolutnie godnym miejsca w elitarnym rejestrze Abartha, zawierającym tylko najbardziej ekskluzywne samochody o takich cechach technicznych lub historycznych, które pozwalają klasyfikować te modele, jako „przedmioty kolekcjonerskie”.
Tor wyścigowy, rajdy i młodzi kierowcy w sezonie Abarth 2018
Programy sportowe Abartha na sezon 2018 skupiają się na dwóch specjalizacjach: na rajdowych szlakach z ambitnymi programami na arenie międzynarodowej obejmującymi Puchar FIA R-GT, Rajdowe Mistrzostwa Europy i serie lokalne w poszczególnych krajach europejskich oraz na torach wyścigowych w ramach Pucharu Abarth Selenia oraz w włoskich i niemieckich mistrzostwach F4.
Dzięki świetnym wynikom uzyskanym w sezonie 2017, które zapewniły Abarthowi 124 rally włoski i hiszpański tytuł mistrza, Abarth mierzy teraz wysoko, przewidując nagrody dla kierowców, którzy uczestniczą w najbardziej prestiżowych mistrzostwach międzynarodowych, w ramach „Abarth 124 rally Selenia International Challenge”.
Największe nagrody są przeznaczone dla kierowców biorących udział w FIA R-GT CUP, zwycięzca końcowy otrzyma Abartha 124 rally, a dodatkowo przewidziano liczne nagrody i zachęty do udziału w poszczególnych wyścigach. Atrakcyjne nagrody przewidziano również dla kierowców rywalizujących w Rajdowych Mistrzostwach Europy oraz w mistrzostwach organizowanych w poszczególnych krajach UE, rywalizując w klasie R-GT.
W 2017 roku Abarth 124 rally zwyciężył w kategorii R-GT we mistrzostwach włoskich (za kierownicą Fabrizio Andolfi Jr) i hiszpańskich (za kierownicą Alvaro Muñiz Mora), pokazując już w swoim pierwszym sezonie wyjątkową niezawodność i konkurencyjność: Andolfi ukończył wszystkie 10 wyścigów, w których brał udział (siedem liczących się do Pucharu 124 rally Selenia, oraz Rally di Romagna, Rally San Marino na nieutwardzonych drogach i Rallye du Valais), wygrywając 8 razy w swojej kategorii i osiągając bardzo imponujące wyniki.
Kolejny znakomity pokaz potencjału spidera Abartha można było zobaczyć podczas ostatniego Montecarlo Rallye, w którym Andrea Nucita i Marco Vozzo uzyskali niewiarygodny, czwarty najlepszy czas w klasyfikacji generalnej – wśród oficjalnych WRC – w najtrudniejszym, specjalnym etapie testów, rozgrywanym w ekstremalnych warunkach, wśród śniegu i lodu. Korzystając z elektronicznego sterowania silnikiem i kontrolą trakcji, włoski kierowca pokazał, że trudne warunki pozwalają wydobyć to, co najlepsze w tym samochodzie z napędem na tylne koła, sprawiając, że wyścigowe emocje są jeszcze bardziej spektakularne.
W tym roku, na torze wyścigowym, odbędzie się dziesiąta edycja Pucharu Abarth Selenia. Prawdziwy rekord, biorąc pod uwagę, że od samego początku w Pucharze uczestniczy Abarth 500 Assetto Corse, do którego dołączył w 2012 roku Abarth 695 Assetto Corse, ulepszony w 2014 roku, by zwiększyć moc silnika do 215 KM, zapewniając niesamowite osiągi i prawdziwe emocje dla widzów.
W Pucharze Abarth Selenia 2018 można rywalizować zarówno za kierownicą Abartha 695 Assetto Corse Evoluzione, jak i Abartha 500 Assetto Corse, w oddzielnych klasyfikacjach. Szczególną uwagę poświęcono młodym kierowcom w wieku od 16 do 18 lat, którzy tym razem mogą wziąć udział w mistrzostwach, dzięki umowie z Acisport, który pomaga młodym sportowcom zdobywać licencje wyścigowe, przewidując dla nich specjalne sesje testowe. Przewidziano również kategorię kobiet.
Kalendarz Pucharu Abarth Selenia składa się z siedmiu wyścigów, z których dwa odbywają się za granicą. Mistrzostwa zyskują coraz większą międzynarodową sławę, przyciągając rzesze zagranicznych kierowców. I tak na przykład, zwycięzcą sezonu 2017 został włoski kierowca Cosimo Barberini, wyprzedzając Juuso Pajuranta z Finlandii, Joakima Darboma ze Szwecji i Kuzeya Eroldu z Turcji.
Biorąc pod uwagę wyjątkowy sukces uzyskany we Włoszech i Niemczech w minionych sezonach, Abarth zdecydował się wspierać czwartą edycję Mistrzostw F4 w Niemczech i potwierdził swoje zaangażowanie w Mistrzostwach Włoch w charakterze sponsora i oficjalnego dostawcy silników.
Silnik 1.4 Turbo T-Jet o mocy 160 KM, pochodzący z wersji 595 przystosowanej do jazdy drodze i wykorzystywany w samochodach Abartha rywalizujących w Pucharach Abartha, będzie znajdował się pod maską wszystkich bolidów wyprodukowanych przez włoską firmę Tatuus. W ubiegłym sezonie ponad 40 bardzo młodych kierowców rywalizowało w Mistrzostwach Niemiec, a ponad 30 we Włoszech. Mistrzostwa z udziałem tego bolidu odbędą się również w krajach Europy Północnej i na Bliskim Wschodzie.
Stoisko Abarth
Publiczność odwiedzająca stoisko w Genewie zobaczy wystrój oddający poprzez zastosowane materiały charakter Abartha. Podczas tej edycji targów, marka spod znaku Skorpiona prezentowana jest obok modeli Fiata w taki sposób, aby podkreślić charakterystyczne cechy obu marek. Przestrzeń wystawowa, mimo iż odróżniająca się, sąsiaduje ze sobą i jest sprytnie połączona, bez wyraźnych przerw między dwoma światami.
Ściany imitujące surowy beton ściany i ‘podpalana’ blacha na podłodze przywołują świat wyścigów, a dynamika jest motywem przewodnim całej strefy wystawowej. Wzrok natychmiast przyciągnie z pewnością 695 Rivale umieszczony na „wodzie”, będący jakby w ruchu, dzięki efektowi stworzonemu przez grafikę przykrytą szklaną podłogą.
Poprzez dystrybucję materiałów informacyjnych i przygotowanie na stoisku kilku materiałów dedykowanych, publiczność może zapoznać się z produktami FCA Bank, spółki finansowej wyspecjalizowanej w branży motoryzacyjnej. Spółka działa na głównych rynkach europejskich, a w Szwajcarii, jako FCA Capital Suisse SA, mając jedną misję: wspierać sprzedaż pojazdów samochodowych wszystkich marek Fiat Chrysler Automobiles innowacyjnymi finansowymi produktami i całościowymi usługami o wysokiej wartości dodanej, przeznaczonych dla sieci dilerów samochodów, dla klientów prywatnych i dla przedsiębiorstw.