Nowy design, wyposażenie z zakresu łączności, bezpieczeństwa i technologii – oto filary, na których oparto zmiany Jeepa Cherokee. Jego debiut jest dziś premierą w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka), samochód stanowiący wyraz najnowszej ewolucji najzdolniejszego SUV-a klasy średniej, może poszczycić się nowym, autentycznym designem klasy Premium, który pozostaje wierny DNA marki Jeep®. Nowy Cherokee wyposażony jest w przyjazne użytkownikowi technologie zapewniające dodatkowy komfort, łączność oraz ochronę dla wszystkich pasażerów.
Debiut nowego Jeepa Cherokee
Nowy Jeep Cherokee ma bardziej komfortowe i funkcjonalne wnętrze. Oferuje niezwykły komfort jazdy oraz właściwości jezdne, dzięki niezależnemu przedniemu i tylnemu zawieszeniu oraz wzorcowym zdolnościom do jazdy terenowej z możliwością wyboru spośród trzech systemów napędu 4×4.
Nowy Jeep Cherokee będzie dostępny w wersjach wyposażenia Sport, Longitude, Limited oraz Overland. Pojawi się w Salonach Jeepa w Europie począwszy od drugiej połowy 2018 roku. Gama Cherokee zostanie w przyszłym roku uzupełniona o niepowstrzymany model Trailhawk.
Prawdziwy design marki Jeep
Nadwozie nowego Jeepa Cherokee zostało odświeżone, by stworzyć nowy, nowoczesny wygląd. Jego modernizację skoncentrowano przede wszystkim na przedniej części, która ma charakterystyczny wyróżniający wygląd, ukazujący charakter klasy Premium marki, i który nadal pozostaje wierny kultowej stylizacji Jeepa. Nowy design nadwozia obejmuje nowy pas przedni, LED-owe reflektory, światła do jazdy dziennej oraz światła przeciwmgielne z jasnymi detalami wykończenia. Charakterystyczna maska silnika „waterfall” ma nową, lekką aluminiową konstrukcję i jest oddzielona od przednich błotników, co w większym stopniu przyczynia się do wyróżniającego wyglądu Cherokee.
Podobnie, nowy i nowoczesny wygląd zewnętrzny podkreśla tylny profil Jeepa Cherokee z na nowo przeprojektowanymi akcentami stylistycznymi, tworzącymi bardziej harmonijną linię tylnej części samochodu. Nowe tylne światła obejmują wąską LED-ową listwę oświetleniową okalającą poszczególne światła stopu i tylne kierunkowskazy. Nowa, przeprojektowana klapa bagażnika wykonana z lekkich materiałów kompozytowych ma zintegrowaną listwę oświetleniową oraz wyżej umieszczoną klamkę bagażnika, aby zapewnić większy komfort otwierania. Ponadto, dostępna jest klapa otwierana bez pomocy rąk poprzez wykonanie ruchu nogą pod zderzakiem.
Klienci docenią również nową klapkę wlewu paliwa i bezkorkowy wlew paliwa. Wreszcie, Jeep Cherokee nadal będzie oferował przyjemność jazdy pod gołym niebem, dzięki dwuczęściowemu panoramicznemu dachowi Command ViewTM z elektrycznie odsuwaną roletą słoneczną. CommandView ciągnie się od przedniej szyby aż ku tylnej części samochodu, co umożliwia podziwianie doskonałych widoków zarówno podczas jazdy szosowej, jak i terenowej. Ten panoramiczny dach jest dostępny, jako opcja.
Zmodernizowane wnętrze Jeepa Cherokee zyskało świeże i eleganckie akcenty, a jednocześnie zwiększono jego poziom komfortu i funkcjonalności dzięki schowkom oraz nowym funkcjom technologicznym. Wnętrze to charakteryzuje się stylowym designem, ręcznie wyrzeźbionymi formami, wysokiej jakości materiałami, mistrzowskim kunsztem wykonania oraz dbałością o szczegóły.
Kierowcy i pasażerowie natychmiast zauważą dopracowane i eleganckie cechy, jak stylowe wykończenie w kolorze błyszczącej czerni Piano Black i satynowanego chromu dookoła radia, nawiewów oraz dźwigni zmiany biegów, tworząc indywidualny i harmonijny wygląd. Dodano także przycisk elektrycznego hamulca postojowego znajdujący się w pobliżu dźwigni zmiany biegów w celu ułatwienia jego obsługi. We wszystkich modelach wyposażonych w dziewięciostopniową automatyczna skrzynię biegów łopatki zmiany biegów zintegrowano z kołem kierownicy.
Konfigurowany zestaw wskaźników zawiera LED-owy 3,5-calowy monochromatyczny wyświetlacz (TFT) lub 7-calowy pełnokolorowy wyświetlacz (TFT). Ten 7-calowy kolorowy wyświetlacz prezentuje informacje, które kierowca może z łatwością skonfigurować podczas jazdy – w tym nawigacja zakręt po zakręcie, prędkość, zużycie paliwa w czasie rzeczywistym, ostrzeżenia z zakresu bezpieczeństwa, tempomat adaptacyjny, informacje audio oraz funkcje specyficzne dla Jeepa, jak tryby systemu zarządzania trakcją Selec-TerrainTM.
Wprowadzono zmiany do designu środkowej konsoli w celu uzyskania dodatkowej przestrzeni z większym schowkiem z przodu, idealnym do przechowywania telefonów komórkowych, smartfonów i innych urządzeń, zaraz obok wbudowanego portu USB w celu uzyskania łatwego dostępu do usług związanych z łącznością.
Zwiększono również pojemność bagażnika o ponad 30 litrów, oferując dodatkową, wygodną do łatwego zagospodarowania przestrzeń zdolną do pomieszczenia sprzętu do przeżywania codziennych przygód.
Doskonałe osiągi na drodze
Przednie niezależne zawieszenie z kolumną McPhersona oraz tylne niezależne zawieszenie wielowahaczowe absorbują nierówności podczas jazdy szosowej i terenowej, zapewniając najwyższy komfort podróżującym. Przednie zawieszenie oferuje 6,7-cala skoku, zaś tylne zawieszenie ma 7,8-cala skoku w celu zapewnienia lepszej artykulacji. Izolowana tylna rama pomocnicza, wysoce wytrzymała przednia belka poprzeczna ze stopu metali lekkich oraz lepsza sztywność skrętna – wszystko to przyczynia się do płynniejszej i cichszej jazdy oraz lepszego prowadzenia nowego Cherokee.
Niezrównane zdolności 4×4 Jeepa
Dostępny z napędem na przednie koła lub z napędem na wszystkie koła, nowy Cherokee oferuje możliwość dokonania wyboru spośród trzech innowacyjnych systemów napędu 4×4, które zapewniają niezrównane zdolności do jazdy 4×4 w każdych warunkach pogodowych.
Jeep Active Drive I: System ten został całkowicie przeprojektowany. Inżynierowie Jeepa dokonali redukcji masy oraz podwyższyli efektywność modułu tylnego napędu (RDM) nowej generacji, który jest w pełni automatyczny i zapewnia płynną jazdę (niezależnie, od tego, czy korzysta się z napędu 4×4) przy dowolnej prędkości jazdy. Powoduje to obniżenie masy o około 8 kilogramów oraz zmniejszenie momentu hamującego przy niskiej prędkości o połowę, co zapewnia oszczędność paliwa. System Jeep Active Drive I nie wymaga ingerencji ani czynności ze strony kierowcy i samoczynnie koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej jazdy, pozwalając skuteczniej panować nad pojazdem w przypadku pod- i nadsterowności.
Jeep Active Drive II: System ten został ulepszony i zawiera 2-biegowy moduł transferu mocy (PTU) z zarządzaniem momentem obrotowym i reduktorem
Tryb 4-Low blokuje przednie i tylne wały napędowe w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu mocy przy jeździe z niską prędkością czy podczas holowania. Reduktor zapewnia przełożenie redukcyjne 2,92:1 w celu zwiększenia zdolności podjazdu pod strome i śliskie wzniesienia, sprawdza się również w przypadku konieczności pełzania w trudnych warunkach terenowych. System ten obejmuje także Asystenta zjazdu ze wzniesienia (HDC), co pozwala Cherokee na kontrolowany zjazd ze wzniesienia w trudnym terenie bez konieczności używania przez kierowcę pedału hamulca.
Jeep Active Drive Lock: System Jeep Active Drive Lock łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zwiększenia dostępnej trakcji na tylnych kołach przy niskich prędkościach, podczas pełzania po przeszkodach lub w trudnych warunkach terenowych. Jedynie wersja wyposażenia Trailhawk, dostępna od przyszłego roku na rynkach europejskich i pozaeuropejskich zostanie wyposażona w ten system. Obejmuje on również system Selec-Speed Control – funkcja umożliwiająca kierowcy dokonanie wyboru docelowej prędkości, począwszy od 1 km/h to 9 km/h, idealny do wspinania się po skałach, zjeżdżania ze wzniesień/pełzania po ekstremalnych nachyleniach lub manewrowania po potokach.
Selec-Terrain: Wszystkie systemy napędu 4×4 w Cherokee posiadają zmodernizowany system zarządzania trakcją Jeep Selec-TerrainTM, z czterema trybami (Auto, Śnieg (Snow), Sport oraz Piasek/Błoto (Sand/Mud)). Wersja Trailhawk oferuje także tryb Skały (Rock), aby można było przeżywać przygody w najtrudniejszych warunkach terenowych.
Odłączana tylna oś: dostępna z wszystkimi systemami napędu 4×4, redukująca straty energii, gdy napęd 4×4 nie jest potrzebny, a tym samym wpływające na zmniejszenie zużycia paliwa. Odłączana tylna oś bezproblemowo przełącza pomiędzy napędem na dwa i cztery koła w celu ciągłego zarządzania momentem obrotowym i nie wymaga to żadnej ingerencji ze strony kierowcy.
Technologia przyjazna użytkownikowi w systemach Uconnect czwartej generacji
Nowy Jeep Cherokee wyposażony został w najnowsze systemy multimedialne UconnectTM, zapewniające płynną komunikację, rozrywkę oraz nawigację i wzbogacające wrażenia z jazdy oraz poprawiające komfort na pokładzie zarówno kierowcy, jaki i pasażerów.
Zależnie od wersji wyposażenia, Jeep Cherokee został wyposażony w systemy UconnectTM z 5-, 7- lub 8,4-calowym ekranem dotykowym, UconnectTM 8,4-calowy z nawigacją. Nowe systemy UconnectTM mają zwiększoną moc procesora, szybszy czas uruchamienia oraz ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości. Systemy te umożliwiają kierowcy sterowanie funkcjami na pokładzie, w tym klimatyzacją i systemem nagłośnienia, bezpośrednio z poziomu wyświetlacza UconnectTM. Modele Jeepa Cherokee wyposażone w system UconnectTM 7- i 8,4 NAV są kompatybilne z aplikacjami Apple CarPlay oraz Android Auto. W standardowej wersji wyposażenia Sport oferowany jest system UconnectTM z 5,0-calowym ekranem, Bluetooth oraz sterowaniem komendami głosowymi.
Zakres funkcji nowego systemu UconnectTM obejmuje także system głośnomówiący, korzystanie z nawigacji przy pomocy komend głosowych oraz funkcje zamiany tekstu na mowę w celu zapewnienia bezpiecznej i komfortowej codziennej jazdy przy utrzymywaniu łączności ze światem. Dostępna jest również transmisja z urządzeń osobistych radia internetowego lub plików muzycznych poprzez Bluetooth lub wtyczkę kompatybilną z portami USB lub AUX.
Nawigacja UconnectTM ze wskazówkami zakręt po zakręcie jest wyposażeniem standardowym systemu UconnectTM z 8,4-calowym ekranem dotykowym i obejmuje system jednokrotnego wprowadzania komend głosowych, dzięki któremu kierowcy Jeepa mogą z łatwością wprowadzić adres i korzystać z nawigacji podczas jazdy.
Systemy bezpieczeństwa i ochrony
Jeep Cherokee został zaprojektowany z kompletną ofertą systemów bezpieczeństwa i ochrony. Pierwszy godny uwagi element stanowi platforma Compact U.S. Wide (CUS-wide) będąca solidną podstawę. Jest ona skonstruowana w 65 procentach z wysokowytrzymałej stali. Następnie inżynierowie dodali do niej zarówno systemy aktywnego, jak i pasywnego bezpieczeństwa, w tym system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Active Forward Collision Warning-Plus) z systemem hamowania awaryjnego przed pieszymi (Pedestrian Emergency Braking), asystenta pasa ruchu (LaneSense Lane Departure Warning-Plus), aktywny system wspomagania hamowania awaryjnego (Advanced Brake Assist) oraz aktywny ogranicznik prędkości (Active Speed Limiter) – wszystkie oferowane w wersji standardowej w całej gamie dostępnej na ternie Europy. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa obejmują Asystent parkowania równoległego/prostopadłego (ParkSense Parallel/Perpendicular Park Assist), tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control-Plus), system stabilizacji toru jazdy (ESC), system zapobiegania przewróceniu się pojazdu (Electronic Roll Mitigation), system monitorowania martwych pól widzenia (Blind-Spot Monitoring) oraz system detekcji obiektów na drodze cofania (Rear Cross Path Detection), tylną kamerę ParkView z dynamiczną siatką oraz osiem poduszek powietrznych w wersji standardowej.