W niezwykłej scenerii Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, światła reflektorów skierowane były na serię specjalną nowego Fiata 500 Collezione – to kolejny wyraz hołdu dla kultowego Fiata po limitowanych edycjach, które powstały w zeszłym roku z okazji 60. urodzin tego modelu.
Fiat 500 Collezione – debiut w Genewie
500 Collezione jest 500 w każdym calu, ponieważ łączy w sobie wszystkie cechy jednej z najsłynniejszych włoskich ikon poprzez niepowtarzalny styl i ponadczasowy design. Fiat 500 Collezione jest hołdem dla ponadczasowego stylu i wzornictwa 500, jej kultowego statusu i zawsze na czasie, modnego charakteru. W charakterystycznym dla siebie stylu, wprowadza w codzienność wiosenną nutę, a to dzięki świeżemu, wyszukanemu charakterowi, który widać w rzemieślniczym wręcz kunszcie wykonania i niepowtarzalnych zestawieniach materiałów i kolorów.
Dostępna zarówno w wersji hatchback, jak i bardziej ekskluzywnej wersji cabrio, samochód wyróżnia się stylistycznymi detalami, które tworzą nowoczesną interpretację wielkiego protoplasty, z zachowaniem jego charakterystycznego wzornictwa, poprzez specjalne chromowane wykończenia na zderzaku przednim, masce silnika i obudowach lusterek. W standardzie montowane są 16-calowe felgi aluminiowe, natomiast na zamówienie dostępne są różne kolory nadwozia: dwukolorowa „Primavera” (biało-szara), dwukolorowa „Acquamarina” (biało-zielona) oraz „Avorio Taormina”, jako alternatywa do „Bianco Gelato” i do „Blu dipinto di Blu”. Wreszcie, elegancję samochodu podkreśla logo „Collezione” pisane kursywą, którego chromowane wykonanie wyróżnia się na pokrywie tylnej, a pas szaro-biało-szary występuje zarówno w samochodach dwukolorowych, jak i jednokolorowych.
500 Collezione wyróżnia się niepowtarzalnymi zestawieniami kolorów i materiałów
Ta sama powściągliwa, choć nieodparta elegancja charakteryzuje też wnętrze samochodu. Deska rozdzielcza nawiązuje do koloru nadwozia – biała w zestawieniu z dwukolorowym lakierem „Primavera” i zielona w połączeniu z dwukolorową „Acquamariną”. Dwukolorowe są również fotele z szarym siedziskiem w paski i górą w kolorze kości słoniowej, z haftowanym na wysokości ramion logo 500. We wnętrzu wyróżnia się haftowane na dywanikach logo „Collezione”. Nowy Fiat 500 Collezione oferuje też wszystko, co najlepsze pod względem łączności ze światem i technologii: na zamówienie dostępne jest radio Uconnect 7” HD LIVE, który umożliwia integrację z Apple CarPlayTM i Android AutoTM, również na zamówienie dostępna jest wbudowana nawigacja z mapami Tom Tom, największy w swojej kategorii 7-calowy ekran TFT, a dla fanów słuchania muzyki w samochodzie – nagłośnienie Beats Audio Hi-Fi.
Zaprezentowany w Genewie samochód to wersja 1.2 o mocy 69 KM i z takim silnikiem będzie dostępny w Polsce.
Nie po raz pierwszy ikona Fiata pojawiła się przed publicznością w innej, ekskluzywnej „szacie”, pozostając jednocześnie wierna samej sobie; to w istocie jedna z tajemnic nieprzemijającej młodości modelu 500. Jego wyjątkowa linia inspirowała wyobraźnię artystów i projektantów mody, którzy przygotowali liczne eleganckie, ekskluzywne i sportowe interpretacje, tworząc niezapomniane serie specjalne i udowadniając, że tak lubiany, ekscytujący, zaskakujący samochód może łączyć ze sobą szalenie różne kreatywne światy.
Od 1957 roku sprzedano ponad 6 milionów tych samochodów
Wśród licznych serii specjalnych, na szczególną uwagę zasługują 500 Diesel, pierwsza z długiej serii, wypuszczona na rynek dokładnie dziesięć lat temu, 500C Gucci z 2011 r., 500 Riva z 2016 r. i ostatnia 500 60th Anniversario na 60. rocznicę urodzin ikony marki Fiat.
Również poprzez te wszystkie wersje, Fiat 500 złamał zasady tradycyjnego rynku, pokazując, że nawet mały samochód może zapoczątkować rodzinę niedrogich i atrakcyjnych modeli, oferujących niezwykły charakter i funkcjonalność i stać się ogromnym międzynarodowym sukcesem. To nie przypadek, że ponad dwa miliony kierowców na całym świecie wybrało ten legendarny model, który stał się sukcesem globalnym. Obecnie 80% wszystkich 500 sprzedawanych jest poza Włochami, a w 2017 roku model był liderem w Europie pod względem sprzedaży, zajmując pierwsze miejsce w 8 krajach i miejsce na podium w 8 innych. Sukces z 2017 roku, kiedy to 500 zajęła pierwsze miejsce w klasyfikacjach sprzedaży w ośmiu krajach, w tym w Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, i była w pierwszej trójce w siedmiu kolejnych, w tym we Włoszech i Francji, nadal trwa.