Nowy Ford Edge oferuje kompleksową gamę rozwiązań technicznych wspomagających kierowcę, działających w oparciu o analizę sygnałów dostarczanych przez kamery i czujniki, a zaprojektowanych tak, aby podróże były bardziej komfortowe i mniej stresujące, Systemy bezpieczeństwa zaprojektowano tak, by pomagały kierowcom w unikaniu, lub przynajmniej w łagodzeniu skutków kolizji. Należą do nich debiutujące w Europie systemy hamowania po kolizjach, wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkód, a także adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz utrzymywania samochodu na pasie ruchu.
Nowy Edge debiutuje w Europie
Nowy Edge debiutuje także w Europie z nową, mocną i paliwooszczędną wersją Bi-Turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue, połączonego z nową, ośmiobiegową automatyczną przekładnią, zapewniającą bezstresowe podróżowanie.
Wprowadzony w specyfikacjach usportowionej wersji ST-Line, nowy Edge prezentuje wyrazistszą stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia, z szeroką siatkową kratą wlotu powietrza, dodatkami w kolorze nadwozia, w tym głębokimi bocznymi nakładkami progowymi i standardowymi 20-calowymi aluminiowymi obręczami kół.
„Nowy samochód pomaga klientom bezproblemowo radzić sobie z ruchem wymagającym ciągłego zatrzymywania się i ruszania, wykorzystując nasze najbardziej zaawansowane rozwiązania z dziedziny wspomagania kierowcy, jakie do tej pory powstały, zapewnia też płynność jazdy dzięki wsparciu ulepszonego i paliwooszczędnego nowego silnika wysokoprężnego EcoBlue o pojemności 2 litrów, który współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Dzięki temu nowy Ford Edge jest naszą najbardziej atrakcyjną ofertą dla wciąż rosnącej liczby europejskich klientów migrujących w kierunku samochodów SUV.” – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.
Inteligentny SUV w inteligentnym świecie
Z nowym Fordem Edge debiutują trzy nowe systemy wspomagania kierowcy, których Ford jeszcze nie oferował w Europie:
- System hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne aplikowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i dalsze uszkodzenia pojazdu.
- Układ wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkód pomaga kierowcy omijać stojące lub wolniej poruszające się pojazdy, aby uniknąć kolizji. Zaprojektowany do pracy przy prędkościach miejskich i autostradowych, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania wolniej poruszających się i nieruchomych pojazdów znajdujących się na torze jazdy i zapewnia dodatkowy moment obracający kierownicę, umożliwiając kierowcy manewrowanie wokół takiego pojazdu, gdy zachodzi niebezpieczeństwo kolizji.
- Adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz utrzymywania samochodu na pasie ruchu pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu i zmniejszyć stres podczas długich podróży przy mniejszym nasileniu ruchu, pomagając utrzymać pojazd na środku jego pasa.
Kolejne systemy wspomagania kierowcy, które wykorzystują kamery, radary i czujniki ultradźwiękowe w celu redukcji stresu u kierowców obejmują system adaptacyjnego przedniego oświetlenia, system ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek, system nieoślepiających świateł drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system informowania o opuszczaniu pasa ruchu, system ostrzegania przed kolizją czołową z systemem wykrywania pieszych oraz system rozpoznawania znaków drogowych.
Prowadzenie samochodu, a także jego parkowanie w mieście i w terenie zabudowanym jest wygodniejsze i łatwiejsze dzięki funkcjom takim jak monitorowanie ruchu poprzecznego za samochodem, adaptacyjny układ kierowniczy, aktywny asystent parkowania ze wspomaganiem parkowania prostopadłego i parkowania równoległego oraz asystentem wyjazdu z parkingu, który pomaga kierowcy wycofać się z miejsca parkingowego.
Osiągi wyrafinowanej mocy
Nowy Edge wykorzystuje najnowsze rozwiązania Forda w układach napędowych, by zapewnić niezrównane osiągi przy jak najniższym zużyciu paliwa i emisji CO2.*
Nowy dwulitrowy wysokoprężny silnik EcoBlue z doładowaniem Bi-Turbo zapewnia moc, moment obrotowy i właściwości jezdne typowe dla samochodów z silnikami o większej pojemności, a jednocześnie jego zużycie paliwa i niska emisja CO2 są typowe dla silników o mniejszej pojemności skokowej.
Po wprowadzeniu po raz pierwszy do silnika wysokoprężnego EcoBlue zaawansowanego systemu doładowania Bi-Turbo, nowa konfiguracja silnika zachowała zaawansowaną technologię wtrysku paliwa i niskotarciową architekturę EcoBlue, co pomogło spełnić rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro 6.
Nowy 2-litrowy silnik Bi-Turbo EcoBlue, który pod maską Edga dysponuje mocą 238 KM, został połączony z układem napędowym Ford Intelligent All Wheel Drive zapewniającym zoptymalizowany przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika, gwarantując także niski poziom hałasu i drgań, a jednocześnie zapewniając płynne i liniowe przyspieszanie, a przez to bardziej komfortową jazdę.
Mała, wysokociśnieniowa turbosprężarka i większa niskociśnieniowa turbosprężarka przy niskich obrotach pracują szeregowo, by uzyskać lepszą reakcję silnika i większy moment obrotowy. Przy wyższych prędkościach obrotowych większa turbosprężarka pracuje samodzielnie, by zapewnić doładowanie wymagane do uzyskania mocy maksymalnej silnika.
W usprawnionej turbosprężarki oraz kolektora wydechowego wykorzystano około 30 procent niklu, by uzyskać optymalną odporność na temperatury dochodzące do 860⁰C, jakie pojawiają się w układzie doładowania Bi-Turbo. Układ chłodzenia cieczą obejmuje łożyska turbosprężarek i korpus sprężarki niskociśnieniowej.
Wyposażony standardowo w system Auto Start-Stop, 2-litrowy silnik EcoBlue przeznaczony dla Forda Edge oferowany jest także w wersjach:
- 190 KM w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną oraz z układem napędowym Ford Intelligent All Wheel Drive;
- 150 KM w połączeniu z nową 8-biegową przekładnią automatyczną Quick Shift i napędem przedniej osi.
Nowa 8-biegowa przekładnia automatyczna Forda została zaprojektowana, by jeszcze skuteczniej zoptymalizować zużycie paliwa i zapewnić dynamiczną jazdę oraz płynną i szybką zmianę biegów. Przekładnia dostrojona do wymagań europejskich kierowców otrzymała następujące rozwiązania:
- Adaptacyjny system zmiany przełożeń, który ocenia indywidualny styl jazdy, by dostosować do niego momenty zmiany biegów. System może identyfikować nachylenia wzniesień i zjazdów oraz szybkie pokonywanie zakrętów i odpowiednio dostosowywać zmiany biegów, aby zapewnić bardziej stabilną, przyjemną i wyrafinowaną jazdę;
- Adaptacyjny system kontroli płynności zmiany przełożeń, który ocenia informacje o pojeździe i warunkach jazdy, by dostosować ustawienia ciśnienia sprzęgła w celu zapewnienia odpowiednio szybkiej i płynnej zmiany biegów. Rozwiązanie to może również dostosować płynność zmiany biegów do stylu jazdy.
Usportowiona wersja Edge ST-Line
Seria modeli ST-Line Forda została zaprojektowana z myślą o klientach, którzy poszukują sportowego wizerunku inspirowanego samochodami Ford Performance i biorą pod uwagę mocne opcje układu napędowego.
Nowy Edge ST-Line oferuje odważne i dynamiczne akcenty stylistyczne nadwozia i wnętrza, które obejmują:
- Dolne części drzwi w kolorze nadwozia, spojler i nakładki progowe w kolorze nadwozia, przednia górna kratka wlotu powietrza z unikalnym czarnym wykończeniem poziomych listew i obramowania;
- Standardowe 20-calowe i opcjonalnie 21-calowe, malowane, aluminiowe obręcze kół premium;
- Podwójne chromowane końcówki układu wydechowego;
- Fotele pokryte częściowo perforowaną skórą Miko®-Dinamica z 10-kierunkową elektryczną regulacją ustawień przednich foteli;
- Kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte perforowaną skórą z czerwonymi przeszyciami w samochodach z manualną przekładnią;
- Aluminiowe sportowe pedały, czarna podsufitka i dywaniki welurowe premium.
Sportowo zestrojone zawieszenie dodatkowo zwiększa przyjemność jazdy w Fordzie Edge ST-Line, czemu sprzyja także adaptacyjny układ kierowniczy o zoptymalizowanych reakcjach, co ułatwia manewrowanie nowym Fordem Edge poprzez płynną zmianę przełożenia układu kierowniczego w zależności od prędkości pojazdu. Montowane przy kierownicy łopatki zmiany biegów ośmiobiegowej przekładni automatycznej Quick Shift są również elementem budującym sportowego ducha samochodu.
Połączone ze światem, komfortowe wnętrze
W Fordzie Edge dostępne jest bezprzewodowe ładowanie telefonu, a oferowany w standardzie system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3 kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™ umożliwia kierowcy kontrolowanie podłączonych smartfonów, systemu audio, nawigacji i klimatyzacji za pomocą poleceń głosowych i 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego.
Klienci mogą dalej wzbogacić dostępne wrażenia dźwiękowe dzięki nowemu systemowi audio B&O PLAY klasy premium, który został specjalnie dostrojony do charakterystyki wnętrza modelu Edge. System wykorzystuje 10-kanałowy cyfrowy procesor dźwięku do sterowania i korygowania dźwięku z każdego głośnika, zapewniając równomierny rozkład dźwięku w całym wnętrzu. Opcja dźwięku surround zapewnia jeszcze więcej przestrzennych wrażeń muzycznych.
Obecnie Edge oferuje również nowy, w pełni konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników 3D, który umożliwia kierowcom personalizowanie układu prędkościomierza, obrotomierza i informacji o pojeździe w celu dostosowania ich do własnych preferencji, a nawet wyboru jednego z siedmiu kolorów, przy zachowaniu przejrzystości i eleganckiego wyglądu. Kolejne dostępne rozwiązania z dziedziny komfortu i funkcjonalności, to panoramiczny szklany dach pełnej długości, podgrzewane i chłodzone przednie fotele, podgrzewane tylne siedzenia i podgrzewana kierownica.
Dzięki harmonijnie skomponowanym materiałom wysokiej jakości i nowatorskiemu wzornictwu, przestronne wnętrze nowego Forda Edge emanuje wyjątkowym stylem. Przeprojektowana konsola środkowa wyposażona jest w nowe obrotowe pokrętło zmiany biegów dla ośmiobiegowej przekładni automatycznej, co pozwoliło zwolnić nieco miejsca i umożliwić łatwiejszy dostęp do miejsca bezprzewodowego ładowania telefonu, jednocześnie wzmacniając nowoczesny, wyrafinowany styl samochodu.
Przycisk elektronicznego hamulca postojowego zastosowany zamiast tradycyjnej dźwigni hamulca pomaga również zmaksymalizować wolną przestrzeń i umieścić w niej regulowane uchwyty na kubki oraz głębokie schowki z miejscem na książki, zabawki i tablety. Jeszcze większy schowek z kołyskową pokrywą znajduje się pod deską rozdzielczą, a kolejny schowek umieszczony jest w górnej części deski rozdzielczej.
Kompleksowo zbudowana linia modelowa
Całkowicie nowy Edge będzie oferowany klientom w Europie w ekskluzywnym wykończeniu Vignale, stylowym wykończeniu Titanium, jako bogato wyposażona wersja modelowa Trend, a także w sportowej wersji ST-Line.
Zmiany wizualne dotyczące całej linii modelowej Edge obejmują szerszy przedni wlot powietrza z unikalnym wykończeniem dla każdego poziomu wyposażenia i odświeżoną stylizację pasa przedniego, która wzmacnia atletyczny, nowoczesny wygląd samochodu. Standardowe reflektory i światła tylne w technice LED można uzupełnić o dostępne sygnaturowe światła LED do jazdy dziennej. Przeprojektowana maska silnika poszerza optycznie nadwozie, nadając mu bardziej zdecydowanego wyglądu.
Rekordowe wyniki sprzedaży
Sprzedaż samochodów SUV Forda wzrosła o 24% w 2017 roku, dzięki najlepszym w historii wynikom sprzedaży modeli EcoSport, Kuga i Edge. Ford sprzedał 230.000 samochodów SUV w ciągu tego roku, zbliżając się do 1 sprzedanego SUV na każdych 5 Fordów sprzedawanych w Europie. Ponad 26.000 nowych SUV-ów Edge zostało już sprzedanych klientom w całej Europie od momentu premiery w 2016 roku, w tym 16.000 samochodów przypadło na rok 2017.
Nowy SUV Ford Edge trafi do sprzedaży w Europie jeszcze w tym roku.