Toyota prezentuje na targach New York International Auto Show piątą generację Toyoty RAV4. Nowy SUV trafi na rynki europejskie w pierwszym kwartale 2019 roku.
- Pierwszy RAV4 zbudowany na platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), zapewniającej jeszcze większy komfort jazdy, lepsze własności jezdne, większe bezpieczeństwo i radość prowadzenia;
- Nowe jednostki napędowe TNGA – napęd hybrydowy z silnikiem 2,5 litra i konwencjonalny dwulitrowy silnik benzynowy;
- Lepsza dynamika jazdy z usprawnionymi systemami napędu na wszystkie koła;
- Wyróżniający się design podkreślający charakter samochodu.
Nowa Toyota RAV4
28 marca na targach New York International Auto Show Toyota przedstawi nową, piątą generację Toyoty RAV4. Jest to pierwszy model RAV4 zbudowany na platformie Toyota New Global Architecture. Nowy RAV4 pozostaje wierny imponującemu dziedzictwu pioniera segmentu SUV, wyróżniając się zaawansowanymi rozwiązaniami w dziedzinie napędu, znakomitymi osiągami, inteligentnymi systemami bezpieczeństwa i doskonałą jakością.
Design podkreślający charakter samochodu
Stylistyka nowego RAV4 odzwierciedla solidną konstrukcję i możliwości najnowszej generacji najczęściej kupowanego SUV-a świata. Cechami świadczącymi o charakterze RAV4 są zwiększony prześwit oraz większy rozstaw kół.
Samochód jest adresowany do młodych rodzin, cieszących się życiem, zarówno w mieście, jak i podczas weekendowych wycieczek turystycznych i wyjazdów urlopowych.
Łatwość w manewrowaniu zawsze wyróżniała RAV4 i nadal pozostaje zaletą nowego modelu. Jego długość – 4600 mm – jest niemal taka sama, jak długość aktualnej wersji. Zmniejszony został przedni i tylny zwis, za to rozstaw osi zwiększono o 30 mm, co umożliwiło powiększenie kabiny i uzyskanie wyższego komfortu wnętrza. Przestrzeń bagażowa jest nie tylko większa, ale i bardzo funkcjonalna dzięki składanym tylnym siedzeniom, podwójnej podłodze i bocznym siatkom. Szerokość pojazdu zwiększyła się o 10 mm do 1855 mm, co również wpłynęło na powiększenie kabiny.
Nowatorskie jednostki napędowe i dynamika jazdy
Nowy RAV4 będzie dostępny z dwiema jednostkami napędowymi TNGA, odznaczającymi się mniejszym zużyciem paliwa i większą mocą w stosunku do stosowanych w obecnym RAV4. Nowa hybrydowa jednostka napędowa z 2,5-litrowym silnikiem spalinowym łączy oszczędność paliwa, małą emisję niepożądanych substancji oraz cichą pracę z większą mocą i szybszym reagowaniem na działania kierowcy. Napęd hybrydowy jest atutem wyróżniającym RAV4 w segmencie, który przyciąga coraz więcej klientów. Samochód będzie również dostępny z nowym, dwulitrowym silnikiem benzynowym oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
W stosunku do aktualnego modelu zwiększono dynamikę jazdy, w szczególności dzięki istotnym usprawnieniom układów napędu na wszystkie koła zastosowanych w nowym RAV4. Dla wersji hybrydowej Toyota opracowała zupełnie nowy system napędu elektrycznego, wyróżniający się bardziej efektywnym wykorzystaniem energii. Drugi silnik elektryczny napędzający tylne koła generuje duży moment obrotowy przy obniżonych stratach energii, zapewniając znakomitą dzielność terenową w rozmaitych warunkach jazdy przy małym zużyciu paliwa. System napędu na wszystkie koła udoskonalono również w wersji konwencjonalnej z dwulitrowym silnikiem benzynowym, stosując podwójne sprzęgło i odłączanie tylnego mostu w wersji z automatyczną skrzynią biegów.
Wykorzystanie platformy TNGA, wyróżniającej się niskim położeniem środka ciężkości, optymalnym rozkładem masy oraz większą sztywnością nadwozia, korzystnie wpływa na dynamikę RAV4, zapewniając większą stabilność w zakrętach i precyzyjne reagowanie na działania kierowcy.