Nowy Opel Corsa GSi, który latem tego roku dołączy do Insignii GSi, będzie napędzany dynamicznym turbodoładowanym silnikiem 1.4, rozwijającym moc 110 kW/150 KM i 220 Nm momentu obrotowego (zużycie paliwa w l/100 km[1]: 7,9–7,8 w cyklu miejskim, 5,4–5,2 poza miastem, 6,3–6,2 w cyklu mieszanym; emisja CO2: 147–143 g/km w cyklu mieszanym). „Hot hatch” Opla jest nie tylko świetnym sprinterem (przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 8,9 sekundy), ale także imponuje elastycznością. Corsa GSi osiąga prędkość maksymalną 207 km/h i przyspiesza od 80 do 120 km/h na piątym biegu w 9,9 sekundy. „Kieszonkowa rakieta” z Rüsselsheim jest także kolejnym modelem Opla wprowadzanym zgodnie z wymaganiami normy Euro 6d-TEMP.
Opel Corsa GSi podąża śladami wyczynowej i dynamicznej Insignii GSi
Konfigurując jednostkę napędową wydobywającą ponad 100 KM z litra pojemności, konstruktorzy postanowili zoptymalizować jej elastyczność pod kątem przyjemności z jazdy po krętych drogach poza miastem. Turbodoładowany silnik współpracujący z sześciobiegową skrzynią o krótkich przełożeniach zapewnia imponującą dynamikę zwłaszcza na „dwójce” i „trójce”, a maksymalny moment obrotowy dostępny w szerokim zakresie od 3000 do 4500 obr./min zachęca do sportowej jazdy.
Atutem Corsy GSi jest również czysta precyzja. Sportowe zawieszenie przejęte z wersji OPC oraz hamulce z czerwonymi zaciskami zapewniają sportową charakterystykę, doskonałe właściwości jezdne oraz krótką drogę hamowania. Samochód może być wyposażony w opcjonalne 18‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu z oponami o zwiększonej przyczepności i rozmiarze 215/40 R18.
Wysokie osiągi nowej Corsy GSi współgrają z jej atletyczną stylistyką nadwozia. Do charakterystycznych elementów należą duże wloty powietrza, muskularna maska silnika, wydatny tylny spojler i precyzyjnie wymodelowane progi.
Zawadiacki przedni pas Opla GSi jest zdominowany przez duży grill o wzorze plastra miodu, na którym centralnie, między dwiema listwami-skrzydłami, umieszczono firmowy znak „blitz”. Nawiązaniem do klimatu wyścigów jest również imitacja włókna węglowego na obudowach lusterek bocznych. Duże akcenty stylistyczne w chromowanych oprawach, wizualnie połączone poziomą linią poprowadzoną przez czarne elementy przodu, wraz z czarnym klinem na masce silnika, podkreślają wizerunek drogowego atlety. Żywiołowa stylizacja jest obecna również w tylnej części nadwozia. Pokaźny spojler przy krawędzi dachu zapewnia dodatkową siłę dociskającą, a sportowa chromowana końcówka wydechu jest osadzona w wyrazistym tylnym pasie w kolorze nadwozia.
Sportowy klimat utrzymuje się też we wnętrzu. Kierowca Corsy GSi siedzi w opcjonalnym wyczynowym fotelu Recaro, trzymając w rękach sportową kierownicę. Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą oraz aluminiowe nakładki na pedały zachęcają, by poczuć czystą przyjemność z jazdy.