Na terenie nowej fabryki w Charleston, przedstawiciele firmy Volvo Cars zaprezentowali światu nowy model S60. Ten średniej wielkości sedan ma mieć dynamiczny, sportowy charakter, a przy okazji będzie pierwszym Volvo wyprodukowanym w Stanach Zjednoczonych.
Nowy model S60
Firma Volvo Cars połączyła dwie premiery: otwarcie nowej fabryki w Karolinie Południowej oraz prezentację pierwszego modelu, jaki opuści jej taśmy już za kilka tygodni. W ceremonii odsłonięcia samochodu wzięli udział pracownicy linii produkcyjnej, którzy najczęściej są zupełnie pomijani przy tego typu wydarzeniach. Mówili o S60 i o swoim zakładzie z nieukrywaną dumą. To oni zdjęli zasłonę z premierowego modelu i pokazali go zebranym dziennikarzom i oficjelom.
Volvo S60 to jeden z najbardziej niesamowitych samochodów, jakie stworzyliśmy w ostatnich latach. To auto zostało zaprojektowane z myślą o tym, by kierowca czerpał z jazdy jak najwięcej przyjemności. Przy okazji jest to ważny element naszej strategii biznesowej. Ten sedan umożliwi nam umocnienie pozycji na rynku amerykańskim i chińskim – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars.
Nowe S60 będzie pierwszym modelem Volvo, które od samego początku będzie oferowane bez wersji z Dieslem. Tym samym przedstawiciele marki potwierdzają ogłoszoną wcześniej strategię powolnego przechodzenia firmy na napędy hybrydowe, a w dalszej przyszłości – na pojazdy elektryczne. Od przyszłego roku wszystkie modele Volvo będą wyposażone jakiś element napędu hybrydowego.
Mocne hybrydy zamiast Diesli
Na początku model S60 będzie oferowany z benzynowym silnikiem T5 wyposażonym w turbosprężarkę oraz z mocniejszą jednostkę T6 wyposażoną w kompresor i turbosprężarkę. To czterocylindrowe, dwulitrowe silniki z rodziny Drive-E znane z pozostałych modeli Volvo. Od początku założono, że ten sedan w ogóle nie będzie oferowany z Dieslami pod maską. Przewidziano za to dwie odmiany hybrydowe: T6 Twin Engine AWD o łącznej mocy 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD o łącznej mocy 400 KM. Są to hybrydy z możliwością ładowania baterii z sieci. W późniejszym okresie Volvo wprowadzi także kolejne, bazowe jednostki benzynowe.
S60 w kompleksowym abonamencie
Model S60 będzie dostępny w ofercie Care by Volvo. To pierwszy model w tym segmencie aut objęty tak kompleksową ofertą w ramach stałej opłaty miesięcznej. W ramach umowy wliczono nie tylko koszty używania samochodu i jego ubezpieczenia, ale także serwis, usługi consierge, bezpłatny najem innego samochodu, opony zimowe wraz z ich przechowywaniem, a nawet dostarczanie samochodu na przeglądy.
Zaprojektowany z myślą o wrażeniach kierowcy
Ten samochód ma dostarczyć kierowcy doskonałych wrażeń. Pod tym kątem została dobrana charakterystyka adaptacyjnego zawieszenia oraz możliwość wyboru trybu jazdy. Do modelu S60 przenieśliśmy zaawansowane rozwiązania technologiczne z większego modelu S90, na czym nasz nowy sedan o sportowym charakterze jeszcze bardziej zyskał – powiedział Henrik Green odpowiedzialny w Volvo Cars za dział badawczo-rozwojowy.
S60 i V60 – podobne, a jednak różne
Nowy sedan S60 jest bardzo blisko spokrewniony z kombi – V60. Mają tę samą płytę podłogową i rozstaw osi, te same systemy bezpieczeństwa, systemy sterowania funkcjami, aplikacje i rozwiązania multimedialne. Będą miały także te same silniki benzynowe i układy hybrydowe. S60 będzie budowana w USA i stamtąd eksportowana także do Europy. V60 będzie produkowana w Europie i do jej napędu przewidziano dwie wersje z silnikami Diesla. Za to tylko model S60 będzie oferowany w wersji uszlachetnionej przez firmę Polestar. Będzie to hybryda typu plug-in o łącznej mocy 415KM wyposażona w mocniejszy układ hamulcowy, poprawione zawieszenie i mocno różniąca się optycznie od pozostałych wersji. To zasługa nie tylko innego wzoru felg i spojlerów, ale także wielu pięknych detali w kabinie, jak pomarańczowe pasy bezpieczeństwa.
To tyle bezpieczny, co najbezpieczniejszy
Każdy nowy model Volvo jest najbezpieczniejszym autem w swojej klasie. Taki właśnie jest nowy sedan S60. Na jego pokładzie znalazły się rozwiązania znane z większy modeli, w tym pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego – City Safety. Dzięki niemu samochód wykrywa i unika zderzeń z innymi pojazdami, ale także z pieszymi, rowerzystami, a nawet dużymi zwierzętami. W swoim segmencie S60 będzie pierwszym sedanem z systemem unikania zderzeń czołowych. W każdym z opisanych tutaj scenariuszy, samochód zacznie automatycznie hamować, jeśli nie zrobi tego kierowca. W S60 pojawi się także opcjonalny system Pilot Assist, utrzymuje pojazd na właściwym pasie ruchu i utrzymuje zadaną prędkość do 130 km/h włącznie. Model S60 dostał zaktualizowaną i poprawioną wersję tego rozwiązania. Inżynierowie chwalą się, że teraz używając Pilot Assist pojazd radzi sobie z automatycznym pokonywaniem ostrzejszych zakrętów niż dotąd. S60 ma także system zapobiegający niezamierzonemu zjechaniu z drogi oraz ostrzeżenie o Cross Traffic Alert zmniejszający ryzyko potrącenia pieszego lub zderzenia z innym pojazdem podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego.
Konkurencja dla smartfona
W segmencie premium po prostu nie wypada oferować samochodów bez zaawansowanych rozwiązań multimedialnych. Sterowanie funkcjami pojazdu odbywa się za pomocą ekranu dotykowego i systemu Sensus, który jest kompatybilny z Apple CarPlay, Android Auto i 4G. Aplikacje można wgrywać bezpośrednio do pokładowego systemu pojazdu.
Kiedy w Polsce?
Model S60 jeszcze w tym roku trafi na rynek amerykański. Jego produkcja ruszy w sierpniu. Produkcja dla klientów Europejskich ruszy na początku przyszłego roku. Polskie ceny zostaną ogłoszone dopiero za kilka miesięcy.