MotoNews.pl

Nowy Peugeot Rifter – polska gama i cenniki

18 lipca 2018

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Peugeot-Rifter 18

Nowy Peugeot Rifter wpisuje się w stylistykę najnowszych modeli marki – atrakcyjnych i wyróżniających się na tle innych. Nowy model zwraca uwagę zdecydowanie innowacyjną sylwetką. To samochód, który na co dzień potrafi stawić czoła przygodzie. Jest udanym połączeniem rasowego stylu z mocną budową. Dzięki swoim cechom równie swobodnie czuje się w miejskiej dżungli co wśród naturalnych pejzaży.

Nowy Peugeot Rifter

Wyposażony w Peugeot i-Cockpit®, zgodnie z obietnicą marki, zapewnia kierowcy intensywne doznania z jazdy i to w każdych warunkach. To absolutna nowość w tym segmencie. Zbudowany na nowej platformie podłogowej jest solidny i wytrzymały. Może stawić czoła nawet najbardziej wymagającym warunkom eksploatacji. Nowy model kultywuje tradycje uniwersalnych, modularnych i praktycznych samochodów. Będzie dostępny w dwóch długościach nadwozia, w wersji 5- lub 7-osobowej. Został wyposażony w mocne, wydajne silniki i technologie najnowszej generacji.
Peugeot Rifter to rasowy łowca przygód, z którym każdy dzień staje się bardziej intensywny. To samochód – inspiracja dla tych, którzy lubią odkrywać świat na nowo każdego dnia.

„Peugeot zaskakuje i proponuje innowacyjne rozwiązania. Chcemy stać się najlepszym producentem oferującym samochody z wyższej półki skierowane do szerokiego grona odbiorców. Wraz z Peugeot Rifter marka znacząco odnawia swoją ofertę. Proponujemy model, który perfekcyjnie łączy uniwersalność zastosowań z przyjemnością jazdy – znakiem firmowym Peugeot. Nowy Peugeot Rifter o wyglądzie eleganckiego, rasowego obieżyświata to samochód z osobowością. To symbol wolności działania”. – Jean-Philippe IMPARATO, dyrektor generalny Peugeot

Peugeot Rifter w pigułce:

Design:

  • Nowa konstrukcja zaprojektowana na platformie EMP2, cenionej ze względu na dynamiczne właściwości jezdne, w połączeniu z odpowiednio zaprojektowaną tylną częścią samochodu, która zapewnia modularność i ładowność;
  • Dostępność dwóch długości nadwozia Standard i Long, w wersji 5- lub 7-osobowej;
  • Elementy stylistyczne i funkcjonalne zapożyczone ze świata SUV-ów: zwiększony prześwit, duże koła, duże osłony w dolnej części drzwi, kształt nadkoli i zderzaków oraz osłony przedniej i tylnej części podwozia;
  • Skośne linie, symetrycznie powtarzające się z przodu i z tyłu samochodu wyznaczają kształt drzwi i okien – nowość w tym segmencie;
  • Charakterystyczny dla marki układ diod LED w reflektorach;
  • Unikatowe w tym segmencie wnętrze Peugeot i-Cockpit® czyli innowacyjna koncepcja stanowiska kierowcy, na którą składają się: kompaktowa kierownica, 8-calowy pojemnościowy ekran dotykowy oraz zestaw cyfrowych zegarów umieszczony na wysokości wzroku kierowcy;
  • Dach Zénith®, zmodyfikowany w porównaniu z poprzednimi generacjami modelu – niezwykle ceniony przez klientów – składa się z jednego szklanego panelu dachowego wyposażonego w elektrycznie sterowaną roletę, pod dachem centralnie znajduje się przezroczysty schowek, całość zapewnia doskonałe doświetlenie wnętrza.

Gama wydajnych silników

Prace nad zaprojektowaniem optymalnej konstrukcji samochodu oraz zmniejszeniem jego masy stanowią istotny czynnik w stałym dążeniu do ograniczenia zużycia paliwa i emisji CO2.
Dzięki temu oferowane przez Peugeot silniki osiągają najwyższy poziom wydajności. Spełniają najnowszą normę Euro 6.d-temp i już teraz są gotowe do homologacji zgodnie z przyszłym protokołem WLTP.

W ofercie silników benzynowych znajdziemy dwie wersje silnika 1.2 PureTech:

  • PureTech 130 KM S&S z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów EAT8 (wejdzie do sprzedaży w połowie 2019 roku),
  • PureTech 110 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
  • Silniki PureTech są wyposażone w filtr cząstek stałych FAP pozwalający zmniejszyć emisję zanieczyszczeń.

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje trzy wersje mocy jednostki 1.5 BlueHDi:

  • BlueHDi 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią 8-stopniową EAT8,
  • BlueHDi 100 KM z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,
  • BlueHDi 75 KM z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach.

Wszystkie silniki diesla są wyposażone w filtr cząstek stałych FAP i system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Technologia ta umożliwia obniżenie emisji zanieczyszczeń podczas rozruchu silnika.

Najlepsze technologie

Nowy Peugeot Rifter musi spełniać wszystkie potrzeby związane z codziennym użytkowaniem samochodu, dlatego jest wyposażony we wszystkie najnowsze, zaawansowane technologie, które marka jest w stanie zaoferować.

Lista zaawansowanego technologicznie wyposażenia jest imponująca i niespotykana w tym segmencie. W zależności od wersji obejmuje:

  • Elektryczny hamulec postojowy, a miejsce zwolnione przez hamulec ręczny zostało wykorzystane na duży schowek. Pozwala to na optymalne i praktyczne wykorzystanie przestrzeni kabiny,
  • Adaptacyjny tempomat ACC utrzymuje zaprogramowaną prędkość i automatycznie dostosowuje bezpieczną odległość do samochodu jadącego z przodu. W przypadku wersji z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach może nawet całkowicie zatrzymać samochód,
  • Rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych i ograniczeń predkości wyświetla odczytany znak i proponuje maksymalną, dopuszczalną prędkość do wprowadzenia do ogranicznika/regulatora prędkości jako wartość zadaną,
  • System aktywnego monitorowania pasa ruchu koryguje tor jazdy samochodu w przypadku chwili nieuwagi kierowcy,
  • System monitorowania uwagi kierowcy przy pomocy kamery i w połączeniu z analizą ruchów kierownicy monitoruje zachowanie kierowcy. W przypadku wykrycia spadku uwagi włącza się alarm dźwiękowy i wizualny,
  • Active Safety Brake powoduje automatyczne hamowanie w razie wykrycia ryzyka kolizji,
  • System stabilizacji toru jazdy przyczepy stabilizuje przyczepę w przypadku wykrycia wężykowania lub w razie potrzeby zmniejsza prędkość samochodu,
  • Automatyczne przełączanie świateł drogowych i mijania,
  • Kamera cofania Visiopark 180° umożliwia wyświetlenie tego, co znajduje się z tyłu samochodu w promieniu 180° w trybie klasycznym, 180° (widok z góry) lub zbliżenia w momencie zbliżania się do przeszkody,
  • System monitorowania martwego pola z kontrolkami wbudowanymi w lusterka boczne,
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia samochodu ADML.

Nowy Peugeot Rifter jest dostępny w Polsce w sprzedaży od 2 lipca w ofercie, składającej się z 3 wersji wyposażenia: Active, Allure i wyjątkowej w tym segmencie wersji GT LINE oraz z pięcioma jednostkami napędowymi. Będzie można go zamówić w długości Standard (4,4m) lub Long (4,75m) zarówno w wersji 5, jak i 7- osobowej.

Gama modelowa

Podstawowa wersja otwierająca gamę to 3-cylindrowy silnik PureTech o mocy 110 KM połączony z manualną 6-stopniową skrzynią biegów w wersji Active, która zawiera już bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (Pakiet Safety), sześć poduszek powietrznych, czujniki parkowania, radio z zestawem głośnomówiącym Bluetooth, manualną klimatyzację. Cena wersji 74 800 PLN.
Silnik BlueHDi 75 KM otwiera gamę silników diesla. Dopełniają ją silniki BlueHDi o mocy 100 KM i 130 KM z systemem S&S. Niewątpliwą innowacją jest zastosowanie skrzyni automatycznej o 8 przełożeniach (EAT8), niedostępnej w poprzedniej generacji.

W wyższym poziomie wyposażenia Allure klient otrzyma dodatkowo w standardzie multimedialny 8’’ ekran dotykowy (Peugeot Connect Radio), otwierane i sterowane elektrycznie szyby w drzwiach przesuwnych, komfortowy, regulowany w odcinku lędźwiowym i z podłokietnikiem fotel kierowcy, składany do płaskiej podłogi fotel pasażera i kierownicę obszytą skórą.

Najwyższy poziom GT LINE oferuje w standardzie oprócz wyjątkowego stylu linii GT LINE dodatkowo system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia pojazdu ADML, otwieraną szybę w pokrywie bagażnika i przyciemniane szyby, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, klimatyzację automatyczną i 17” felgi aluminiowe AORAKI. Peugeot Rifter GT Line będzie dostępny już od 92 400PLN.

W trzecim kwartale 2019 r. planowane jest rozszerzenie gamy silnikowej o wersję PureTech 130 KM z automatyczną skrzynią biegów EAT8.

Debiut nowego Peugeota Riftera odbył się na ostatnim Salonie Samochodowym w Genewie, następnie model miał swoją premierę w Polsce na Międzynarodowych Targach w Poznaniu. Do sprzedaży w Polsce model trafi w połowie października, ale zamówienia można składać już od 2 lipca.

Nowy model będzie produkowany w zakładach w Vigo w Hiszpanii i w Mangualde w Portugalii.

Zdjęcia: Peugeot