Od momentu pojawienia się w salonach sprzedaży w 2014 roku, RC to jeden z tych modeli Lexusa, które jednoznacznie kojarzą się z angażującą jazdą i sportowym designem. Udoskonalony RC zachowuje wszystkie zalety obecnego modelu, ale przenosi je na wyższy poziom, przejmując najnowszą ewolucję charakterystycznego dla Lexusa designu i drapieżniejszą dynamikę jazdy, inspirowaną flagowym coupé Lexusa, modelem LC.
Nowy Lexus RC
Stylistyka nadwozia pozostaje równie sportowa, jak w obecnym modelu, ale subtelnie zrewidowane detale, zainspirowane designem modelu LC, nadają mu nowy wyraz. Wnętrze rozstało w całości poddane rewizji – od wysokiej jakości materiałów po precyzyjny układ elementów sterujących i wskaźników.
Usprawnienia nowego modelu dotyczą aerodynamiki, opon i zawieszenia, a także poprawy reakcji silnika i wyczucia układu kierowniczego. Wszystkie te zmiany są zgodne z koncepcją bardziej dynamicznej i wyrafinowanej jazdy, która sprawdziła się w modelu LC.
Nowy RC wykazuje się jeszcze większą stabilnością w wielu różnych warunkach jazdy. Zapewnia to kierowcy wysoki poziom kontroli nad samochodem i przewidywalną jakość jazdy, niezależnie od tego, czy pokonujesz nim krętą górską drogę, czy też pochłaniasz kilometry w czasie długich autostradowych przejazdów.
ADAPTACJA JĘZYKA STYLISTYCZNEGO FLAGOWEGO LC
Wzmacniając elegancję nadwozia RC, projektanci Lexusa dążyli do zachowania dynamicznych proporcji coupé. Aby osiągnąć ten efekt, dodano wyróżniające się elementy, jak nowy narożnik zderzaka, czy wzór siatki wlotu powietrza, składającej się z kształtów stopniowo zmieniających się między górną a dolną częścią wlotu, co tworzy intrygujące napięcie wizualne. Pionowy układ wyjątkowo małych potrójnych reflektorów LED i nowe światła pozycyjne LED w kształcie litery L zwiększają wyrazistość samochodu.
W narożnikach tylnego zderzaka dodano wyloty kanałów powietrza, co zapewnia większą stabilność prowadzenia i lepsze ogólne wrażenia z jazdy. Większy rozstaw kół i niżej położony środek ciężkości odzwierciedlają świetne zdolności samochodu do utrzymania przyczepności w różnych warunkach drogowych. Tylne lampy zespolone mają teraz bardziej wyraziste soczewki w kształcie litery L, które stanowią nową sygnaturę sportowych coupé Lexusa.
Nowy RC F SPORT ma ten sam wzór siatki wlotu powietrza, który wyróżnia wszystkie modele Lexus F SPORT. Wyposażono go także w wiele innych niestandardowych detali nadwozia i wnętrza, które występują tylko w tych szczególnych wersjach samochodów Lexusa. Należą do nich mocno wystylizowane 19-calowe obręcze kół, wykonane z lekkiego stopu, inspirowane wzorami stosowanymi w luksusowych flagowych sedanach LS i coupé LC.
Nowy RC będzie dostępny w 11 kolorach nadwozia, w tym Flare Yellow i Sky Blue, które najwyraźniej oddają dynamiczny charakter samochodu.
WYRAFINOWANE WNĘTRZE
Luksusowa jakość wnętrza nowego RC znajduje wyraz w takich szczegółach jak ozdobnie szczotkowane detale na elementach sterowania systemem ogrzewania i paneli audio. Poduszki chroniące kolana po obu stronach konsoli centralnej zostały powiększone i uniesione wyżej, dając wrażenie większej przestrzeni z przodu kabiny. Podparcia dłoni na kierownicy zostały zmienione, a na ich powierzchni dodano przeszycia. Nowy zegar analogowy, identyczny z zegarem z modelu LC, znajduje się wysoko na desce rozdzielczej, co też stało się już charakterystycznym detalem dla sportowych coupé Lexusa. W RC F SPORT dostępne będą nowe opcje wykończenia wnętrza, w tym aluminiowe elementy Naguri lub Brushed Metal. W sumie nabywcy RC otrzymają do wyboru pięć opcji.
Kolory wykończenia wnętrza obejmują Ochrę, która jest również oferowana w LC, a także Mustard, któremu towarzyszą subtelne żółte akcenty, umieszczone na czarnym tle. Dostępnych będzie siedem kombinacji kolorów wnętrza, w tym te zarezerwowane dla wersji F SPORT.
KONCEPCJA BARDZIEJ DYNAMICZNEJ I WYRAFINOWANEJ JAZDY
Przyjmując koncepcję bardziej dynamicznej i wyrafinowanej jazdy, której wcieleniem jest model LC, inżynierowie Lexusa dążyli do uczynienia nowego RC źródłem czystej przyjemności w prowadzeniu, koncentrując się na poprawie aerodynamiki samochodu i precyzyjnym zestrojeniu układu zawieszenia oraz zespołu napędowego. Dysponując bardziej przewidywalnymi, stabilnymi charakterystykami jazdy i ostrzejszymi właściwościami dynamicznymi bliższymi modelowi LC, nowy RC jest bardziej sportowy i precyzyjny niż dotychczas.
Udoskonalenia aerodynamiczne, uzyskane dzięki detalom takim jak nowy, płetwowy kształt przekrojów listew okien bocznych czy kanały powietrza z wyprowadzeniami w tylnym zderzaku, zapewniły lepszą stabilność prowadzenia.
Nowe 19-calowe obręcze kół z oponami o większej przyczepności gwarantują bezpośrednią reakcję na ruchy koła kierownicy. Wprowadzono również nowe amortyzatory, które zapewniają znaczną siłę tłumienia przy mniejszych prędkościach ruchów pionowych zawieszenia kół, w zawieszeniu zastosowano też sztywniejsze tuleje metalowo-gumowe. Nowy RC przeszedł rozległy program testów w rzeczywistych warunkach, podczas których inżynierowie odpowiedzialni za podwozie stale dostrajali jego parametry, aby uzyskać jak najwyższą jakość jazdy i jak najlepsze prowadzenie się samochodu. Reakcje 2-litrowego turbodoładowanego silnika na zmiany położenia przepustnicy zostały skorygowane, by zapewnić bardziej bezpośrednie wrażenie przyspieszania.
Nowa wersja luksusowego sportowego coupé RC zadebiutuje 2 października podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Sprzedaż nowego modelu w Europie rozpocznie się pod koniec 2018 roku.