W 2015 roku Renault Kadjar zdobyło silną pozycję w segmencie kompaktowych SUV-ów. Płynne linie, dynamika i komfort jazdy przyciągnęły rzeszę klientów. W zakresie napędu na cztery koła i zdolności terenowych, Kadjar korzysta z doświadczenia naszego partnera, firmy Nissan.
Nowe Renault Kadjar
Nowy Kadjar stawia na komfort, jakość i ergonomiczny design. Przeprojektowane wnętrze zapewnia więcej przyjemności w codziennym użytkowaniu. Nowy Kadjar oferuje bardziej zaawansowane, oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne, które gwarantują większą przyjemność z jazdy.
Po debiucie w 2015 roku Kadjar stał się podstawowym modelem w gamie Renault, sprzedawanym na całym świecie. Wybrało go dotychczas ponad 450 000 klientów w ponad pięćdziesięciu krajach. Nowy Kadjar umocni swoją pozycję dzięki bardziej nowoczesnemu, stylowemu designowi, większemu komfortowi i lepszej jakości postrzeganej. Jednocześnie wzbogaci naszą ofertę modeli z napędem na cztery koła, wyróżniając się na tle innych na rynku. – Olivier Tschanhenz, zastępca dyrektora ds. marketingu
Design nadwozia
Odświeżona stylistyka
Nowy Kadjar jest modelem bardziej atrakcyjnym, bardziej luksusowym, o bardziej muskularnym wyglądzie. Wyraźnie szerszy i bardziej wyrafinowany przód jest spójny ze stylistyką innych SUV-ów Renault. Niezwykle charakterystyczny układ świateł LED podkreśla zaawansowanie technologiczne Nowego Kadjara. – Stéphane Guarda, kierownik projektu ds. designu
Badania opinii klientów pokazują, że głównym czynnikiem, który skłania do zakupu Renault Kadjara jest jego styl. Linie Nowego Kadjara są jeszcze bardziej eleganckie, płynne
i wysmakowane.
Całkowicie nowy układ świateł
Nowy Kadjar zachowuje z przodu charakterystyczny układ świateł w kształcie litery C, typowy dla samochodów Renault. Jego oryginalność wzmacnia wbudowanie kierunkowskazów LED
w światła do jazdy dziennej. Światła przeciwmgłowe również otrzymują diody LED, w wersjach wyposażonych w światła w technologii LED Pure Vision. W efekcie zużycie energii jest sześciokrotnie mniejsze niż w przypadku halogenów. Światła przeciwmgłowe są teraz prostokątne i doskonale podkreślają terenowy styl Kadara.
W tylnych kierunkowskazach również zastosowano diody LED, podobnie jak w światłach cofania i przeciwmgłowych. Zdecydowanie cieńsze i wbudowane w zderzak, tworzą bardziej eleganckie wykończenie.
Mocniejszy, niepowtarzalny styl
Projektanci zmodyfikowali przód i tył Nowego Kadjara, aby stał się jeszcze bardziej atrakcyjny. Pojawił się nowy, szerszy grill z chromowanymi wstawkami i bardziej stylowe zderzaki z większą powierzchnią polakierowaną w kolorze nadwozia.
Bogatsza stylizacja nadwozia
W zależności od poziomu wyposażenia, w przeprojektowanym tylnym zderzaku mogą pojawić się chromowane elementy, dzięki którym samochód sprawia wrażenie mocniej trzymającego się drogi. Od wersji Intens Nowy Kadjar wyposażony jest także w antenę w kształcie płetwy rekina.
Jeszcze większy wybór
Nowy Kadjar jest dostępny z dwoma nowymi obręczami kół 17- i 19-calowymi oraz w trzech nowych kolorach: „Zielony Ural”, „Niebieski Iron” i „Szary Highland”.
Design wnętrza i jakość postrzegana
Przestronne, bogato wyposażone
W Nowym Renault Kadjar położyliśmy mocny nacisk na jakość. Nadaliśmy bardziej spójny charakter materiałom wykończeniowym. Zaprojektowaliśmy też zintegrowany multimedialny ekran dotykowy i zmieniliśmy panel sterowania klimatyzacją. Ulepszenia są zauważalne od razu. – Mehdy Delemer, główny specjalista ds. produktu Kadjar
Renault Kadjar od początku postawiło na komfort pasażerów. Nowy Kadjar idzie jeszcze dalej dzięki unowocześnionej stylistyce i poprawionej jakości postrzeganej.
Nowy, bardziej elegancki multimedialny ekran dotykowy
Nowy multimedialny ekran dotykowy, który wykorzystuje technologię pojemnościową zapewniającą większą jasność i czułość, jest centralnym elementem na desce rozdzielczej. Ekran o przekątnej 7 cali z elementami sterującymi po obu stronach umożliwia korzystanie z systemu R-LINK 2. Jest perfekcyjnie wbudowany w deskę rozdzielczą tworząc piękną, ciągłą linię.
Bardziej nowoczesne i ergonomiczne elementy sterowania klimatyzacją
Nowy panel sterowania automatyczną klimatyzacją charakteryzuje się bardziej nowoczesnym i ergonomicznym wzornictwem, a ustawienia temperatury i wentylacji są wyświetlane na środku trzech pokręteł. Jest czytelny i intuicyjny w obsłudze.
Stała poprawa jakości
Nowy Kadjar dba o szczegóły! Obramowanie nawiewów, klamki drzwi i konsola środkowa przyciągają wzrok akcentami satynowego chromu. Wewnętrzne panele drzwiowe są wyposażone w nowe panele sterujące szybami elektrycznymi i lusterkami bocznymi, a dzięki podświetleniu łatwiej korzysta się z nich nocą. Dostępne są nowe kolory nadwozia oraz nowe wzory tapicerek.
Komfort
Maksimum wygody
W ankiecie zadowolenia klienci podkreślają komfort Kadjara. W przypadku Nowego Kadjara dążymy do dalszej poprawy tego atutu. Dlatego zmieniliśmy siedzenia, aby zapewnić lepsze podparcie, udoskonaliliśmy system wentylacji i zwróciliśmy szczególną uwagę na aspekty praktyczne, takie jak podłokietnik, który można teraz przesuwać. – Jean Chevennement, zastępca dyrektora programu Kadjar
We wnętrzu Nowego Kadjara wyraźnie widać ulepszenia w zakresie komfortu.
Bardziej ergonomiczne fotele
Na nowo zaprojektowane fotele umożliwiają teraz regulację długości siedziska. Są również wyposażone w piankę o podwójnej gęstości, co zwiększa komfort podczas jazdy i zapobiega zmęczeniu w czasie długich podróży. Z kolei sztywniejsze wzmocnienia boczne zapewniają lepsze podparcie. Przesuwny przedni podłokietnik można z łatwością dopasować do własnych potrzeb.
Zmienione panele wewnętrzne drzwi
Wewnętrzne panele drzwi zostały całkowicie zmienione. Elementy sterujące elektrycznymi lusterkami bocznymi i szybami są teraz umieszczone w jednym, podświetlanym panelu, ułatwiającym korzystanie z nich w nocy. Schowki w drzwiach, umieszczone pod wstawkami wykończonymi satynowym chromem, są teraz wystarczająco obszerne, aby pomieścić dużą butelkę wody.
Lepsze rozprowadzenie ciepłego powietrza
Nawiewy skierowane na tylne miejsca znajdujące się z tyłu konsoli centralnej zapewniają większy komfort cieplny pasażerom jadącym z tyłu.
Funkcjonalność
Nowy KADJAR sprawia, że życie staje się łatwiejsze
Nowy Kadjar został przemyślany w każdym szczególe, by zapewnić mu maksimum zalet i praktycznych rozwiązań w codziennym użytkowaniu.
Przebudowana konsola centralna
W konsoli centralnej znajdują się dwa duże uchwyty na kubki z regulacją zapewniającą wygodę w użytkowaniu. Schowek znajdujący się przed dźwignią zmiany biegów jest teraz podświetlany.
Multimedialna łączność
Multimedialny system R-LINK 2 w Nowym Renault Kadjar jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay (dostępność w zależności od kraju). Kierowca może korzystać podczas jazdy ze swoich ulubionych aplikacji samochodowych i wyświetlać je bezpośrednio na wyświetlaczu samochodu. To zapewnia większe bezpieczeństwo i bardziej ergonomiczne użytkowanie.
Szereg innowacyjnych funkcji
Kieszenie drzwi przednich są teraz wystarczająco duże, aby pomieścić 1,5-litrową butelkę wody. Pasażerowie siedzący z tyłu zyskują dwa gniazda USB do ładowania telefonów, tabletów, konsoli do gier itp. Ponadto lampki wbudowane w dolną część lusterek bocznych oświetlają podłoże, ułatwiając dojście do pojazdu w nocy.
Większa modularność
Kadjar ma jeden z największych bagażników w swoim segmencie, o pojemności 472 dm³ zgodnie z normą VDA (527 litrów). Tylna kanapa umożliwia natychmiastowe złożenie w układzie 2/3-1/3 dzięki systemowi „Easy Break” wyposażonemu w dźwignie po obu stronach bagażnika. Jednocześnie przedni fotel pasażera składa się na płasko, umożliwiając załadowanie przedmiotów o długości ponad 2,5 metra.
Silniki
Większa oszczędność zużycia paliwa oraz lepsze osiągi
Nowy Kadjar wykorzystuje gamę silników Renault nowej generacji. W celu spełnienia obowiązujących norm, zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne zostały wyposażone
w najnowsze technologie kontroli emisji spalin. Poza tym zapewniają lepsze osiągi, a także niższe zużycie paliwa.
Silniki benzynowe – ultranowoczesny silnik 1.3 TCe FAP
Nowy Kadjar jest napędzany silnikiem 1.3 TCe FAP, który był po raz pierwszy zastosowany w modelu Scénic, a następnie w modelach Captur i Megane. Ta jednostka napędowa opracowana przez Alians we współpracy z firmą Daimler spełnia najwyższe standardy w zakresie osiągów i spalania. Czterocylindrowy silnik zapewnia płynną, wolną od wibracji pracę. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu silnik świetnie się spisuje przy niskich obrotach. Kadjar wyposażony jest w filtr cząstek stałych (FAP). Filtr usuwa cząsteczki zawarte w spalinach, zatrzymując je w mikroporowatej strukturze plastra miodu, która regeneruje się automatycznie w regularnych odstępach czasu. Silnik 1.3 TCe FAP jest dostępny w czterech wersjach: TCe 140 FAP z manualną skrzynią biegów, TCe 140 FAP z automatyczną skrzynią EDC, TCe 160 GPF z manualną skrzynią biegów i TCe 160 FAP z automatyczną skrzynią EDC.
Silniki wysokoprężne – większa moc, lepsze właściwości jezdne, mniejsza emisja zanieczyszczeń
Nowy Kadjar oferuje zmodernizowane silniki wysokoprężne z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który jest uważany za najbardziej skuteczne rozwiązanie w zakresie eliminacji tlenków azotu (NOx). Technologia ta redukuje emisję zanieczyszczeń silnika, nie ograniczając przy tym wydajności. Jednocześnie silniki, określane obecnie mianem „Blue dCi”, zyskują w Nowym Renault Kadjar zwiększoną moc i zapewniają jeszcze lepsze właściwości jezdne.
- Silnik Blue dCi 115 zwiększa moc o 5 KM w porównaniu z silnikiem poprzedniej generacji, gwarantując płynną i oszczędną pracę. Współpracuje z manualną skrzynią biegów, a w późniejszym terminie będzie dostępny również z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią EDC.
- Blue dCi 150 to najnowocześniejszy silnik dostępny w Nowym Renault Kadjar. Jego moc wzrasta o 20 KM, a moment obrotowy o 20 Nm w porównaniu do poprzednika i jest wyjątkowo wydajny. Będzie dostępny w wersjach z napędem 4×4 z manualną skrzynią biegów.
Sprawdzona niezawodność
Trwałość układu napędowego ma kluczowe znaczenie dla Renault. Nowy silnik benzynowy 1.3 TCe FAP przeszedł 40 000 godzin testów na hamowni. Odpowiada to 14 latom pracy po osiem godzin dziennie!
Napęd
Nowy Renault KADJAR doskonale radzi sobie zarówno na drodze, jak i na bezdrożach
Sprawdzony napęd 4WD
Napęd 4WD wykorzystuje wiedzę i doświadczenia Nissana. Kadjar umożliwia pewną jazdę na śliskich drogach, na przykład podczas dojazdu do stacji narciarskiej zimą lub jazdy w grząskim terenie.
Trzy tryby odpowiadające wszystkim wymaganiom
Napęd 4WD w Kadjarze działa w trzech trybach pracy:
- 2WD: napędzane są tylko przednie koła, co obniża zużycie paliwa;
- Auto: system elektroniczny automatycznie rozdziela moment obrotowy na obie osie. Na tylne koła można przenieść do 50% momentu obrotowego;
- Lock: centralny mechanizm różnicowy utrzymuje rozłożenie momentu obrotowego na przednią i tylną oś w proporcji 50/50. Zarezerwowany do użytku w terenie tryb jest dostępny przy prędkościach do 40 km/h.
Tryby pracy wybiera się za pomocą pokrętła na konsoli centralnej, za dźwignią zmiany biegów.
Autentyczne zdolności terenowe
Dzięki dużemu prześwitowi, który wynosi 200 mm, Kadjar może bez problemu jeździć po koleinach. Kąt natarcia (17°) i kąt zejścia (25°) również odpowiadają wymaganiom jazdy terenowej.
System Extended Grip dla wersji z napędem 2WD
System Extended Grip jest dostępny w wersjach Kadjara z napędem 4×2. Ta funkcja antypoślizgowa, stosowana z oponami „mud and snow” do jazdy po błocie i śniegu, poprawia przyczepność, ułatwiając poruszanie się po błotnistych lub piaszczystych nawierzchniach. Trzy tryby pracy wybiera się za pomocą pokrętła na konsoli centralnej, za dźwignią zmiany biegów.
Nowy Kadjar zrobił postępy we wszystkich dziedzinach. Samochód jest zgodny z kanonami stylistycznymi, które obowiązują na rynku SUV-ów, a jednocześnie prezentuje bardziej atrakcyjny, stylowy wygląd oraz dynamiczne, nowoczesne linie.
Nowy Kadjar stawia na komfort, jakość i ergonomiczny design. Przeprojektowane wnętrze zapewnia więcej przyjemności w codziennym użytkowaniu. Wreszcie, Nowy Kadjar oferuje bardziej zaawansowane, oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne, które gwarantują większą przyjemność z jazdy.