Już wkrótce wybrani nabywcy limuzyny Mercedes-Maybach Klasy S będą mogli korzystać z samochodowych świateł przyszłości: rewolucyjnej konstrukcji reflektory DIGITAL LIGHT o rozdzielczości ponad 2 mln pikseli, z praktycznie nieoślepiającymi lampami drogowymi w jakości HD, mają trafić do seryjnej produkcji – w ramach niewielkiej serii – właśnie w topowej Klasie S, sygnowanej przez Maybacha. Przewiduje się, że wybrani klienci odbiorą pierwsze pojazdy wyposażone w nową technikę oświetleniową jeszcze w tym roku.
Mercedes-Maybach Klasy S
„Z rozdzielczością ponad 1 mln pikseli na reflektor DIGITAL LIGHT nie tylko tworzy idealne warunki oświetleniowe dla każdej sytuacji na drodze, alei poszerza wizualne wsparcie ze strony naszych systemów wspomagających” – mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za badania i rozwój w Mercedes-Benz Cars.
Rewolucyjna technika oświetleniowa DIGITAL LIGHT odznacza się niezrównaną wydajnością i usprawnia działanie systemów wspomagających oraz komunikację z kierowcą. Oferuje jeszcze wyższą precyzję iluminacji od reflektorów MULTIBEAM LED, minimalizując ryzyko oślepiania innych uczestników ruchu. Zapewnia w ten sposób istotny wkład w poprawę bezpieczeństwa drogowego – jako integralna część strategii Intelligent Drive.
Nowy reflektor HD korzysta z czipa, który kontroluje ponad 1 mln mikroreflektorów (co daje łącznie ponad 2 mln pikseli na jeden samochód). Kamery i czujniki systemów pojazdu wykrywają innych uczestników ruchu, następnie wydajne komputery oceniają te dane w ciągu milisekundi porównują je z cyfrowymi mapami nawigacji, a później ustawiają reflektory celem najlepszej możliwej dystrybucji światła we wszystkich sytuacjach drogowych.
Reflektory HD z innowacyjnymi funkcjami
Innowacyjna, sterowana oprogramowaniem technika DIGITAL LIGHT pozwala wyświetlać na drodze symbole w jakości HD. Dzięki temu nie tylko dostarcza kierowcy informacje bezpośrednio w polu jego widzenia, ale może też komunikować się z otoczeniem.
Przegląd funkcji DIGITAL LIGHT:
Linie prowadzące
Podczas przejazdu przez teren robót drogowych światła samochodu „projektują” dwie linie wyznaczające pas ruchu – pomagając kierowcyw obraniu właściwego toru jazdy.
Rozszerzone oznaczanie przechodniów
Jeśli system wykryje pieszego w strefie niebezpiecznej, w pobliżu drogi, projektuje strzałkę skierowaną w jego stronę. To dodatkowa forma oznakowania poza podświetleniem stosowanym w ramach adaptacyjnego asystenta świateł drogowych (Adaptive Highbeam Assist).
Znacznik odległości
Funkcja ta wspiera kierowcę w przyjęciu właściwej odległości w określonych sytuacjach na drodze. Gdy kierowca włączy układ DISTRONIC PLUS lub zmieni standardowy dystans, pojawi się przed nim odpowiedni znacznik odległości.
Samochód wyposażony w reflektory DIGITAL LIGHT może też ostrzec kierowcę przed pewnym niebezpieczeństwami i wyświetlić odpowiednie informacje. Przykład: jeśli istnieje ryzyko, że pojazd opuści swój pas ruchu,na nawierzchni pojawi się symbol utrzymania pasa ruchu.
W momencie uruchomienia niskoseryjnej produkcji system ma projektować następujące symbole:
- ograniczona przyczepność nawierzchni
- roboty drogowe
- zagrożenie kolizją polegającą na uderzeniu w tył poprzedzającego pojazdu
- symbol utrzymania pasa ruchu
- symbol czujnika martwego pola
- symbol prędkości