MotoNews.pl

Nowe BMW X2 M35i: geny M w najmocniejszym kompaktowym Sports Activity Coupe

14 września 2018

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
BMW-X2-M35i 10

Sportowy charakter i polaryzujący wygląd – ta formuła debiutującego w marcu tego roku BMW X2 skierowana jest przede wszystkim do młodych i nowoczesnych klientów. Ekstrawertyczna stylistyka BMW X2 jest zupełnie nową interpretacją modelu typu SAC (Sports Activity Coupé) w segmencie kompaktowym premium.

Najwyższa wersja BMW X2 to M Performance

BMW prezentuje teraz nowy najwyższy model X2. Szerokie nerki BMW X2 M35i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,4-8,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 191-185 g/km)* z ramkami w kolorze Cerium Grey umożliwiają już na pierwszy rzut oka odróżnienie tego modelu od innych. Również elementy wokół wlotów powietrza i lusterka zewnętrzne wykonane są w kolorze Cerium Grey. Tył X2 M35i wyróżnia standardowy spojler tylny M oraz dwie specjalnie zaprojektowane końcówki wydechu, również w kolorze Cerium Grey.

Najmocniejszy 2-litrowy silnik BMW TwinPower Turbo

Nowe BMW X2 M35i z 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 225 kW (306 KM) wyznacza zupełnie nowe standardy w porównaniu z poprzednimi wersjami. Jak wyraźnie wskazuje litera M w oznaczeniu, nowe X2 M35i oferuje dynamiczne właściwości jezdne samochodu M Performance. Po raz kolejny kryje się za tym BMW M GmbH, którego doświadczenie w wyścigach wykorzystano w opracowaniu wszystkich komponentów. Dwulitrowy silnik TwinPower Turbo pod osłoną M Performance to pierwsza 4-cylindrowa jednostka M Performance i jednocześnie najmocniejszy taki silnik BMW. Generuje fascynującą moc 225 kW (306 KM). Maksymalny moment obrotowy to imponujące 450 Nm.

Aby zapewnić bezpieczne przeniesienie mocy na asfalt, X2 M35i wyposażone jest standardowo w inteligentny napęd na cztery koła xDrive i 8-stopniową skrzynię Steptronic z funkcją Launch Control. Skrzynia automatyczna ma specjalne zestrojenie M Performance. Z takim wyposażeniem BMW X2 M35i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s*. Odpowiednią stabilność termiczną silnika zapewnia teraz nowo zaprojektowany układ chłodzenia.

Wyjątkowa dynamika jazdy dzięki tuningowi M

BMW X2 M35i jako typowy samochód M Performance oprócz mocnego silnika ma również sportowy układ jezdny M specjalnie dostrojony i dostosowany do sportowego charakteru samochodu. Opcjonalnie dostępny jest również adaptacyjny układ jezdny z dwoma ręcznie regulowanymi trybami łączący maksymalnie sportowy charakter i komfort jazdy. Szczególną ciekawostką techniczną – a także debiutem w samochodzie M Performance – jest sportowy dyferencjał M na przedniej osi. Podczas bardzo dynamicznych manewrów blokowany mechanizm różnicowy najskuteczniej zmniejsza straty trakcji na przednich kołach.

Również układ hamulcowy został przystosowany do wymogów X2 M35i. Sportowy układ hamulcowy M z zaciskami stałymi w metalizowanym kolorze granatowym i 18-calowymi tarczami stalowymi z przodu (17 cali z tyłu) gwarantuje niezmiennie krótką drogę hamowania nawet przy największym obciążeniu. Ale dzięki know-how M to jeszcze nie wszystko. Zarówno układ kierowniczy, jak i jezdny zostały dostosowane do parametrów układu napędowego. Na przykład dzięki specjalnej konfiguracji sportowy układ kierowniczy M daje kierowcy imponująco bezpośrednie i precyzyjne wyczucie prowadzenia. Ponadto X2 M35i jest standardowo wyposażone w sportowy układ jezdny M ze sztywniejszymi sprężynami i amortyzatorami oraz obniżeniem pojazdu. Konstrukcja tylnej osi została zaprojektowana na nowo. Opcjonalnie dostępny jest również układ jezdny z adaptacyjnym resorowaniem i amortyzacją oferujący dwa ręcznie regulowane tryby pracy.

Udoskonalony wygląd zewnętrzny dzięki typowym elementom M Performance w kolorze Cerium Grey

Sportowe aspiracje X2 M35i znajdują odzwierciedlenie w ekscytującym wyglądzie zewnętrznym z wieloma typowymi elementami M Performance w kolorze Cerium Grey bazującymi na pakiecie sportowym X2 M. Z przodu uwagę zwracają reflektory i światła przeciwmgielne w technologii full HD, nerki w kolorze Cerium Grey i nowe boczne wloty powietrza w tym samym kolorze zapewniające optymalne chłodzenie hamulców i silnika. Lusterka zewnętrzne mają specjalne nakładki, również w kolorze Cerium Grey. Z tyłu X2 M35i ma charakterystyczny spojler M, a sportowy układ wydechowy M z końcówkami (każda o średnicy 100 mm) demonstruje fascynującą pewność siebie. Odpowiednio dostosowany tłumik zapewnia wybitnie sportowe brzmienie. 19calowe obręcze kół M Sport ze stopów lekkich 715M (opcjonalnie 20-calowe obręcze kół M Sport ze stopów lekkich 721M Bicolor Cerium Grey) uzupełniają wygląd zewnętrzny samochodu.

Po raz pierwszy sportowe fotele Exclusive M zapewniają doskonały komfort i trzymanie boczne

Również we wnętrzu dominuje wyjątkowo sportowa stylistyka. Podobnie jak w przypadku wyglądu zewnętrznego bazę stanowi tu znów pakiet sportowy M. Oprócz tego X2 M35i wyposażone jest standardowo w skórzaną kierownicę sportową M z łopatkami zmiany biegów i listwy progowe z przodu z napisem „M35i”. Nowością są opcjonalne sportowe fotele przednie M. Oferują nie tylko doskonałe trzymanie boczne na ostrych zakrętach, ale także najwyższy komfort i bezpieczeństwo dzięki zintegrowanym zagłówkom. Fotele sportowe M dostępne są w trzech wersjach tapicerki: z tkaniny Trigon i alcantary w kolorze czarnym z niebieskimi akcentami, z perforowanej skóry Dakota w kolorze czerwonej magmy z czarnymi akcentami i z perforowanej skóry Dakota w kolorze czarnym. W ofercie są też pasujące pasy bezpieczeństwa w wersji M.

Wzorcowe rozwiązania cyfrowe w zakresie nowoczesnych technologii

Oprócz sportowego charakteru zarówno w układzie napędowym, jak i stylistyce, BMW X2 M35i posiada wzorcowe rozwiązania w zakresie obsługi i łączności sieciowej. W wyposażeniu dodatkowym dostępny jest na przykład pełnokolorowy wyświetlacz BMW Head-Up. Na życzenie samochód może być wyposażony w BMW ConnectedDrive najnowszej generacji i nową aplikację BMW Connected. Inne ciekawe rozwiązania to opcjonalne funkcje, takie jak bezprzewodowy Apple CarPlay. Z kolei systemy asystujące kierowcy obejmują technologie działające na bazie kamer, takie jak asystent jazdy w korku ułatwiający jazdę w gęstym ruchu typu stop and go, czy opcjonalny asystent parkowani.

Rozpoczęcie produkcji planowane jest na listopad 2018 r., a na rynki europejskie w marcu 2019 r.

Zdjęcia: BMW