Mercedes-AMG poszerza swoją ofertę swoich sportowych aut o bazowy model, wyróżniający się szczególnie atrakcyjną relacją ceny do wartości – to nowy AMG GT 43 4MATIC+ 4-drzwiowe Coupéo mocy 270 kW (367 KM). Można zamawiać go już w salonach Mercedes-Benz, podobnie jak wariant AMG GT 53 4MATIC+ o mocy 320 kW (435 KM), zaprezentowany w marcu br.
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC
Rzędowy 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów pod maską AMG GT 43 4MATIC+ generuje moc 270 kW (367 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s,a jego prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Rozrusznik zintegrowanyz alternatorem – tzw. układ EQ Boost – krótkotrwale dostarcza dodatkowe 16 kW (22 KM) i 250 Nm. Stanowi on połączenie rozrusznika z alternatoremw jeden motor elektryczny, który umieszczono pomiędzy silnikiema przekładnią i który służy do zasilania 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. To innowacyjne rozwiązanie, a także inteligentne dwustopniowe turbodoładowanie z klasyczną turbosprężarką i dodatkową sprężarką elektryczną, pozwalają połączyć typowe dla maszyn AMG, sportowe osiągiz niskim zużyciem paliwa.
Charakterystyczny design
Charakterystyczny design nadwozia, innowacyjne wnętrze z trzema wariantami tylnych siedzeń oraz przełączniki z ekranami na konsoli środkowej są identyczne jak te w AMG GT 53 4MATIC+. To samo odnosi się do błyskawicznie działającej przekładni AMG SPEEDSHIFT TCT 9G oraz aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANELw przednim zderzaku i aktywnym tylnym spojlerem. Identyczne są również standardowa specyfikacja, a także rozbudowana gama opcji indywidualizacji, obejmująca pakiety stylizacyjne oraz szeroką paletę obręczy z lekkich stopów.
Ceny i dane techniczne w skrócie
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+4-door Coupé |
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ 4-door Coupé |
|
Liczba/układ cylindrów | 6/rzędowy | 6/rzędowy |
Pojemność (ccm) | 2999 | 2999 |
Moc maks. (kW/KM) | 270/367 | 320/435 |
przy obr./min | 5500-6100 | 6100 |
Dodatkowa moc od EQ Boost (kW/KM) | 16 (22) | 16 (22) |
Maks. moment obr. (Nm) | 500 | 520 |
przy obr./min | 1800-4500 | 1800-5800 |
Dodatkowy moment obr. odEQ Boost (Nm) | 250 | 250 |
Układ napędowy | na wszystkie koła,z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego | na wszystkie koła,z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego |
Zużycie paliwa w cyklu łączonym(l/100 km) | 9,1-9,4 | 9,1-9,4 |
Emisje CO2 w cyklu łączonym (g/km) | 209-215 | 209-215 |
Klasa emisji | Euro 6d-TEMP | Euro 6d-TEMP |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 4,9 | 4,5 |
Prędkość maks. (km/h) | 270 | 285 |
Cena (PLN netto) | 350 000 | 430 894 |