MotoNews.pl

Modele Forda S-MAX oraz Galaxy otrzymały innowacyjne rozwiązania techniczne i nowe silniki

21 września 2018

Kategoria | Premiery
Marka, model | , ,
2018-FORD-S-MAX-Galaxy 9

Ford udoskonalił swój stylowy model S-MAX, zaliczany do pojazdów sports activity oraz jeszcze przestronniejszy model Galaxy, aby zapewnić większą oszczędność paliwa, lepsze osiągi i więcej zaawansowanych rozwiązań swoim klientom w całej Europie.

Nowe silniki dla Forda S-MAX i Galaxy

  • Fordy S-MAX i Galaxy będą obecnie wyposażane w zaawansowane silniki wysokoprężne EcoBlue o mocach 120 KM, 150 KM, 190 KM i Bi-turbo 240 KM, zapewniające niższe zużycie paliwa
  • Wyrafinowana nowa ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, obsługiwana za pomocą obrotowego pokrętła w konsoli, umożliwia współpracę z tempomatem adaptacyjnym i z funkcją Stop & Go pozwalającą na automatyczne zatrzymanie samochodu w gęstym ruchu miejskim
  • Kolejne ulepszenia obejmują bardziej efektywne działanie systemu informującego o obiektach w martwym polu lusterek, nowy system wycieraczek Ford ClearView, a także nowe kolory nadwozia Chrome Blue i Diffuse Silver
  • Modele Ford S-MAX i Galaxy są teraz oferowane po raz pierwszy z doskonałym 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue o mocy od 120 KM do 240 KM oraz z nową, zaawansowaną, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, sterowaną za pomocą stylowego i ergonomicznego pokrętła zmiany biegów.

Innowacyjne rozwiązania techniczne

Nowa oferta techniczna obejmuje tempomat adaptacyjny (ACC) z funkcją Stop & Go w połączeniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która umożliwia bezstresowe radzenie sobie z ruchem miejskim, wymagającym zatrzymywania się i ruszania, udoskonaloną wersję systemu informacji o obiektach w martwym polu lusterek (BLIS), który teraz może wykrywać zbliżające się pojazdy z większej odległości, a także nowy system wycieraczek Ford ClearView poprawiający widoczność w trudnych warunkach drogowych.

„Nasz wyjątkowo stylowy S-MAX i niezwykle praktyczny Galaxy stały się jeszcze bardziej atrakcyjne dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technicznym w układach napędowych i w systemach wspomagania kierowcy, dzięki czemu jazda w każdych warunkach stwarza mniej problemów.” – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes do spraw marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.

„Nasze 2-litrowe silniki Ford EcoBlue i ośmiobiegowe automatyczne skrzynie biegów zapewniają potężną dynamikę układu napędowego, w przypadku silników wysokoprężnych ogromną zaletą jest zoptymalizowane, niskie zużycie paliwa.

Oba modele oferują zaawansowane rozwiązania techniczne, w tym system adaptacyjnego oświetlenia przedniego firmy Ford, który dostosowuje kąt wiązki światła do warunków jazdy i może zapobiegać oślepianiu innych kierowców, dzięki funkcji automatycznych świateł drogowych. Dostępny jest też system aktywnego asystenta parkowania, zapewniający wykonywanie manewrów bez użycia rąk przy parkowaniu prostopadłym.

System łączności i rozrywki Ford SYNC 3 umożliwia kierowcom S-MAX i Galaxy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją oraz podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych. System SYNC 3 obsługiwany jest poprzez 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. Jest on kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™.

Bezstresowa, ekonomiczna jazda

Dostępne w Fordach S-MAX i Galaxy 2-litrowe silniki wysokoprężne EcoBlue o mocach 120 KM, 150 KM i 190 KM oraz 240 KM w wersji Bi-turbo, zapewniają moc, moment obrotowy i właściwości jezdne typowe dla silników o większej pojemności skokowej, a jednocześnie pozwalają na oszczędność paliwa i niski poziom emisji CO2 charakterystyczne dla silników o mniejszej pojemności.

Zintegrowany układ zasysu powietrza z lustrzanymi kanałami dolotowymi optymalizującymi pobór powietrza, turbosprężarka o niskiej bezwładności, która skutecznie zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach silnika oraz wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa, który reaguje szybciej, jest cichszy i oferuje precyzyjniejsze dawkowanie paliwa – wszystkie te rozwiązania pomagają w spełnianiu wymagań najnowszej, rygorystycznej normy emisji spalin Euro 6 przy badaniu według Światowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Standardowe oczyszczanie spalin z selektywną redukcją katalityczną przyczynia się do obniżenia zawartości NOX w spalinach.

Silnik EcoBlue 240 KM Bi-turbo wyposażony jest w małą turbosprężarkę wysokociśnieniową i w większą turbosprężarkę niskociśnieniową pracujące szeregowo przy niskich obrotach silnika, co zapewnia lepszą reakcję i większy moment obrotowy. Przy wyższych prędkościach obrotowych większa turbosprężarka działa samodzielnie zapewniając doładowanie wymagane do uzyskania maksymalnej mocy silnika, zapewniając płynne i liniowe przyspieszenia i bardziej komfortowe wrażenia z jazdy.

Nowa ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów została zaprojektowana tak, by jeszcze skuteczniej zoptymalizować zużycie paliwa, zapewniając jednocześnie żywe, dynamiczne reakcje oraz płynną i szybką zmianę biegów. Funkcjonalne rozszerzenia skrzyni biegów:

  • System adaptacyjnego sterowania punktami zmiany biegów ocenia indywidualny styl jazdy, by zoptymalizować dobór momentów zmiany przełożeń. System może identyfikować nachylenie wzniesień i zjazdów oraz szybkie pokonywanie zakrętów i odpowiednio dostosowywać zmiany biegów, zapewniając bardziej stabilną, emocjonującą i perfekcyjną przyjemność z jazdy,
  • Adaptacyjne sterowanie zmianą biegów analizuje informacje o pojeździe i środowisku jazdy, aby dostosować do nich ustawienia ciśnień hydraulicznych sprzęgieł przekładni w celu zapewnienia płynnej zmiany biegów. Rozwiązanie to umożliwia również dostosowanie płynności zmiany biegów do indywidualnego stylu jazdy kierowcy.

Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów jest także oferowana w modelach S-MAX i Galaxy. Oba pojazdy mogą być wyposażone w inteligentny system napędu na wszystkie koła, który sprawdza, jaki solidnie koła samochodu trzymają się nawierzchni drogi i zależnie od wyniku może zmieniać rozdział momentu obrotowego na osie aż do proporcji 50/50 pomiędzy przednimi a tylnymi kołami w czasie poniżej 20 milisekund, a więc dwadzieścia razy szybciej, niż mrugnięcie oka. System płynnie przekazuje moment obrotowy na wszystkie cztery koła, zapewniając bezpieczniejsze poruszanie się po drodze, szczególnie w trudnych warunkach.

Zaawansowane rozwiązania

Komfort i wygoda jazdy Fordami S-MAX i Galaxy również uległy poprawie, zarówno dla kierowców, jak i pasażerów, dzięki całej palecie zmian w zaawansowanych systemach i funkcjach pojazdów.

Ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów umożliwia współpracę z ACC, co pozwala S-MAX`owi i Galaxy na utrzymywanie komfortowej odległości od pojazdów jadących z przodu. Dodatkową wygodę zapewnia funkcja Stop & Go, która umożliwia całkowite zatrzymanie pojazdu w ruchu miejskim i automatyczne ruszanie, jeśli czas zatrzymania jest krótszy niż 3 sekundy. Przy zatrzymaniach dłuższych niż 3 sekundy, żeby ruszyć kierowca powinien nacisnąć przycisk na kierownicy lub delikatnie nacisnąć pedał przyspieszenia.

System BLIS w obu modelach ostrzega wcześniej o pojazdach zbliżających się do martwego pola w lusterkach kierowcy przy wyższych prędkościach zbliżania się tych pojazdów. Dzięki nowym funkcjom zmiennego zasięgu działania BLIS za samochodem, system może teraz wykrywać pojazdy znajdujące się w odległości do 18 metrów.

Ponadto nowy system wycieraczek przedniej szyby Ford ClearView pomaga w skuteczniejszym oczyszczaniu brudnej szyby za pomocą wielu dysz myjących zamontowanych w ramieniu wycieraczki, poprawiając widoczność w trudnych warunkach jazdy, przy bardziej efektywnym wykorzystaniu płynu spryskiwacza.

W przypadku samochodów z kierownicą po prawej stronie elektryczny przełącznik hamulca postojowego w obu modelach zostaje przeniesiony na stronę kierowcy na konsoli środkowej, co zapewnia wygodniejsze korzystanie z hamulca. Kierowcy mogą również szybciej odczytywać informacje o pojeździe dzięki standardowemu 4-calowemu wyświetlaczowi LCD z kolorowym zestawem wskaźników. Dostępny jest również wyrafinowany, 10-calowy, konfigurowany przez użytkownika ekran cyfrowy z animowanym analogowym prędkościomierzem i obrotomierzem.

Zaawansowany system aktywnej redukcji hałasu jest teraz standardem dla modeli S-MAX Vignale, a także dla modeli S-MAX i Galaxy wyposażonych w silnik Bi-turbo 240 KM EcoBlue. Nowe opcje kolorów nadwozia obejmują Chrome Blue i Diffuse Silver, a modele S-MAX ST-Line otrzymały sportowe czerwone zaciski hamulcowe.

Udoskonalony Ford S-MAX zaliczany do pojazdów sports activity i wyjątkowo pojemny Ford Galaxy mogą być już obecnie zamawiane w całej Europie.

Zdjęcia: Ford, informacja mototarget.pl