MotoNews.pl

Nowa Toyota Corolla na Salonie Samochodowym w Paryżu

02 października 2018

Toyota-Corolla-2018 7

Toyota Corolla jest najpopularniejszym samochodem wszechczasów i światowym bestsellerem. Corolla 12. generacji, która wejdzie na rynek w 2019 roku, będzie dostępna w Europie nie tylko z nadwoziem sedan, ale także hatchback i kombi (Touring Sports). Model otrzymuje także aż dwa napędy hybrydowe. Nowa Toyota Corolla Touring Sports debiutuje na Salonie Samochodowym w Paryżu i dołącza do pokazanej wiosną tego roku w Genewie Corolli Hatchback.

Nowa Toyota Corolla

  • Premiera Corolli Touring Sports na targach w Paryżu;
  • Dynamiczny kompakt o wyrafinowanej stylistyce zbudowany na platformie TNGA;
  • Dwa wyraziste stylistycznie warianty nadwozia – Hatchback i kombi (Touring Sports);
  • Dwa hybrydowe zespoły napędowe o mocy 122 KM i 180 KM oraz silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 116 KM;
  • Pełne światła LED z technologią Light Guide i opcjonalnym adaptacyjnym systemem dostosowywania strumienia światła;
  • Nowy wyświetlacz TFT z efektem 3D między zegarami, 8-calowy ekran dotykowy i kolorowy Head-up Display na przedniej szybie;
  • bezdotykowe otwieranie elektrycznej klapy bagażnika i system automatycznego parkowania SIPA.

Toyota Corolla 12. generacji – nowy gracz na rynku kompaktów, to dynamiczny, stylowy samochód, spełniający wszystkie wymogi związane zarówno z codziennymi dojazdami do pracy i domu, jak i z wyjazdami weekendowymi. Łączy przyjemność z jazdy w różnych warunkach drogowych z niskimi kosztami użytkowania, charakterystycznymi dla niewymagającej ładowania z gniazdka, zelektryfikowanej technologii hybrydowej Toyoty.

Nowa Corolla została zaprojektowana zupełnie od nowa na platformie TNGA. Zwarty i dynamiczny Hatchback znacznie różni się pod względem stylistycznym od smukłego, wyrafinowanego wariantu Touring Sports. Zaprojektowana w Europie Corolla Touring Sports będzie kluczowym modelem w ofercie flotowej Toyoty. Nowy model Corolli będzie produkowany w brytyjskiej fabryce firmy w Burnaston.

Dwa napędy hybrydowe

Toyota Corolla będzie dostępna z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru. Pierwszy z nich to znany z Priusa czwartej generacji oraz z Toyoty C-HR układ o mocy 122 KM z silnikiem 1,8 l. Drugi to zupełnie nowy napęd hybrydowy z silnikiem 2,0 l o łącznej mocy 180 KM. Tym samym wraz z Corollą Toyota wprowadza nową strategię dwóch napędów hybrydowych o różnej mocy w europejskich modelach.

Od ponad 20 lat firma zajmuje nieprzerwanie niezagrożoną pozycję lidera w dziedzinie produkcji i rozwijania technologii hybrydowych, czego efektem jest łączna sprzedaż 12 milionów aut z takim napędem, w tym 2 milionów w Europie. Nowe układy hybrydowe opracowane w technologii TNGA łączą bardziej bezpośrednią reakcję na działania kierowcy i liniowe przyspieszenie z oszczędnością oraz przyjemnością z prowadzenia.

Napęd hybrydowy 4. generacji opiera się na silniku benzynowym 1,8 l o mocy 98 KM (72 kW) oraz 142 Nm momentu obrotowego. Współpracuje z nim silnik elektryczny o mocy 72 KM (53 kW) i momencie obrotowym 163 Nm, dostępnym w pełnym zakresie prędkości. Układ ten jest cichy i intuicyjny, szybko reaguje na działania kierowcy i nie wymaga doładowywania prądem z zewnętrznego źródła. Zapewnia wyjątkową ekonomiczność i bardzo niską emisję CO2 oraz średnio 50% czasu jazdy w trybie elektrycznym w miejskich warunkach*.

Te same cechy ma także wariant z silnikiem 2,0 l, który jednocześnie wyróżnia się wyższym komfortem oraz większą dynamiką jazdy. Napęd ten rozwija moc 180 KM (132 kW) i 192 Nm momentu obrotowego. Silnik elektryczny zasilany jest bateriami niklowo-wodorkowymi. Prędkość maksymalną uzyskiwaną w trybie czysto elektrycznym zwiększono do ponad 115 km/h. Większa moc i łatwiejsze sterowanie przełożeniami za pośrednictwem łopatek pod kierownicą pozwoli na bardziej energiczne prowadzenie.

Nowy system hybrydowy z silnikiem 2,0 l to unikalna propozycja w segmencie – żaden inny producent nie oferuje podobnej kombinacji osiągów i niskiego zużycia paliwa oraz emisji spalin, przy wyjątkowo cichej pracy napędu.

Zarówno Corolla Hatchback, jak i Touring Sports będą dostępne także ze 116-konnym silnikiem benzynowym 1.2 Turbo. Będzie to jedyny konwencjonalny napęd w gamie tego modelu.

Nowa Globalna Architektura Toyoty (TNGA)

Toyota New Global Architecture to nowa architektura, w której są obecnie projektowane wszystkie nowe modele Toyoty. Technologia ta obejmuje zarówno platformy i zasady konstruowania nadwozi, jak i układy napędowe.

Platforma GA-C z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu, na której zbudowana jest nowa Corolla, ma o 10 mm niżej położony środek ciężkości oraz nadwozie sztywniejsze o 60%. Przekłada się to na wysoki poziom bezpieczeństwa biernego.

Stylistyka Corolli Touring Sports

Corolla Touring Sports została wystylizowana w niedawno otwartym European Design Centre w Zaventem pod Brukselą i będzie dostępna tylko w Europie. Dzięki zastosowaniu TNGA, nowe kombi nie jest po prostu odmianą hatchbacka, ale stało się oddzielnym modelem na własnych prawach.

Nowa Corolla kombi jest o 58 mm dłuższa od modelu, który zastępuje. Rozstaw osi wzrósł o 100 mm do wartości 2700 mm, a odległość od uśrednionej pozycji przedniego fotela do oparcia kanapy jest większa o 48 mm i wynosi aż 928 mm. Dzięki temu nowy model może się pochwalić największą w segmencie przestrzenią na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.

Corolla kombi ma identycznie stylizowany, dynamiczny przedni pas i jest tak samo jak Corolla Hatchback niższy o 25 mm od poprzednika. Sportowy profil wspierają te same szerokie, mocne nadkola. W tylnej części nadwozia odnajdziemy muskularne błotniki, szeroko rozstawione pełne światła LED oraz szybę w pokrywie bagażnika pochyloną o 12° mocniej niż w poprzedniku.

Będzie dostępna z czterema nowymi wzorami kół do wyboru, w tym 18-calowymi polerowanymi felgami aluminiowymi oraz nowym wzorem 17-calowych kół Machined Face Do wyboru będzie 11 kolorów nadwozia, z których cztery – Oxide Bronze Metallic, Emotional Red 2, Precious Silver oraz Phantom Brown – są nowe. Stylistykę auta można podkreślić za pomocą czterech dwukolorowych wariantów z czarnym dachem oraz czarnymi słupkami dachowymi i czarnym obramowaniem grilla.

Stylistyka nadwozia Hatchback

Nowa Corolla Hatchback odznacza się zdecydowanie bardziej sportową, dynamiczną i wyrazistą stylistyką, z wydatnym designem przedniego pasa. Całkowita długość auta wzrosła o 40 mm, co wraz ze zwiększeniem rozstawu osi podnosi poziom bezpieczeństwa. Wysokość nowego hatchbacka została zmniejszona o 25 mm. Dzięki temu linia auta jest smuklejsza, a maska przebiega niżej o 47 mm, co przekłada się także na lepszą widoczność dla kierowcy.

Z przodu wąski grill zintegrowano z nowymi, pełnymi światłami LED – zarówno głównymi, jak i do jazdy dziennej. Przy krawędziach przedniego spoilera mieszczą nowe lampy przeciwmgłowe LED. Nowe tylne lampy zespolone są w pełni wykonane w technologii LED z wykorzystaniem Light Guide. Pochylenie szyby w pokrywie bagażnika o 14° oraz bardziej muskularny tylny błotnik łącznie sprawiają, że tył auta stał się bardziej zwarty. Spoiler na końcu dachu zintegrowano z górną krawędzią pokrywy bagażnika, zaś na samym dachu we wszystkich wersjach modelowych zamontowano antenę w kształcie płetwy rekina.

Design wnętrza Corolli Touring Sports i Hatchback

Gama modelowa nowej Corolli w wersjach Touring Sports i Hatchback wyposażona jest w zupełnie nowe wnętrze, w którym nowe faktury, kolory i materiały łączą się w całość, współtworząc najwyższy poziom jakości wizualnej i sensorycznej. Szczególnie wiele uwagi poświęcono wnętrzu modelu Touring Sports, który powstał z myślą o europejskim rynku i do jego wymogów był dostosowywany.

Design wnętrza jest jeszcze bardziej spójny dzięki zastosowaniu szeregu materiałów wysokiej jakości wizualnej i sensorycznej, w tym satynowych wykończeń, wstawek w kolorze Piano Black, naturalnej i sztucznej skóry oraz charakterystycznych przeszyć. Wrażenie przestronności wnętrza podkreśla nowa, smuklejsza o 24 mm deska rozdzielcza o obniżonej górnej krawędzi, która poprawia widoczność do przodu. Nowe fotele zapewniające lepszą pozycję za kierownicą i lepsze podparcie pleców mogą być pokryte eleganckimi tkaninami, alcantarą lub skórą.

Nowa Corolla Touring Sports ma zwiększoną o 48 mm (do 928) odległość uśrednioną od przedniego fotela do oparcia kanapy oraz 598-litrowy bagażnik (VDA). Do elektrycznie unoszonej klapy bagażnika można teraz zamówić funkcję bezdotykowej aktywacji przez przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem. Sama klapa unosi się teraz o 10 mm wyżej.

Technologia zapewniająca komfort klasy premium

W wyższych wersjach wyposażenia zastosowano wiele rozwiązań podnoszących komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerów. Szczególną uwagę zwrócono na komfort użytkowania przestrzeni bagażowej w modelu Touring Sports, gdzie standardem jest odwracalna podłoga, którą można zamocować na dwóch poziomach, pierwsze na świecie dwustronne oświetlenie LED, zaś w wyższych wersjach wyposażenia – także aluminiowe szyny umożliwiające mocowanie ładunku.

W zależności od wersji, Corolla może być wyposażona w jeden z trzech rodzajów lamp głównych LED – trójdiodową lampę paraboliczną LED, lampę główną Bi-LED z automatycznym przełączaniem między światłami mijania i drogowymi AHB oraz lampę główną LED z adaptacyjnym systemem dostosowywania strumienia światła (AHS) znaną z modelu Prius Plug-in.

Na tablicy rozdzielczej, między zegarami znalazł się pierwszy na świecie wyświetlacz 3D. 7-calowy ekran Multi-information Display oferuje wybór między trybami cyfrowym i analogowym. Panel ten można też przełączyć w tryb wyświetlania trójwymiarowego.

Położenie i jasność wyświetlacza Head-up Display (HUD) można regulować poprzez przełączniki na kierownicy. Opcjonalny, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 10 cali prezentuje na szybie różne informacje i ostrzeżenia w polu widzenia kierowcy – jak ograniczenia prędkości, polecenia nawigacyjne czy wskazania komputera pokładowego.

System multimedialny Toyota Touch 2, dostępny także z nawigacją (with Go), otrzymał nowy, kolorowy, 8-calowy ekran dotykowy w konsoli środkowej. Użytkowanie systemu usprawnia nowe multikontekstowe wyszukiwanie „One Box Search”.

eCall to wsparcie kierowcy w sytuacji, kiedy podczas wypadku uruchomione zostają poduszki powietrzne. Samochód automatycznie kontaktuje się z krajowym systemem ratunkowym, dostarczając najważniejszych informacji i umożliwiając pasażerom kontakt ze służbami ratunkowymi, nawet jeśli są unieruchomieni. Do nawiązania kontaktu z dyspozytornią służy także specjalny przycisk. Połączenia alarmowe odbywają się poprzez wbudowaną kartę SIM bez opłat za połączenie.

Usługi Connected Services również będą oferowane w nowej Corolli. Ta zupełnie nowa aplikacja udostępnia klientom wiele różnych usług, w tym prowadzenie do celu Last Mile guidance, nawigację Send to Car oraz aplikacje Find my Car, Driving analytics i Maintenance Reminder.

JBL GreenEdge Premium Sound System. Hybrydowe wersje nowej Corolli mogą być wyposażone w 8-głośnikowy system audio JBL Premium Sound System. Głośniki – w tym opracowany niedawno przez JBL głośnik wysokotonowy w słupkach przednich – zostały specjalnie dostosowane do akustyki wyjątkowo wyciszonej kabiny Corolli. System obejmuje technologię Clari-Fi™ dopełniającą częstotliwości utracone w skompresowanych plikach audio – takich jak MP3 czy nagrania przesyłane w streamingu – robiąc to w czasie rzeczywistym i odbudowując w maksymalnym stopniu oryginalną jakość dźwięku.

Indukcyjny system ładowania baterii smartfonów pozwala pasażerom ładować telefony zgodne ze standardem WPC przez położenie ich na specjalnej półce przed lewarkiem skrzyni biegów.

Panoramiczny dach Skyview składa się z dwóch szklanych paneli, z których pierwszy można odsunąć, zyskując otwartą przestrzeń o długości prawie 30 centymetrów. Dach jest wyposażony w elektrycznie przesuwaną roletę.

System autonomicznego parkowania Simple Intelligent Park Assist with Intelligent Clearance Sonar (SIPA+ICS) wykorzystuje tylną kamerę i ultradźwiękowe czujniki na przednim zderzaku, by zidentyfikować miejsca parkingowe prostopadłe lub równoległe. Po zatwierdzeniu manewru, system automatycznie wykonuje niezbędną sekwencję obrotów kierownicy, by wprowadzić auto na wybrane miejsce. Kierowca musi tylko kontrolować prędkość auta. SIPA automatycznie aktywuje inteligentny sonar odległości (ICS), by zapewnić bezpieczeństwo manewrowania.

* W zależności od warunków drogowych.

Zdjęcia: Toyota