W ramach światowej premiery Renault zaprezentowało koncepcyjny samochód-robot EZ-ULTIMO klasy premium oraz przedstawiło swoją wizję możliwości, jakie daje technologia Augmented Editorial Experience (AEX), która pozwala personalizować dostępne treści. Renault przedstawiło swoją kompleksową wizję zrównoważonej i współdzielonej mobilności jutra. Obrazują ją trzy koncepcyjne samochody-roboty:
- EZ-ULTIMO samochód-robot klasy premium,
- EZ-PRO pojazd-robot dla firm, przeznaczony do obsługi dostaw „ostatniego kilometra”,
- EZ-GO miejski samochód-robot do współużytkowania na co dzień.
Samochody koncepcyjne przecierają szlaki nowym formom korzystania z samochodu z wykorzystaniem w zupełnie inny sposób czasu dojazdu. Na stoisku Grupy Renault zostanie zaprezentowana technologia AEX, czyli Augmented Editorial Experience, która umożliwia przeżycie niezwykle realistycznego, immersyjnego doświadczenia na pokładzie samochodu, dzięki połączeniu spersonalizowanych treści i interfejsu multimedialnego.
Nowy Kadjar – pierwsza publiczna prezentacja podczas Salonu Samochodowego w Paryżu
Nowy Kadjar, zaprezentowany na stoisku Renault, znacząco zyskuje na dynamice i komforcie. Ma bardziej niż kiedykolwiek atrakcyjny i nowoczesny styl, ale pozostaje w zgodzie z tradycyjnymi kanonami stylistycznymi SUV-ów, dzięki czemu zyskuje na prestiżu. W tym modelu szczególną uwagę poświęcono komfortowi, jakości i ergonomii. Kabina została dogłębnie przeprojektowana, tak aby podróżowanie było bardziej przyjemne.
Nowy Kadjar jest napędzany najnowszej generacji silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, o wyższych osiągach i niższym spalaniu, które zapewniają większą przyjemność prowadzenia. Silnik benzynowy 1.3 TCe FAP jest dostępny w dwóch poziomach mocy (140 i 160 KM). Silnik nowej generacji, opracowany wspólnie przez Alians Renault-Nissan i Daimlera, spełnia najwyższe standardy jakościowe partnerów. Oferuje większą moc niż silnik TCe poprzedniej generacji, wyższy moment obrotowy (w szczególności w dolnym zakresie obrotów) oraz niższą emisję CO2 i niższe zużycie paliwa.
Podczas Salonu Samochodowego została również zaprezentowana nowa generacja silników wysokoprężnych „Blue dCi”, wyposażonych w najnowsze systemy obniżania emisji zanieczyszczeń. Nowy Kadjar będzie oferowany z silnikami 1.5 Blue dCi 115 KM i 1.7 Blue dCi 150 KM.
ZOE Iconic ― nowa limitowana seria
Renault ZOE z ponad 110 000 sprzedanych egzemplarzy jest najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem elektrycznym. Od dnia wprowadzenia do sprzedaży pod koniec 2012 roku stał się ikoną na rynku samochodów elektrycznych. Dlatego nowa seria limitowana tego modelu ma nazwę „Iconic” i również zostanie zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Seria jest oferowana z unikatową tapicerką w szarej tonacji, która współgra z nowym kolorem nadwozia Gris Highland oraz nowymi, aluminiowymi 17-calowymi obręczami kół. Jeśli chodzi o akcesoria, ZOE może być wyposażone również w pomysłową podłogę bagażnika, którą można umieścić na przedłużeniu progu bagażnika. W utworzonym w ten sposób podwójnym dnie można schować przewody ładowania, by nie zajmowały miejsca w bagażniku. ZOE Iconic, oferujące 300 km zasięgu w rzeczywistych warunkach użytkowania, jest dostępne z silnikami R110 i Q90.
W celu ułatwienia kierowcom codziennego użytkowania samochodu elektrycznego opracowano unikatową usługę, która ułatwia planowanie przejazdów na długich trasach i podaje całkowity czas przejazdu (jazda + ładowanie akumulatora), a także wyznacza trasę do najdogodniej usytuowanych terminali ładowania.
To pierwsza tego rodzaju aplikacja na smartfony dostępna rynku. Wszystkie usługi mobilne przydatne dla kierowców samochodów elektrycznych zostały obecnie połączone w ramach jednej aplikacji „MY Renault”.
Moov’In Paris i nowe usługi w zakresie mobilności
Wobec szybko zmieniających się zachowań klientów, Grupa Renault proponuje szereg nowych usług w zakresie mobilności, takich jak współużytkowanie, przewozy na żądanie, wynajem krótkoterminowy, które do roku 2022 wzbogacą się o kolejną usługę, wykorzystującą pojazdy-roboty.
Grupa Renault jest europejskim liderem w segmencie carsharingu samochodów elektrycznych. Dysponuje flotą 5 000 ZOE w ośmiu dużych miastach i współpracuje z kilkoma dużymi partnerami.
Obecnie podjęła decyzję o stopniowym wprowadzaniu na terenie Francji komercyjnej oferty udostępniania samochodów elektrycznych, początkowo dla mieszkańców Paryża i regionu paryskiego oraz turystów odwiedzających region, we współpracy z firmami VTC Marcel (samochody z prywatnym kierowcą), Moov’In Paris by Renault (free-floating) i Renault Mobility (wynajem krótkoterminowy). Do końca 2019 roku za pośrednictwem tych usług udostępniona zostanie na terenie Francji flota 2000 pojazdów elektrycznych.