Ofensywa Skody w segmencie SUV nie ustaje. Marka udostępnia zdjęcia modelu Kodiaq GT, pierwszego SUV-a w ekskluzywnej wersji coupe produkowanej wyłącznie na rynek chiński. Opadająca linia dachu nadaje przyszłemu modelowi dynamiczny, sportowy charakter. Na pokładzie nowego SUV-a nie zabraknie innowacyjnych funkcjonalności Skoda Connect oraz systemów wspomagających kierowcę. Światowa premiera samochodu odbędzie się w listopadzie podczas targów motoryzacyjnych Guangzhou Motor Show w Chinach.
Skoda Kodiaq GT
Nowy model łączy wszechstronność SUV-ów ze sportową dynamiką i elegancją, charakterystyczną dla wersji coupe. Kodiaq GT, pierwszy SUV w wersji coupe dostępny w portfolio Skody, posłuży jako nowy, flagowy model marki w Chinach. Chiny będą jedynym rynkiem, na którym Skoda oferuje cztery modele SUV-ów: Kamiq, Karoq, Kodiaq i Kodiaq GT.
Tym, co odróżnia nowego SUV-a w wersji coupe od Skody Kodiaq, jest znacznie niżej poprowadzona linia dachu, która delikatnie opada za przednimi drzwiami, łącząc się z płaską pokrywą bagażnika. Całkowita długość Skody Kodiaq GT wynosi 4,63 m. Przód auta charakteryzuje szeroka maska i czarny grill z chromowanymi, podwójnymi żebrami. Mocny wygląd podkreślają zderzak i przedni spojler z szerokimi wlotami powietrza.To także pierwszy model produkcyjny w Chinach, który w centralnej części tylnej pokrywy, zamiast tradycyjnego logo marki, posiada napis Skoda.
Skoda Kodiaq GT oferuje do wyboru dwie jednostki napędowe: silnik benzynowy 2.0 TSI o mocy 137 KW (186 KM) z napędem na przednie koła oraz 2.0 TSI o mocy 162 kW (220 KM) wyposażony standardowo w napęd na cztery koła i siedmiobiegową, automatyczną skrzynię DSG.
Ofensywa w segmencie SUV jest jednym z głównych filarów strategii Skody, zwanej „strategią 2025”. Szczególnie na rynku chińskim SUV-y stanowią istotną linię rozwoju marki. Obecnie co czwarty samochód Skody jest dostarczany do Chin. Teraz marka wprowadza do oferty na rynku drugi, obok Skody Kamiq, ekskluzywny model SUV-a – Kodiaq GT. W rozbudowę portfolio SUV-ów oraz rozwój alternatywnych źródeł napędu samochodów Skody mają zostać zainwestowane ponad dwa miliardy euro.